Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 3 1 2 3

Intervall på flat vei

Re: Intervall på flat vei [Re: thomasengen] #911807 03/04/2010 14:06
S
sigmund1 Offline
Ivrig
Ivrig
S
Sitat: thomasengen
Begynner å bli avansert denne tråden om tråkket :-D
Viktigste er variasjon på treningen.

Delvis enig, variasjon er helt klart av det gode, men det er ikke det vikitgste.

Blande styrketråkk for også å få opp styrken i beina (god trening om vinter når snøen ligger ute),

Uenig, men kanskje vi snakker om forskjellig ting. Utifra en vanlig definisjon om at styrke er maksinnsats i en repetisjon, så er styrketråkk ikke styrketrening. Du blir ikke mye sterkere i beina av styrketråkk.
AT det skal være noe bedre trening om vinteren enn alle andre former for innendørs sykkeltrening er jeg også uenig i.

men samtidig ha intervaller og gjerne langintervaller.

Dette er jeg helt enig i!
Jeg synes foreløpig jeg har hatt nytte av styrketråkk i vinter, men gjenstår å se hvordan det fungerer på ritt i sommer.

Du har selvfølgelig hatt nytte av styrketråkk i vinter. Du har hatt nytte av all trening gjennom vinteren. Men jeg mener du hadde hatt mer nytte av å gjrøe noe annet en styrketråkk.
Men merker at jeg kan tråkke på mer uten at pulsen går så høyt opp som før.

Det skyldes trening generelt og ikke styrketråkk spesielt. Du hadde merket at du kan tråkke på mer selv om du ikke hadde utført et eneste styrektråkk! Igjen er ikke spørsmålet om du blir i bedre form av styrketråkk, det blir du så lenge alternativet er ingen trening eller svært lett trening, spørsmåler er om du hadde blitt i enda bedre form av å trene noe annet.

Variasjon er stikkordet - også for at ting ikke skal bli kjedelig ;-)

Dette er jeg helt enig, men det finnes mange måter å variere treninga på som ikke innbefatter å bruke veldig mye tid på styrektråkk. Men som jeg skrev ovenfor, hvis du syns styrketråkk er utrolig gøy skal du selvfølgelig fortsette med det!

Bare så det er sagt, jeg syns diskusjonen er spennende, og det kommer mange gode poenger fram (både som jeg er enig i og som jeg er uenig i). Selv ble jeg faktisk overbevist nettopp på dette forumet om at styrketrening og styrketråkk ikke er spesielt effetkiv trening for en som ønsker å bli en bedre syklist.

Det er mulig jeg spikker fliser men jeg syns det er et poeng å få frem alle sider av saken. Særlig fordi dette temaet kommer opp hver gang noen spør om treningsråd her på forumet.

Jeg henger ikke med oppover, hva skal jeg gjøre? Kjør styrketråkk og tren styrke.
Jeg henger ikke med på flatene, hva skal jeg gjøre? Kjør styrketråkk og tren styrke.
Jeg sliter med å komme opp Crux, hva skal jeg gjøre?
Tren styrke og kjør styrketråkk.
Jeg kunne fortsatt men dere skjønner poenget.

Jeg mener dette er dårlig råd.

Redigert av sigmund1; 03/04/2010 14:18.

Re: Intervall på flat vei [Re: thomasengen] #911824 03/04/2010 15:04
olechr Offline
More than words
More than words
Jeg bruker styrketråkk selv, men trur ikke det nødvendigvis gjør deg til en slugger bortover.

Derimot intervaller av forskjellig typer: Lagtempo, partempo, styrkespurter, pes osv.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Intervall på flat vei [Re: olechr] #911826 03/04/2010 15:08
olechr Offline
More than words
More than words
Partempo feks 20 min. Det trur jeg er konge. Da får man trent på flere ting. Man blir bedre til å ligge i gruppe, man klarer å ta i mere pga at man "konkurerrer" mot den andre (de andre) og man vil rett å slett få mere trøkk. Å kjøre sammen med flere i ulvetempo funker også bra syntes jeg.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Intervall på flat vei [Re: olechr] #911828 03/04/2010 15:13
S
sigmund1 Offline
Ivrig
Ivrig
S
Helt enig, partempo er veldig bra treningsform, både i terrenget og på landeveien. Morro er det også (bortsett fra når man blir droppa med et par minutter igjen!)

