Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 10 av 12 1 2 8 9 10 11 12

Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers)

Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: kao] #884719 07/02/2010 22:29
front biker Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Ukas video

En liten stemningsrapport fra grusveien opp mot Fonnåsfjellet, dag 3 Tynset-Koppang, 2009. Ole Chrstian (lagkompisen til Sindre i gul/svart trøye) sykler, intervjuer og filmer. Samtidig. Ikke dårlig. Varmt i været, god stemning, vi er godt i siget på dag 3. Stigningen opp til Fonnåsfjellet er bratt og lang, men ikke noe mismot hos disse karene her....

Og her er kartet med gps-spor av løypa. Videoen er fra strekket med lysblå farge. Rytterne er kanskje lykkelig uvitende om stigningen som kommer straks, etter et lite stiparti etter grusveien de kjører på.....

Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: front biker] #884863 08/02/2010 10:57
ThB Offline
Besatt
Besatt
Hehe, jeg husker det intervjuet der. Både bein og humør var helt førsteklasses på det tidspunktet. Men etter å ha syklet meg ned i feil dalføre før den siste bratte stigningen til Fonnåsfjellet, med påfølgende desperat søken etter og opphenting av makker, var jeg ikke like oppesen. Det ble en blytung dag etter hvert. Rendalen og de siste klatringene før Koppang ble en lidelse. Godt at etappen ble avsluttet med en helt utrolig artig nedkjøring. Da fant jeg igjen meg selv, for en stakket stund.

Thomas
Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: ThB] #885046 08/02/2010 17:30
JKristian Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Steike, det der husker jeg også. (makker til ThB)
Den ned kjøringa til koppang er helt Herlig, bedre en ned hafjell syns jeg. flatt jern.

Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: JKristian] #885598 09/02/2010 21:31
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
"På hjul med styrkeprøven" i posten i dag. Fyldig beskrivelse av alle landeveisetappene, men ikke noe om MTB-styrkeprøven (annet enn noen setninger i "historie" biten)... Føler fortsatt vi spiller 2. fiolin ift. landeveisversjonen, og det er vel kanskje ikke så rart at deltagerantallet er såpass lavt når bare entusiastene kjenner til rittet.

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: JKristian] #885900 10/02/2010 16:27
Stine L Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: JKristian
Steike, det der husker jeg også. (makker til ThB)
Den ned kjøringa til koppang er helt Herlig, bedre en ned hafjell syns jeg. flatt jern.

Veldig enig! Faktisk noe av det aller beste ICON_SMILE

Stine
- rimelig godt kjent i Atlantis ICON_TONGUE
www.grenserittet.com - sommerens fineste sykkelritt! ICON_SMILE
(x-MTBea)
Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: ThB] #890727 21/02/2010 21:28
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Ingen nye lag siden nyttår gitt.. bombe! ICON_WINK
Hvor få lag er for få montro hmmm....

Redigert av Elgvenn2; 21/02/2010 21:28.

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: Elgvenn2] #890824 22/02/2010 09:16
W
wammer Offline
Entusiast
Entusiast
W
Det er i såfall,hvis en tenker at det er for lite deltagere, greit å få det avklart i løpet av en måned eller to. Krever litt planlegging for en trebarns pappa iallefall.

Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: Elgvenn2] #892096 24/02/2010 22:47
hge Offline
Entusiast
Entusiast
blir ikke flere utlendinger med denne siden heller, de hadde i det minste engelske sider før de la om til ny layout .... http://www.mtb6dagers.no/en ...

Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: hge] #892331 25/02/2010 14:31
erling Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg sitter her og lurer på om jeg skal sykle MTB 6-dagers. Jeg har meldt meg på og er egentlig klar. Men blir dette rittet noe av? Det er nå påmeldt 67 lag. Ingen siden nyttår. Til mandag så stiger prisen igjen. Så det er vel egentlig ikke så stort håp om at det blir flere lag. Er 67 lag nok for gjennomføring? Har også hørt at flere av de beste lagene vurderer å trekke seg pga. dårlig promotering.

Arrangøren har virkelig gjort en ræva jobb for å markedsføre dette rittet. Ønsker de egentlig at dette rittet ikke skal arrangeres?

