Har også lastet ned en RLV som heter"heart_of_evergreen" virker grei.kun tatt den ene etappen da den er på total litt over 100km...Bra kvalitet syns jeg.
Har også lastet ned en RLV som heter"heart_of_evergreen" virker grei.kun tatt den ene etappen da den er på total litt over 100km...Bra kvalitet syns jeg.
Akkurat den er jo en offisiell Tacx-RLV, så det er ikke shareware hvis noen skulle få det for seg.
jeg er sykt imponert over alle som driver med en helt annen idrett enn det jeg gjør.. Lysebotn opp er vel kanskje den tøffeste løypa jeg har vært i gjennom på rulla, og jeg klarer virkelig ikke forstå hvordan jeg skulle klart å sykle så mye fortere. Når jeg da blir slått av "alle" er noe galt.
Jaja, jeg får vel bare trene videre. Men et nytt forsøk denne uka, det tror jeg blir tvilsomt.
jeg er sykt imponert over alle som driver med en helt annen idrett enn det jeg gjør.. Lysebotn opp er vel kanskje den tøffeste løypa jeg har vært i gjennom på rulla, og jeg klarer virkelig ikke forstå hvordan jeg skulle klart å sykle så mye fortere. Når jeg da blir slått av "alle" er noe galt.
Jaja, jeg får vel bare trene videre. Men et nytt forsøk denne uka, det tror jeg blir tvilsomt.
Hvor fort syklet du? Hva slags idrett driver du? Hvor gammel er du?
Jeg vet ikke hva andre sykler på, men jeg syklet opp der for første gang for tre-fire uker siden, kom inn på 1:16 og synes det var hardt - å sitte slik og male uten en pause er en litt ny opplevelse...
Jeg syklet på 1t12min, men er ganske ny med sykkel da jeg kun startet å trene tidlig i høst. Når jeg startet opp på rulletouren i høst så var jeg rimelig redd for at jeg skulle havne nederst.. Kjenner ikke til noen andre som jeg kan sammenligne meg med som laster opp tidene sine..
Er forøvrig 28, og trener for å klare tr.heim-oslo på under 20t.
Vil forøvrig presisere en liten ting i mitt forrige innlegg. Jeg forventer egentlig at jeg skal ligge bak de aller fleste. Så det at jeg er imponert over at andre klarer mye bedre tider var en positiv ting. Ser at det kanskje kunne misoppfattes :-)
Redigert av BW2009; 21/02/201014:26. Rediger grunn: div grunner
Jeg er også fersk på rulletour, men våger meg på et par tips. Jeg ser av ride viewer at du varierer veldig i intensitet gjennom klatreturen. Prøv å legge deg på f.eks 250-260 w og hold samme intensiteten hele veien. Det ser også ut for meg som at du kan legge deg på et betydelig lavere gir og få opp kadensen. Må du variere kan du stå i korte perioder. Etappen er dessuten såpass tøff at du bør drikke en liter maxim eller liknende før du er oppe. Jeg kommer meg opp på såvidt over timen (iMagic), er betydelig eldre enn deg, men veier det samme og er like høy.
Prøvde meg på en ny runde Megamil. Første halvdel gikk fort men så sleit jeg tilbake igjen og slo gamletida med bare sju sekunder. Er alt for få oppoverbakker på megamila for meg. Hehe
Jeg er også fersk på rulletour, men våger meg på et par tips. Jeg ser av ride viewer at du varierer veldig i intensitet gjennom klatreturen. Prøv å legge deg på f.eks 250-260 w og hold samme intensiteten hele veien. Det ser også ut for meg som at du kan legge deg på et betydelig lavere gir og få opp kadensen. Må du variere kan du stå i korte perioder. Etappen er dessuten såpass tøff at du bør drikke en liter maxim eller liknende før du er oppe. Jeg kommer meg opp på såvidt over timen (iMagic), er betydelig eldre enn deg, men veier det samme og er like høy.