Forøvrig, grunnen til at man ikke henger med, er at de som sykler fra en er i bedre form! Det er ikke noen snarveier i form av styrketråkk, stryketrening eller noen andre "spesielle" treningsformer som raskt gjør deg i bedre form.

Det eneste som hjelper er systematisk trening over tid!

Re: Intervall på flat vei [Re: sigmund1] #911851 03/04/2010 16:18
MagneU Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: sigmund1

Forøvrig, grunnen til at man ikke henger med, er at de som sykler fra en er i bedre form! Det er ikke noen snarveier i form av styrketråkk, stryketrening eller noen andre "spesielle" treningsformer som raskt gjør deg i bedre form.

Kunne ikkje vært mer enig!!

Nærbø SK
Image is everything. Screw the rest
Re: Intervall på flat vei [Re: sigmund1] #911869 03/04/2010 17:06
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F

Styrke er vel også inkluderat i form? Styrketråkk og styrketrening er vel også trening og kan gjøres systematiskt?

Regnas intervall også som en "spesiell" treningsform? Er vel inga konkuranser i intervall?

Hvorfor tror du på den spesielle treningsformen sone 3 intervaller men ikke den spesielle treningsformen styrketråkk?

Kan ikke heller se at styrketråkk eller styrketrening anses som noe som gjør dig i bedre form raskt. Enkelte tror det er bra trening og anbefaller det andra tror på andre metoder. Ser ikke forskjellen.

Har sjelv aldrig kørt styrketråkk men synes det blir lite vel simplistikk når man sier at folk "er i bedre form" når de syklar ifra dig.

Re: Intervall på flat vei [Re: fredriks] #912009 03/04/2010 21:49
S
sigmund1 Offline
Ivrig
Ivrig
S
Nei jeg syns ikke det er simplistisk, men litt upresist. Med form mener jeg utholdenhet, eller det vi i gamle dager kalte kondis. Dette har ingenting med styrke å gjøre. Det jeg syns er simplistisk er å presentere styrketråkn eller styrketrening for å løse et oplwvd problem som skyldes utholdenhet. Utholdenheten får man etterhvert og hvis man trener en del vil man kunne oppleve kontinuerlig fremgang over tid. Dette er åpenbart en selvfølgelighet men også faktum.
Forøvrig vil jeg mene at konkurranser minner veldig mye om intervaller!

Re: Intervall på flat vei [Re: olechr] #912012 03/04/2010 22:06
thomasengen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: olechr
Jeg bruker styrketråkk selv, men trur ikke det nødvendigvis gjør deg til en slugger bortover.

Derimot intervaller av forskjellig typer: Lagtempo, partempo, styrkespurter, pes osv.

Nå er det vel litt forskjell på nivå av trening og mål her også ;-). Ikke alle har mulighet for å trene så mye lag-, partempo osv når man må trene når tiden er tilgjengelig jf familie osv...
Jeg syntes i fjor at jeg manglet noe styrke i beina, selv med relativt god kondis og synes styrketråkk har hjulpet meg litt videre - men kun til å slå mine egne tider og på mosjonist/amatørnivå.
Men selvfølgelig må god kondis til og (lang)intervaller må til. Styrketråkk er et supplement

Thomas H Engen
Stravaprofil
Re: Intervall på flat vei [Re: sigmund1] #912043 04/04/2010 06:39
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Med form mener jeg utholdenhet, eller det vi i gamle dager kalte kondis. Dette har ingenting med styrke å gjøre.

Er nog her vi er ueniga. Jeg tror at utholdenhet både har med musklerna og hjertat at gjøra og at ren makstyrka også kan spille in.

Det er ju endå en hel del utøvare i konditions idretter som trener ganska mye styrke. Langrenn er et openbart eksempel.

Min gjettning er at hur viktig styrke trening er beror mye på personen. En syklist med bra kondis som vil åka vasaloppet bør antagligen trene en del øverkropps styrke og/eller trena stakning i motbakke før at få tilreklig med muskler så han kan bruke sin utoldenhet i stakningen.

En person på 90 kg med dårlig kondis har antagligen ingen nytte av at trena styrka før sykling.

