Hmm.. er det ikke sådan at hår på leggen er det som skiller Terreng Syklister fra Asfalt Homser.
Skjønner ikke poengen jeg og har ikke sett brukbare argument for hårfjerning i denne tråden heller. Tviler liksom på at det er noen i denne tråden som ligger en time daglig i massasje benken - eller tar jeg feil?
Er det mulig å provosere noen homofober ved å barbere beina, er det grunn god nok for meg.
rart med det, men denne tråden har hatt en tendens til å dukke opp en gang i april hvert år siden jeg ble bruker her på forumet. Alltid like artig å lese..hehe...(og ja, jeg barberer legga)
Hahaha, jeg tenkte for meg selv når jeg sto og skrapte av hår i dusjen i går. "Lurer på når tråden om hårløse bein kommer?" Og så kommer den vet du. Fint med forutsigbarhet
Redigert av Juffe; 17/03/201017:41. Rediger grunn: Det manglet en 'v' ett sted
Hei! Flott at så mange tørr å komme ut av skapet. Selv er dette helt nytt for meg, og jeg kjenner ingen gutter/menn som frivillig barberer leggene. Blir derfor ganske nyskjerrig:
Hvor slutter dere å barbere hen? Altså hvor går bikinilinja deres?
Personlig hadde det ikke falt meg inn å barbere meg, da jeg liker vind i håret, og sykler kun for moro. I tillegg er jeg av den hårete typen og hadde jeg først begynt å barbere så vet jeg jammen hvor jeg skulle stoppet. Er det fornuften (stopper ved shortskanten) eller forfengeligheten (like til tangaen, pluss en frizz på Kapteinen) som setter grensen? Eller går dette i trender, slik at i 2010 så er det midt på låret som er greia?
Flere spørsmål: den tiden man bruker på å barbere seg, sett at man brukte den til å trene? Ville ikke det spare flere sekunder i et ritt? Og, pengene man bruker på barbersaker, vil man ikke kunne slanke sykkelen sin for de pengene? Til slutt, er ikke luftmotstand bare et vikarierende argument for å leve ut sin meteroseksualitet? Har en mistanke om det nemlig...
Det ser bedre ut, føles bedre og det er tradisjon å gjøre det. Vaffal i landeveismiljøet...
Så du har gitt opp å argumentere for den praktiske funksjonen nå?
Sitat: bullet anno 2007
feminint eller ei, jeg gjør dette KUN for å spare sekunder
De fleste av oss bruker vel sykkelklær som vi selv synes vi ser bra ut i, i tillegg til at funksjonen passer til bruken.
Du ber jo om krangel i starten, forresten:
Sitat: bullet
dessuten er jeg ikke typen med bæggibukser, men syklist, (jada ikke misforstå, alle som sykler er "syklister")
Rettelse: alle som sykler er syklende. Noen av dem, enten de sykler med baggy, tights eller andre benklær, har gjort seg fortjent til tittelen "syklist".
LJ -syklist
Jeje, trenger ikke mene det jeg mente for 3 år siden. Syklist eller syklende...gjeeesp flisespikkeriet lenge leve.
Lurte på dette i fjor, men fikk ikke noe godt svar. "Helt opp" var liksom gjennomgangstonen, men helt opp er jo på en måte hodet. Og det å stoppe midt på låret (shortskanten) må jo se ganske fønny ut.
Hei! Flott at så mange tørr å komme ut av skapet. Selv er dette helt nytt for meg, og jeg kjenner ingen gutter/menn som frivillig barberer leggene. Blir derfor ganske nyskjerrig:
Hvorfor gjør det deg nysgjerrig at folk har andre rutiner for morgenstellet enn du har selv? Hva er det ved barbering som er så spennende?
Det er jo nettopp det som er spennende, og som gjør meg nyskjerrig! Ute i det ganske land er det flokkvis av mosjonister som bruker tid og penger på å barbere leggene sine, noe jeg ikke visste/tenkte på/var klar over. Jeg er mildt fascinert, rett og slett, og kjenner at jeg blir utfordret på mine egne fordommer;-)
Jeg prøver og prøver å sende et svar til Polarbike, men av én eller annen grunn kommer det ikke opp. Så med fare for at dette er svar nr 3:
Barbering er ikke særlig dyrt (ca fem kroner for et barberblad, og en helt ubetydelig utgift til barbersåpe og fuktighetskrem), og tar ikke stort mer enn ti minutter, to ganger i uka. Så det så.
Lurte på dette i fjor, men fikk ikke noe godt svar. "Helt opp" var liksom gjennomgangstonen, men helt opp er jo på en måte hodet. Og det å stoppe midt på låret (shortskanten) må jo se ganske fønny ut.
Hvis det ser ut som om du går rundt i en litt ullen shorts, når du i virkeligheten er naken, må du ta hele veien opp, ja.
"I'd take the awe of understanding over the awe of ignorance any day." - Douglas Adams
Skikkelig morsomt med alle disse vikarierende argumentene for hvorfor dette er nødvendig og fornuftig. Jeg deler ut en bamseklem til den første som innrømmer at det kun er en eneste grunn til å surre med dette her; forgengelighet. Og siden det er brune barberte legger som ser tøft ut (altså ikke bleike barberte legger) så regner jeg med at brunkrem er en del av pakka også, alternativt solarium. Jan Thomas ville antakelig tatt bølgen.
Hvis jeg en gang lykkes med å delta i et etapperitt over 7-8 dager der daglig massasje ville vært viktig så skulle jeg MULIGENS vurdert det for akkurat den anledningen, for jeg har nokså høy apefaktor på beina. Men å barbere beina to ganger i uka halve året?
Da jeg lot meg sterilisere begynte opplegget med at det kom inn en sykepleierske av den staute, bulgarske typen med oppretta ermer og en engangshøvel i hånda. HU hadde hår på underarmene.
Hvis jeg en gang lykkes med å delta i et etapperitt over 7-8 dager der daglig massasje ville vært viktig så skulle jeg MULIGENS vurdert det for akkurat den anledningen, for jeg har nokså høy apefaktor på beina. Men å barbere beina to ganger i uka halve året?
svært vennlig hilsen bleik og hårete mann.
Halve året? Man er da syklist året rundt. Det er ikke en tilstand som bare gjelder når det er barmark og tørre stier. Snowboardere sægger da ikke bare om vinteren. Skatere tar ikke av seg tatoveringene når innesesongen begynner i parkeringshusene og skate-hallene.
Halve året? Man er da syklist året rundt. Det er ikke en tilstand som bare gjelder når det er barmark og tørre stier. Snowboardere sægger da ikke bare om vinteren. Skatere tar ikke av seg tatoveringene når innesesongen begynner i parkeringshusene og skate-hallene.
Haha
Forsøkte meg på barbering for ett par år siden. Gjorde det fordi man må da teste det for å han en formening. Det jeg erfarte var i hovedtrekk at; ingen damer likte dette, litt mye styr i dusjen, masasje var veeeeldig mye mer behagelig, man blir annerkjent hos noen syklister og uglesett av andre, vasking av blod og stivnet gjørme var mye enklere. Kommer jeg til å gjøre det igjen? Kanskje. Man kan gjøre værre ting.