Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 5 1 2 3 4 5

Har Apple laget en iFail med sin nye MaxiPad?

Re: Har Apple laget en iFail med sin nye MaxiPad? [Re: Tange] #880427 28/01/2010 20:30
Sverre Offline
Møre trafo
Møre trafo
Syns iPad ser ut som en flott sak, og jeg komme til og skaffe meg en helt klart. Den er ikke perfekt, men hva er vel det? Jeg syns de har fått til veldig mye, utifra den informasjonen som til nå er tilgjengelig, spesielt med tanke på at prisen er såpass lav ICON_SMILE

En ting jeg stusser over er at man må bruke kabel også på denne, når man skal synce. Er det ikke påtide med trådløs syncing nå i 2010?

Re: Har Apple laget en iFail med sin nye MaxiPad? [Re: Sverre] #880505 28/01/2010 22:17
Dan Offline
More than words
More than words
Jeg ønsker gjerne å være positiv, siden det gir litt ekstra dimensjon til min ellers bitre personlighet, men jeg klarer ikke helt å se hva som er så fantastisk. Er det ikke bare en forstørret iPod Touch med diverse nye betaltjenester til? Hva kan den som ikke iPod Touch kan? Ikke nok til at man skal la seg begeistre. Det blir litt som "Wow, de har begynt med treliters melkekartonger! Nå holder det at jeg kjøper én kartong isteden for tre!" Keiserens nye svarte pologenser sier nå jeg, og peker som en liten unge mot Steve Jobs.

Re: Har Apple laget en iFail med sin nye MaxiPad? [Re: Sverre] #880566 29/01/2010 07:44
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: Sverre
Syns iPad ser ut som en flott sak, og jeg komme til og skaffe meg en helt klart.

Hvilke positive kvaliteter vil den tilføre hverdagen din?

Jeg syns de har fått til veldig mye,

Som for eksempel ...

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Har Apple laget en iFail med sin nye MaxiPad? [Re: GeirK] #880574 29/01/2010 08:11
jeth Offline
Camoboy
Camoboy
Et realitvt stort touchbasert display med et OS som er bygget opp med denne interaksjonsmetoden i bunn er jo ganske spennende. De har jo bevist at dette funker på de mindre divicene, skal bli spennende å se hvilke type av apps vi etterhvert vil få se til denne.

Jeg ser jo at et nytt begrep er ferd med å etablere seg: "casual computing" og innenfor dette har iPad absolutt en god mulighet.

Jens
Re: Har Apple laget en iFail med sin nye MaxiPad? [Re: jeth] #880640 29/01/2010 09:54
A
atlekristensen Offline
Ivrig
Ivrig
A
...hanging around, acting cool with the "casual computing"-look who nobody really understands the concept of, looking throught the propentiary filesystem of the 8GB HDD wondering about the new Navatar movie in HD-format would fit into it so he/she can relax and be cool in front of his shallow friends and drink fruity drinks.

They'll drool over the white shiny surface with some gray nuances (only spotted in a really close distance), the <6 inch screen enriched with thin plastic voices screaming from the loudspeakers making his friends wondering why Vin Diesel sounds like a little girl. Isn't he a REAL man?
The cool dude in the latest Fast & Furious movie?

The owner is only thinking about the meeting tomorrow with his boss:

Will he like his/hers iFAIL?
Will his boss truly accept him for what him really are?

Jepp, jeg MÅ ha en iFAEL!!!!

Re: Har Apple laget en iFail med sin nye MaxiPad? [Re: atlekristensen] #880653 29/01/2010 10:19
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: atlekristensen

Sitat: Geir Olav Ødegaard

Det vi har oppdaget er at man også kan si ... "She AM."

http://www.youtube.com/watch?v=pR0p4dyvH-k

- Robert Green Ingersoll
Re: Har Apple laget en iFail med sin nye MaxiPad? [Re: GeirK] #880655 29/01/2010 10:29
ElGordo Offline
Ringrev
Ringrev
Poenget her er vel ikke specsene, men at apple er flinke til å åpne opp nye kanaler for kapitalisering av innhold. Snart er det ikke noen handlefrie soner igjen hjemme. I det du skrur av pc og setter deg i sofaen så kan du jammen kjøpe noe der også..
fiffig.

