Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 11 av 12 1 2 9 10 11 12

Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers)

Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: Bjørn Birkeland] #894787 02/03/2010 13:45
olechr Offline
More than words
More than words
Skulle jeg lagt en slik løype ville jeg startet rittet på vestlandet med fjorder og fjell og så over til Oslo. Da hatt en mere krevende, men også en tur som vil gi fantastisk natur.

Og så tatt fine bilder av norsk natur og reklamert for det i utlandet. Blant annet med stand på roc azur.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: Bjørn Birkeland] #894798 02/03/2010 13:55
ØyNe Offline
Veteran
Veteran
Sitat: Bjørn Birkeland
Dessverre har vi ikke fått nødvendig antall deltakere til at vi kunne gjennomføre dette arrangementet.

Å senke prisen til det nivået vi hadde før jul var dessverre lite realistisk pga kostnadsnivået det er med å arrangere rittet slikt det var lagt opp til, men ønsket å tilby "early movers" et alternativ.

Vi som har arrangert MTB 6-dagers har ikke gitt opp tanken på at det er plass for et MTB etapperitt, men det vil vi ikke bli gjennomført i 2010.

Vi er åpne for forslag! En rute som flyttes år for år kan godt være en aktuell løsning, vi har tross alt MYE fint fjell i Norge, og Bergen - Oslo har vi vurdert tidligere som et alternativ. Arland - Oslo går også an, eller man kan se helt vekk fra Oslobiten.

Det er unødvendig å si at dette var årets skuffelse for oss som var påmeldt. Mitt inntrykk er at konseptet var utrolig bra, løypelegger og ildsjel Selmer har gjort en kjempeinnsats på mange fronter, men at organisasjonen som har stått for gjennomføring og markedsføring ikke har forvalta mulighetene godt nok. Sykkelinteressen i Norge har nådd uante høyder, målgruppen bruker enorme summer på utstyr og opplevelsesaktiviteter, og jeg er hellig overbevist om at det finnes hvert fall 1000 cliffhangere som kunne ha blitt med på dette rittet hvis det hadde blitt solgt på riktig måte.

Jeg tror også det er meningsløst å prøve seg til neste år uten å ha en skikkelig markedsføringsstrategi. En kjapp runde på nettsidene til andre tilsvarende arrangementer i Norge og utenlands byr på fristende nettsider med tekster, flotte bilder, videoklipp, nyhetsoppdateringer, nyhetsbrev, deltakerhistorier, premier, etc. etc. Dessverre har nettsidene til Terrengstyrken vært et trist syn som nok ikke har lokket en eneste mulig interessert til å melde seg på.

Håper det blir jobbet godt og seriøst i løpet av det nærmeste tiden og at dere finner de riktige folkene med den glødende interessen og rette kompetansen til å klare å selge dette flotte arrangementet. Lykkes dere med det, skal jeg garantert melde meg på igjen. Lykke til!

Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: Bjørn Birkeland] #894812 02/03/2010 14:18
Trille Offline
Medlem
Medlem
Nå føler jeg meg like skuffet som Petter Northug var etter jaktstarten!

Men makan til dårlig kommunikasjon med både potensielle og påmeldte deltakere har jeg aldri vært borti. Mangelen på markedsføring er kommenteret før, men ikke engang avlysningen håndteres jo profesjonelt og ryddig: Ikke har vi som skulle delta fått beskjed, ikke har dere oppdatert nettsiden, ikke har dere svart på mail om saken...og ikke greide dere å forholde dere til deres egen "forbeholdsfrist" 1. mars.

Jeg har derfor ett forslag: La noen helt andre arrangere og markedsføre etapperitt i Norge. Gjerne noen som ikke går i samme felle som dere - og tror at et produkt selger seg selv.

Torbj.
Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: Trille] #894827 02/03/2010 14:41
Bjørn Birkeland Offline
Fersking
Fersking
Det er selsvagt fritt opp til enhver annen å lage et etapperitt i terreng, og vi vil selvsagt stille med vår erfaring dersom noen henvender seg til oss.