Jevn intensitet er selvfølgelig alfa og omega når man skal opp en såpass lang bakke. De fleste vil klare å kjøre fortere også hvis man trener litt mer på skikkelig lange drag. Men at man trenger å drikke maxim underveis i etappen er da bare sludder og pølsevev. Det er isåfall bare placebo. Vann holder i massevis så lenge man ikke skal holde på lenger.
Prøvde meg på en ny runde Megamil. Første halvdel gikk fort men så sleit jeg tilbake igjen og slo gamletida med bare sju sekunder. Er alt for få oppoverbakker på megamila for meg. Hehe
En ny runde på meg også. Starta knallhardt og leda med 50 meter på Helge Leonhardsen på det meste, men fikk det tidlig og måtte roe ned. Men, forbedra tida med 4,4 sekunder og avanserte et par plasser på lista.
Topp 10 var målsetningen på denne etappen, og nå deler jeg 7. plassen med Esben Rød.
Husker jeg økte på litt etter 5 km. Du ledet bra på meg der ja. Du hadde nok hatt muligheten dersom du hadde brukt meg som hare og fulgt tempoet mitt
Sitat: Kruser
En ny runde på meg også. Starta knallhardt og leda med 50 meter på Helge Leonhardsen på det meste, men fikk det tidlig og måtte roe ned. Men, forbedra tida med 4,4 sekunder og avanserte et par plasser på lista.
Topp 10 var målsetningen på denne etappen, og nå deler jeg 7. plassen med Esben Rød.
Hadde jeg visst det, skulle jeg på forhånd sagt at du ikke hadde mulighet til å ta meg på etappe 11. Sånne kommentarer gjør noe med motivasjonen og utholdenheten :-)
Jevn intensitet er selvfølgelig alfa og omega når man skal opp en såpass lang bakke. De fleste vil klare å kjøre fortere også hvis man trener litt mer på skikkelig lange drag. Men at man trenger å drikke maxim underveis i etappen er da bare sludder og pølsevev. Det er isåfall bare placebo. Vann holder i massevis så lenge man ikke skal holde på lenger.
Hvis man må drikke en liter maxim på turen har i allefall jeg et stort forbedringspotensiale. En desiliter vann eller tre på veien opp og en litago etterpå får duge..
Hvis man må drikke en liter maxim på turen har i allefall jeg et stort forbedringspotensiale. En desiliter vann eller tre på veien opp og en litago etterpå får duge..
Noen trenger mer drikke enn andre - jeg syklet opp Lysebotn i går i et rom med temperatur 10C, drakk opp to flasker vann a 7.5dl underveis og synes enda jeg var tørst på toppen...
Noen trenger mer drikke enn andre - jeg syklet opp Lysebotn i går i et rom med temperatur 10C, drakk opp to flasker vann a 7.5dl underveis og synes enda jeg var tørst på toppen...
Det er klart, men at man bør drikke en liter sportsdrikk for en liten time har jeg i likhet med Bjerkset liten tro på..
Edit: kommer hjem igjen i morgen så får gjøre et nytt forsøk før bakken stenger, men har blitt for mye overtid og OL og lite trening denne turen så vi får se hvordan det går.
Vi som ligger godt under toppnivå trenger all den motivasjonen som er mulig å kjøpe for penger. Hvis placeboeffekten fra en liter maxim får meg over kneika to minutter raskere enn på rent vann, så tar jeg den jeg. Jeg skjønner allikevel at jeg har glykogenlagre nok i systemet for en timesøkt, men det finnes forskning som peker i retning av at tilførsel av karbohydrater i så korte perioder faktisk kan være prestasjonsfremmende. Jeg tror også det er lurt å trene kroppen i å ta opp næring underveis, med tanke på lengre ritt. Jaggu tror jeg det dessuten virker positivt på restitusjonen etterpå.
Jeg skjønner allikevel at jeg har glykogenlagre nok i systemet for en timesøkt, men det finnes forskning som peker i retning av at tilførsel av karbohydrater i så korte perioder faktisk kan være prestasjonsfremmende.
