Debuterte selv i år, og gikk på et par stive nanosonic klisterski med rextape, dekket med ett tynt lag k21n med to tynne lag VR50 oppå.. Hadde KANONSKI overalt bortsett fra opp solvarme midtfjellet.. Ellers toppers.. Startet i pulje 4, kom meg godt opp i pulje 3 etterhvert. Sluttid 3.23, og må si det ikke er verst for en avdanket fotballspiller med dårlig kne;) Forøvrig Madshus Våtslip fra fabrikk, 0,75 rettrill, LF6- HF8 - Cera FC8X. Ble ikke fraglidd i løpet av 54 km;) MAGSIK DAG OVER FJELLET:)
Debuterte selv i år, og gikk på et par stive nanosonic klisterski med rextape, dekket med ett tynt lag k21n med to tynne lag VR50 oppå.. Hadde KANONSKI overalt bortsett fra opp solvarme midtfjellet.. Ellers toppers.. Startet i pulje 4, kom meg godt opp i pulje 3 etterhvert. Sluttid 3.23, og må si det ikke er verst for en avdanket fotballspiller med dårlig kne;) Forøvrig Madshus Våtslip fra fabrikk, 0,75 rettrill, LF6- HF8 - Cera FC8X. Ble ikke fraglidd i løpet av 54 km;) MAGSIK DAG OVER FJELLET:)
Offisielt sjalu p[ alle som hadde kanonski! Men du tok i allefall ikke igjen meg..
Jøsses. En time bedre en meg det Debutanten sin det! Du er forresten en av de få jeg har hørt om som er fornøyd med noen som helst tape-løsning. Men så la jo du en ganske fornuftig blanding oppå. Jeg må nok få meg et klisterpar jeg også, vi får håpe på at det komer noe på høstsalget. (gjerrigknark)
Klassiskskiene stues bort og sykkelstallen klargjøres!
På tide å legge litt grunnlag for sykkelsesongen. Frem til påsken er slutt tenkte jeg å fokusere på 2 typer økter. Den ene relevant, den andre langt mindre
Det blir en del 1.5-2.5 timers rolige turer på sykkelen. Jeg må bare få skrudd/bygget den ferdig først (ikke noe fancy. Nye hjul, bremser og styre + service på gaffel). Sone 1 og sikkert noen lette drag.
Ellers må jeg få noen økter på skøyteskiene! Disse er nye og har stått 1mnd i boden nå (!) og jeg gleder meg virkelig. Tok en kort prøvetur på mandag, men i morgen blir det en times hardøkt (tror ikke det er mulig med en rolig skøyteøkt i lillo).
Som dere sikkert merker tar jeg livet litt med ro til påsken er ferdig. Da blir det blodslit og alvor igjen. Jeg skal bænkers være med på: -Terrengsykkelrittet -Raumern -Nissancup -Birken
og muligens med på grenserittet og noen OBIK ritt.
Nei, egentlig ikke. Det er våt og suger skikkelig, men det er ikke så galt mellom linderudkollen og breisjøen (nordre vei). Der er det forholdvis flatt også.
1 kort skøytetur som jeg gav opp pga utrolig sugende føre og feil skiprepp. 25 min ca 5 slag under terskel.
1 tilveningstur på sykkel. sone 1. 1time.
2 tur på 1t 40 min hovedsaklig sone 1, men 4 drag a 2-5 min sone 3.
Det er veldig gøy å være på sykkelen igjen. Sykkelstier og asfalt med 2,25" XC dekk i 3 grader og regn er derimot ikke bare motiverende alltid
Jeg merker at sykkelformen også er utrolig mye bedre enn da jeg gav meg i fjor. (ironisk nok iom at jeg ikke har syklet) 7kg merkes GODT i bakkene og der jeg før måtte følge godt med for å holde meg sånn noenlunde i sone danser jeg opp 10-15 slag under grensen. Kroppen føles lett og fin. Nå venter jeg bare på tørre stier!
Jeg var en tur på folkemuseet på bygdøy i dag og tipper at de fleste stier på øya er farbare når jeg returnerer fra en påskeferie i NN.
Denne uken blir det en intervalløkt i morgen før jeg drar på ferie. I ferien blir det termostempo og pulk hver eneste dag.
Det ble faktisk mer mosjon en planlagt. Guttungen på 10mnd fant ut at han ikke ville sove i noen reiseseng på dagtid. Bare i pulk og da pulk i bevegelse Dette gav pappa nærmere 10 timer bonustrening på fjellski i strålenede nordnorsk påskesol.
I dag er det tilbake til virkeligheten. Jeg kommer til å ta en intervalløkt på flata i dag. Jeg oppdaget forresten at det er skremmende kort tid til sesongen starter. Men først har jeg 4 uker til blodtrening. Jeg kommer til å prioritere intervaller som vanlig. Lange drag a 10-15 min på flatene i sone 3 og bakkeintervaller på 3-5min i sone 4/5. Langturene kommer til å falle på plass av seg selv med sykkelvogn og junior.
"Now don't make me get off this bike!"
Re: Supernovas treningsblogg mot trippelen.
[Re: Supernova]
#91364006/04/201020:12
Tok hardtailen med en kort tur linderud-gjelleråsen-hellerudsletta-retur. Varighet 1t10min.
La inn til sammen drag a 4-10 min. Til sammen 30 min i sone 3. Forsøkte å prioritere å kjøre hardt på flatene.
