Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 9 av 16 1 2 7 8 9 10 11 15 16

NorgesCup 2010

Re: NorgesCup 2010 [Re: EgilS] #865290 17/12/2009 13:28
B
brelmajo Offline
Entusiast
Entusiast
B
Jeg tror dette blir så godt som noe annet. Sist sommer var det 21 på startstreken i Elite H på Sola - så argumenter i retning av at det burde gjøres som i fjor når i alle fall ikke opp.

Jeg er positiv til en felles NM-uke - det tror jeg er veldig bra for mange - også de unge/junior som i stor grad ønsker å delta i begge grener - landevei og terreng. Er det noen som har full oversikt over hele ukeprogrammet, så man kan se hvordan disse terrengdatoene gir muligheter for de som kombinerer mot landevei?

Re: NorgesCup 2010 [Re: sykkeloyvind] #865291 17/12/2009 13:36
EgilS Offline
More than words
More than words
Sitat: sykkeloyvind
Det har ingenting med hvem som kan eller skal delta, men alt å gjøre med hva som er formatet for den sporten som faktisk skal utøves. Hvordan hadde det vært hvis hoved-NM i lengdeløp på skøyter ble arrangert i en rett strekning på et stort vann fordi det var det som ga flest deltagere? Noen dager senere, midt i uka ble et annet NM arrangert i en stengt hall der det ble gått runder á 400 meter.

Hva om vi legger neste NM i populær skihopping til en nedoverbakke på Tøyen? Jeg kan bygge hopp. Onsdagen etter kan storbakke-NM arrangeres i tåka i Holmenkollen for spesielt inviterte mellom 10 og 12.

Nå overdriver du voldsomt! Det handler om å arrangere på en ukedag, på et tidspunkt av året da de fleste som i utgangspunktet har tenkt seg å delta nok uten problemer kan få en fridag.

Quote:
Jeg tror den beste løsningen til en annen gang er å bruke et eksisterende maratonritt til maraton-NM og så arrangere rundbane-NM i en godkjent løype en annen tid på året. Aller helst i juli som ellers i verden. Maraton-NM kan gjerne gå på høsten, eller på våren.

Dette er et alternativ som også er kritisert, fordi dere stakkars rytterne på østlandet må reise opp to ganger. Vi ser jo også hva som er resultatet av det; Gauldal arrangerte et ypperlig XC-ritt i en løype som har fått masse skryt, og knappest noen sørfra gidder å stille opp. Og det i den grenen du mener skal prioriteres. Det virker i hvert fall som at rytterne ikke prioriterer det.

Jeg tror ikke XC vil tape noe særlig på det slik det er nå. Litt vil man tape fordi det går på en mandag, litt vil man vinne fordi folk har mulighet til å få med seg to ritt når de først er her opp.

Redigert av EgilS; 17/12/2009 13:37.
Re: NorgesCup 2010 [Re: brelmajo] #865297 17/12/2009 13:47
EgilS Offline
More than words
More than words
Sitat: brelmajo
Jeg tror dette blir så godt som noe annet. Sist sommer var det 21 på startstreken i Elite H på Sola - så argumenter i retning av at det burde gjøres som i fjor når i alle fall ikke opp.

Litt på siden av akkurat denne NM-diskusjonen:

Nå har man kritisert forbund og klubber i årevis for ikke å prioritere XC. Nå virker det som om det begynner å skje ting. Nå er det på tide at aktive ryttere faktisk viser at de har interesse for XC. Foreløpig synes jeg ikke det er mange tegn på det; 21 på Sola, 10 stilte i NC på Øyberget. Er det kun ritt på det indre Østlandet som skal prioriteres?

Hvis det viser seg at man nå likevel ikke stiller i rittene så kan det kanskje være at satsningsnivået fra forbundet de siste årene har vært på riktig nivå?

Øyvind: Du er en av de som kritiserer satsningen mest. Nå satser ikke du sååå aktivt, men du er en habil XC-rytter. Hvorfor ser vi ikke deg her opp på ritt? Det at du hadde stilt opp og fått til noen bra reportasjer i Terrengsykkel ville da vært bra reklame for sporten.

Re: NorgesCup 2010 [Re: EgilS] #865299 17/12/2009 13:50
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Det er klart jeg setter det på spissen.

At vi syklister ikke gidder reise langt for å sykle ritt er dessverre både et problem og et symptom.

Ritt-arrangører må stille seg spørsmålet om hva som skal til for å få syklister til å delta, i tillegg til at de bør stille et spørsmål til NCF om hva som gjøres for å gjøre det interessant å være med på flere ritt gjennom en sesong enn de som går innen to timers kjøretid.

