Har kjørt med et par "DX'er" på styret en stund og det funker upåklagelig. En innvendig er dog at om du kjører en y-kobling med to lykter på et batteri så er batteri-tiden ca 1t på full guffe ved -1 C.
Uansett, funker to "DX'er" upåklagelig med to batteripakker. Evt. en batteripakke dimensjonert for to lykter. For rundt 1k får du lys som i Norge fram til nå har kostet rundt 7k.
Sykkelys er ikke hva det var, og sykkelys kan være bra 500 lumen, 600 lumen, 700 lumen, 800 lumen, 900 lumen osv., men det koster en brøkdel av hva kjente aktører tar...
Jeg snakker gjerne om lys, men gjerne value-for-money
Fikk min i går. Testet den på skitur i dag. Så ikke noen grunn til å ha den på mer enn medium styrke. Fungerte veldig bra. Får se hvorlenge battteriet vareer, skal ut en tur i morgen og. Det er versjon med 5 modes.
Ga opp bestilling i denne omgang fra DX. bestilte fra Dapedaler, tok ca 1 uke fra den var sent til jeg hadde den. Tips.....Trenger du ikke hjemlfeste så var det lavere frakt av en eller annen grunn på den pakken med hodestropp og extension kabel. Tror det var 17 usd kontra 28usd som han vanligvis har.
Fikk min i går. Testet den på skitur i dag. Så ikke noen grunn til å ha den på mer enn medium styrke. Fungerte veldig bra. Får se hvorlenge battteriet vareer, skal ut en tur i morgen og. Det er versjon med 5 modes.
Har bare hatt lykt med batteri festet til hjelmstroppen. Forventer å få Magshine'n om en dag eller to og lurer på: hvordan arrangerte/plasserte du ledninger og batteri når du gikk på ski?
Har bare hatt lykt med batteri festet til hjelmstroppen. Forventer å få Magshine'n om en dag eller to og lurer på: hvordan arrangerte/plasserte du ledninger og batteri når du gikk på ski?
Forlengelseskabel fra dapadaler (om du ikke har lang kabel på lykta da) og batteripakka i lomma eller drikketaska er løsningen. Har som en nødløsning løpt med batteripakka festa i strikken på hodebåndet da jeg glemte forlengelseskabelen. Det fungerte greit, men var litt ubehagelig.
Varene er sendt fra DX 3.12.09 og jeg har fått oppgitt ett trackingnummer. RBxxxxxxxxx. Kan dette nummeret brukes hos posten også, eller får det et nytt nummer? Hvis samme trackingnummer kan benyttes, syns jeg det er rart varen ikke er kommet til norge når det har gått 13 dager fra den ble sendt?
Hehe, i januar-utgaven av tyske Bike uttaler Tesla-produsenten seg om Magicshine. Vi er overhode ikke redde, blabliblabla, vi lager kvalitet, våre kunder vil ha kvalitet, blabla ... men dersom Magicshine skal prøve seg på det tyske markedet skal vi saksøke dem, siden de ligner sånn på oss!!
Hehe. De burde jo være bekymret, iallefall ovenfor privatmarkedet, siden det som før var vanskelig nå har blitt enkelt, og at kinesiske produsenter med blåpapir har gjort livet utfordrende for andre etablerte produsenter.
Multitema ordnet forresten opp som lovet når det kom til min L&M Stella som slo av lyset etter kort tid på full guffe. Vi koblet batteriet til en av importørens lyktehoder og omvendt, og batteriet mitt kom ut som syndebukk. Nytt i hånda, uten spørsmål.
Geomangear.com som selger Magicshine i USA,selger også Lupine Han skriver på et forum at han skulle ønske at alle hadde råd til å kjøpe seg ei Lupine lykt eller to for at folk skal ha skikkelige kvalitetsprodukter Men han innser samtidig at vanlige folk ikke har råd til å kjøpe så dyre produkter for å sykle noen turer på vinteren Så derfor synes han at Magicshine er bra greier Han legger ikke skjul på at han håper at de som kjøper Magicshine av ham kommer tilbake og kjøper seg ei Lupine lykt eller to når de har blitt hekta på lyktesykling og vil ha bedre kvalitet
Det virker som det er en ryddig kar han som driver geomangear
Massevis med smileys i 2012 Nyckelbens-Jonny Jonny Kåstad
Varene er sendt fra DX 3.12.09 og jeg har fått oppgitt ett trackingnummer. RBxxxxxxxxx. Kan dette nummeret brukes hos posten også, eller får det et nytt nummer? Hvis samme trackingnummer kan benyttes, syns jeg det er rart varen ikke er kommet til norge når det har gått 13 dager fra den ble sendt?
