| 
| 
| 
| 

| 
                 Tips til langrennspakke |  
|  Tips til langrennspakke
21/01/2010 18:19 |  
| 
BrummRegistrert:  Jun 2007 Innlegg: 1,714  OP Ivrig |  
| OP   Ivrig Registrert:  Jun 2007 Innlegg: 1,714 | 
Hei,
 Jeg tenkte å prøve meg litt mer på å trene på langrenn og trenger noen bedre ski til trening (de gamle duger fint til turgåing). Ettersom jeg har treningskort til helsestudio så tenker jeg at skiene behøver ikke være best når det er -15 eller mer eller mange plussgrader. Mulig jeg slenger meg på et skirenn etterhvert, men foreløpig holder jeg meg til sykkelritt.

Har alliert meg med en kompis som har god peiling, men jeg vet at her finnes det mange dyktige og prisbevisste folk.. sikkert også når det gjelder langrennski.

Er på jakt etter noe til ca 4kkr eks staver (altså ski, binding og sko). Skjønner at man må teste skoene på for å verifisere at de passer min fot, men er på jakt etter om noen vet om gode tilbud der ute..(bor i Oslo)?
 (har 15% på Sportlageret, men det gjelder neppe skipakkene..)

Har klikket meg inn på sidene til XXL, Oslo Sportlager og Milslukern sport, men jeg har ikke noe spesielt forhold til de ulike modellene så det blir litt vanskelig å sammenligne og de lister stort sett opp med blårussprat som ikke gir meg det store kicket..

Alle gode innspill mottas med takk!
 |  |  |  
| 
| 

|  Re: Tips til langrennspakke
[Re: Brumm]
21/01/2010 20:29 |  
| 
FlipsRegistrert:  Mar 2004 Innlegg: 266   Entusiast |  
|   Entusiast Registrert:  Mar 2004 Innlegg: 266 | 
Jeg kjøpte meg akkurat en treningspakke på Oslo Sportslager. Går du dit eller til Milslukern utenfor verste press tid får du den hjelpen du trenger. Husker ikke navnet på han som veiledet meg på Oslo Sportslager, men han var ihvertfall dyktig og entusiastisk, og fann skia som passet meg og ikke prøvde å pushe på meg det dyreste og mest proffe. Jeg kjøpte litt rimelige ski (Atomic) og la penga i skoa. Veldig godt fornøyd. 
 Ole Johan

|  |  |  
| 
| 

21/01/2010 20:37 |  
| 
oivindgRegistrert:  Apr 2007 Innlegg: 5,541   Søk hjelp! |  
|   Søk hjelp! Registrert:  Apr 2007 Innlegg: 5,541 | 
Gå til en av butikkene som er gode på langrennsski. Å finne ski med riktig spenn er alfa og omega. Jeg er redd for at de store kjedebutikkene ikke har nok kompetanse på dette området.
 Øivind

21:53
 Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS  | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
 |  |  |  
| 
| 

21/01/2010 22:31 |  
| 
BOC 92Registrert:  Sep 2006 Innlegg: 412   Entusiast |  
|   Entusiast Registrert:  Sep 2006 Innlegg: 412 | 
Som nevnt tidligere, gå til en butikk med skispesialister, så blir resultatet som oftest bra.Jeg forstår deg som at teknikken ikke er helt på topp, da er det lurt å sikte i segmentet under de dyreste racingskiene(som har litt ekstra "snert" i sluttspennet). En ski som Fischer Superlight vet jeg veldig mange er fornøyd med, bra spenn, bra såle og litt innsving.

PS(noe inhabil her): På Bull Ski & Kajakk i Sandvika selger vi nevnte ski med binding og Aplina ST28 til 2999, det vil jeg si er mye for pengene! Vil tro de har igjen en del i butikken i Oslo også.

Redigert av BOC 92; 21/01/2010 22:32.
 |  |  |  
| 
| 

[Re: BOC 92]
21/01/2010 22:57 |  
| 
Som nevnt tidligere, gå til en butikk med skispesialister, så blir resultatet som oftest bra.Jeg forstår deg som at teknikken ikke er helt på topp, da er det lurt å sikte i segmentet under de dyreste racingskiene(som har litt ekstra "snert" i sluttspennet). En ski som Fischer Superlight vet jeg veldig mange er fornøyd med, bra spenn, bra såle og litt innsving.