Det blir uansett feil å skyte pianisten her. Jeg formulerer bare det jeg føler kommer til være utfordringen til NM slik det nå kommer til å bli arrangert nå. Sett i lys av at det allerede er vanskelig å fylle startlistene på ritt som går i helger.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: NorgesCup 2010 [Re: EgilS] #865301 17/12/2009 13:55
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Sitat: EgilS

Øyvind: Du er en av de som kritiserer satsningen mest. Nå satser ikke du sååå aktivt, men du er en habil XC-rytter. Hvorfor ser vi ikke deg her opp på ritt? Det at du hadde stilt opp og fått til noen bra reportasjer i Terrengsykkel ville da vært bra reklame for sporten.

Som sagt så kritiserer jeg ikke, men stiller kritiske spørsmål som bør tenkes gjennom.

I år deltok jeg selv på to nasjonale ritt. Begge arrangert av min egen moderklubb i min egen bakgård. Det var dessverre alt jeg rakk av rittsykling i en tilværelse med en tidkrevende jobb.
Jeg skulle gjerne vært med mer og veldig gjerne i Trondheim, men rekker dessverre ikke over alt.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: NorgesCup 2010 [Re: sykkeloyvind] #865304 17/12/2009 14:00
panorama Offline
Veteran
Veteran

Jeg tror den beste løsningen til en annen gang er å bruke et eksisterende maratonritt til maraton-NM og så arrangere rundbane-NM i en godkjent løype en annen tid på året. Aller helst i juli som ellers i verden. Maraton-NM kan gjerne gå på høsten, eller på våren.

WORDS!

Re: NorgesCup 2010 [Re: sykkeloyvind] #865305 17/12/2009 14:02
EgilS Offline
More than words
More than words
...tidkrevende jobb.

Jobb og jobb...?

"If you enjoy what you do, you'll never work another day in your life."
-- Confucius

Re: NorgesCup 2010 [Re: EgilS] #865317 17/12/2009 14:35
Sykkelbob Offline
Besatt
Besatt
Litt på siden av akkurat denne NM-diskusjonen:

Nå har man kritisert forbund og klubber i årevis for ikke å prioritere XC. Nå virker det som om det begynner å skje ting. Nå er det på tide at aktive ryttere faktisk viser at de har interesse for XC. Foreløpig synes jeg ikke det er mange tegn på det; 21 på Sola, 10 stilte i NC på Øyberget. Er det kun ritt på det indre Østlandet som skal prioriteres?

Hvis det viser seg at man nå likevel ikke stiller i rittene så kan det kanskje være at satsningsnivået fra forbundet de siste årene har vært på riktig nivå?

Unnskyld, men blir ikke dette litt i overkant lettvint?

Det at folk mener at forbundet må vise mer vilje til satsing på terreng er jo nettopp med utgangspunkt i at (den aktive delen av) sporten nær sagt har smuldret bort og aktive ritt sliter med å trekke deltakere. (Se det gjerne i relasjon med at andre rundbane-arrangementer for øyeblikket sliter med for stor oppslutning...)

Å svare da at satsingnivået er helt riktig fordi det kommer så få folk blir god-dag-mann-økseskaft i så måte. Eller for å poengtere det mer billedlig: Hvis noen ber deg gi den utmagrede og utsultede hesten din mer mat, kan du ikke svare at det ikke er noe vits å gi en så tynn hest mye mat....

Jeg synes ikke det er vanskelig å forstå at folk blir i stuss når den grenen som er olympisk og som er den internasjonale hovedgrenen i terreng (XC Olympic) plasseres på en mandag, rett etter man har avviklet NM i maraton "i beste sendetid" på lørdagen.. Det er lett å se det slik at hele NMXC er en vestrehåndsgreie. Om dere mener at det ikke er det, så er det sin sak, men at folk oppfatter det slik , er ikke vanskelig å forstå.

Av de som er aller best - vil de klare å restituere seg og remobilisere seg så fort til et høyintensivt rundbaneritt? Vil noen stå over maraton for å toppe seg til rundbane - eller vil mange droppe rundbane fordi de planlegger å ta seg helt ut på maraton?

At mesterskap arrangeres over flere dager er riktig det - men du ser aldri at man kjører en knallhard fellesstart førs og tempoen etterpå med en dags hvile. Du ser ikke 5-mila på langrenn på lørdag og 10km på mandag. - Du ser motsatt....

Jeg synes det var helt knall første gangen jeg hørte at man skulle lage en heidundrandes NM-uke i trønderlagen, og det synes jeg prinsippielt ennå - særlig hvis en slik "pakke" kan bidra til økt medieinteresse, noe det burde ettersom det blir veldig lett for pressen å dekke mye sykkel.-NM på kompakt tid og flate - men jeg har ikke problemer med å se at mange reagerer på det som fremstår som en B-plassering av NMXC....

