"Langturen" på sti fra Haukåsen til Lian er fin nå, med mye snadder sti og godt føre. Nedturen langs Pisken var underholdende med god flyt og tunga rett i munnen. Artig å kjøre samme sti som på sommeren, men med helt annen teknikk.
Det slår en hvilken som helst opplevelse på bortoverski, hands down.
Knallbra forhold i skiløypene! Ser ut som det er hardt nok til å sykle både på Vintervannsmyra og på den nye lysløypa. Jeg skulle egentlig syklet, men har foreløpig ikke noe annet valg enn å gå på langrenn for tiden.
Kjettingveien fra Fjellseterveien til Lian er åpen hele veien.
Fint føre langs Skogsti 1,2 og 3 samt Skogstiparalellen i kveld. Kunne kjøre såpass fort at jeg nå sitter her med et utstikkende kragebein og et lett morfinglis.
Fint føre langs Skogsti 1,2 og 3 samt Skogstiparalellen i kveld. Kunne kjøre såpass fort at jeg nå sitter her med et utstikkende kragebein og et lett morfinglis.
Ouchi! Du er tilbake på sykkelen om fem uker.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
Startet turen med instruksjoner fra Geir's post men tok litt feil her og der så ble nok ikke helt samme løypa.
Sti Lianvannet-Trikkeskinna-Pilgrimsleden mot femstikrysset: Knallhard og fin sti men med en del hestespor så det rister
Tok skiløypa opp mot det som er avmerket femstikrysset på kartet, godt og hardt i løypa. Tok til høyre i krysset og fulgte sti/skispor opp på toppen ved Torshaug. Her fikk jeg en fantastisk fin nedkjøring til Sverresborg på 2m bred knallhardt skiplogespor. Her kan man sikkert kjøre svinfort!
Sverresborg-BSKhytta-Oversiden av Theisendammen: Knallføre og fine stier.
Theisendammen-Sommersetra-Baklidammen: Kjempefin sti og delvis skispor oppover og ned. Hardt, fint og god plass.
Sti fra baklidammen opp til veien: Akkurat litt for løst til at jeg fikk syklet alt. 50/50 sykle/dytte
Sti rundt Kobberdammen: Smal men hard. Med bedre balanse enn meg sykler du hele veien. Arti!
Kobberdammen-Lavollen: Litt løst men morro! Delvis i skispor.
23/01/10 De hestespora fikk jeg smake også. Her er det bare fulldemper som duger, men de spora tar mye av flyten.
Det jeg gjør forskjellig er at jeg IKKE tar mot Femstikrysset (var litt forvirret her i forklaring v.1.0), men kjører mot Kyvannet. Jeg tar da den oransje stien nordover og følger så dine spor, men avslutter med Strandlinja og Pisken
Pisken var i kjempeslag og da jeg kom ned på Driftsveien tenkte jeg at skitt, jeg prøver stien ned til Bynesveien. Hjulene skar seg gjennom jomfruelig snø og da jeg kom til det siste droppet før bekken, hadde jeg bare hatt ett fotisett! Jeg gikk den siste biten dog, for det var MYE snø i bunn av droppet, og jeg hadde garantert gått over styret.
Skal prøve noen av dine snutter hvis jeg får tid før det kommer mer snø.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
Ja med hensynsfull sykling er det fullt mulig å komme seg frem i skiløypene.
Men nå tror jeg flertallet av de som ikke går på ski, men som insisterer på å gå til fots i løypene velger å tråkke MIDT i de oppkjørte sporene, for der ewr det jo mest hadrpakket.. (svak empiri, men mye fordommer inngår i forskningen).
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Det ser til og med ut som om det fryser til før det blir noe særlig snø oppå. Det ligger med andre ord an til flott føre for aggressiv kjøring på Feit-Freddies fremover!
Dere andre får smøre med blått klister og ha det så artig som dere får til.