Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

xxl og deres nye White merke.

xxl og deres nye White merke. #904503 20/03/2010 08:02
kawa versys Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Ser at terreng "gutta" har diskutert White merket til XXL. Hva mener dere selverklærte sykkeleksperter om racer utgavene av White(http://whitebikes.no/category/racer/)? Er selv på jakt etter en racer til bruk for Bergen-Voss, og ellers noen rolige langturer i Bergensområdet. Er White et godt kjøp? Ser også at mange anbefaler bruktmarkedet, men er ikke så mye å finne der i min høyde(189).

Redigert av kawa versys; 20/03/2010 08:06.
Re: xxl og deres nye White merke. [Re: kawa versys] #904512 20/03/2010 08:49
gare Offline
More than words
More than words
Tja, hvilken av dem mener du? Jeg er jo ørlite allergisk mot slopet ramme, men ser man bortenfor det så er det helt greie saker.

Sammenligner man med f. eks. Diamant i samme prisklasse som RR Ultimate er Diamanten oppgitt til å veie en hel kilo mindre. Det er ganske mye selv om White`en har "bedre" girsystem enn Diamanten, jeg har ikke testet SRAM, men har vondt for å tro at funksjonen skal/bør være en avgjørende forskjell.

Forskjellen på 10 000 kroners White vs. Diamant er moderat.

Blingfaktoren er ikke det helt store på White(eller for den saks skyld på Diamant), men om du ikke bryr deg om det(og da er du egentlig heldig)så er det sikkert ikke noe galt med White slik det fremstår på nettet.

Jeg ville ellers tatt turen innom Sykkelsenteret og titte nøye på hva de evt. kan tilby av f. eks. Cannondale. Jeg er ingen blodfan av Cannndale(og har ingenting med Sykkelsenteret å gjøre), men når Cycling Plus utroper Cannondale Six Carbon 105 til årets beste(de testet 50 racere)så kaaaan det tenkes at det er en god sykkel. Joda, "bare" Shimano 105, og joda den veier nok drøye 8 kilo, men vekt er ikke hele greia her.

Den siste anbefalinger er selvsagt ut fra tanken om at du skal bruke 20 lapper på racer, og ikke "bare" 10:)

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: xxl og deres nye White merke. [Re: gare] #904591 20/03/2010 13:29
S
spinat Offline
Ringrev
Ringrev
S
I 10 000 kroners-klassen synes jeg White-sykkelen er best utstyrt. Men de selger den bare i størrelse M og L. Dette synes jeg er rart, og dessuten er det ganske relevant for trådstarter. Jeg har ikke sett noen geometritabell for disse syklene, men jeg mistenker at L blir noe liten for en rytter på 189cm ?

Re: xxl og deres nye White merke. [Re: spinat] #904915 21/03/2010 10:05
SMO Offline
Fersking
Fersking
Grov sammenligning av White og Diamant viser at Diamant jevnt og ligger lavere i vekt. White bruker ofte lette dekk for å presse vekten ned. Dette er dekk som ofte tåler for lite for den vante bruker.

En sammeligning av testvinneren til Diamant Apex T3(Silver Cape)og XXL sin konkurrent XC Pro Carbon viser litt om hvor forskjellene legges: Demper, gir (sram/shimano), krank, dekk (klart for slangeløst på Diamant), hjulsett, vekt.

I forhold til girsystem sram vs shimano vil det være interessant for de som lurer å sjekke følgende youtube klipp: søk youtube "sram vs shimano". Det skulle vel tale sitt klare språk om hvorfor velge sram;-) Jeg går for SRAM XX på min nye Apex T XX:-)

Re: xxl og deres nye White merke. [Re: SMO] #904980 21/03/2010 12:35
S
spinat Offline
Ringrev
Ringrev
S
Sitat: SMO
Grov sammenligning av White og Diamant viser at Diamant jevnt og ligger lavere i vekt. White bruker ofte lette dekk for å presse vekten ned. Dette er dekk som ofte tåler for lite for den vante bruker.

En sammeligning av testvinneren til Diamant Apex T3(Silver Cape)og XXL sin konkurrent XC Pro Carbon viser litt om hvor forskjellene legges: Demper, gir (sram/shimano), krank, dekk (klart for slangeløst på Diamant), hjulsett, vekt.

I forhold til girsystem sram vs shimano vil det være interessant for de som lurer å sjekke følgende youtube klipp: søk youtube "sram vs shimano". Det skulle vel tale sitt klare språk om hvorfor velge sram;-) Jeg går for SRAM XX på min nye Apex T XX:-)

Dette er racer-forumet...

Re: xxl og deres nye White merke. [Re: spinat] #905081 21/03/2010 16:29
SMO Offline
Fersking
Fersking
sry

Moderator  support, Valentino