OK jeg hadde håpet noen andre røpet sin uvitenhet: Hva er den svarte klumpen for no' a?
Eller skal jeg vente i spennning for å se etter hvert? ...og jeg har klikket på linken i signaturen din men etter å ha tittet på en kullsort side i flere minutter gadde jeg ikke mer....
LarsB [i]uvitende]/i]
Redigert av larsb; 20/01/201016:58.
Re: Vårens eventyrsykkel nærmer seg (sakte)
[Re: larsb]
#87688820/01/201018:03
OK jeg hadde håpet noen andre røpet sin uvitenhet: Hva er den svarte klumpen for no' a? [i]uvitende]/i]
Hmmm. Speedvagen kjører Flash-tastiske websider som du sikkert ikke fikk opp. Web-design ass...
Uansett er den "svarte klumpen" en ny setepinne til Speedvagen som Edge Composites lager. De har nå startet opp prod av årets første batch som, skal på Speedvagen 2010 Road. Under ser du Sacha holde en tidligere utgave av setepinnen hendigt festet til en Roadvagen...
Slik kan en slik sykkel se ut (med den vanlige pinnen):
dette er en lekkerbisken av en stålramme og jeg er skikkelig misunnelig, har du venta lenge på den?, sist jeg sikla etter en Vanilla var det 5 års venteliste.
Re: Vårens eventyrsykkel nærmer seg (sakte)
[Re: ket]
#87707021/01/201009:11
dette er en lekkerbisken av en stålramme og jeg er skikkelig misunnelig, har du venta lenge på den?, sist jeg sikla etter en Vanilla var det 5 års venteliste.
Speedvagen kjører bestilling hver September på neste års batch. De lager 30 sykler i året så da er det bare å handle raskt når lista åpner Jeg meldte interressen min til SV nov. 2008 så en liten stund har det tatt. Nå er det Sacha som designer mens de benytter gjerne andre til å sveise de sammen. DeSalvo har sveist opp flere av årgangene av Roadvagen tidligere.
Sitat: Cantona
for oss som har stål som materiale forbeholdt vintersykkelen; hva viser fiskevekta på raceklar sykkel når du er ferdig? sånn anslagsvis?
Forhåpetligvis rett over 7 med karbonhjula. MYE lettere enn vintersykkelen min som også er stål. Konas IF veier 8 med Centaur/Zonda og stålgaffel. SV´en kommer med Edge-gaffel som er "noe" lettere enn IF´s.
Redigert av anderz; 21/01/201010:40. Rediger grunn: Centaur
Sikkert bare meg som ikke forstår poenget med å velge en slik (stål)ramme og samtidig putte på alt mulig av nymotens fancy-schmansy gir-, krank- og karbondingser.
Re: Vårens sykkel nærmer seg litt mere...
[Re: EgilS]
#89244125/02/201018:32
Blir et bra tilskudd i blandt all termoplasten ... tråden
Hvorfor kaller du det termoplast, du har skrevet det to ganger i dag. Termoplast er fiber gjerne av karbon som er holdt på plass av ev nettopp termoplast. Det er en plasttype som formes ved oppvarming. Dette i motsetning til tradisjonell karonfiberkonstruksjon der det brukes en tokomponent blanding av epoxy (lim) og herder som herdes under press. Termoplast kan resirkuleres. "Vanlig" kabonfiberkonstruksjon kan (nesten) ikke gjenvinnes. Termoplast var i vinden på nittitallet, jeg hadde et fint styre fra Specialized og bla. GT lagde sykler i termoplast
Jeg har en mistanke om at du veit alt dette og av grunner jeg ikke skjønner bruker termoplast som en slags nedsettende betegnelse?
LarsB
Men mye viktigere: Speedwagen blir knallfin!
[Re: larsb]
#89285526/02/201012:20
Derfor har jeg latt Anderz, en venn jeg enda ikke har møtt, nærmest fått diktere hvordan racern min blir:-) Takktakk, nå skal jeg stikke å betale mva og hente PAKKE!!
Rust? Fordi det rimer på dust.
[Re: DavidS]
#89293226/02/201014:09
Fint bilde fra CyclingNews sin dekning av NAHBS som viser Edge-stubbyen i all sin prakt Min kommer med plass til de 10mm høye karbon-railsene på SSM Regale Carbon FX og ikke standard 7mm.
Håper på før påske da de er hos Coat til lakkering nå. Vi venter tvillinger i midten av mai så den bør komme i god tid før det. De begynner produksjon av Speedvagen Track i Mai så det går nok bra. Track skal lages i samarbeid med Dario Pegoretti! Road Vagen er forøvrig laget sammen med Mike DeSalvo