Rekkefølgen på kommunikasjon er også vesentlig. Først skal beslutningen tas, dernest skal innvolverte parter informeres, og deretter sendes det ut til deltakere.

Jeg er ukjent med hvorfor mail er ubesvart, men vil anta at det skyldes vinterferie og deltakelse på sykkeltinget for administrasjonen.

Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: Bjørn Birkeland] #894828 02/03/2010 14:46
Bjørn Birkeland Offline
Fersking
Fersking
Som arrangør er vi også skuffet over at vi ikke har klart å skaffe nok deltakere til et ritt vi mener bør ha livets rett, og vi vil ha en evaluering av markedsføringen av rittet.

Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: Bjørn Birkeland] #894832 02/03/2010 14:55
EgilS Offline
More than words
More than words
Evaluer også tidspunkt og trasévalg. Vestlandet er nok atskillig mer spektakulært enn Østerdalen. Og man MÅ ikke i mål i Oslo.

Redigert av EgilS; 02/03/2010 14:56.
Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: Bjørn Birkeland] #894833 02/03/2010 14:56
Simen00 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Quote:
og ikke greide dere å forholde dere til deres egen "forbeholdsfrist" 1. mars.

En dag over fristen kan man vel godta?

Synd at det skulle ende slik!

Sett bort i fra dette med markedsføring av rittet, syntes jeg enkelte her har kommet med mye negative tanker rundt rittet.
Vet ikke hvor mye sykkelfolket i Norge bruker dette forumet, men det er lett å la seg påvirke når profilerte ryttere/forumbrukere deler sine ikke så veldige positive tanker til dette rittet!
Syklet rittet har de heller ikke.

Redigert av Simen00; 02/03/2010 14:57.
Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: Simen00] #894847 02/03/2010 15:10
ChrVage Offline
Fersking
Fersking
Slik er det.
Flagget er heist på halv stang og man kler seg i svart.

Nå trenger jeg en ny plan.

Noen som har tips til andre gode ritt i denne enden av verden?

mvh Chr

Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: EgilS] #894848 02/03/2010 15:11
Bjørn Birkeland Offline
Fersking
Fersking
Sitat: EgilS
Evaluer også tidspunkt og trasévalg. Vestlandet er nok atskillig mer spektakulært enn Østerdalen. Og man MÅ ikke i mål i Oslo.

Uten å tale på vegne av noen annen enn meg selv:

Om vi skal tenke helt fritt, og uten å ha sett på mulighetene i terrenget/stoppesteder osv så mener jeg det måtte vært genialt å legge et slikt ritt fra Rauland til Rena, evnt stoppe det på Fagernes, og å ha det i første uken i august. Alternativt starte i Voss.

Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: Bjørn Birkeland] #894850 02/03/2010 15:13
TerjeAa Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Det kan se ut som dere har oversteget smertegrensen med den prismodellen dere valgte. Ingen har meldt seg på etter nyttår, og da er det forståelig at dere ikke regnet med å få med vesentlig flere med en pris på 9.500 (60% dyrere enn før nyttår). Personlig tror jeg ikke jeg hadde meldt meg på til den prisen uansett. 6.000 var greit nok, 8.000 mer usikkert. Og det er ikke fordi jeg ikke har pengene.

Også i 2009-utgaven var prisene økt ift. det første året, noe som trolig kan forklare noe av nedgangen i deltakerantallet til tross for deltakerøkning i sannsynligvis alle andre terreng- og landeveisritt i fjor. Korrekt prissetting av slike spesialprodukter som dette er, er selvsagt ingen enkel oppgave.

Det kunne vært interessant å vite hvor mange deltakere dere måtte hatt til den laveste prisen for å oppnå break even, selv om det sikkert er en bedriftshemmelighet. Det er iallfall en nyttig opplysning til potensielt framtidige arrangører.

Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: TerjeAa] #894857 02/03/2010 15:20
Bjørn Birkeland Offline
Fersking
Fersking
6.000,- var under vår selvkost, og med det volum vi har plass til i løypa ville vi ikke nådd nødvendige stordriftsfordeler med det budsjetterte kostnadsbildet.