Redigert av ElGordo; 29/01/2010 10:30.

I told u so!
Re: Har Apple laget en iFail med sin nye MaxiPad? [Re: GeirK] #880676 29/01/2010 11:13
bullet Offline
Besatt
Besatt
Sitat: GeirK
Sitat: atlekristensen

Sitat: Geir Olav Ødegaard

Det vi har oppdaget er at man også kan si ... "She AM."

http://www.youtube.com/watch?v=pR0p4dyvH-k

Aaaah, et høydepunkt fra Team Antonsen. Priceless.

En god taper forblir en taper.

Carlberg Velo
Re: Har Apple laget en iFail med sin nye MaxiPad? [Re: bullet] #880883 29/01/2010 16:58
oivindg Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg er også blant dem som er litt skuffet over iPad. Wow-faktoren er liksom borte. Men å avskrive den som en flopp tror jeg er litt tidlig. Det skulle ikke forundre meg om det er et eller annet med eplefjøla som gjør at folk endre vaner (igjen) og går mann av huse for å skaffe seg en.

Øivind

21:53
Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Re: Har Apple laget en iFail med sin nye MaxiPad? [Re: oivindg] #880891 29/01/2010 17:14
O
Ole Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
O
Det morsomme med MaxiPad'en er at den i bunn og grunn ikke kan noe som helst som ikke min gamle Palm TX kan (vel, palm'en min kan streame musikk fra nettet mens jeg leser en bok på den). Når jeg trenger større skjerm har jeg netbook'en min (som ikke engang er en netbook, men en gammel Latitude x300).

Ole.

Re: Har Apple laget en iFail med sin nye MaxiPad? [Re: oivindg] #880892 29/01/2010 17:15
jorn_almberg Offline
Besatt
Besatt
Sitat: oivindg
Jeg er også blant dem som er litt skuffet over iPad. Wow-faktoren er liksom borte. Men å avskrive den som en flopp tror jeg er litt tidlig. Det skulle ikke forundre meg om det er et eller annet med eplefjøla som gjør at folk endre vaner (igjen) og går mann av huse for å skaffe seg en.

Øivind

Endre vaner? Så du påstår at sofasørfing ikke er en vane for deg?

Jeg tror ihvertfall at iPad vil være et bra verktøy for sofabasert underholdning, enten man vil lese bok, rote rundt på YouTube, se en film, poste på ts, etc.

-Jørn

NOTS
Re: Har Apple laget en iFail med sin nye MaxiPad? [Re: jorn_almberg] #880901 29/01/2010 17:31
oivindg Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: jorn_almberg
Endre vaner? Så du påstår at sofasørfing ikke er en vane for deg?
Jeg er sikkert håpløst gammeldags, for i min verden er det fortsatt en del mennesker som reiser seg fra sofaen, tusler bort til PC-pulten og surfer derfra. ICON_SMILE

Øivind

21:53
Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Re: Har Apple laget en iFail med sin nye MaxiPad? [Re: oivindg] #880906 29/01/2010 17:45
JonahHex Offline
Leppedefekt kåbbåj
Leppedefekt kåbbåj
Sitat: oivindg
Jeg er sikkert håpløst gammeldags, for i min verden er det fortsatt en del mennesker som reiser seg fra sofaen, tusler bort til PC-pulten og surfer derfra. ICON_SMILE
Øivind

JEG er så gammeldags at jeg ber kjerringa hente laptopen min så jeg kan surfe fra ryggkulen (via sms selvsagt). Hun blir sur for at hennes laptop må parkeres i de 2 sekundene det tar henne å rekke meg min, men etter et par go'meldinger på msn går det over.