Nå er jeg i gang med å tyne matchvekta litt før sesongen starter. Kutter helt ned på karbohydratene (15-25g om dagen) i to uker så får vi se hvor det ender. Håpet er å veie 69,99kg eller mindre Du stusser kanskje litt nå og mener at det er vanskelig å utvikle kapasitet og gå ned i vekt samtidig? Min erfaring med litt "ekstremt" lavkarb kosthold er at dette går helt fint. Jeg tipper kroppens evne til å forbrenne fett under ritt fobedres litt også.
#91501208/04/201013:11
Ukas andre økt i går. Turen gikk fra Linderud via Ammerud og opp grusveien til Lilloseter. Og halveis ned bakken igjen.
Bakkeintervaller. 20 min oppvarming sone 1-2-3 (tar litt tid å komme fram). 4 drag a 4 min. Høy sone 4. p=3min 20 min "nedkjøring" som ble litt vel hard da jeg valgte å forsøke med på grusstien mellom Sandåsen/Rødtvedt og Krigsskolen.
#91615809/04/201020:27
Det har blitt litt mye klapp og babb i starten av uken. Lyttet til kroppen mandag og sto over treninga. Ukens første var i dag onsdag.
På spinningsykkel. 5 min oppvarm. 5+10+15 min sittende sone 3. 2 min pause mellom dragene. Progressivt. Første i lav sone 3 siste i høy sone 3/tidvis lav sone 4.
Neste uke øker jeg muligens til 45min i sonen dersom kroppen føles god.
Ang slankinken så viser vekta i dag 71.3 mot 73.5 før "prosjektet" en kilo av dette er sikert glykogenlager med bundet væske.
#92068016/04/201006:39
I dag: Intervaller: 4x4. sone 4 først slutten av de siste dragene i sone 5. P=3 (sone 2 stort sett) 15 min oppvarm (progressiv sone 1-2-3) 5-10 min nedkjøring.
#92155517/04/201016:41
Ukens siste ble en knallfin stitur opp til toppen av Årvollåsen. +andre go'stier i nærområdet. Sone 3 i 15 min opp åsen, ellers disiplinerte jeg meg sånn høvelig til sone 1. Avsluttet turen med å kile kjedet fast mellom kasset og eiker
#92296619/04/201017:40
Denne uken er litt spesiel pga dødsfall i familien og medfølgende tur til Bergen for begravelse, men jeg prioriterer å få gjennomført 4 kvalitetsøkter.
Mandag: Naturlig intervall. Ble en drøy halvtime effektivt i sone 3. Resten sone 1 (40 min). Sti, sti og snø, snø, snø.
Torsdag: Intervall (på spinningsykkel, det snødde for guds skyld!) 4x4 sone 4/5 (siste draget i OBIK cup sadistbakke intensitet)
Rekker en sone 3 økt i morgen og en sone 4 på søndag.
Til uken blir det test av ny sykkel på mandag og ritt (OBIK) på onsdag. Jeg er veldig spent på formen. Er løypen den samme som i fjor får jeg en grei indikasjon på fremgangen.
God natt.
#92746425/04/201018:03
4x4 standardøkt. Utrolig hvor mye man får gjort på 37minutter:
10min progressiv oppvarm + tisse 4 drag av 4 min 16 min totalt 3stk 2min pause 5 min nedkjøring.
Jeg setter strek for denne uken nå. Minstemann er syk og jeg mistenker en lang natt. Kjenner at jeg er litt sår i halsen og går ikke i standardfella igjen
Jeg er forsåvidt sykkellens for øyeblikket. Landevei- og stisyklene er solgt og hardtailen er slaktet og delvis solgt. Ny FS-XC ramme på vei i posten men askerelaterte forsinkelser gjør at det spøker for OBIK på onsdag. Får jeg ramma på tirsdag tror jeg jeg skal rekke å skru sykkelen sammen, men da må alt være perfekt, noe det sjeldent er.
Kanksje jeg får lånt meg en sykkel denne uken???? Send gjerne en PM hvis du har noe å låne bort noen dager. Jeg har litt polvarer jeg skal bli kvitt hvis du kan stille noe på 2 hjul til låns
#92746625/04/201018:06
Denne uken ble veldig amputert. Minstemann har vært syk søndag-onsdag noe som har amputert mine muligheter for søvn og hvile betraktelig. Jeg har deriomot fått trasket nok 1-3 timer trilling med barnevogn om dagen er jo mosjon det også. En intervalløkt på tirsdag ble det også tid tid, med selskap av "På hjul med D.O"
Tirsdag, langintervall, spinningsykkel.
10 min oppvarm 5+20+20 min drag, sone 3 (først lav, deretter høy) p=2min 5min nedkjøring
Jeg hater langintervaller innendørs!!!! Det er så kjedlig!!! Men hva gjør man vel ikke en uke før Nissancup? (jeg er uten sykkel frem til i kveld da er sesongens våpen ferdigskrudd)
#93036529/04/201006:30
OBIK ritt blåste jeg langt i går. Valget stod mellom en nydelig sveitser, IPA og sykkelbygg kontra 20 min på en blytung Everest renegade mot blodspreke folk fra Bama, skatteetaten og jernbaneverket.
Enkelt valg.
I kveld: 4x4 på ny sykkel.
#93044629/04/201007:29