PS(noe inhabil her): På Bull Ski & Kajakk i Sandvika selger vi nevnte ski med binding og Aplina ST28 til 2999, det vil jeg si er mye for pengene! Vil tro de har igjen en del i butikken i Oslo også.
Takk for tipset! Teknikken har store rom for forbedring, men det har jeg flere planer om å gjøre noe med   Er selvfølgelig skeptisk til at man kan anbefale noe som er under budsjett hehe.. vanligvis på forumet så oppfordres man jo til å bare slenge på "litt til" og "enda litt til" så får man noe som virkelig er verdt å skrive hjem om   |  |  |  
| 
| 

22/01/2010 07:16 |  
| 
GarpenRegistrert:  May 2009 Innlegg: 5,422   Søk hjelp! |  
|   Søk hjelp! Registrert:  May 2009 Innlegg: 5,422 | 
Er selvfølgelig skeptisk til at man kan anbefale noe som er under budsjett hehe.. vanligvis på forumet så oppfordres man jo til å bare slenge på "litt til" og "enda litt til" så får man noe som virkelig er verdt å skrive hjem om   Om du ser etter vil dette gjelde mest sykler og sykkelrelaterte greier. Alle her inne vet jo det at man må spare på innkjøp til alt annet for å få råd til XX/Hammerschmidt/Lefty etc.   
NOTS
  – Vern om terrengsykling og meld deg inn  du også!  Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
 |  |  |  
| 
| 

[Re: Garpen]
22/01/2010 19:07 |  
| 
jman76Registrert:  May 2008 Innlegg: 211   Entusiast |  
|   Entusiast Registrert:  May 2008 Innlegg: 211 | 
Gode priser her, hvis du tar sjansen på å handle på nett. http://www.skistart.com/category/36/1/Skipakker.html Ser ikke bort fra at de klarer å plukke fram greie ski til deg, hvis du er nøye med opplysningene om dine ferdigheter. Tjener litt på valutaen i tillegg.  Pakka med Peltonen Astra ser ut til å gi mye for pengene. |  |  |  
| 
| 

[Re: jman76]
23/01/2010 22:58 |  
| 
Gode priser her, hvis du tar sjansen på å handle på nett. http://www.skistart.com/category/36/1/Skipakker.html Ser ikke bort fra at de klarer å plukke fram greie ski til deg, hvis du er nøye med opplysningene om dine ferdigheter. Tjener litt på valutaen i tillegg.  Pakka med Peltonen Astra ser ut til å gi mye for pengene. Bra tips! Legger den på minnet til neste gang når jeg har fått meg litt mer stæsjerfaring. Satser på butikkjøp denne gangen.  Testet de gamle skiene idag, men etter å ha hatt bakglatte ski til tross for gjentatt smøring og prepping på forhånd så er jeg klar for noe som noen med endel mer peil enn meg har sagt passer meg og mitt bruk   Antar man ikke er så heldig at de gjør fortolling og slikt for deg når du handler i butikken du tipset om? (slik som CC gjør) |  |  |  
| 
| 

23/01/2010 23:09 |  
| 

Tenker jeg avlegger Bull ski & kajakk en tur til uka.  Er dog litt usikker på de støvlene. Har Alpina idag og selv om de jeg har er ok så synes jeg de føles som litt tunge fjellsko heller enn treningssko. Testet Alpina ST28G på G-sport og den var likeledes. De hadde imidlertid en Fischer RC3 combi som satt veldig godt på foten (RC3 classic var ikke like god,men grei). Vet du (eller andre) om dere selger Fischer RC3 combi på Intersport (de hadde den som sagt på G-sport, men ikke snev av den på nettsidene)? Testet ymse modeller av Alpina, Madshus, Salomon på XXL og G-sport, men det var rimelig utplukket.. Hadde tenkt en tur innom Oslo Sportslager også, men såvidt jeg kan se fra nettbutikken deres så ser det ut som det er rimelig utplukket der også. Takk for alle tipsene sålangt! |  |  |  
| 
| 

