Det blir denne. Rittspesifikasjonene er noe annerledes enn avbildet.
Ramme og gaffel: Cannondale SIX13 med Cannondale Premium fullkarbon gaffel. Hjul: Matrix karbon 50mm med DA 11-23 kassett og Schwalbe Stelvio pariserdekk. Cockpit: Easton EC90 SLX 44cm styre med Cannondale styretape og endeplugger. Ritchey WCS 110mm stem. Sittegruppe: Selle Italia SLR kit carbonio hvitt med Easton EC90 karbonsetepinne. Cannondale setepinneklemme. Gir og bremser: Shimano Ultegra SL kompakt. Ultegra SL bremser med Kool Stop Salmon klosser til aluhjul og Xtreem karbonklosser til karbonhjula. Pedaler: Look Kéo sprint. VDO 1.0 computer PBK karbonflaskestativ.
Vekt: ca 7,4 kg som avbildet.
Til ritt blir det Lizard Skins hvit styretape, Deda endeplugger og Look Kéo Carbon med titanakslinger. Totalvekt til ritt er ca 7,2kg
Har Shimano Dura Ace WH7850 C24 CL til klatring og Fulcrum Racing3 til trening.
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Re: Vis oss din 2010 racer!
[Re: Hæ?]
#88442707/02/201013:24
Jeg har sett omatt og omatt på den BMC'n din larsb- det er en særs fin sykkel (som allerede kommentert). Men si meg - er det en optisk illusjon, eller er det slik at du har montert et ekstra langt sete ? Sikkert et dumt spørsmål - men jeg synes det ser langt ut.... F.ø er det utrolig hvor forskjellige "setepreferanser" som er ute og går her . sml beast666 med larsb med ...
Chris Chance stålramme frå ca. 1980 Dura Ace 7800 drivverk og bremser Nitto styre, styreframspring og setepinne Fizik Arione sete Hjul med Dura Ace 7900 nav, DT Revo eiker og Open Pro felger
Nå kan våren gjerne koma ganske snart for min del...
Jeg er sjokkert over hvor skrått overrøret er på normalgeometrien! Hva slags vinkel er det på styrefremspringet?
edit: Ser ut til å være parallelt med bakken, så -17 gitt 73deg HTA.
Er vel 73,5 grader styrerør, og helt riktig -17 stem ja.. Så er 0,5 grader nedover i forhold til vannrett. Er justerbart stem, så kan velge mellom +-13, 15, 17, 19 og 21 grader. De aller fleste med SL3 har dette stemmet har jeg sett, og de har det rimelig vannrett:)
Det er det shim-systemet til Specialized med id på 1 1/4" og vinklet innvendig shim?
Pen løsning, forøvrig - får muligheten til å justere stemvinkelen med +/- 4 grader, og styrehøyden med stemlengde *sin(4deg). Med 110mm stem får man da en total justeringsmulighet på ca halvannen centimeter.
Re: Vis oss din 2010 racer!
[Re: imag]
#89001420/02/201009:39
Det er det shim-systemet til Specialized med id på 1 1/4" og vinklet innvendig shim?
Pen løsning, forøvrig - får muligheten til å justere stemvinkelen med +/- 4 grader, og styrehøyden med stemlengde *sin(4deg). Med 110mm stem får man da en total justeringsmulighet på ca halvannen centimeter.
Den med innvendig shim ja. Er med 3 forskjellige så man kan bytte ut etter ønske.
Her er min, ikke så sofistikert men hadde det moro på denne i fjor, blir min andre sesong med racer; i år oppgradert litt: Hjulsett: ROL Volante Speedplay pedaler, Fi´zi:k Arione sadel, ellers 105 gruppe. (Så får jeg bruke denne sesongen til å finne ut hva jeg ønsker meg)
Ja, kule de.. Veldig stive, veier ca.1400 gr. og ruller bra. Litt utsatt for sidevind, men ikke værre enn andre 50mm'ere tenker jeg. Har et par Fulcrum Racing 3, veldig bra de også.