Jeg sitter her med en halvdårlig følelse av hele greia. Lysten til å sykle rittet er ikke akkurat så veldig stor om dagen. Vurderer å melde meg av og heller satse på noe annet i sommer. Skal jeg få tilbake lysten så må arrangøren komme på banen her å gjøre en jobb. At websida ennå ikke er på engelsk er skammelig.

Kjære arrangør, her må dere komme på banen. Jeg vet det er flere enn meg som er skuffet over dårlig markedsføring og som lurer på om det blir arrangert noe ritt i det hele tatt.

Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: erling] #892334 25/02/2010 14:35
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Det meldes om et ganske stort underskudd for fjorårets Craft 6-dagers. Arrangøren, altså Oslo Cykle Krets, ønsker ikke et nytt underskudd og trenger derfor ganske mange flere deltagere enn i fjor for å arrangere. Hvor mange lag de trenger er usikkert, men vi skal følge opp saken.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: sykkeloyvind] #892705 26/02/2010 09:05
aambo Offline
Entusiast
Entusiast
Da burde de kanskje vurdert å senke prisen til det den var før nyttår og kjørt på med litt mer reklame, men det spørs hvor mye det hjelper nå. Mange i målgruppen for rittet er folk med familie og ikke alltid så lett å ta en uke fri da. Jeg tror kanskje de burde forsøke å arrangere rittet hvert andre år. Sammen med litt bedre promotering burde man kunne få tilstrekkelig antall deltagere. Synd om dette rittet går inn i historiebøkene allerede.

Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: erling] #892722 26/02/2010 09:21
tommygutt Offline
Scottselva
Scottselva
Sitat: erling

Arrangøren har virkelig gjort en ræva jobb for å markedsføre dette rittet. Ønsker de egentlig at dette rittet ikke skal arrangeres?

Jeg tenkte det samme i fjor og jammen ser det ut til at de går på samme smellen igjen. For meg så kan det virke som om arrangørene håper at 6-dagers skal dra nytte av Styrkeprøven-konseptet uten at det er behov for markedsføring. Styrkeprøven er velkjent, men da på asfalt fra Trondheim til Oslo. Arrangøren må snart våkne opp å innse at man ikke kan være gratispassasjer i et innarbeidet konsept som folk forbinder med landeveissykling.

Et ritt som dette burde ha livets rett, men da må det kanskje andre folk inn på arrangørsiden? Litt mere økonomiske muskler? Folk som skjønner hva markedsføring er? Light-versjon fra Hafjell? Arrangere i fellesferien?

www.romsdal-adventure.com

Facebook: romsdaladventureas
Instagram: @romsdaladventure
Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: tommygutt] #892776 26/02/2010 10:32
O
oyvin Offline
Ivrig
Ivrig
O
Jeg har også undret meg en del over disse tingene. Jeg klarer ikke helt å få følesen av at de har gått inn med liv og sjel.

Dette er et ekstremritt, og markedet for ekstremritt er i utgangspunktet ikke sååå stort. Det trenger hjelp for å etableres. Litt som de ikke helt ser hvor dramatisk det er for de fleste å sette av en full uke og såpass mye penger... Jeg skjønner jo at dette er mer enn litt krevende å arrangere, men desto større grunn til å trøkke på også utenom rittavviklingen.

(Nå er jeg sikkert farget av at jeg egentlig er litt sur på rittet fordi jeg er ikke er helt sikker på om jeg hadde vært sterk nok, og det kommer jeg ikke til å finne ut fordi det er krav om å være to for å delta. Dette er selvsagt ene og alene arrangørenes skyld... <host>)

Spurt vinner duellen. Terskel avgjør hvilken.
Instant person - just add coffee
Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: oyvin] #893813 28/02/2010 17:40
DagK Offline
Medlem
Medlem
Dette skal jo være rosinen i pølsa i min 2010 sesong - må ikke finne på å avlyse!! Det er dette som spesifikt har vært målet for all trening siden 1.nov. Og som det nevnes - har kostet litt å få til ift jobb og familie

Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: tommygutt] #893849 28/02/2010 19:16
over the top Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: tommygutt
Sitat: erling

Jeg tenkte det samme i fjor og jammen ser det ut til at de går på samme smellen igjen. For meg så kan det virke som om arrangørene håper at 6-dagers skal dra nytte av Styrkeprøven-konseptet uten at det er behov for markedsføring. Styrkeprøven er velkjent, men da på asfalt fra Trondheim til Oslo. Arrangøren må snart våkne opp å innse at man ikke kan være gratispassasjer i et innarbeidet konsept som folk forbinder med landeveissykling.

