Jeg har med det du nevner opprinnelig, MINUS: - kamera (har med mobil med kamera) - demperpumpe (har aldri hatt bruk for på tur) - lykt (om det er på dagstid)
Alt verktøy og reservedeler ligger i en ferdig pakket liten pose som alltid er med. Vil fremheve nytten av en ispose, teip og fatle. Typiske ting du kan reparere deg selv tilstrekkelig med etter et fall til å komme seg til hjelp.
Jeg bruker en Ospery Talon 11 og har aldri følt at den er for liten til turer på tre-fire timer - og liten nok til trening/maratonritt. Skal kjøpe en sekk til, da enten den nye Raptor 14 (fler lommer) eller Deuter Race EXP Air (12+3L) for å få med ekstra plagg uten at sekken buler. Begge disse støtter 3L blære.
SImen - hjernevasket av storhjulsmafiaen
Ibis Ripley/Spec Levo SL/Trek Farley - nots.no
Re: Hva har du i sekken når du er ute å sykler?
[Re: thomasengen]
#89531203/03/201011:38
Inkl hele listen din og liten termos kaffe så bruker jeg en 9 liter Camelbak MULE som er fantastisk god å ha på ryggen (inkl 3 liter drikkesekk) og flere smålommer til å ha nøkler, slanger, girøre osv. http://www.oslosportslager.no/produkt/camelbak-mule-drikkesekk-8937.aspx (finnes en storebror MULE med 10 liter + regntrekk osv)
JA mobil er viktig. Både for å ringe hvis nødstilfelle, men også og like viktig: ta bilder av flotte steder/stier osv til å mimre over senere (om vinteren :-D). Har et bakgrunnsbilde på min pc av fulldemperen i flott vær i sti ved et vann i østmarka i fjor sommer og som er bare helt knall og se på nå i vinter :-D. Bringer frem gode minner.......
Syklet nesten hele 2009-sesongen uten tlf pga faren for fukt, men kom til å tenke på hva skjer om jeg kjører ut i en sving i høy hastighet og blir liggende der. Derfor ser jeg det nesten som viktigst å ha med mobilen.
Er dårlig kamera på den, men det blir da fin tlf-bakgrunn..
[Re: Andrehua]
#89539103/03/201013:20
Syklet nesten hele 2009-sesongen uten tlf pga faren for fukt, men kom til å tenke på hva skjer om jeg kjører ut i en sving i høy hastighet og blir liggende der. Derfor ser jeg det nesten som viktigst å ha med mobilen.
Er dårlig kamera på den, men det blir da fin tlf-bakgrunn..
Husk at det ikke er mobildekning over alt. Fått meg noen "overraskelser" langt til skogs..
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
[Re: Elgvenn2]
#89541403/03/201013:49
Og ha mobilen på et sted der du får tak i den om du blir liggende litt krøkkete til :-D
Pumpe Slange Lappesaker Ekstra QR Strips Kjedekutter og ekstra ledd kjedelås type hurtig, da de pinnene fra shimano er kjiipe å få inn. Kamera Vannpose Sjokkis/mat Vindjakke/vest om været er skiftende.
Vekta er ikke så farlig, da jeg innbiler meg selv at jeg øver til Birken.
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
[Re: Knirkekne]
#89543703/03/201014:08
I've got a bike, you can ride it if you like. It's got a basket, a bell that rings And things to make it look good. I'd give it to you if I could, but I borrowed it.
[Re: Rockefoten]
#89564003/03/201020:03
Pumpe slanger lappesaker multitool førstehjelp strips mobil og som jeg har lært av en langtur som gikk galt, litt ekstra chas. felg brukket og ingen hjemme som kan hente og ingen penger til taxi. Sur gå tur hjem.
Redigert av Bare meg; 03/03/201020:08. Rediger grunn: spesifisere hva jeg ikke hadde
[Re: Bare meg]
#89574903/03/201023:14
Noen som har noen formeninger om 14L kommer til å bli litt stor, ligge å slenge på ryggen?
De fleste sekker kan snaøres sammen, hvilket bidrar til at de ikke slenger så mye på ryggen. Bruker Camelback HAWG selv. Den er vel på 14 liter, og sitter ganske bra på ryggen.
Den som ikke griper dagen, kan like godt ta kvelden
[Re: voldemort]
#89696906/03/201010:57
Jeg har: Vann Slange Pumpe Lappesaker Unbraco Kjedelås (men har rota bort kjedekutter) Plaster og engangsbandasje Sjokolade eller 2 Ekstra jakke om det er litt kaldt Mobil i plastpose så den ikke blir våt
Alt dette har jeg i en CamleBak MULE. Noen ganger når jeg skal på skikkelig langtur over 5 timer å skal ha med mer mat, stappfull vannblære og kansje en trøye blir det trangt. Men det går fint.
Knut
Slash 9 - Remedy 9.9 - Stache 7 - Sawyer - District - WTP Envy Jobber med Trek sykler
[Re: bullet]
#89724107/03/201007:11
Som gammel fjellmann føler jeg meg litt naken uten sekk. Kanskje derfor det kribler litt når jeg tar en tur i skogen uten.....Det gir jo frihetsfølelse og litt ekstra spenningsmoment.
Men normalt har jeg sekk med noenlunde det samme som de andre + ekstra hansker på kalde/våte dager.
BT
If you play in the dirt, you get dirty. McNulty
[Re: Nanok]
#89726807/03/201009:21
Bruker også MULE. Får plass til alt eg treng på både korte og lange turar. Har med mykje av det samme som KnutL i tilleg til at en bavac alltid er med. Og ja, selvfølgelig en kutter + multiverktøy
[Re: Mmar]
#89788108/03/201017:48