Når pakken har ankommet landet så kan du bruke RB-nummeret på posten.no. Er du sikker at varen er sendt 3.? Hos meg var det mange dager mellom status som 'shipped' og 'the item left HK for it's destination...."
Når pakken har ankommet landet så kan du bruke RB-nummeret på posten.no. Er du sikker at varen er sendt 3.? Hos meg var det mange dager mellom status som 'shipped' og 'the item left HK for it's destination...."
Det er nok der jeg har oversett noe informasjon. Ser nå at det står "The item (RBxxxxxxxxxx) is being processed for departure from Hong Kong as of 12-Dec-2009"
Shipped er 3. des, og da har pakken brukt 9 dager i posten i HK!
Det ble litt bedre etter at jeg smurte litt vaselin på gummidelene på kontaktene (der de går inn i hverandre). Ellers er det en god regel og dra i plugg og ikke i ledning (gjelder også apparatledninger på el-materiell i heimen).
Kanskje jeg skal dele litt med verden om mine Magicshine jeg også?
Har to stk, begge fra eBays dapedaler. Har en på styret og en på hjelmen. Begge kjøres på full pedal samtidig, og det lyser meget bra. Ikke fullt så hvitt lys som Lupine Bettyen til henrikg, men mer enn nok til at jeg er fornøyd. Byggekvaliteten ser bra ut, det tåles klomsing, OTB og annet her. Batteriene varte i over 1,5t i går på full blås i -6. For meg som sykler noen få turer i året med slik lyktebehov, samt at jeg har hodebånd til denne så jeg kan bruke den på ski, er dette mer enn nok. Er meget fornøyd. Eneste jeg har å utsette er at det samler seg en liten runding med kondens på innsiden av lykteglasset hver tur. Gjør ingen ting trur jeg, jeg merker det ikke før jeg har kommet hjem uansett.
for Magicshine her i gården.
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Høgst(!) uoffisielle ryker seier at det kjem ein "oppgradert" versjon av DX-lykta i ikkje for fjern framtid, med betre kvalitet (loddingar, batteri, kablar osb.), men litt dyrare..
Høgst(!) uoffisielle ryker seier at det kjem ein "oppgradert" versjon av DX-lykta i ikkje for fjern framtid, med betre kvalitet (loddingar, batteri, kablar osb.), men litt dyrare..
Fortell litt mer om disse uoffisielle ryktene da! Pretty please? ;D
Må bare si at jeg er knall fornøyd med lyktene jeg har kjøpt. Har kjørt med to på styret siste måneden. Lyset er bra og varigheten på full styrke har vært bra. Det grønne baklyset går over på rødt etter 2 timer. Da er stort sett stituren min slutt nå på vinteren uansett.
Tipper det er ca en time igjen etter at det går over på rødt. Hadde med en på hytta som var begynt å lyse rødt (glemte laderen hjemme). Slo den ned på svakeste styrke og brukte den til vedhenting, utedoen, bygging av hopp utenfor hytta etc. Brukte den sikkert i halvannen time. Lyste hele tiden. Jeg har blitt litt frelst, og skal bestille en til fra dapedaler nå i jula.
Hadde en bra tur i Bærumsmarka i dag med to lykter på styret & en på hodet. Hadde samtidig laget et nytt arrangement til batteripakkene for styrelykten basert på et fluesnelle futteral i neopren str. "ørret-snelle" som her:
- Har en 110mm stem, og dette opplegget satt godt på plass gjennom hele turen i tillegg til at neopren isolerer batteriene "litt" mot kulde. Mulig dette er et tips som kan brukes til noe
Årsaken til at jeg bruker 2 batterier på 2 lykter er at jeg opplevet vesentlig kortere batteritid med 2 lykter på et batteri via y-kobling.
Fluesnellefutreal er selvsagt smart! Har noen av dem liggende :-) Hittil har jeg brukt en Ikea plastkopp hvor lokket har hull med silikontetning. Ledningen fra DX har vært akkurat lang nok til at jeg har kunnet ha denne i sykkelflaskeholderen.