Stort sett bart nå. To parti med sørpeis på rundt 20-30m hver langs første halvdel av SSNM08 løypa. Et av dem langs det raske partiet rett før serpentinersvingene. Uansett, man kan trille over i ganske godt driv selv uten pigg, og det er meldt varmt vær til helgen så det forsvinner nok.
Isen i bildene fra mwarof er så godt som vekk.
Med våren så kommer jo så mangt frem. Jeg ser at det er flere bremsemerker etter piggdekk ned trappa i Devleskogen. Folkene i Devleskogens venner (noen av dem ihvertfall) er ute etter syklister allerede, så vi bør etterstrebe å etterlate så få spor etter oss som mulig. Brems mellom trappene så går det fint.
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Re: Trondheim: Tid for vårslepp?
[Re: parob]
#91613109/04/201019:40
Prøvde meg på løpetur til Geitfjellet i dag, og ble utrolig skuffet og overrasket over snømengdene. Etter å ha vasset med snø opp til knærne i noen kilometer måtte vi gi opp og dra tilbake samme vei. Dette kommer sikkert ikke som noen overraskelse for mange, men LENGE til det er snøfritt i Bymarka.
Henrik, hvordan er ståa i Vikåsen? Mener du tidligere har skrytt av at det blir tidlig bart der.
[Re: Mmar]
#91645710/04/201015:49
Dette kommer sikkert ikke som noen overraskelse for mange, men LENGE til det er snøfritt i Bymarka.
Njaa, jeg tipper mye har skjedd om to uker. I fjor var hele runden Helkanseter-Geitfjellet-Våttakammen kjørbar 3. mai, og i år er det kommet mindre snø
mvh Helge
#91661510/04/201019:26
Hjelp! Er som vanlig ute i siste liten med mekkinga. Oppdaget nå at giret jeg hadde tenkt å bruke foran bygger for mye mot dekket. Noen som har en kjedefører de kan låne bort i mårra? Evt har et Slikt framgir de vil selge?
Jeg har ett sånt liggende, men det er omvendt innfesting, dvs top swing. Det er egentlig Buoyen sitt, og H/L-skruene er defekte, men si fra om du vil jeg skal ta det med?
Hvis noen har behov for fjernkontakt før vi møtes evt. ikke rekker det til 1730 men vil hive seg med underveis er mitt telefonnummer 996 04 228. Hvis noen lurer på hvor sånn nøyaktig vi tenker å møtes, se vedlagte kart. Huset som er markert har adresse Korsvika Alle 12, og det er på plenflekken rett over gata, 10 meter nord for dette, vi samles
mvh Helge
[Re: ventle]
#91730311/04/201019:25
ekstraslange: Jeg har en SC Heckler i medium som du kan få låne, Juicy bremsene er ikke helt tipp topp, trenger en lufting. Men ellers er sykkel 100% stirigga.
Herr Hæ? fikser sykkel til meg, men ellers takk for tilbudet!
#91734911/04/201020:07
Henrik, hvordan er ståa i Vikåsen? Mener du tidligere har skrytt av at det blir tidlig bart der.
Jeg heter ikke Henrik, men tillater meg å svare allikevel. På hovedstien over Vikåsen og ned til Sæterbakken er det kanskje 40% snø-/isdekke fremdeles. Gi det ihvertfall en uke til det er bart.
Ned Stokkanbekken var det kanskje så mye som 80% snødekke. Her blir det lenge til det er tørt gitt.
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
[Re: parob]
#91737411/04/201020:31
Jeg har plutselig solgt sykkelen min og må derfor melde pass i kveld. Men jeg kommer sterkt tilbake utover våren. Må bare sette sammen litt sykkel først
Bikeless no more
If you ain't a cowboy, you ain't nothing.
[Re: Fossi]
#91754812/04/201007:13
Jeg måtte desverre kaste inn hhåndklet,denne fysiske formen var mye dårligere enn forventet,samt litt kluss med blodsukker. Men jeg er supermotivert for å få opp denne formen min og bli med på flere slike fellesturer. Hyggelig å møte på så trivelige folk når man er helt ny på en plass:)
Hei, hei. Takk for kjempe tur! Var fint å få se hvor man kan leke seg hen frem til det blir bart i marka, pluss at det var en del som møtte opp som man da kunne bli kjent med. Synd med blodsukkeret og form Ingrid, men du får bare bli med neste gang det blir tur.
Gøy og slitsom tur for mitt vedkommende. Men, hvor ble det av alle folka mot slutten ? Jeg ventet noen minutter på Ladehamaren før jeg måtte sette kurs hjem.
Lurte på om du hadde kjørt feil Ingrid, jeg tok noen opptellinger underveis.
Jeg talte 28(!) stykker som la i vei fra parkeringen i Korsvika. Halveringstiden var ca 2 timer, men da var vel turen egentlig ferdig. Iallefall virket det som om folket dro hver til sitt etter at vi kom frem til Rotvollfjæra(?). Det var vel ikke alle som ble med på fellesbildet heller.
Jeg hadde en kjempetur, men har mye å hente på formen. Kanskje noe å hente på å kle seg etter temperaturen også
God stemning, og jeg tror ikke det var noen farlige eller hissige situasjoner, selv om det var mange fotgjengere på Ladestien i dag. Det er bra gjort med så mange på tur!
Ja, takk for fin tur alle sammen. Spesiell takk til Hæ? som lånte ut sykkel, og alle dere andre som også tilbudte dere å gjøre det. Skal se på videoen i morgen tror jeg. Havnet på et av byens brunere etablissementer etter sykkelturen, så nå er det på tide å sove litt. Det kommer vel flere bilder fra vårsleppet etter hvert også, vil jeg tro?