Quote:

Det jeg syns er simplistisk er å presentere styrketråkn eller styrketrening for å løse et oplwvd problem som skyldes utholdenhet. Utholdenheten får man etterhvert og hvis man trener en del vil man kunne oppleve kontinuerlig fremgang over tid. Dette er åpenbart en selvfølgelighet men også faktum.

Men hur vet du at ikke styrketråkk eller styrketrening også fungerar? At du faktiskt ikke får en førdel av at sykle styrketråkk ibland?

Quote:

Forøvrig vil jeg mene at konkurranser minner veldig mye om intervaller!

Nja, kan sjelv ikke komme på en enda konkurranse form som er spesiellt lik intervaller. Antingen er konkurransen får lång, man har før høg intensitet eller så er intensiteten konstant.

Re: Intervall på flat vei [Re: fredriks] #912046 04/04/2010 07:00
E
Eager Offline
Medlem
Medlem
E
Alle må jo finne sin vei. Selv er jeg en glad amatør som av ulike årsaker har trent mest på spinningsykkel i høst/vinter, gjerne 4-5 ganger pr uke. Og det kan jo bli ganske ensformig i lengden! ICON_SMILE Jeg har derfor funnet stor variasjonsglede i å variere øktene. Pri 1 har vært å få til to økter med langintervaller sone 3. Så har jeg lagt inn 1-2 med styrketråkk der pulsen varierer litt med hvor mye saft jeg føler jeg har i beina den dagen. Noen ganger kjører jeg vekttrening før eller etter, eller løper. Så har jeg 1-2 spinn som går helt rolig i sone 1. Core styrke trenes 2-3 ganger pr uke. Øktene er 1,5-2,5 time, så i sum 8-11 timer pr uke. Jeg kunne jo droppet styrketråkken, men vet ikke helt hva jeg skulle erstattet den med? En 3. intervalløkt muligens, men føler at 2 er nok for hodet iallfall på vinteren. Ikke lett dette her.

Re: Intervall på flat vei [Re: fredriks] #912047 04/04/2010 07:06
Aerial Offline
Ringrev
Ringrev
Synes Sigmund1 kommer med mye fornuftig her.

Men jeg vil stille følgende spørsmål?
Hva gjør deg sterkest som syklist:
Eksempelvis 300w/40rmp/min i 10 minutter(sone1/2), eller 300w/90rmp/min i 10 minutter (sone 3). Ganges gjerne med 5 repetisjoner...
Tror nok jeg ville valgt sone 3 intervallene her. De eneste gangene du har behov for styrke ifm sykling er de siste 200 meterne da sluttspurten skal settes inn.
Nå snakker jeg om styrke (som i form av bra tall i knebøy, ref. banesyklister som driver med sprint). Utenom det som er det forsvinnende lite kraft som skal til for å dra pedalene rundt.
Snakker vi om kjørestyrke, så er det noe helt annet (evnet til å tåle høy fart over tid). Og de får du nok mere av ved å øke terskelen din og kjøre mere sone 3 med høyere frekvens, enn å sitte å trøkke den samme watten med pulsen i sone 1.
Egentlig så er den beste formen for trening god gammeldags fartslek, der man virkelig får simulert ritt. i stort sett alle de ritta jeg deltar i, så er det "fartslek" hele veien, med en knallhard start og slutt.

"Train hard, Train smart, Rest harder and be what you can be"

"Regner det, blir du våt. Godta det eller hold deg innendørs"

Lillehammer CK
Re: Intervall på flat vei [Re: Aerial] #912050 04/04/2010 07:18
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Sitat: Aerial
De eneste gangene du har behov for styrke ifm sykling er de siste 200 meterne da sluttspurten skal settes inn.
Nå snakker jeg om styrke (som i form av bra tall i knebøy, ref. banesyklister som driver med sprint). Utenom det som er det forsvinnende lite kraft som skal til for å dra pedalene rundt.

Jeg skulle synes det var interessant at veta hur starka ben elitsyklisterna har. Jeg skulle bli veldigt førvånad om inte alle var veldig mye starkare en tex jeg sjelv.

Har førøvrig aldrig skjønt argumentet med at max styrke ikke spiller noe roll før at man normalt ikke bruker maxstyrken når man sykler.

Re: Intervall på flat vei [Re: fredriks] #912051 04/04/2010 07:25
Aerial Offline
Ringrev
Ringrev
Står nye bra her vedr. styrke for syklister.
Står mye bra ellers på siden hans også.