Som skrevet tidligere finnes det garantert måter å organisere dette rittet på som gjør det gjennomførbart på en eller annen måte, men vi har så langt dessverre ikke funnet den formelen.

Redigert av Bjørn Birkeland; 02/03/2010 15:25.
Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: Bjørn Birkeland] #894884 02/03/2010 16:12
H
Høggern Offline
Entusiast
Entusiast
H
Glad jeg sykla ifjor:) surt for dere som er påmeldt:(
nok plasser til trondheim-oslo og Lillehammer-oslo ICON_SMILE

Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: Høggern] #894910 02/03/2010 17:11
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Ahhh, dagens nedtur. Makker og undertegnede i sorg! frown

Leit et slikt ritt ikke har livets rett, men sånn er det nå endog. Mye bra, og mye som kunne vært annerledes... Det er vel alt nevnt før i denne tråden...

Da blir det bukkerittet i år alikevel, aldri så gæli det ikke er godt for noe! ICON_SMILE

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: olechr] #894920 02/03/2010 17:36
A
alfchr Offline
Byggeplassleder
Byggeplassleder
A
Hei folkens!
Nå som skuffelsen over avlysning av Terrengstyrken 2010 er et faktum så vil jeg som løypelegger for offroadfinnmark komme med endel innspill. Tror det bildet som mange sitter inne med i forhold til rittet vårt er litt feil. Har selv syklet rittet de to gangene det har blitt arrangert og selvsagt også syklet endel utenom dette. Med den bakgrunn så vil jeg si følgende:

Gåparti: Fjorårets ritt hadde et delstrekk på slutten som innebar ca 3 timers gange, dette ble for mye. Det er endret til fordel for et raskt strekk med innslag av stiparti som garantert kommer til å glede enhver rytter. Da sitter vi igjen med enkelte korte gangparti på maks 30-40 min for de med gjennomsnittlige ferdigheter. Disse delene kommer faktisk til å føles veldig fine i forhold litt stølhet.

Har selv syklet Terrengsykkelrittet og vil ikke betegne vår trasee som i nærheten mht tekniske ferdigheter. Under offroadfinnmark så foregår tempoet med en slik intensitet at konkurransemomentet blir automatisk nedtonet og tonen mellom rytterne seg i mellom er avslappet. De obligatoriske stoppene vil mest sannsynlig også bli endret til 3x3 timer. Dette vil føre til at man vil være mere opplagt og kan sykle raskere, spesielt på slutten.

For de som velger 300 km varianten så kan jeg opplyse om at denne løypen er betydlig raskere og har så godt som 100 % syklbarhet. Den må ikke undervurderes og regner med en vinnertid på ca 24 timer (nesten 2 x Styrkeprøven!)

Avslutningsvis vil jeg også lokke med en flott bankett, for vinnerne og endel andre vil det bli muligheter å få oppleve Altaelvas fortreffelige stemning. Det ble blant annet laks på 12 kg for fjorårets vinner Gunnar Aschjem.

Offroadfinnmark er mer enn et sykkelritt, det er en opplevelse!

Er det uklarheter i forhold til løypa, praktiske ting eller øvrig så stiller jeg gjerne opp.

Gled dere!

Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: Simen00] #894925 02/03/2010 17:44
tommygutt Offline
Scottselva
Scottselva
Sitat: Simen00

Sett bort i fra dette med markedsføring av rittet, syntes jeg enkelte her har kommet med mye negative tanker rundt rittet.
Vet ikke hvor mye sykkelfolket i Norge bruker dette forumet, men det er lett å la seg påvirke når profilerte ryttere/forumbrukere deler sine ikke så veldige positive tanker til dette rittet!
Syklet rittet har de heller ikke.

All PR er god PR. Uten dette forumet hadde hvertfall omtalen av rittet blitt skral. Jeg har uttalt meg negativt rundt markedsføringen av rittet, samt tidspunktet. Ingen ytringer om løypa eller arrangementet for øvrig, som ifølge tilbakemeldingene fra de som har deltatt, har vært helt topp.