Re: Har Apple laget en iFail med sin nye MaxiPad? [Re: ElGordo] #880914 29/01/2010 18:03
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: ElGordo
Poenget her er vel ikke specsene, men at apple er flinke til å åpne opp nye kanaler for kapitalisering av innhold. <klipp>

Du mener vel kapitalisering av penger.

Re: Har Apple laget en iFail med sin nye MaxiPad? [Re: vidark] #880932 29/01/2010 18:44
GeirEivind Offline
Besatt
Besatt
Sitat: vidark
Kanskje manglende støtte for flash er det som skal til for å drepe den stygge ulven en gang for alle? ICON_SMILE

Sånn at tyrannosaurus "microsoft" rex kan herje alene? Ja, skyt ulven! ICON_WINK

(som skal ha en androidtelefon, ikke en iphone eller ipad. men skriver dette på en av hans to mac'er)

Re: Har Apple laget en iFail med sin nye MaxiPad? [Re: jorn_almberg] #880936 29/01/2010 18:52
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Jeg er helt med øyvindg. Vi har ikke WiFi i huset i det hele tatt. Dermed er sørfing avgrenset til definerte rom, og det er på sitt vis befriende, synes vi.

- Robert Green Ingersoll
Re: Har Apple laget en iFail med sin nye MaxiPad? [Re: GeirK] #880947 29/01/2010 19:29
1
1r9b1k7 Offline
Entusiast
Entusiast
1
Det dårligste med ipad er designet. Hva er poenget med en stor svart kant rundt det hele? Ser jo ut som en slik digital bilderamme.

Håper den blir mer åpen i forhold til programmer etter hvert, og at prisen synker enda ett hakk.

Re: Har Apple laget en iFail med sin nye MaxiPad? [Re: GeirK] #880950 29/01/2010 19:32
perbl Offline
More than words
More than words
Hvis man ikke ser verdien av casual-surfing i sofaen tror jeg nok det er veldig vanskelig å innse hvorfor denne saken kommer til å bli en stor suksess ICON_SMILE

Forøvrig - Hei, jeg heter Per, og blir av mange karakterisert som hjernevasket Mac-fan ICON_SMILE

Jeg har både iPhone og et par laptops fra his Steveness, og synes det er mange gode løsninger jeg personlig liker på begge plattformene. Men jeg kommer ikke til å handle meg en iPad, simpelthen fordi det jeg har en våt drøm om er en dings som er liten nok til å passe i den minste fotobagen min sammen med et lite kamerakit, og som kan brukes til behandling av RAW-filer i Lightroom eller tilsvarende. Alt det andre jeg kan tenkes å bruke iPaden til har jeg alt en iPhone som kan gjøre, eventuelt en Macbook.

Men jeg er likevel ikke i tvil om at dette blir en suksess. Den vil kunne konkurrere på så mange områder som folk per i dag kjøper dedikerte dingser til. De som ikke har en bra multimediamobil vil ha lyst på en iPad til mediabruk, de som ikke har en netbook og har enkle behov vil handle en for sofasurfing og maillesing, de som er i markedet for en ebok-leser vil ha et alternativ hvis skjermen viser seg kurant å lese bøker med. I tillegg tror jeg de kommer til å gå rett i strupen på PSP og andre bærbare spillkonsoller med spill som vil imponere stort. Den koster litt mer enn samtlige dingser jeg har nevnt til nå, men i motsetning til dem vil den kunne gjøre alt.

For meg personlig som verken spiller annet enn av og til på iPhonen, samt foretrekker papirbøker, er den foreløpig ikke aktuell. Jeg liker heller ikke ting som singletasking, men jeg tror nok at ryktene om et eventuelt iPhone-OS 4.0 med multitasking også vil innebefatten iPaden. Man har selvsagt også ting som eksklusiv distribusjon av programmer gjennom App-storen, som for meg blir litt vel strikt på en dings av dette kaliberet, men som for den jevne ikke-teknofreak nok kan oppleves som en stor fordel.