Et ritt som dette burde ha livets rett, men da må det kanskje andre folk inn på arrangørsiden? Litt mere økonomiske muskler? Folk som skjønner hva markedsføring er? Light-versjon fra Hafjell? Arrangere i fellesferien?

Startet i førsteutgaven av rittet, men måtte bryte grunnet sykdom. I fjor var det aktuelt for meg å kjøre rittet solo, men da det etterhvert ble klart at deltagelsen var desimert i forhold til første gang, valgte jeg heller å sykle landeveien fra Trondheim. Det som, blant annet, skjer i tråden her, nemlig å hausse opp misnøye med få antall påmeldte og "skylde" på dårlig reklame vil vel etter min mening kun skremme flere fra å melde seg på. At arrangøren har en prisstige som er relatvt bratt er nok også avskrekkende....(Forøvrig en trend de fleste arrangører etter hvert følger dessverre!) Uansett; Min påstand er at ALLE som har interesse for denne type ritt vet at det går! (I hvertfall innen Norge og norden)Det enkle svaret er at det rett og slett ikke er mer interesse for rittet, det være seg grunnet tidspunkt, varighet, pris eller annet. Sånn er det bare roll

Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: over the top] #893864 28/02/2010 19:43
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Signalene fra Trondheim er ikke gode, det går mot avlysning...

Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: Oystein L] #893880 28/02/2010 20:15
erling Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Synd. Dette rittet har livets rett. Men det må på plass en arrangør som gjør en større jobb med promotering. Hva med å få Birken-gjengen til å overta. De får jo til det meste.

Bra vi har andre gode alternativer. Finnmark here i come!

Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: Oystein L] #893882 28/02/2010 20:21
H
Hekta-MTB Offline
Ivrig
Ivrig
H
Hvorfor må de på liv og død ha lag? Kan de ikke kjøre singelklasser og kun singelklasser, så kan lagene være alt fra 1 til 50 ryttere. Og dette med å øke prisene synes jeg også er noe tull, lokk heller med noe annet.
Når ting ikke funker må man se på andre muligheter.
Slike ritt krever jo også ildsjeler som jobber masse på fritiden for at du og jeg skal ha det morro.
Og hvis ikke de stimuleres så ...

Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: over the top] #893958 28/02/2010 22:24
tommygutt Offline
Scottselva
Scottselva
Sitat: over the top
Det enkle svaret er at det rett og slett ikke er mer interesse for rittet, det være seg grunnet tidspunkt, varighet, pris eller annet. Sånn er det bare roll

Så enkelt? Så da er det bare å droppe videre jobbing og markedsføring fordi du har det "enkle" svaret?

Jeg er total uenig med deg. Dette rittet burde absolutt ha livets rett, men jeg tror det må sterkere aktører inn på arrangørsiden. Enig med deg at faktorer som tidspunkt, kanskje varighet (kortere versjon) samt muligens også pris, må gjøres noe med.

www.romsdal-adventure.com

Facebook: romsdaladventureas
Instagram: @romsdaladventure
Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: over the top] #893964 28/02/2010 22:44
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: over the top
(...)Uansett; Min påstand er at ALLE som har interesse for denne type ritt vet at det går! (I hvertfall innen Norge og norden)Det enkle svaret er at det rett og slett ikke er mer interesse for rittet, det være seg grunnet tidspunkt, varighet, pris eller annet. Sånn er det bare roll