Lillehammer CK
Re: Intervall på flat vei [Re: fredriks] #912055 04/04/2010 07:33
Aerial Offline
Ringrev
Ringrev
Jeg er en av de som har konvertert fra styrkeløft/ ishockeyspiller til sykling, og kan si for min egen del, at den enorme styrken jeg hadde i beina, ikke hjalp meg en dritt som syklist.
Hadde tidligere pers i knebøy på 300kg, og hadde bra spurter første året jeg sykla. men utholdenheten i disse låra var lik null. nå, 5 år etter, så er spurtene like raske, utholdenheten er myyyye bedre, og maks i knebøy er ca 220Kg. (trener ikke et snev av vekter lenger, ei heller styrketråkk...) Det som opprettholder min beinstyrke, er mye trening med høy watt.
Så jeg har faktisk blitt en mye bedre syklist med svakere musklatur....

Lillehammer CK
Re: Intervall på flat vei [Re: Aerial] #912058 04/04/2010 07:37
Øyvind V Offline
More than words
More than words

...men du er jo ikke svak; 220 i knebøy er mye.

Re: Intervall på flat vei [Re: Øyvind V] #912061 04/04/2010 07:39
Aerial Offline
Ringrev
Ringrev
Joa, det er forsatt krefter igjen i en stakkar, men det er lite i forhold til utgangspunktet som jeg starta med....

Lillehammer CK
Re: Intervall på flat vei [Re: Aerial] #912064 04/04/2010 07:43
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Står nye bra her vedr. styrke for syklister.
Står mye bra ellers på siden hans også.

Har faktiskt ingen aning om hur man ska tolka de tallena og jeg har definitivt ikke blivet øvertygad av Aaberg tidligare.

Det er ju også interessant at han regnar med en konstant kraft rundt hele tråkket i den beregningen, dvs like stor kraft på toppen og botten av tråkket som når pedalen er horisontal og at kraften på vei opp er 0. Dette stemmer ju sjelvklart ikke med den linken sigmund gav øver.

Skulle gissa at vi minst får en faktor 2 i maks kraft faktiskt brukt.

Ligningen han bruker er:

Effekt/(kadense*pi/30*krankarm i m*9.81)

Re: Intervall på flat vei [Re: Aerial] #912066 04/04/2010 07:48
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Jeg er en av de som har konvertert fra styrkeløft/ ishockeyspiller til sykling, og kan si for min egen del, at den enorme styrken jeg hadde i beina, ikke hjalp meg en dritt som syklist.
Hadde tidligere pers i knebøy på 300kg, og hadde bra spurter første året jeg sykla. men utholdenheten i disse låra var lik null. nå, 5 år etter, så er spurtene like raske, utholdenheten er myyyye bedre, og maks i knebøy er ca 220Kg. (trener ikke et snev av vekter lenger, ei heller styrketråkk...) Det som opprettholder min beinstyrke, er mye trening med høy watt.

Synes detta er helt oppenbart. Ekstrem styrke gir dig ikke en masse utoldenhet. 220 kg er sikkert mye mer en vad som faktiskt kan vare tilreklig før utoldenhet og mye mer en vad jeg skulle klare.

Det sier derimot i min mening inget om vad som gjelder før en mer normal person.

Re: Intervall på flat vei [Re: fredriks] #912281 04/04/2010 18:37
R
Rask Offline
Avhengig
Avhengig
R
Apropo styrketråkk; Fabian Cancellara trener en slags form for styrketråkk 2-3 ggr. i uka gjennom vintertreningsperioden, og en gang gjennom sesongen (selvfølgelig, han hadde ikke styrketråkk i denne uka før flandern, men når det er rittpauser på ca 2 uker, har han hvertfall en økt med en slags styrketråkkform).

Metoden:

5 min 50-60 rpm 15-20 watt under FTP
5 min 110-120 rpm 15-20 watt under FTP

Denne repeteres så mange ganger som kroppen tåler, Cancellara tåler nok 3-4 ggr. mer enn oss andre som er litt godt trent, men tror selv ikke Cancellara holder på lenger enn 40 min på det meste totalt, altså 4 repetisjoner.

Fordelen med dette er at du får sub-terskeltrening i tillegg til litt trøkk. Du bruker heller ikke så utrolig lav tråkkfrekvens, noe som er ubrukelig i ritt. Høy frekvens gjør at du ikke blir så treig som man kan bli ved å kjøre klassisk 30-40 rpm.

Om det er dette som gjør han god, er vel heller tvilsomt, men sånn trening kombinert med masse !!terskeltrening!! og timer på sykkelen er nok en god oppskrift.

Re: Intervall på flat vei [Re: Rask] #912497 05/04/2010 09:26
H
Hekta-MTB Offline
Ivrig
Ivrig
H
Styrketråkk er vel egentlig bare høyere belastning på legg- og lårmuskulatur slik at du kan bruke mindre tid og få mere igjen enn du ville gjort ved sone 3 intervaller. Sone 3 intervaller vil jo også ha en større belastning på hjertet. Så for min del blir styrketråkk gjennomført for å kunne øke treningsbelastningen på bena uten at det går ut over den hardere intervalltreninga for mye.

Re: Intervall på flat vei [Re: Hekta-MTB] #912500 05/04/2010 09:30
R
Rask Offline
Avhengig
Avhengig
R
Men hva trener du på da? Hvilke fysiologiske parametere blir trent opp når du trener styrketråkk på den måten?

Re: Intervall på flat vei [Re: Rask] #912556 05/04/2010 11:17
H
Hekta-MTB Offline
Ivrig
Ivrig
H
Meningen er å øke tiden til utmattelse, altså at du skal bli mere muskulær utholdende (kraft*tid). Eks. Jeg kan gå relativt fort på ski men ikke på sykkel.

Re: Intervall på flat vei [Re: Hekta-MTB] #912561 05/04/2010 11:27
R
Rask Offline
Avhengig
Avhengig
R
Ville ikke vanlige terskelintervaller som går i arbeids- og intensitetsspesifikk form være bedre da? Muskulær utholdenhet er vel et biord som mange vel har forkastet; utholdenhet er utholdenhet, og begrensningen her er hjertets slagvolum og utnyttingsgraden/arbeidsøkonomien.

Mine tanker: Proffene er så godt utholdenhetstrent at de kanskje må finne andre metoder for å bli bedre (de har "makset" utholdenhetskapasiteten deres). Oss andre dødelige må fokusere på det som faktisk er begrensningen i sykkelsporten, nemlig det aerobe. Og, det aerobe forbedres ikke best ved styrketråkk! Hva tror dere om det?

Re: Intervall på flat vei [Re: Rask] #912613 05/04/2010 13:10
H
Hekta-MTB Offline
Ivrig
Ivrig
H
Styrketråkk eller trening med høy belastning pr. tråkk vil etter hva jeg tror bedre utnyttelsesgraden. Også lav sone 3 vil funke.
Høy sone 3 og 4 vil bedre VO2 Maks og utnyttelsesgraden. Også sone 1 er viktig for VO2 Maks og utnyttelsesgraden.
Aerob kap. (VO2 Maks * utnyttelsesgrad) vil da forbedres.
I tillegg kommer god arbeidsøkonomi som teknikk. (f.eks. Sittestilling)

Re: Intervall på flat vei [Re: Rask] #912668 05/04/2010 14:57
G
GlobalRider Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
G
Sitat: Rask
Apropo styrketråkk; Fabian Cancellara trener en slags form for styrketråkk 2-3 ggr. i uka gjennom vintertreningsperioden, og en gang gjennom sesongen (selvfølgelig, han hadde ikke styrketråkk i denne uka før flandern, men når det er rittpauser på ca 2 uker, har han hvertfall en økt med en slags styrketråkkform).

Metoden:

5 min 50-60 rpm 15-20 watt under FTP
5 min 110-120 rpm 15-20 watt under FTP

Hvor har du denne informasjonen fra?

Re: Intervall på flat vei [Re: GlobalRider] #912691 05/04/2010 16:06
R
Rask Offline
Avhengig
Avhengig
R
K.A. Arvesen

Re: Intervall på flat vei [Re: Aerial] #912757 05/04/2010 17:27
A
aktiviteten Offline
Ivrig
Ivrig
A

300 i knebøy?? Med eller uten utstyr? Konkurrert i styrkeløft?

40årskrisesylist
Re: Intervall på flat vei [Re: aktiviteten] #912802 05/04/2010 18:04
Aerial Offline
Ringrev
Ringrev
Fristang, belte og knebind, uten løftedrakt.
Har aldri konkurrert i styrkeløft nei.
Var på god vei en gang, men (dessverre) så ble kroppsvekta for høy i forhold til hva jeg hadde i benk, knebøy og markløft til at jeg skulle ha sjangs til å bli noe annet enn pauseklovn...
I mine yngre dager så elska jeg å trene bein. jo tyngre jo bedre... Så det endte med å bli kroppsbygging på litt over "hobbybasis".
Pressa 2770N (232kg) i statisk knebøy her for et par uker siden. (Lab-test)

Lillehammer CK
Re: Intervall på flat vei [Re: Aerial] #912947 05/04/2010 20:28
A
aktiviteten Offline
Ivrig
Ivrig
A
Pauseklovn med 300 i bøy? Hold an... Da har du ikke lest resultatlister. Såfremt du ikke var mye over 110 kilo så er 300 i bøy veldig høyt så fremt det er dyp bøy og ikke "treningssenterbøy"....:-)
www.styrkeloft.no/ranging.php

40årskrisesylist
Re: Intervall på flat vei [Re: Hekta-MTB] #913051 06/04/2010 00:45
W
wheel69 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
W
Sitat: Hekta-MTB
Meningen er å øke tiden til utmattelse, altså at du skal bli mere muskulær utholdende (kraft*tid). Eks. Jeg kan gå relativt fort på ski men ikke på sykkel.

Kanskje du har en muskulatur/fysiologi som er heldigere for ski enn sykkel? Betydelig utholdenhet i overkroppen?
Selv opplevde jeg svært rask fremgang i klatreveggen da jeg begynte, sannsynligvis (mest) pga mange år med lange dager på snekkerverkstedet. Når det gjelder ski kontra sykling kom jeg betydelig raskere til et ok resultat i skisporet enn innenfor sykling, sannsynligvis fordi det var mange år siden jeg hadde bedrevet langvarig belastning av bena, og fordi i skisporet har jeg betydelig mer å gi innenfor staking enn når bena skal gjøre jobben (oppover). De neste sesongene vil nok vise at bena vil bli en bedre faktor her, uansett kommer jeg ikke til å trene styrke for gå fortere på ski, men forsøke å løpe (mer) om sommeren. Like lite som jeg kommer til å lene meg på styrke for å sykle fortere, her er det de utholdende kapasitetene som skal bygges videre.

Og hva gjelder 'styrke-tråkkingen' til cancellara synes jeg den minner mer om terskel-trening/intervaller enn den minner om det som generellt omtales som styrketråkk. I tillegg til at mannen topper en ellers sinnsyk utholdende kraft/kapasitet på sykkelen med denne formen for trening. For min del blir det å følge 'tjuvtriksene' til gutta i et helt annet O2-univers ukritisk det samme som å tro at man får egenskapene til Petter Solberg fordi om man kjøper en 'Super SS Rally GT Fastback Hardtop Sprint'.

I den grad noen bryr seg om hva jeg ellers måtte ha erfart av positiv feedback på trening kan jeg si at Geir Liens (og mange andres, bevares) "3 timer i tilnærmet rittfart, i tilnærmet ritt-terreng" (fritt etter hukommelsen) har gitt meg den beste responsen. Særlig når det blir kjørt med litt sterkere karer. Og hvorfor det tro? Hva minner dette om? Det jeg gjerne har mål om : sykle fort på sykkelritt ICON_SMILE

Jeg synes det kommer frem veldig mange interessante og spennende synspunkter og fakta, og mange lattervekkende påstander når det gjelder trening. Men jeg synes jeg ser en klar komplisering av måten å komme i god form på hos mange, både på nett generelt, og ellers. Hvor vanskelig trenger det å være? Sykle masse(så mye du kan), sykle masse gøy, sykle opp, sykle ned, sykle teknisk, sykle flatt, sykle langt og moderat, sykle kort og brutalt. Sykle variert. Det virker som mange blir mer frustrert over at treningen deres ikke 'virker' enn de er glade over å sykle. Hvorfor sykle da?

Et nattlig uvitenskapelig bud fra en helt middels syklist, med en langt over middels glede over å være nettopp det.

It's not you, it's my bike.
Side 2 av 3 1 2 3

Moderator  support