At folk ellers har vært kritiske her på forumet til ting som mangel på informasjon før rittet, eller rettere sagt mangel på informasjon, burde arrangørene ha tatt til etterretning for lengst.

De få annonsene jeg har sett i blader så husker jeg order "Styrkeprøven". Styrkeprøven er for folk flest, en tur på asfalt fra Trondheim til Oslo. Jeg tror man må bort fra Styrkeprøven-konseptet og kanskje også bort fra både Trondheim og Oslo for at et ritt av denne typen skal være liv laga i Norge.

Når det gjelder det utenlandske publikumet, hva er Norge for dem? Fjord og fjell! Man ser ikke en eneste fjord på ferden sørover og det er også begrenset med fjell med mindre man ser bort ifra utsikten til Rondane, Trollheimen etc... Man fanger ikke eventyrlystne utlendinger.

Sist men ikke minst, nok en grunn til å melde seg på Offroad Finnmark!

Redigert av tommygutt; 02/03/2010 17:45.

www.romsdal-adventure.com

Facebook: romsdaladventureas
Instagram: @romsdaladventure
Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: tommygutt] #894935 02/03/2010 18:21
H
Henning i Re Offline
Avhengig
Avhengig
H
Se på VikingTour. De ha dyrka bakker, fjell og fjorder. Det er ikke gjort i en fei å lage et slikt arrangement og man kan se langt etter å bli rik av det.

20 start, to merke og en brutt!
Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: Henning i Re] #894938 02/03/2010 18:25
H
Henning i Re Offline
Avhengig
Avhengig
H
Her er adressen au, les og nyt:
http://www.vikingtour.no/

20 start, to merke og en brutt!
Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: Henning i Re] #894944 02/03/2010 18:45
C
Capitano Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
C

For de som er skuffa, har satt av tiden og mulighet til å doble budsjettet (kjøpe flybilletter) anbefales BC Bike Race som går samme uke - verdens beste etapperitt på mtb for de som liker sti, fantastisk natur og hyggelige mennesker. Start i Vancouver - mål i Whistler:-)

Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: Capitano] #894964 02/03/2010 19:46
Sykkelbob Offline
Besatt
Besatt
VikingTouor har klart mye av det Terrengstyrken har misset fullstendig - og det med bortimot to tomme hender sammenlignet med Styrkeprøve arrangøren. De har fått temmelig mye omtale i diverse sykkelblader rundtom og omtales som en "må oppleves" affære.

Også VT burde ha vært et større ritt i antall deltakere. Men de har i hvertfall etablert seg med en aldri så liten kultstatus blant annet i Benelux, Danmark og andre fjerne strøk. En real vitaminsprøyte inn i marketingkontoen der burde ha gitt rittet en real oppsving.
Men.... de ligger jo an til å bli fulltegnet... nok en gang.

VT står/ stod svært høyt oppe på lista mi for i år med konkurranse fra Dolomittene. Største problemet mitt med VT i år er at familieferien måtte legges slik at jeg kommer hjem dagen før VT starter - og det kan bli litt vel "tight"...

Men dette er jo landevei vi snakker om da... ICON_WINK

Det som står igjen som et spørsmålstegn for meg er hvordan den bunnsolide gjennomføringen og den klassikerpregede trasseen har klart å unngå å oppnå tilsvarende kultstatus og snakkis rundtom. For mens de fleste av oss er klare i talen mht marketingen av Terrengstyrken, er det bare noen få priveligerte av oss som sitter igjen og vet hvor utrolig rått dette rittet faktisk var frown

Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: tommygutt] #894995 02/03/2010 20:40
over the top Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: tommygutt
Sitat: over the top
Det enkle svaret er at det rett og slett ikke er mer interesse for rittet, det være seg grunnet tidspunkt, varighet, pris eller annet. Sånn er det bare roll

Så enkelt? Så da er det bare å droppe videre jobbing og markedsføring fordi du har det "enkle" svaret?

