Jeg antar at denne estetiske approval´n impliserer at du allerede har kontrollmålt parallelliteten mellom bakke og overrør?
Martin
Jeg tok det på øyemål, og tok også høyde for(ahem)at bakhjulet stod litt høyere Skulle man ha noe å si på ramma er det at den er litt for stor, det blir ikke så pent når det er såpass mye luft mellom overrør og skrårør
Utover det, så ER det penest med parallelt overrør, og det er ikke så mye mer å si om den saken!
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Vis oss din 2010 racer!
[Re: gare]
#87709021/01/201009:51
Er det bare meg, eller er den Vellum rammen fryktelig lik Hardrocx sine carbonrammer - som igjen er svært lik rammene som selges på ebay fra østen, eller under navnet la`vita hos bikeshop ?
Ser at "firmaprofilen" til Vellum ikke helt samsvarer med den tilsynelatende likheten, så jeg tar antagelig feil?
Jeg bygde nettopp en sykkel for en kamerat av en slik "ebay" ramme, og kona mi har Hardrocx sin så jeg har litt kjennskap, og det er derfor jeg stusser.
Er det bare meg, eller er den Vellum rammen fryktelig lik Hardrocx sine carbonrammer - som igjen er svært lik rammene som selges på ebay fra østen, eller under navnet la`vita hos bikeshop ?
Ser at "firmaprofilen" til Vellum ikke helt samsvarer med den tilsynelatende likheten, så jeg tar antagelig feil?
Jeg bygde nettopp en sykkel for en kamerat av en slik "ebay" ramme, og kona mi har Hardrocx sin så jeg har litt kjennskap, og det er derfor jeg stusser.
Kan det være samme ramme ?
mvh ståle
Det kan det absolutt være. De forskjellige merkene kjøper fra samme fabrikker.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
Kan det være samme ramme ?
mvh ståle
Det kan det absolutt være. De forskjellige merkene kjøper fra samme fabrikker.
Ikke bli overrasket om HR ligner på en slags krysning av Pinarello og Cannondale
Fin Merckx! Korleis oppfører den seg? Ein gong hadde ein Racing Alu (men med horisontalt overrøyr, så klart). Sykkelen eg hadde, var veldig overstyrt (for lang rake på gaffelen, trur eg).
Redigert av dagfink; 21/01/201021:36.
[Re: KenR]
#87751421/01/201021:41
Dork discen er først og fremst for å unngå at kjedet kiler seg.
Da er det fortsatt en hendig sak...
Bare hvis man er under middels hendig på å stille gir. Dermed blir dork disc et signal om at man enten ikke klarer å vedlikeholde sin sykkel eller at man ikke gidder å vedlikeholde sin sykkel. Begge deler blir sett som like ille av stilpolitiet. Få den av!
[Re: Dan]
#87756121/01/201023:15
Jepp. Dette er går dypere enn hva noe stilpoliti bør bruke tid og krefter på. Den må bare bort, ellers må moderator fjerne bildet. Det blir som å sette bakhjulet fra en 1978 DBS Winner på en Pinarello. Helt uakseptabelt.
Dork discen er først og fremst for å unngå at kjedet kiler seg.
Da er det fortsatt en hendig sak...
Det er mye som er hendig. Du bør jo også skaffe deg en Roterende kjedeskjerm i plast for å unngå at skosnørene vikler seg inn i drivverket.
Niks, her må vi tenke funksjon. Jeg har spenner og borrelås på skoene så dette er bare unødvnedig vekt (i motsetning til dork discen som har en reell funksjonell hensikt)
Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
Niks, her må vi tenke funksjon. Jeg har spenner og borrelås på skoene så dette er bare unødvnedig vekt (i motsetning til dork discen som har en reell funksjonell hensikt)
Hva er denne "funksjonelle hensikten"? Jeg har ikke dork disc på noen av mine hjulsett, og kan ikke si jeg har savnet den. Kan det være fordi jeg har lært meg å justere gir.
Det er bare ett kontant svar her T-Simen : du må vise dem bakhjulet til sommeren. Grundig. Flere ganger. Så kan du by mobben Dork Discen som støttehjul deretter.
Skal du tenke funksjon bør du jo sette på skjermer også...
For en fantastisk dag, ikke nok med at det snart er helg, nå skal jeg få kverulere også... ;-)
Funksjonen til en racersykkel er å frakte deg hurtig framover. Et kjede som kiler seg fast forkludrer denne funksjonen, søle/vannsprut fra hjulene gjør det ikke.
Derimot fører skjermene til økt luftmotstand hvilket er funksjonsnedsettende.
Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.