Har du kjøpt ny sykkel med store og smale hjul for kommende sesong? Post bilde og kanskje en liten specliste!
Jeg starter ballet!
Ramme: GT R Fullkarbon Gir og bremser : Shimano Dura Ace med Rotordrev Hjul: Mavic Cosmic Carbone SLR Styre og stem: Ritchey WCS Sete : Fizik Arione CX
Samme dynga som i fjor: Ramme: Cervelo R3 SL Gruppe: DA 7900 Hjul: Edge 1.45 Styre og stem: Syntace Setepinne: Easton EC90 Sete : Selle kit carbonio SLR Pedaler: Time Ulteam
Det blir, for første gang siden 2007, ingen endringer før ny sesong.
Til trening:
-Ramme: BMC SLC01 -Gaffel: Easton EC90 SLX -Gruppe: Campagnolo Chorus -Krank: Campagnolo Chorus CT med Spécialites TA Nerius 52/38 -Stem: Deda Zero 100 -Styre: Deda Newton shallow -Sete: Selle Italia Flite TT -Setepinne: Easton EC70 -Pedaler: Time RXS Ulteam -Hjul: Ambrosio Nemesis, Campagnolo Record, Sapim CX-Ray, 32x3 -Kabler: Campagnolo Record -Flaskestativ: Elite Custom Carbon
Til ritt:
-Ramme: Time VXRS Ulteam WorldStar -Gaffel: Time Ulteam PILOT Safe+2 -Gruppe: Campagnolo Record -Stem: Time Monolink HM Ulteam -Styre: Deda Newton shallow -Sete: Selle Italia Flite TT -Setepinne: Integrert -Pedaler: Time RXS Ulteam -Hjul: Mavic Cosmic Carbone Pro m/PowerTap -Kabler: NOKON -Flaskestativ: Time
Vil skifte litt mellom Mavic-hjulene med og uten PT og Zipp 202.
Det med trening og ritt er selvsagt bare ljug. Så snart det er greie nok forhold bruker jeg nesten bare VXRSen, gjerne med Nemesis-hjulene. Da blir BMCen reserve- og utlånssykkel.
Redigert av asbjorjo; 16/01/201018:14. Rediger grunn: avsløre løgnen
Ikke akkurat en 2010-racer, men slik planen ser ut så blir denne min hovedracer, for turer i Norge:
Mens denne vil bli fraktet ned til Italia og ha Liguria som sin permanente hjemmebase:
Og hvis noen lurer på hvorfor gromsykkelen blir stående i Italia mens relikviet blir brukt her hjemme så er det selvfølgelig fordi landeveissykling er så utrolig mye bedre i Italia enn i Norge at det bare ville vært tull å ha det omvendt.
Re: Vis oss din 2010 racer!
[Re: Dan]
#87517016/01/201019:23
Og man må ikke glemme at den står trygt uten tilsyn der nede; det finnes ikke en eneste italiener som ville finne på å stjele den. Ingen italiener er høy nok til å sykle på den.
Redigert av Hæ?; 16/01/201019:32. Rediger grunn: Linguare impropeamente.
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
[Re: Hæ?]
#87517216/01/201019:28
Den har potensiale til å bli like tøff og pen, men Magne har klart å tilfredsstille akkurat min estetiske sans et hakk bedre, ved å ta vekk felgdekalene, ikke bruke ergostyre og montere slimme Sram-hendler isteden for store Shimanoklumper. Som prikken over i kommer kranken og kjedet som gir et enda litt mer kompromissløst utseende. Det var svaret på spørsmålet, men smak er jo subjektivt så ikke ta det for hardt. Din sykkel er jo 90% så fin som Magne sin.
Fast Gjest: de hybriddekkene jeg fikk av deg har fungert utmerket nå de siste ukene. Takk for dem!!
Her er forøvrig mitt 2010-oppsett.
Ramme: Colnago Strada Scandium Gaffel: Storck Stiletto Hjul: Easton EC90 aero til ritt og Mavic Ksyrium SL til trening Gir, krank og hendler: Campagnolo Record Kassett: Recon til ritt og Chorus til trening Bremser: Mavic Pedaler: Look Keo Carbon Sete: Selle Italia SLR XC Setepinne: KCNC Ti Styre/stem: Deda Newton Flaskeholdere: BTP
Smaken er helt klart forskjellig. Både min og Magne sin sykkel har potensiale for forbedringer. Dette blir så klart pirk. For syklene ser veldig bra ut slik de gjør allerede. Her er mine forslag:
Magne: - Jeg synes det er penere med dekaler på felgene. Det ser litt billig ut uten. - Bør ha en pinne med setback. Sete bør være sentrert mest mulig rett over pinnen. - Hvit styretape og sort sete. Fy fy! - SLX gaffelen liker jeg ikke. Ser litt spinkel ut. I tillegg er den altfor myk. Du vil få en mye mer stødig sykkel med en stivere gaffel. Jeg hadde godt for 3T Team (modellen over min). - SRAM Red kranken synes jeg er støgg. På med noe annet. Du kan jo kjøpe min pent brukte Zipp Vuma. Lettere, penere og stivere. - Polar sensor på gaffelen. Hallo. Det er jo helt 2007. Alle kjører med GPS nå vettu ;-)
Erling: - Burde helt klart hatt et gullkjede fra KMC. - DA 7900 gruppa er ikke like lekker som Red. Sykkelen gikk for det meste av sesongen 2009 med Red. Men ble byttet ut pga funksjon. Jeg ble aldri venn med dobbetap'n. Så DA-gruppa blir nok stående. Bytter jeg blir det til Record 11 sp. - Gule dekaler på dekkene kræsjer bittelitt. Bør gå for noe i sort og hvitt neste gang. - Styrerøret bør kappes litt. Litt for høyt ferskingtårn.
Smaken er helt klart forskjellig. Både min og Magne sin sykkel har potensiale for forbedringer.
Beklager, men kan ikke dy meg. Det er dessverre ikke mulig å få de syklene der estetisk riktig. Da må overrøret vatres myyyye mer opp. Alle forsøk på å få dem pene faller dessverre gjennom på grunn av det. Det var det med lebestift og griser, da.
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
[Re: Hæ?]
#87531817/01/201010:00
Her er min 2010-utgave. Ramme er fra Burls i england. En litt spesiell 55cm/57cm kombinasjon som skal passe en person som er litt innpå gorillafaktoren. Skal ha følgende utstyr: - Mavic Cosmic SLR - 9-delt Dura Ace - Litespeed setepinne