23/01/2010 23:15 |  
| 
Christer.sRegistrert:  Aug 2009 Innlegg: 23   Fersking |  
|   Fersking Registrert:  Aug 2009 Innlegg: 23 | 
Jeg har kjøpt meg denne pakken for ett par uker siden. http://www.oslosportslager.no/produkt/ma...isko-21978.aspx Kjøpte pakken på sport 1 ved torggaten ved siden av gsport. Meget behjelplig betjening, samtidig som de målte både manuelt og med maskin for og finne riktig ski med tanke på spenn/lenge/vekt. Betalte 3999 mener jeg. Syens skiene har vært veldig fine å gå på. |  |  |  
| 
| 

24/01/2010 00:05 |  
| 
ST 28 er mer en turstøvel enn treningstøvel ja. Du burde få lov til å få med en mer ordentlig støvel mot et bittelite mellomlegg :-) Fra Fischer har BSK kun RC 5 classic&skate, ettersom det har vært mye problemer med reklamasjoner, hva vanlige Intersport fører kan jeg ikke svare for.Nanosonic som forrige taler nevner er en racingski, kan være litt i overkant om teknikken ikke sitter helt. Men til 3999 er det en veldig, veldig god pakke.
 |  |  |  
| 
| 

24/01/2010 00:08 |  
| 
Og ja - de fleste butikkene er ganske utplukkede. Alpina leverer greit, ellers sliter de andre med å produsere nok. Det har vært sånn i hele år, åpenbart noen som har overvurdert finanskrisen.. |  |  |  
| 
| 

24/01/2010 20:04 |  
| 
jman76Registrert:  May 2008 Innlegg: 211   Entusiast |  
|   Entusiast Registrert:  May 2008 Innlegg: 211 | 
Gode priser her, hvis du tar sjansen på å handle på nett. http://www.skistart.com/category/36/1/Skipakker.html Ser ikke bort fra at de klarer å plukke fram greie ski til deg, hvis du er nøye med opplysningene om dine ferdigheter. Tjener litt på valutaen i tillegg.  Pakka med Peltonen Astra ser ut til å gi mye for pengene. Bra tips! Legger den på minnet til neste gang når jeg har fått meg litt mer stæsjerfaring. Satser på butikkjøp denne gangen.  Testet de gamle skiene idag, men etter å ha hatt bakglatte ski til tross for gjentatt smøring og prepping på forhånd så er jeg klar for noe som noen med endel mer peil enn meg har sagt passer meg og mitt bruk   Antar man ikke er så heldig at de gjør fortolling og slikt for deg når du handler i butikken du tipset om? (slik som CC gjør) Generell info Priset i annonsen är inklusive mva. Fakta om gränshandel med Sverige-Norge: Det skiljer ca:15-20% mellan SEK och NOK.Skidprodukter har ingen tull.   Mva betalas i Norge,all betalning hos Skistart.com är exkl. mva. |  |  |  
| 
| 

25/01/2010 22:33 |  
| 
ST 28 er mer en turstøvel enn treningstøvel ja. Du burde få lov til å få med en mer ordentlig støvel mot et bittelite mellomlegg :-) Fra Fischer har BSK kun RC 5 classic&skate, ettersom det har vært mye problemer med reklamasjoner, hva vanlige Intersport fører kan jeg ikke svare for.Nanosonic som forrige taler nevner er en racingski, kan være litt i overkant om teknikken ikke sitter helt. Men til 3999 er det en veldig, veldig god pakke.
Etter tur i Sport-1 i Oslo sentrum i lunsjen så ble det handlet Madshuspakke. Skoene var veldig behagelige på min fot og skiene virket bra de også. Kjøpte noen Swix CT-2 staver så med litt pruting endte jeg opp på 4800, synes ikke det er så ille for noe som forhåpentligvis kommer til å vare i endel år.. Nå gjenstår det bare å komme seg ut og teste godsakene. Takk til alle som har kommet med gode tips og forslag! |  |  |  
 |  |