Da var jeg kommet tilbake fra Mallorca og skal si hva jeg syntes om Specialized S-works mtb.
Siden dette ikke var en ren sykkelferie, men heller en vanlig ferie med litt innlagt sykling og løping så har jeg ikke brukt skoa veldig mye. Det ble totalt 15,5 timer på sykkelsetet hvor av 7 t på tandem, 3 t på terrengsykkel og 5,5 t på racer. Underlaget har nesten utelukket vært asfalt.
I forhold til mine Shimano R131 landeveissko (som jeg er veldig fornøyd med) er s-worksene mye lettere og luftigere, i tillegg ser de utrolig lekre ut. De hadde veldig god passform til foten min som er lang og smal og trenge ikke noe tid til å "gå seg til". Jeg pådro meg ikke et eneste gnagsår eller en vannblemme. Boa systemet fungerte veldig fint, selv om jeg har litt problemer med å løse ut den ene skoen 100 %. I tillegg klarte jeg å dra vaieren ut av det ene festet når jeg tok skoen ut av sekken. Kan være lurt å stramme vaieren når du legger skoene i f.eks en sekk slik at vaieren ikke kan hekte seg når du skal ta skoene ut. Jeg syntes også at sporene under skoen er litt lave. De er kun en milimeter dypere en cleatsen slik at cleatsen fikk litt røff behandling når jeg gikk på ujevn underlag som brostein o.l.
Men det negative med skoene var ingenting i forhold til det positive. Jeg hadde på forhånd store forvetninger og de ble innfridd til de grader. Utrolig lette og fine sykkelsko. Hvis det viser seg at de holder i lengden så er det ingenting å lure på. Løp og kjøp! Eneste negative er prisen, i Norge. Jeg betalte 200 £ som er veiledende pris i UK og med gunstig pund/krone-kurs og VAT-refund (17,5%) så endte jeg med å betale 1570 kr NOK. Så da er det kanskje bedre å fly og kjøp. Kan kombinere det med en tur til en racingbane
http://www.virginexperiencedays.co.uk/experiences/Supercar_Thrill_Choice_-_Special_Offer_670/