Jeg er total uenig med deg. Dette rittet burde absolutt ha livets rett, men jeg tror det må sterkere aktører inn på arrangørsiden. Enig med deg at faktorer som tidspunkt, kanskje varighet (kortere versjon) samt muligens også pris, må gjøres noe med.
Synes du leser innlegget mitt "Som fanden leser bibelen..." Det er ikke jeg som har svaret, heller er det vel folket som har talt, og de har ikke meldt seg på i nødvendig antall til at det ble noe av i år :-(
Vi er forøvrig ikke uenige i at rittet burde ha "livets rett", jeg har faktisk hatt i planen å delta i 2011......

Så om det blir noe av rittet neste år ses vi kanskje da?

Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: Bjørn Birkeland] #895103 03/03/2010 06:53
Juffe Offline
Besatt
Besatt

Om vi skal tenke helt fritt, og uten å ha sett på mulighetene i terrenget/stoppesteder osv så mener jeg det måtte vært genialt å legge et slikt ritt fra Rauland til Rena, evnt stoppe det på Fagernes, og å ha det i første uken i august. Alternativt starte i Voss.

Hva med å arrangere det uka før Birken og samkjøre siste etappe med Ultrabirken?

'...once more, and more intensity!'
Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: Juffe] #895115 03/03/2010 07:29
erling Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Juffe

Hva med å arrangere det uka før Birken og samkjøre siste etappe med Ultrabirken?

God ide. Også kan vi la Birkengjengen arrangere.

Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: erling] #895127 03/03/2010 07:44
H
Henningur Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
H
Hvis man skal prøve seg på ny tror jeg det vil være en god idé å forkorte rittet. En hel uke spiser en solid del av ferien, og mange ønsker vel å tilbringe det meste av ferien med familien. Et ritt med fire etapper og start på en torsdag "spiser" kun to fridager - tror dette vil være overkommelig for mange.

Hvis man skal tiltrekke seg et internasjonalt publikum er jeg enig med de som foreslår at man får med seg noen vestlandsfjell på rittet. Starten kan f eks være i Aurland og målgang i Oslo. Her vil det være mulig å legge traseen langs Rallerveien, på fjellstiene ved Geilo osv,

Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: Henningur] #895379 03/03/2010 12:59
M
minsten Offline
Entusiast
Entusiast
M
For meg så virker det som om rittet allerede er for hardt å gjennomføre for den "vanlige birkensyklisten" og derfor blir det et begrenset utvalg av mennesker som er i god nok form til å kunne stille i rittet. Hvis planen er å få med flere hundre eller tusenvis av deltakere så må nok markedsføringen si noe om at rittet ikke kun er for de aller beste.

Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: TerjeAa] #895538 03/03/2010 16:41
O
oraa Offline
Fersking
Fersking
O
Sitat: TerjeAa
.....

Nei, heller da ta en tur til Sudetene 6-dagers i grenseområdene mellom Polen og Tsjekkia:

http://bikechallenge.pl/

Høres ut som et godt alternativ for oss som ser at planen for 2011 (antakelig) går i vasken. Om du drar vil rapport i etterkant bli verdsatt høyt! Lykke til.
Oddbjørn

Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: oraa] #895607 03/03/2010 19:30
DagK Offline
Medlem
Medlem
De av dere som har syklet før og som jeg har snakket med har vært fulle av lovord om traseen og gjennomføringen fra arrangør. Virker som det er markedsføringsevner og/eller vilje som har manglet. Eneste jeg har sett stå på ift dette er front biker - mannen som gjennom oppstart av denne tråden og sine ivrige innlegg fikk meg over kneika med å melde meg på og starte målrettet trening i høst. Du (front biker) gjorde et veldig bra forsøk - håper arrangør har sendt deg en takk for innsatsen!

Håper det blir et alternativ fra 2011 - enten med traseen som har vært eller en rute som følger noen av de gode "Vestlandet til Østlandet" forslagene som er i tråden (forslag om start i Aurland og målgang Oslo hørtes veldig bra ut).

Har TransGermany plass å trøste meg med, men går ny forhandlingsrunde med kona og jobben slik at det kanskje kan bli en Finnmarks tur i juli. Lukter vel også at jeg må forhandle om en tur til Bukkerittet nå som den lørdagen ble ledig.