Manglende flash tror jeg nok er veldig tilsiktet, Apple er ikke akkurat noen fan av flash, og jeg ser egentlig ikke noe negativt på om dette kan bidra til å framskynde bruken av HTML5 for ting som videostreaming.

Redigert av perbl; 29/01/2010 19:36.

Per B.
Re: Har Apple laget en iFail med sin nye MaxiPad? [Re: perbl] #880958 29/01/2010 19:51
GeirEivind Offline
Besatt
Besatt
Sitat: perbl
Man har selvsagt også ting som eksklusiv distribusjon av programmer gjennom App-storen, som for meg blir litt vel strikt på en dings av dette kaliberet, men som for den jevne ikke-teknofreak nok kan oppleves som en stor fordel.

Nå er app-storen en del av suksessoppskriften til iphone, tross den strikse policy.

Sitat: perbl

Manglende flash tror jeg nok er veldig tilsiktet, Apple er ikke akkurat noen fan av flash, og jeg ser egentlig ikke noe negativt på om dette kan bidra til å framskynde bruken av HTML5 for ting som videostreaming.

Jeg har gått over til det på youtube selv. Gjør mitt for å promotere det, tross ikke helt enig i valget av codec.

Re: Har Apple laget en iFail med sin nye MaxiPad? [Re: GeirK] #880965 29/01/2010 20:09
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Jeg er helt med øyvindg. Vi har ikke WiFi i huset i det hele tatt. Dermed er sørfing avgrenset til definerte rom, og det er på sitt vis befriende, synes vi.

+1

Re: Har Apple laget en iFail med sin nye MaxiPad? [Re: GeirEivind] #880966 29/01/2010 20:09
GeirEivind Offline
Besatt
Besatt
Må si, etter lanseringen av iPad har apple sine produkter tapt seg i verdi, innbruddstyver tar heller avdanket maskiner uten innmat:

http://www.dagbladet.no/2010/01/29/nyheter/innenriks/apple/innbrudd/10159447/

Re: Har Apple laget en iFail med sin nye MaxiPad? [Re: Tange] #880970 29/01/2010 20:13
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Quote:
Men jeg er likevel ikke i tvil om at dette blir en suksess. Den vil kunne konkurrere på så mange områder som folk per i dag kjøper dedikerte dingser til.

Nei, for all del! Når folk kjøper slikt.........

Re: Har Apple laget en iFail med sin nye MaxiPad? [Re: Tange] #880995 29/01/2010 21:02
F
FuzzyLogic Offline
Bah..
Bah..
F

Re: Har Apple laget en iFail med sin nye MaxiPad? [Re: GeirK] #881007 29/01/2010 21:17
jeth Offline
Camoboy
Camoboy

Se der, ja. Ikke rart du ikke skjønner poenget med iPad...

Jens
Re: Har Apple laget en iFail med sin nye MaxiPad? [Re: jeth] #881033 29/01/2010 22:00
HaraldW Offline
Besatt
Besatt
Denne tråden må jeg bokmerke og ta fram om noen år.

Liker de mange selvutnevnte profetene..

Harald

NOTS
Re: Har Apple laget en iFail med sin nye MaxiPad? [Re: GeirK] #881036 29/01/2010 22:06
Sverre Offline
Møre trafo
Møre trafo
Syns iPad ser ut som en flott sak, og jeg komme til og skaffe meg en helt klart.

Hvilke positive kvaliteter vil den tilføre hverdagen din?

Enda mer mobilitet når man er på farten. Liten og lett med meget bra batterikapasitet. Lettere å plukke opp når man sitter i sofan og er til og fra nettet utallige ganger ila dagen.

