Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 3 1 2 3

Har du fått arr etter fall på sykkel?

Re: Har du fått arr etter fall på sykkel? [Re: hansib] #895101 03/03/2010 06:45
hansib Offline
Ivrig
Ivrig
Spenstig historie. Nok en god grunn til å ikke glemme beskyttelses-stæsj når man skal prøve å "ta livet av seg selv"

ICON_SMILE

Etter alpeturen 2009 har jeg fått ett matchende ett på venstrearmen også..

Re: Har du fått arr etter fall på sykkel? [Re: hansib] #895108 03/03/2010 07:19
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sukk, dette lover ikke bra for min mannemann-faktor:

Skrubbsår på lår etter tre.
Litt klinge på legg etter glepptak.
Småsår på armene etter å ha syklet i skogen.
Har hatt flere fall, men på tross av at jeg er 190 og stiv som en stokk har det gått bra.

Ingen fall, ingen knekk, ingen fraktur. Men så ligger min styrke på flata, ikke i nedoverbakkene.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: Har du fått arr etter fall på sykkel? [Re: Knirkekne] #895194 03/03/2010 09:33
stigeso Offline
Ringrev
Ringrev
Litt arr og sånt er vel ikke til å unngå etter noen år på sykkel. Stort sett kjører jeg etter evne, men fra tid til annen inntreffer det jo en og annen act of god eller force majeur som rykker meg ut av komfortsonen.
Jeg har så langt bare tre permanente arr på legemet etter sykling. Det første er et asfaltutslett etter at jeg tømte innholdet i framdekket i et hull i veien. Da jeg forsiktig forsøkte å manøvrere meg inn mot veiskulderen, forvandlet fremdekket seg til en uhåndterlig gelé under felgen, og før jeg visste ordet av det lå jeg på asfalten.
Den andre skaden var en kvist som traff meg på øyelokket. Hele pupillen ble fylt av blod og jeg kunne så vidt skimte lyset da øyenlegen lyste med lykt inn i øyet mitt. Synet kom tilbake etter hvert, men jeg så mye dårligere på det skadde øyet. Dvs, helt til jeg gikk til optiker for linsekontroll. Der oppdaget jeg at skaden hadde endret synet mitt fra -4.25 til -2.25, og grunnen til at jeg hadde sett så dårlig var at linsene ikke var tilpasset mitt nye skarpsyn. Dette kan altså være et alternativ til kostbare laseroperasjoner.
Den ferskeste skaden er et lavautslett fra Tenerife. Vi var en liten gruppe som syklet ned fra Teide. Guiden og fyren foran meg satte utfor på den løse lavagrusen, og jeg tenkte at de antakelig visste hva de gjorde, så jeg satte etter. Nå viste det seg at guiden var "Freeride profi" som naturligvis hadde syklet denne turen mange ganger før, og den beskjedne tyskeren som kjørte som andremann (og som etter eget sigende "ikke syklet så veldig mye"), drev med Enduro-motorsykler og konkurrerte på nasjonalt nivå i Tyskland. Man lærer visst ett og annet om å håndtere freeridesykler av å kjøre enduro også. I alle fall, jeg fant snart ut at jeg var in over my head. Da jeg forsøkte å få kontroll over riggen, gikk det som det måtte gå. Det var ikke noe dramatisk krasj, men i et front-til-front sammenstøt mellom lycra og lavastein, så vinner lavasteinen.
Resten av turen holdt jeg følge med tredjemann i gruppa (som forresten er kjent fra internett og sykkelpressen som Alpen-Zorro), og lot de to bajasene kjøre i front. Jeg knuste dem forresten i oppoverbakkene, så det så!

Give my love to all my brothers and sisters in mediocrity
Re: Har du fått arr etter fall på sykkel? [Re: stigeso] #895420 03/03/2010 13:54
Calle Kanin Offline
Ivrig
Ivrig
Wallride - Tverring av forhjul - Sprette ut fra wallride - lande kun på venstre underarm - naken hud - asfalt - grus - ingen hud fra albue til ca. 10 cm over håndledd!
Drar damer med mindre!

"Oj, her var det bratt!"
Tidligere medlem av HardTail-Mafiaen
Re: Har du fått arr etter fall på sykkel? [Re: Calle Kanin] #895427 03/03/2010 14:01
C
Cerberus Offline
Ivrig
Ivrig
C
Sitat: Calle Kanin
Drar damer med mindre!

Sitat: Jokke
Damene sklir ut av korsettet når de ser et hårete mannearr

Det kortet er en sikker vinner...

Re: Har du fått arr etter fall på sykkel? [Re: Cerberus] #895643 03/03/2010 20:07
E
Effi1994 Offline
Entusiast
Entusiast
E
Leste hele tråden nå og innser at jeg ikke har fått noen stygge sår, men jeg skjønner jeg har mye å se fram til!

Fredrik Fang Liland
Side 3 av 3 1 2 3

Moderator  support