Siden jeg tipper svært få leser tråden som heter "LES DENNE FØR DU POSTER!!!" tenkte jeg kanskje jeg starte en tråd her for å belyse temaet.
Jeg synes dette bør gjentas, siden det tydeligvis er veldig vanskelig. Kanskje redaksjonen skulle opprette noen retningslinjer for de forskjellige måtene selgere priser varene sine her?
Jeg savner egentlig gitte retningslinjer for salgsforumet generelt.
Dette er nok ønskelig for flere av oss, siden det er enkelte ting på salgsforumet som kan irritere både andre selgere og kjøpere.
Er det f.eks OK å legge ut en tråd for hver ting en selger? Personlig synes jeg det er helt okei hvis man selger to rammer eller dyre deler. Men ofte på salgsforumet så lager enkelte brukere forskjellige tråder for f.eks en setepinne og et sete. Det virker bare litt unødvendig.
En annen ting er bumpfrekvensen. Det ser egentlig svært dårlig ut når folk bumper tråden sin titt og ofte. Noen retningslinjer angående bumping hadde kanskje gjort at enkelte ble litt mer oppfinnsomme og la ut nye bilder istedenfor å skrive "bump" 16 ganger i en tråd.
Er det f.eks lov å si ifra hvis man synes priser er merkelige. Dette er jo et brukerforum hvor mange ikke vet at ting kan bestilles fra det store utland. Er det da lov å si ifra at brukte bremser kan ordnes helt nye til 100kr mindre i utlandet? Eller arrestere selgere som skriver ting som egentlig ikke stemmer?
Hadde vært flott om redaksjonen lagde en liten liste med retningslinjer selgere burde forholde seg til. Og gjerne at dette kom opp når man lager en salgsannonse, slik at brukere faktisk må lese retningslinjene.