Niks, her må vi tenke funksjon. Jeg har spenner og borrelås på skoene så dette er bare unødvnedig vekt (i motsetning til dork discen som har en reell funksjonell hensikt)
Hva er denne "funksjonelle hensikten"? Jeg har ikke dork disc på noen av mine hjulsett, og kan ikke si jeg har savnet den. Kan det være fordi jeg har lært meg å justere gir.
Det kan det. Jeg opererer under prinsippet "keep it simple stupid", ergo enkle løsninger for enkle menn. De timene jeg har mellom jobb, unger, generelt stress&mas og kone brukes heller på sykling enn fikling. Justeringer gjøres to ganger i året på Asker sykkelsenter, i mellomtiden holder dork discen hjulene i gang...
Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
Funksjonen til en racersykkel er å frakte deg hurtig framover. Et kjede som kiler seg fast forkludrer denne funksjonen, søle/vannsprut fra hjulene gjør det ikke.
Men kvifor har du ikkje montert kjedeførar? Du har jo det same potensielle problemet med kranken; dersom ikkje framgiret er rett justert kan kjedet hoppe av og kile seg fast mellom krank og ramme.
Hopper kjedet av bak så kan du tryne stygt du fordi eikene prøver å dra kjedet med seg rundt. Hopper kjedet av fremme så triller du bare videre.
Ikke for å forsvare plata, men... Hehe
Jepp og skulle bakfelgen ramle av i fart, sykler man bare videre på disken(ser ut til å være av carbon, sikkert pga vekt). Hadde trengt den under Enebakk Rundt ifjor når navet bak røyk, kult slik ein må eg ha!!!!!
Niks, her må vi tenke funksjon. Jeg har spenner og borrelås på skoene så dette er bare unødvnedig vekt (i motsetning til dork discen som har en reell funksjonell hensikt)
Hva er denne "funksjonelle hensikten"? Jeg har ikke dork disc på noen av mine hjulsett, og kan ikke si jeg har savnet den. Kan det være fordi jeg har lært meg å justere gir.
Det kan det. Jeg opererer under prinsippet "keep it simple stupid", ergo enkle løsninger for enkle menn. De timene jeg har mellom jobb, unger, generelt stress&mas og kone brukes heller på sykling enn fikling. Justeringer gjøres to ganger i året på Asker sykkelsenter, i mellomtiden holder dork discen hjulene i gang...
Bare for å ha sagt det; Hvis du også kjøpte sykkelen der med dork-disc så var det før jeg begynte å jobbe der. Den slags møkk blir kastet i søpla før det brennes. Jeg har tilogmed sett dork-disc på bianchi-racere med super-record. Gud så stygt dork-disc er...
Bare for å ha sagt det; Hvis du også kjøpte sykkelen der med dork-disc så var det før jeg begynte å jobbe der. Den slags møkk blir kastet i søpla før det brennes. Jeg har tilogmed sett dork-disc på bianchi-racere med super-record. Gud så stygt dork-disc er...
Godt mulig du glemte denne, jeg kjøpte den i fjor vår ;-)
Skal jeg være helt ærlig og ikke provosere stilpolitiet mer (bortsett fra med de krumme rørene) så skal det innrømmes at den satt på da jeg kjøpte sykkelen og at jeg rett og slett ikke har tenkt på at den er der.
Tror ikke jeg gidder å demontere hjulet for å få den av, men du skal med glede få pelle den av ved neste service... :-)
Redigert av Torshov-Simen; 22/01/201018:26.
Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
Nå har det vært så mye prat om dork disc her at Googling på "dork disc" akkurat nå viser denne tråden på femte plass - ikke dårlig.
Jeg har iallfall lært et nytt ord og jada, jeg hadde dork disc i flere år, helt til jeg valgte å skifte kassett bak - da ramlet dork discen av. Jeg klarte ikke å montere den riktig på igjen, så jeg bare kastet den - heldig for meg, tydeligvis...
FrankHH: som jeg skrev ble den ikke ferdig før godt utpå sommeren, santidig som det er terrengsykkelen som blir brukt mest. Men håper den får en god del flere mil denne sesongen.
P.S: Dekkene ble velig fort gulaktige..
det er i motbakke du når toppen i livet... Tidligere nick: Helium team carbonium.