fantastisk ramme, vekt på cirkus 2.3. Svært behagelig, rask og utrolig bra geometri. Se salgstråden for komplett sykkel for ytterlige info. Rammen er BB30 kompatibel, men har adapters for vanlig krankstandard påmontert nå.
bilder kommer. Se ellers den envnte salgstråden for bilder som den var bygget med deler.
pris: hbo 4000
frakt dekkes av kjøper. Spørsmål eller bud i tråd eller på pm.
Re: 07 Cannondale Scalpel team m, rp23
[Re: heinrich]
#84800313/11/200910:56
det kan monteres lefty eller headshock (samme dim på styrepinnen - jeg har hatt begge på denne rammen), 1.5 styrepinnes gaffel samt vanlig 1 1/8 styrepinne - alt kommer ann på hvilke styrelager du velger med andre ord.
#87389913/01/201020:05
jeg har en headshock ja, men den er ved nåværende tidspunkt kaputt. Den har og en annen sykkel den skal på på sikt, så den er nok dessverre ikke til salgs. En gullende god manitou r7 eh, toppmodell med spv/ikke carbon kommer nok til salgs en eller annen gang og vil passe utmerket på scalpel-rammen. Det vil da følge med passende styrelager - men det er ikke akkurat nå dessverre, jeg må få fikset headshoken først
#87422714/01/201014:45
Eg har en matchende headshock. I samme børstet alu som rammen i motsetning til dei fleste som er sorte! Bar å ta kontakt visst interessant. Den skal/må innom service før eller etter salg alt etter som vi blir enig om siden den oppfører seg litt snålt Send en pm i så fall! Note!: Snakket med sykkelsenteret og symptomene er: mangel på olje. Det betyr den trenger en service til 8-900,- kroner
- scalpel ramme m/rp23 - headshock styrelager - 2 stk stem/steerer (100mm ((tror jeg det var) - +/- 5grader) - 07 lefty speed carbon dlr - dekkkene som nevnt tidligere i tråden - forhjul bestående av cannondale omega nav, dt eiker og mavic 819 felg.
leftyen er visuelt i god stand, men hvor jeg har blitt fortalt at den trenger en service. Jeg har aldri syklet med den så kan ikke si noe om hvordan den er i bruk. Den selges as is. Jeg kan levere den inn på service for eventuell kjøper, men hvor rammekitet da må være betalt på forhånd og hvor butikken sender det direkte til kjøper etterpå. Forhjulet er i grei stand lagermessig, men hvor eikene må stammes på nytt.
bilder kommer så fort jeg finner kameraet mitt.
Ny pris: hbo 6000 - men hvor den typisk vil gå fort - dvs jeg kommer ikke til å sitte på den lenge i håp om høyere pris.
rammekitet befinner seg fortsatt i bergen og kan sendes for kjøpers regning over hele landet.
ops, her har jeg sovet i timen gitt. Beklager det: Jeg skal slette litt pm'er, men rart det ikke har funket.
det jeg vet om gaffelen er at den trenger en service pga returcartridgen har utviklet en lekasje - noe som visstnok er typisk for lefty-gafler når de trenger en service. Jeg vet ikke om det bare er å strippe den ned, rengjøre, bytte slitedeler og skru den sammen igjen - eller om en i verste fall må bytte innmaten. Det verst tenkelige scenarioet (bytte innmat) representerer en kostnad på vel 2000 gjort i norge, eller en nok god del billigere om sendt til craig (mendoncyclessmith på mtbr). Jeg vet som sagt ikke, men heller mot førstnevnte noe han jeg kjøpte den av og gjorde (han har syklet en god del mer på lefty enn meg). Jeg har aldri skrudd på en lefty, bare brukt de, og har ikke syklet en meter med denne. Usikkerhetsmomentet er også hvorfor prisen på pakken er såpass lav. It is none the less priced to sell
når det gjelder den recallen er det bare en skrue - eller rettere sagt noe som må skrues fast - hvor en glemte å ta på riktig locktite (det er ingenting struktuerelt feil med de gaflene, men bare en bieffekt av outsourcing av gaffelsammenskruingen). Det skal være fikset på tre minutter om det er en slik gaffel, men jeg tror ikke denne skal være påvirket av den recallen. Om den er det er det noe de kan fikse på nevnte 3 sekunder når de har den fra hverandre for servicen uansett.
bilder kommer likefullt:
og ja, før noen spør. den blå booten kan byttes ut i en sort, en manøver som koster fint lite.
og jes, discen følger med. Dekkene er det ikke bildet av her. Det kommer forresten med noen Hutchinson-dekk istedenfor dekk-duoen beskrevet tidligere - husker ikke i farten hva de heter, men de er og i forholdsvis god stand om jeg husker riktig.