Kanskje de som vet at rittet går, og vet at de vil delta. Men så har du gjerdesitterne, de som må få ting lagt frem på rette måten for å melde seg på. Og så har du selvsagt terrengsyklisten som har trent for seg selv i den lokale bakken, og som ønsker et skikkelig mål for sesongen men som faktisk ikke vet at dette finnes, eller vet nok om det til å gidde å melde seg på! Jeg mener det må promoteres skikkelig uansett hva man tror man vet på forhånd. Arrangsjøren har fått opp en skikkelig web side, endelig! Men ikke et ord om rittet "På Hjul"?!? Her kunne man jo ha lagt ut i det vide og det brede så godt som gratis. Reklame i avisen? Radio? Aner ikke hva kostnaden er for noe sånnt, men Kongerittet brukte hvertfall radioreklame i fjor. Hva med å kutte prisen til pre 1.januar priser? Når man ser at det er så vanskelig å få folk til å melde seg på bør man kanskje se på om prisen er realistisk. Finanskrisen er vel ikke helt over/glemt.
Jeg sier IKKE at jeg sitter med noen løsning her, men noen refleksjoner tillater jeg meg alikevel å komme med! ICON_WINK

Det hadde vært ufattelig kjipt om 6-dagers forsvant fra kalenderen; det vil på en måte ta bunnen ut av sesongen min føler jeg. Klart, jeg får jo sykla Bukkerittet, men det er en mager trøst... roll

Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: Oystein L] #894061 01/03/2010 09:38
W
wammer Offline
Entusiast
Entusiast
W
Sitat: Oystein L
Signalene fra Trondheim er ikke gode, det går mot avlysning...

Hvis det er går mot avlysning håper jeg dette blir snarest. Årets nedtur på treningsfronten blir det uansett. Men da har man iallefall muligheten til å omprioritere litt av pengene som er brukt på påmeldingen og se se rundt etter andre utfordringer¨. Evt ta turen til Oslo og sykle Terrengrittet i mai. Mager trøst dog...Fa....meg ta. Dette har vært fokus de siste månedene.

Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: front biker] #894485 01/03/2010 21:25
M
Msandve Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
M
Det bør fra arrangøren sin side komme en avklaring på dette ganske kjapt. Jeg kan vanskelig se for meg en enorm økning i antall deltakere med dagens pris. Arrangøren har forventningene til mulige inntekter på rittet ganske klart, og bør kjenne forventede kostnader, så det bør ikke være noe å si på beslutningsgrunnlaget.

I tillegg synes jeg at de har et ansvar i forhold til oss som er påmeldt i forhold til å si fra så snart de har ny informasjon. Så har vi hvertfall en mulighet til å se etter alternative mål for sesongen.

Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: Msandve] #894630 02/03/2010 09:47
kao Offline
Ivrig
Ivrig
Ringte arrangøren jeg, og de bekrefter at det blir avlysning dessverre. Skal gå ut info til deltagerne i løpet av morgendagen.

De jobber med alternative opplegg for neste år.

Synd, hadde gledet meg til dette!

Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: kao] #894672 02/03/2010 10:51
ØyNe Offline
Veteran
Veteran
Takk for info, KAO! Godt å få en avklaring. Veldig kjedelig for oss som var påmeldt og har sett fram til dette.
Men treninga er uansett ikke bortkastet. :-D

Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: ØyNe] #894682 02/03/2010 10:58
erling Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg oppfordrer alle som nå dessverre ikke får muligheten til å sykle MTB 6-dagers til å melde seg på OffroadFinnmark. Dette blir en supererstatning. Har akkurat hatt en lang prat med generalen der oppe, Jørund Greibrokk. Dette blir helt knall!!

Moro om vi blir en gjeng med folk fra forumet der oppe. Vi reiser opp på onsdag 14. juli og hjem fredag 23. juli. Vi sees i Alta :-)

Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: erling] #894689 02/03/2010 11:03
Sykkelbob Offline
Besatt
Besatt
Der smalt det gitt. Det var trist. Dette mener jeg helt klart var det terrengsykkelarrangementet i Norge som fortjente kongestatus. Elsket, kritisert, misforstått, hyllet, debattert og beundret. Løypene som Aksel plukket ut er klassikerløyper alle sammen og de er synd det arbeidet går til spille. De som ikke fikk sjansen til å prøve dem, aner ikke hva de går glipp av.

Tradisjon tro, bør jo noen ta initiativet til å gjennomføre Terrengstyrken for egen maskin ICON_WINK

Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: Sykkelbob] #894706 02/03/2010 11:29
olechr Offline
More than words
More than words
Dette har jeg hatt på følelsen kommer til å skje helt siden det startet. Jeg har ikke syklet det selv men flere av de jeg kjenner som har syklet det sier det er for lite spesiellt. Man får ikke med seg utlendninger på et ritt som går mere eller mindre på grus fra Trondheim til Oslo. Fra Bergen til Oslo derimot har jeg mere tru på da man ville kunne få til mere ekstreme klatringer og skikkelig norsk natur. Det i finmark også er noe jeg trur kan få med folk fra utlandet.

