Stien er for smal til at det blir skikkelig flyt nedover. Jeg skal teste ut nedre Skogsti seinere i dag hvis jeg får tid. Der kan man tidvis kjøre fortere på vinterføre enn hva som går an om sommeren.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
Ærre ikke bare å kjøre på snø'n da? Ta en tur dit en dag Jonas? Tror føret er bra oppi der nå
Meldt masse snø i fjellet til uka, og jeg orker ikke synet på snø og sykkel sammen. Dessuten venter jeg på ny ramme, så sykkel er ikke i hus før slutten av mars/tidlig april. Men rop ut, så blir jeg gjerne med å filme i Våttakammen+Pisken med GoPro HD
Jeg for min del tok på meg plankene og labbet opp på Storheia i dag. Satte deretter kursen mot storerøysa der vi klatrer opp og (forsøker å) kjøre ned om sommeren. Det overlevde jeg greit, nå mangler jeg "bare" å gjøre det samme med sykkel om sommeren
Sykla Ladestien fra Rotvoll til Korsvika. Der var det 10-15cm med kramsnø, så det var litt tyngre føre, men syklet hele veien. (Måtte ha 2 forsøk i starten av bakken opp i fra kaiene på Østmarkneset) Etterpå syklet jeg Nidelvstien fra Tempe til Nedre Leirfoss. Her var det litt dårligere føre, spesielt før Sluppenbrua.(Gikk ca 30 m)
Jeg for min del tok på meg plankene og labbet opp på Storheia i dag. Satte deretter kursen mot storerøysa der vi klatrer opp og (forsøker å) kjøre ned om sommeren. Det overlevde jeg greit, nå mangler jeg "bare" å gjøre det samme med sykkel om sommeren
Evidence A: skispor ned storerøysa
Du har ikke tenkt å gi deg før du kommer deg ned på to hjul? Jeg blir gjerne med på tur når du skal prøve
Tok skiene fatt til Storheia i dag. Nydelig føre! Rakk ikke helt til topps, men ski er nok å foretrekke i hele marka i helga.
Jeg var på samme sted i går. Virker som om snøen og isen er litt "sprø" og dermed gir godt feste. Veldig veldig bra med sykkelføre i skogen rundt seg på alle kanter :-)
Litt usikker på grunneier der nede og hans/hennes innstilling til sti-fanter, kanskje en liten prat med ham hadde vært klokt før våren kommer for fullt?
Kom nettopp hjem fra en tur på ladestien. Devlebukta - Sponhuset og retur består av mye speilblank is, men det holder på å løsne mange plasser. Er vel ca 50 meter med bar sti, dog ikke sammenhengende. Med hjelp av sol og varmegrader bør det smelte bort mye der i løpet av påska.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
Jeg er relativt ny her i Trondheim,forholdsvis fersk når det kommer til stisykling,halvdårlig form+++ Uansett,det jeg lurer litt på;er det mange jenter/damer som sykler sti her? Og som evt. arrangerer egne stiturer kun for jentene/damene? Isåfall,så hadde det hvert kjekt å blitt med på en stitur utpå våren. Send gjerne en PM for mer info ol.
Hilsen ei som gleder seg til vår,bare stier og for å ha det morro på treningen:)
Har gått til fots fra Ila Parken til Geitfjellet i dag. Kan bekrefte halv meter med snø fra Geitfjellet til Våttakammen. Defra noe mindre. Fra benken og ned til Ila er det ikke mye mer enn 20cm. Enkelte bare plasser og slushy snø over alt. Den absolutt nederste shortcuten mellom asfaltsvingene er 100 % bar. Går ann å ta et par fete bilder som forteller at våren snart er her for fullt. Mamma jogget Ladestien i går, og kunne fortelle at det var bart flere steder, men generelt isete og vått for det meste. OT: Dritfett i Åre nå! Ta turen med ski/brett.
Kom nettopp hjem fra en tur på ladestien. Devlebukta - Sponhuset og retur består av mye speilblank is, men det holder på å løsne mange plasser. Er vel ca 50 meter med bar sti, dog ikke sammenhengende. Med hjelp av sol og varmegrader bør det smelte bort mye der i løpet av påska.
Jepp, jepp. Kjempefine forhold langs hele Ladestien nå. Syklet Rotvoll, Nyhavna tur retur nå i kveld. Flott kveldstur med nydelig solnedgang. Kun noen få meter med is igjen, og relativt tørt. Finfint Betty-føre. Resten av isen er nok helt borte ila et par dager hvis været holder seg.
Årets første "terrengtur" på Ladestien på vei hjem fra jobb i dag. Flotte forhold, sykkel var vårtrimma og været var godt. Men du verden; mennesket oppå sykkelen sto ikke i stil. Her må det sykles. Tok forresten med Stokkanbekken på veien videre, men det var bare snø og is. Noen som har prøvd Nidelvstien?
He took the road less travelled, but somehow won out in the end
Var bare en svipptur innom på vei hjem fra jobb, men syntes faktisk ikke det var så ille. Det mest fuktige i området var alkisen på benken med øl og dram....
I Bymarka er det fortsatt gode skiforhold så tror ikke det er håp om særlig sykling i den skogen før om minst 14 dager. Er fortsatt nattefrost en del steder og det hjelper ikke akkurat på snøsmeltingen.