Jeg syns de har fått til veldig mye,

Som for eksempel ...

Jeg er en meget happy iPhone kunde, og vet hvor flott og brukervenlig Apples tuchskjemer er, så det er en ting. iWorks presentasjonen imponerte meg. Batterikapasiteten lover godt. Prisen er fin. Jeg sier ikke at dette er en revolusjonerende sak som vil bringe den o´store lykke inn i folks liv, men som gadgetperson syns jeg det ser ut som en morsom ting å annskaffe seg ICON_SMILE

Å herre min skaper. Så 90-talls da gitt ICON_WINK

Jeg har ikke TV, så jeg burde kanskje ikke uttale meg, hehe.

Re: Har Apple laget en iFail med sin nye MaxiPad? [Re: Sverre] #881048 29/01/2010 22:39
Christian Offline
Uflaks
Uflaks
Jeg venter til plata har GPS, kamera og multitasking, men dette kan jo være verdt en titt: http://www.applematters.com/article/the-worst-apple-predictions-through-the-ages/

Det ble sagt mye rart da iPhone kom.

Christian
[ Blodsmak | @blodsmak_no | Strava ]
Re: Har Apple laget en iFail med sin nye MaxiPad? [Re: sykkeloyvind] #881053 29/01/2010 22:50
Christian Offline
Uflaks
Uflaks
Sitat: sykkeloyvind
Vi hadde Fri Flyt som digitalt magasin en periode, men ytterst få foretrakk denne måte å lese magasin på.

Hvis du tenker på den "bla-på-skjermen"-løsningen, var det jo en helt håpløs måte å bruke mediet på. Ikke rart det ikke slo an.

Se f.eks. http://nrkbeta.no/2009/12/03/tablet-slik-vi-vil-ha-det/ for eksempler på hvordan man kan gjøre det bedre.

Christian
[ Blodsmak | @blodsmak_no | Strava ]
Re: Har Apple laget en iFail med sin nye MaxiPad? [Re: HaraldW] #881055 29/01/2010 23:00
jeth Offline
Camoboy
Camoboy
Sitat: HaraldW
Denne tråden må jeg bokmerke og ta fram om noen år.

Liker de mange selvutnevnte profetene..

Harald

Det er jo definitivt og selvfølgelig et vidåpent spørsmål hvorvidt iPad vil lykkes i markedet. Men hvis vi skal ta noen som helst lærdom av den nære historie, så er det kanskje ikke så dumt å ha i mente at eksperter som var overbevist om at Apple ville mislykkes på mobilmarkedet ikke akkurat var mangelvare. Og når det gjelder iPad, vel da er de (Apple) faktisk på hjemmebane. Det er lett å være underimponert over specs på denne, men det er kanskje litt på siden av hva dette egentlig handler om.

På et helt basisnivå så tilbyr den allerede nå, og da snakker vi lenge før de tunge innholdsleverandørene er kommet på banen med spesialtilpasset innhold, mer en nok til å forsvare et kjøp til den prisen som er estimert for denne.

Jeg tror timingen fra Apple er perfekt.
Jeg tror specsene er akkurat nok.
Jeg tror prisen blir helt riktig.
Jeg tror at om så lite som 2 år så er det denne devicen, eller tilsvarende fra Apple eller konkurrenter som har adoptert modellen, vår primære inngangsport til digitalt innhold.
Jeg tror at det er en mulighet for at jeg tar feil her.
Jeg tror at det ikke er tilfellet.

Jens
Re: Har Apple laget en iFail med sin nye MaxiPad? [Re: jeth] #881063 29/01/2010 23:44
perbl Offline
More than words
More than words
Og innen 2 år har (dr)itavisen.no skrevet om minst 50 forskjellige iPad-killere som alle som en ikke når opp i markedet ICON_SMILE

Per B.
Side 3 av 5 1 2 3 4 5

Moderator  support