Flott, så har jeg en god begrunnelse for den sjokoladen jeg spiser på veg opp bakken - den som jeg "må" ha (nå har jeg iallfall en god unnskyldning, hehe). Jeg drikker forøvrig vann, men det er mest for å unngå kliss - jeg liker ikke klissete sykler.
Puhhh! Da var Lysebotn etappen unnagjort, og jeg hadde aldri trodd at 8% stigninger skulle kjennes så lette ut (en lettelse etter 11-12% stigning).
Bratte stigninger på Fortiusen er jo verre enn i virkeligheten siden man ikke har bevegelsesenergien og i tillegg glipper dekket når man tråkker til når farten er lav. Rundtråkk blir mye viktigere enn i virkeligheten. Det er klin umulig å stå og tråkke da blir det bare glipptak og farten går mot 0.
Men, er strålende fornøyd da jeg greide målsetningen min om å komme opp på under timen! Jeg lå pent foran skjema, men så begynte krampetendensene på forsiden å høyre lår på ca. 750 moh. På slutten hadde jeg krampetendenser i de fleste muskler i beina, og det var så vidt jeg fikk karret meg inn på 59m54,1s
Prøvde Lysebotn igjen i dag og det var ikke noe gøy. Jeg følte at jeg sleit mye mer enn sist, kanskje fordi jeg syklet mot meg selv og blei stressa. det så bra ut til siste fjerdedel av løypa hvor jeg dreit meg ut med mye bomgiring, og da hadde jeg visst hatt et sinnsykt attack forrige gang så jeg tok meg nesten igjen. Det endte opp med at jeg slo den gamle rekorden med to sekunder og landa på 58.56. Haha
Kjørte opp en tur igjen i dag. 5 minutter (og 35 Watt) svakere enn i fjor med litt høgere puls. Kan da ikke ha mistet 35 Watt på 1 år håper jeg.
Rulla bråker noe voldsomt når den blir varm etter 15 minutter. Reklamerte til Cyclecomponents da jeg oppdaget at rulla var under 3 år gammel. De ba meg sende inn motorbremsen. Fikk forklart at jeg er avhengig av rulle på denne årstiden og spurte pent om ikke de kunne sende meg en ny motorbrems før jeg returnerte min egen og det var greit! Wow, hadde ikke forventet slik service.
Jeg rekker en tur opp Lysebotn med den ny bremsen så får vi se om det er formen eller motorbremsen som lager kødd. Får satse på det er motoren siden T-O skal sykles på 14:27 i år.. Krysser fingrene.
Rulla bråker noe voldsomt når den blir varm etter 15 minutter. Reklamerte til Cyclecomponents da jeg oppdaget at rulla var under 3 år gammel. De ba meg sende inn motorbremsen. Fikk forklart at jeg er avhengig av rulle på denne årstiden og spurte pent om ikke de kunne sende meg en ny motorbrems før jeg returnerte min egen og det var greit! Wow, hadde ikke forventet slik service.
Det er slik det er hos meg og. Lurer egentlig på om det er noe feil med rulla hos meg. For det kjennes mye tyngre å sykle på rulla, enn å sykle i virkeligheta.
At det går saktere enn i virkeligheta er helt klart. Det har jeg merket. Men jeg synes det går ekstra sakte på min, som også Helge sier. Og den bråker også noe inni granskauen...
Fikk ny motorbrems i dag. Måtte bare ta en tur opp igjen med litt småsure bein. Kom opp 3 minutter raskere, men hadde overheat 3 ganger. Ser ut som det var slitte lager som bremset meg .. puuhh
Fikk ny motorbrems i dag. Måtte bare ta en tur opp igjen med litt småsure bein. Kom opp 3 minutter raskere, men hadde overheat 3 ganger. Ser ut som det var slitte lager som bremset meg .. puuhh
Og den gamle bråket noe voldsomt? Nesten ikke til å holde ut?