Men er jo veldig leit det blir lagt ned for de som har meldt seg på og at vi nå ikke har et etappe ritt her hjemme. Men for de som hadde tenkt å kjøre og vil ha et hårete mål. Meld dere på i finmark det trur jeg er en rå opplevelse. Det er noe jeg kunne tenkt meg å være med på selv også.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: olechr] #894721 02/03/2010 11:49
Bjørn Birkeland Offline
Fersking
Fersking
Dessverre har vi ikke fått nødvendig antall deltakere til at vi kunne gjennomføre dette arrangementet.

Å senke prisen til det nivået vi hadde før jul var dessverre lite realistisk pga kostnadsnivået det er med å arrangere rittet slikt det var lagt opp til, men ønsket å tilby "early movers" et alternativ.

Vi som har arrangert MTB 6-dagers har ikke gitt opp tanken på at det er plass for et MTB etapperitt, men det vil vi ikke bli gjennomført i 2010.

Vi er åpne for forslag! En rute som flyttes år for år kan godt være en aktuell løsning, vi har tross alt MYE fint fjell i Norge, og Bergen - Oslo har vi vurdert tidligere som et alternativ. Arland - Oslo går også an, eller man kan se helt vekk fra Oslobiten.

Uansett: Vi har dessverre ikke et godt alternativ for 2010-sesongen og beklager at vi har vært nødt til å avlyse.

Det jeg har sett og hørt om OffroadFinnmark ser ut til å være et veldig bra arrangement, så støtt gjerne opp om det, og det å få flere til å reise til Nord-Norge vil være helt fantastisk! De har et aktivt og voksende miljø i den landsdelen også og fortjener oppmerksomhet fra sør.

Det er et godt forslag at andre arrangører gjør noe ut av et flerdagersritt som MTB 6-dagers, men en enda bedre ide er kanskje at man lager noe slikt som et felles løft mellom flere av de store turrittarrangørene i Norge, og bruker felles deltakerdatabase til å markedsføre arrangementet. Økonomisk er rittet en relativt stor risiko med tilsvarende liten sjanse til overskudd, men det er jo gode muligheter til å gjøre ting bedre enn det som har vært gjort så langt.

Redigert av Bjørn Birkeland; 02/03/2010 12:11.
Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: Bjørn Birkeland] #894752 02/03/2010 12:41
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Sitat: Bjørn Birkeland
og bruker felles deltakerdatabase til å markedsføre arrangementet.

Hvis jeg hadde hatt ansvar for markedsføring av et slikt arrangement, ville jeg sett langt utover eksisterende deltakerdatabaser.

Hadde jeg ikke vært på forumet, ville jeg mest sannsynlig aldri ha hørt om MTB 6-dagers. Og ja, jeg leser aviser.

Re: Terrengstyrken 2010! (Craft MTB 6-dagers) [Re: Øyvind V] #894774 02/03/2010 13:25
TerjeAa Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Dette var dagens store nedtur! Dobbeltsurt etter å jobbet livet av meg for å finne en makker. Mange jeg snakket med har lyst, men finner det vanskelig å prioritere (økonomisk og tidsmessig).

Tror ikke noe på at det er løypa eller det arrangementsmessige det er noe feil med. Manglende markedsføring, spesielt mot det utenlandske markedet, kan nok være en årsak. Ser at tilsvarende ritt i Mellom-Europa har stor deltakelse fra de fleste land utover arrangørlandet. Det har ikke vært tilfellet med Terrengstyrken.

Alternativer: Ikke Offroad Finnmark for meg iallfall. For lite sosialt opplegg uten faste etapper, for mye trilling av sykkel (snitt-tid på ned mot 10 km/t på enkelte strekninger) osv.

Nei, heller da ta en tur til Sudetene 6-dagers i grenseområdene mellom Polen og Tsjekkia:

http://bikechallenge.pl/

Side 10 av 12 1 2 8 9 10 11 12

Moderator  support