Kjipt dette Tommy,nå må du prøve å være veeeldig flink til å ikke overanstrenge deg så starten på sesongen går i vasken. Forstod det slik at det fort kunne gå noen uker før det var bra, og SÅ burde man vente enda noen uker før man belaster?
Bare å trene intervaller og lade opp til sykling i april
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
Re: Treningsblogg: 3 merker, 33 år i 2010
[Re: hbakken]
#88224802/02/201013:43
Ja nå får jeg endelig litt tid til å surfe på forumet også gitt
Burde unngå å framprovosere smerte de neste 4-5 ukene, så da blir det rulle og fullt fokus på sykkel. Ikke helt gærnt det heller egentlig Er heldig som får trent i det store og hele, for hadde det blitt 4 uker uten trening, huff, stakkars fruen i huset....
Ah, endelig noe jeg har blitt god på Tommy 1. Slutt med snus 2. 5-6 måltider om dagen 3. Minst 2 av dem skal være varme 4. Minst ett av dem skal inneholde vafler 5. Erstatt rødvinsglasset med en halvliter 6. Et deg METT!
Fasit siden onsdag 7.oktober 2009: +10 kilo (minst), and counting.
Forøvrig dritkjipt at vintersesongen fikk sitt endeligt på denne måten T, på den annen side har du nå enda bedre tid til å legge grunnlaget for å knekke Ruuney opp Såsen
Nå må du huske på at det gamle hjulsettet som du kjøpte veier minst 100 gram mere enn det jeg har på rittsykkelen nå, så du kommer til å slite der altså
Ingen bekymring Tommy, det er fremdeles KUN i nedoverbakker jeg kunne hatt et ørlite lite håp om å holde tritt med deg. Og det er bare Newtons fortjeneste og ikke hjulene!
Status er at ribbeina har grodd så godt som 100%, fått fire sammenhengende bra uker med trening på rulla og formen er stigende. Har satt opp ritt-planen for 2010 og samtlige sykkel-mål er fortsatt inntakt på tross av en liten vinter-depresjon grunnet veldig mye snø og lenge til stiene er tørre. VELDIG spent på å sykle ute for å teste meg i intervall-løypene kontra i fjor. Føler jeg har noe bra på gang og at det blir et steg videre i år, motivasjonen står i taket og jeg skal om mulig sykle enda mere sti i 2010 enn i 2009
PS! Etter at jeg tok ribbeina ser overkroppen ut som en slapp brød-deig, så har du noen gode tips så fyr løs
Dersom du ønsker å stramme opp, men ikke bli tyngre er armbøyninger metoden. Start uke 1 med kun 5 armbøyninger pr dag. De skal være perfekte og utføres langsomt. Øk deretter med kun 1(!) armbøyning pr uke. Det er viktig med langsom progresjon. Det skal egentlig ikke være trening og er fort gjort. Jeg gjorde dette i fjor sommer og tok 40 + 40 langsomme armbøyninger hver morgen. På høsten prøvde jeg benkkpress og tok min egen kroppsvekt x6, uten å ha trent benkpress.
[Re: Christen]
#89464902/03/201010:29
PS! Etter at jeg tok ribbeina ser overkroppen ut som en slapp brød-deig, så har du noen gode tips så fyr løs
Dersom du ønsker å stramme opp, men ikke bli tyngre er armbøyninger metoden. Start uke 1 med kun 5 armbøyninger pr dag. De skal være perfekte og utføres langsomt. Øk deretter med kun 1(!) armbøyning pr uke. Det er viktig med langsom progresjon. Det skal egentlig ikke være trening og er fort gjort. Jeg gjorde dette i fjor sommer og tok 40 + 40 langsomme armbøyninger hver morgen. På høsten prøvde jeg benkkpress og tok min egen kroppsvekt x6, uten å ha trent benkpress.
Det er riktig. Har trent noe styrke før, men det ligger 5-10år tilbake i tid. Som aktiv elvepadler gjennom 30 år har jeg nok en viss grunnstyrke i overkroppen.
Redigert av Christen; 02/03/201022:10.
[Re: Christen]
#89564503/03/201020:07
Jeg prøvde dette opplegget for et par år siden, men det stoppet seg totalt før jeg kom til 20.
Øivind
21:53 Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.