Jeg har selv en stor tysk stasjonsvogn, med bakhjulstrekk og automat. Bilen min har automatisk diffbrems og jeg har ikke hatt problemer med å komme fram med Michelin piggfritt.
Den kan likevel være litt følsom, så jeg tar det rolig. En liten lett forhjultrekker, er nok bedre på vinterføre.
Alt i alt, er det bare litt utfordrende. Jeg er så glad i bilen, og lever greit med dette.
Ganske ny BMW har sikkert bedre vektfordeling, og antispinn i tillegg, så kan du kjøre bil gr det nok greit.
e
*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***
Gikk fra E46 touring til -06 E61 (520d) i høst. Commonrail-dieselen er litt treg på lave turtall, men det går fort over. Jeg synes den er trygg og har gode kjøreegenskaper på vinterføre, men har vel heller ikke pushet grensene spesielt. Som Espen, så tar jeg det rolig. Utmerket støydemping. Kilometersluker.
Send en PM hvis du vil kikke litt nærmere på vår, bor på Marienlyst.
Har en 2001 320d, manuell og piggfrie michelin x-ice. Null problem på vinterføre. Har antispinn, men ikke antisladd. Svært god å kjøre både sommer som vinter. Blir BMW neste gang også.
Re: BMW 520d 2006 erfaringer
[Re: 123]
#87225409/01/201018:35
Jeg har selv en A6 2,8 quattro som er helt sjef på vinterføre, men prøvekjørte en 520d 06 mod. og den var veldig god og jeg synes elektonikken gjorde en veldig bra jobb på vinterføre, man kjente at rumpa slang litt før den ble hentet godt inn av elektronikken. Men er usikker på om jeg skal gå for en A6 med forhjulsdrift eller en 520 med bakhjulsdrift. Jeg likte kjørecomforten i BMW`n godt.
Women really do rule the world. They just haven't figured it out yet. When they do, and they will, we're all in big big trouble
Et bilde sier mer enn 1000 ord... Hilsen en som kjører 2004 320d touring og synes det er ren og skjær uproblematisk morro å kjøre på vinterføre. Ved mye snøfall er det kanskje ikke så praktisk med 30/25-fjærer men ellers er jeg veldig positivt overrasket etter å kjøre BMW på tredje vinteren. Har kun hatt behov for hjelp en gang. Kom ikke opp en bratt bakke fra hytta da det kom 15 cm nysnø lørdag og væromslag til varmegrader søndagen da vi skulle reise.