Selv om skuffelsen fortsatt er stor, så finnes det heldigvis mange gode alternativer - lykke til i sommer!

Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: Capitano] #895733 03/03/2010 22:14
Trille Offline
Medlem
Medlem
Sitat: Capitano

For de som er skuffa, har satt av tiden og mulighet til å doble budsjettet (kjøpe flybilletter) anbefales BC Bike Race som går samme uke - verdens beste etapperitt på mtb for de som liker sti, fantastisk natur og hyggelige mennesker. Start i Vancouver - mål i Whistler:-)

http://www.bcbikerace.com

Dette ser unektelig kjempegøy ut, takk for tipset som har satt griller i hodet mitt iallfall. Har du flere erfaringer/tips, f eks om etappene Oslo-Vancouver t/r, hva slags sykkel som egner seg etc?

Torbj.
Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: Trille] #895789 04/03/2010 08:06
svegar Offline
Besatt
Besatt
Men hvorfor er det så få nordmenn som stiller opp på det fantastiske arrangementet Nordic24, i ei super løype i Rude Skov? Slå sammen to lag fra 6-dagers og still opp i lagklassen, eventuelt klin til og still opp i solo. Dette er en virkelig en opplevelse en bør ha med seg!

sv

Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: Trille] #895801 04/03/2010 08:39
B
brede Offline
Entusiast
Entusiast
B
Sitat: Trille

http://www.bcbikerace.com

Dette ser unektelig kjempegøy ut, takk for tipset som har satt griller i hodet mitt iallfall. Har du flere erfaringer/tips, f eks om etappene Oslo-Vancouver t/r, hva slags sykkel som egner seg etc?

Jeg kjørte rittet sammen med Capitano og er helt enig i at BC Bike Race er et helt fantastsik bra ritt.

De selger rittet med slagordet "The Ultimate Singletrack Experience" som man lett kan tro bare er enda en amerikansk overdrivelse. Det er det ikke! Dvs. det tre første dagene var kjip grus (disse etappene er nå endret til mye mer sti) mens de fire siste etappene alle sammen er på min topp-10 liste over det kuleste jeg har syklet.

I motsetninig til en del norske rittarrangører som drister seg ut i terrenget så er målet i BCBR at dette skal være sykkelritt, ikke en fottur med sykkelen på ryggen i klyv opp en fullstendig uframkommelig steinrøys eller vassende gjennom myr og gjørme og det har de klart. I løpet av 7 etapper vil jeg tro at vi i maks var av sykkelen 2-3 ganger per dag og da som regel bare en 20-30 meter lang seksjon. Det jeg har kjørt i Norge som ligner mest på løypene i BCBR er kanskje den nye traseen i Nissan Cup i Drøbak (men selvfølgelig inkludert en del mer høydemetre). Masse raske og svingete stier på skogsbunn, rå sti-klatringer med serpentinsvinger i skogen og ditto utforkjøringer. Alt bygd opp av og for syklister (i starten ble det faktisk bygd illegalt).

Logistikk, mat, sykkelservice og alt annet er perfekt.

Kort sagt: BC Bike Race anbefales på det aller varmeste!

Av sykler ble alt mulig brukt: HT, FS, SS, 26" & 29". Faktisk ganske mange med 29". En av oss kjørte FS den andre med demper i setepinnen og det fungerte bra for oss.

Når sykkelparken har høyere verdi enn bilparken er prioriteringene i vater.
Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: DagK] #895894 04/03/2010 11:41
Tgabriel Offline
Besatt
Besatt
Sitat: DagK
Eneste jeg har sett stå på ift dette er front biker - mannen som gjennom oppstart av denne tråden og sine ivrige innlegg fikk meg over kneika med å melde meg på og starte målrettet trening i høst. Du (front biker) gjorde et veldig bra forsøk - håper arrangør har sendt deg en takk for innsatsen!

Frontis ble svært fortjent hedret under "trøyeseremonien" og avslutningsmiddagen i Kollen i fjor. Jeg ser ikke bort fra at 2009-utgaven hadde vært avlyst uten hans innsats...

Side 11 av 12 1 2 9 10 11 12

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå