Etter 80 mil på MTB langs landeveien var det utrolig deilig å sykle årets første tur på racer. Det var som å fly avgårde. 11 mil gikk som en lek med 29,5 km/t i snittfart. Litt fort kanskje, men moro var det :-)
Re: Årets første treningstur på raceren!
[Re: erling]
#91179803/04/201013:31
Etter rulle og spinning hele vinteren var det med stor spenning nytt utstyr og årets form skulle testes på runden rundt Byneset. Mye smeltevann på veiene men nesten isfritt hele veien. Knep 10 minutter på pers'n! Nå er sesongen i gang!
[Re: Kruser]
#91242505/04/201006:43
HERLIG! Hadde min første korte tur på ny sykkel utendørs i går. Det var 6 grader og sol:) Følesen av å komme seg av den statiske rulla, rulle ut på veien, og kun kjenne lyden av hjulene mot asfalten - helt fantastisk. Ny lengre tur i dag:)
Ellers - til de av dere som vurderer SRAM RED mot Dura Ace. PRØV! Forskjellen var syk. RED er mye mer presist, og giringen går raskere og mykere.
Vi ses på veien:) Ha en god dag!
[Re: SMO]
#91243505/04/201007:00
Husk å sjekke værmeldingen - her fra min første tur for 2007-sesongen (8 april) - det var bart og tørt da jeg startet, men det endret seg kraftig underveis.
Tursyklist og hobbytriatlet.
[Re: Erlend L]
#91265505/04/201014:30
Og så var årets førte tur unnagjort i dag, den vanlige runden på drøye 5 mil: Tomter, Enebakk, Ski, Holstad, Ås, Kroer, Hagen skole, Elvestad, Tomter. Nærmest perfekte forhold: tørt, lite vind, solgløtt og ca 8 grader. Mange blide syklister langs veien, inkludert en galning på terrengsykkel i kort-kort(!) på gangveien mot Holstad.
Turens høydepunkt var imidlertid en flokk på ca 15 svaner på trekk nordover i litt uregelmessig plogform i lav høyde over Elvestad - store fugler som bare gled framover i 35-40km/t - de dro iallfall lett i fra meg som holdt rundt 30km/t.
Redigert av Erlend L; 05/04/201016:42.
Tursyklist og hobbytriatlet.
[Re: Erlend L]
#91267305/04/201015:24
Jeg var også ute i går, for første gang på raceren i år. Jeg bærte sykkelen med meg opp til nærmeste bare flekk og sykla sikk-sakk mellom sølepytter og isflak et par mil. Sykkelen ble skikkelig skitten.
[Re: Tor Arne]
#91274105/04/201017:14
Har vaert usedvanlig uheldig med vaaeret siste maaeneden, og i dag var det foerste gang paa nesten to maaender med ordentlig sol og skikkelig varmt. 200km, 3000 hoeydemeter og litt over 7t paa sykkelen.
Ble jo selvfoelgelig roed som en oesters, men veldig fornoeyd med meg selv!
Har fått gjort unna to turer i påska, til og fra hytta. Til hytta ble et kaldt mareritt, skalv og ristet til slutt, var regn uten stopp og 2-3 grader på det verste. Måtte gi meg etter 8 mil :/
Ruten gikk forresten fra trondheim - orkanger - våvatnet - snillfjord
Tilbaketuren ble bedre, masse motvind men sol. Formen var like dårlig som ventet, hadde nok snitt på 140 i puls og var helt kjørt når jeg kom frem, men deilig allikvel!
Må vel ha noen runder med høy puls før jeg kan rulle behagelig i sone 1 etter hvert
Ikke årets første racertur, men tok en 50km runde i sone 3 i dag i 5-8 grader. Skedsmokorset-Kjusbakken til Rolf Olsens vei-Fetsund-Lørenfallet-Sørumsand-Frogner-Leirsund-opp Kjusbakken Skedsmokorset. Herlig tur i flott vær
Turen kunne bare blitt bedre om et 20-talls syklister jeg møtte på runden også kunne vist at de nøt turen med å hilse tilbake!! ***** surpomper
Da var årets første unnagjort. Var utrolig godt å sitte på et ordentlig sete igjen, og ikke det utrolig vonde som er på spinningsyklene. Grunnet tidspress ble det en veldig kort tur på godt under en time og rundt 20km, med stopp hos en venninne der jeg fant en samboer og en hamburger. Så nå er det bare å legge ut et bilde, hoppe i dusjen og dra på jobb. De tapte km får jeg ta igjen neste uke når jeg sykler og "de vanlige" jobber.
(Ser forresten at jeg burde tatt den blå flasken, hadde passet bedre )
Redigert av Kjeserud; 10/04/201015:59. Rediger grunn: Skriveleif
Never argue with an idiot. They will only drag you down to their level and then beat you with experience.
Sånn går det når man ikke setter riktig høyde ved start. Garmin bruker atmosfæretrykk til å regne høydemeter. Ikke alltid like nøyaktig når man starter skjevt ut med feil høyde, eller får større svingninger i trykket/vær underveis.
Redigert av prøver; 12/04/201012:23.
Scott Foil Premium Scott Scale 30
[Re: GFX]
#91776712/04/201012:24
Etter rulle og spinning hele vinteren var det med stor spenning nytt utstyr og årets form skulle testes på runden rundt Byneset. Mye smeltevann på veiene men nesten isfritt hele veien. Knep 10 minutter på pers'n! Nå er sesongen i gang!
Og hvor er bildet fruen tok av tur nr 2?
Scott Foil Premium Scott Scale 30
[Re: prøver]
#91786112/04/201014:55
Rett i underkant av 12 mil med 70% i gjennomsnitt på pulsklokka og lite traffikerte veier i øvre/midt Telemark. Snille bilister og snille syklister. Til sammen 600-800m med gang/sykkelsti rett ved der jeg bor, på vei hjem blir jeg passert av et vogntog akkurat på denne lille strekningen hvor det er gangsti og han står på hornet/tuta/bærta si i 5-6 sekunder Jaja...han hadde vel ikke hatt en like fin tur som meg han da
Redigert av Skoje; 14/04/201016:06.
[Re: Skoje]
#91997615/04/201008:36
Rett i underkant av 12 mil med 70% i gjennomsnitt på pulsklokka og lite traffikerte veier i øvre/midt Telemark. Snille bilister og snille syklister. Til sammen 600-800m med gang/sykkelsti rett ved der jeg bor, på vei hjem blir jeg passert av et vogntog akkurat på denne lille strekningen hvor det er gangsti og han står på hornet/tuta/bærta si i 5-6 sekunder Jaja...han hadde vel ikke hatt en like fin tur som meg han da
kjøre vogntog å sykle er ganska så likt driver/drev med begge å man treffer alltid masse kjent folk som tuter å vinker. trur begge parter burde kjempe før at det bygges veier med 50cm veiskulder