Da står det ny bil i garasjen, men som med alt nytt så er det alltid noe å pirke på. Reservehjul? Helt tomt i bagasjen, hverken hjul eller jekk. På sommeren går det greit. Bilen har dekktrykksindikator og sommerdekkdekk av typen run-flat
Hva gjør man om vinteren om man er så uheldig å punktere? Selgeren på Stenshagen* mente en batteridrevet kompressor og guffe var tingen. Noen med andre erfaringer?
* Uten tvil den bilbutikken/bilselgeren jeg har best erfaring med så langt. Utrolig proff, hyggelig og serviceinnstilt selger.
Har du bare et lite hull så funker det sikkert med kompressort og guffe, men er det noe mer så er vel Falken/Viking tingen sikkert. Hadde vært greit å ha jekk til bilen uansett syns jeg.
Gratulerer med BMW! Jeg har kjørt BMW noen måneder nå, og konklusjonen så langt er: hvorfor kjøpte jeg ikke BMW før?
Jeg har, som deg, runflatdekk på sommerhjulene, men ikke på vinterhjulene. Ikke noe reservehjul, lappesaker e.l. Jeg funderte en stund på om jeg skulle kjøpe runflat-vinterdekk også, men det fristet ikke så veldig siden sommerdekkene sporer en del p.g.a. de stive sideveggene. Når jeg i tillegg fikk et godt kjøp på vanlige vinterdekk, så ble det det jeg endte opp med. Lurte litt på om jeg skulle kjøpe en liten kompressor og litt verktøy og putte bak i bilen, men siden jeg stort sett kjører langs trafikkerte veier og har veihjelp både gjennom NAF-medlemsskap og gjennom forsikringen, så endte jeg opp med å kjøpe en flaske med skum som jeg la i bagasjerommet. Så får vi se hvordan det går.
Jeg har forøvrig to ganger fått beskjed fra dekktrykksindikatoren at jeg har punktert, uten at det har vært tilfelle. (Begge gangene i forbindelse med at jeg har lekt litt med DSC-knappen og testet litt "sportslig" kjøring på glatta.)
Støtter forresten Dan. Show us the ride!
Øivind
21:53 Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Da står det ny bil i garasjen, men som med alt nytt så er det alltid noe å pirke på. Reservehjul? Helt tomt i bagasjen, hverken hjul eller jekk. På sommeren går det greit. Bilen har dekktrykksindikator og sommerdekkdekk av typen run-flat
Hva gjør man om vinteren om man er så uheldig å pungtere? Selgeren på Stenshagen* mente en batteridrevet kompressor og guffe var tingen. Noen med andre erfaringer?
* Uten tvil den bilbutikken/bilselgeren jeg har best erfaring med så langt. Utrolig proff, hyggelig og serviceinnstilt selger.
I min A4 fulgte det med guffe og kompressor. Har også benyttet dette en gang rett etter at bilen var ny, da en skrue fant ut at et av vinterdekkene mine var stas.
Funka som fjell, men man er anbefalt å skaffe nytt dekk da guffe kun er anbefalt opp til 80km/h ellernosånt.
Å komigjenda - bilde! Jeg har jo aldri sett en BMW før!
Vær forøvrig klar over at jeg nærer visse - stadig empirisk verifiserte - fordommer overfor eldre menn i store, tyske og mørke biler. Skummelt med slikt som nærmeste nabo, assa.
Vi får satse på at du shoppa´n i hvit. Eller i det minste i sjakkbrettmønster. Knegg.
Å komigjenda - bilde! Jeg har jo aldri sett en BMW før!
Vær forøvrig klar over at jeg nærer visse - stadig empirisk verifiserte - fordommer overfor eldre menn i store, tyske og mørke biler. Skummelt med slikt som nærmeste nabo, assa.
Vi får satse på at du shoppa´n i hvit. Eller i det minste i sjakkbrettmønster. Knegg.
Hva gjør man om vinteren om man er så uheldig å pungtere? Selgeren på Stenshagen* mente en batteridrevet kompressor og guffe var tingen. Noen med andre erfaringer?
Løsningen! (som om noen tror at man ikke punkterer likevel )
Re: Ny BMW, uten reservehjul?
[Re: EgilS]
#86764623/12/200921:31
Jeg kjørte 90 mil forrige helg på diverse vinterveier av ymse kvalitet På min ferd så jeg kun en bil som hadde havnet i grøfta, for øvrig på feil side av veien og med snuta 180 grader ukorrekt. Bilen var fra Bayern. God jul!
Kjøpt av Stenshagen som har tatt inn et parti med admin.-biler fra BMW, les utstillingsmodeller. Motoren er 10% kvassere. 177 kontra 163 hk. Bilen blir noe billigere enn nybilpris og har alt av ekstrautstyr.
Det heter 320dxT, Terje. Du kan like gjerne lære bimmer-sjargongen først som sist. Bare dropp x-en, og pass på at det ikke blir en 320dAT. (Tomatkasse)
Re: Ny BMW, uten reservehjul?
[Re: Stein]
#86775324/12/200913:02
Har vært ute å ragget litt på snøføre. Fy flate så gøy det er med bakhjulstrekk igjen. Skru av antispinn og la det stå til, bredt gjennom svingene. Deilig bil på vinterføre.