Re: NorgesCup 2010 [Re: EgilS] #865318 17/12/2009 14:37
B
brede Offline
Entusiast
Entusiast
B
Sitat: brede
Hvorfor er det bedre med et stusselig XC ritt enn en stusselig maratonritt i NM?

For rytterne vil man som langt ned på listene i hvert fall i et kombinert maraton tur/NM-ritt ha andre ryttere rundt seg, selv om de sykler i turklasse. I et eget NM-ritt sykler man helt alene? For eventuelle tilskuere er det vel mer moro å ha 3-500 som passerer enn 30?

For klubben som skal arrangere vil et maraton-NM være et stort underskuddsforetak om man kun skal ha NM-klasse. Jeg tviler på om det hadde vært aktuelt i det hele tatt.

Jeg skjønner det økonimiske aspektet ved å arrangere et "lite" maratonritt for arrangørklubben. Det jeg ikke skjønner er den sportslige prioriteringen. Det skal avholdes Norgesmesterskap i to grener og jeg lurer fortsatt på om dette oppsettet kan påvirke hvem som blir mestre uavhengig av dagene øvelsene blir arrangert på.

Kanskje Ole, Øyvind eller andre eliteryttere kunne svare på om de er fult ut restituert til NM i rundbane 2 dager etter at de har kjørt NM i maraton. Hvis de ikke er det så vil noen potensielle vinnere av maraton kanskje prioritere rundbane og droppe maraton. Da kan i tilfelle arrangementsdatoene ha påvirket hvem som blir norske mestre uavhengig om rittene går på ukedager, helger eller i fellesferien.

Jeg er opptatt av at de aktive rytterene som bruker all sin tid på terrengsykling får de beste muligheter til å yte sitt beste i NM. Jeg synes det blir galt å prioritere betalende mosjonisters opplevelse i et kombinert NM/mosjonsritt foran de aktives muligheter til å prestere maksimalt i årets for dem viktigste ritt i Norge.

Når sykkelparken har høyere verdi enn bilparken er prioriteringene i vater.
Re: NorgesCup 2010 [Re: EgilS] #865332 17/12/2009 15:01
M
Mmar Offline
Ivrig
Ivrig
M
(klipp)

Dette er et alternativ som også er kritisert, fordi dere stakkars rytterne på østlandet må reise opp to ganger. (klipp)
De som kritiserte to helger har i utgangspunktet ikke mye de skulle ha sagt. Maraton og XC er to forskjellige grener og har alltid vært arrangert forskjellige helger. Og det er også slikt det er lagt opp internasjonalt. Når det arrangeres av to forskjellige klubber har folk full forståelse for at det skal være forskjellig helg. Ser ikke at det er noe forskjell om det arrangeres av samme klubb.

At Sola hadde få deltakere i fjor tror jeg har lite med datoene å gjøre, men heller at løypen fikk mye kritikk på forhånd.

Det problemet har vi heldigvis ikke på Festningen. Løypen og settingen er vanvittig bra, så jeg tror vi kan forvente mange deltakere (dog ikke like mange som hvis det var en helg).

Jeg håper virkelig TVK sørger for at det sportslige under NM er på topp. Det vil si en hard og krevende maratonløype (ref: Vassfjellstien) og en forlenget Festningsløype*. Hvis de legger opp maratonløypen for å passe mosjonistene lurer jeg på hva som er motivasjonen for å arrangere NM.

* Jeg har vært rundt Festningsløypen med løypeansvarlig og foreslått forlengelser/forbedringer. Tipper forslaget mitt betyr 2-3 min mer per runde, for det meste teknisk.

Re: NorgesCup 2010 [Re: brede] #865350 17/12/2009 15:52
B
bjerkseth Offline
Besatt
Besatt
B
Kanskje Ole, Øyvind eller andre eliteryttere kunne svare på om de er fult ut restituert til NM i rundbane 2 dager etter at de har kjørt NM i maraton. Hvis de ikke er det så vil noen potensielle vinnere av maraton kanskje prioritere rundbane og droppe maraton. Da kan i tilfelle arrangementsdatoene ha påvirket hvem som blir norske mestre uavhengig om rittene går på ukedager, helger eller i fellesferien.

Jeg er opptatt av at de aktive rytterene som bruker all sin tid på terrengsykling får de beste muligheter til å yte sitt beste i NM. Jeg synes det blir galt å prioritere betalende mosjonisters opplevelse i et kombinert NM/mosjonsritt foran de aktives muligheter til å prestere maksimalt i årets for dem viktigste ritt i Norge.

Nå vet ikke jeg hvordan maratonløypa er, men jeg tipper de beste (altså de som siter i teten og er gode nok til å kjøre taktisk) henter seg greit inn med en hviledag. For oss som ligger litt bak og kjører med livet som innsats for å hente inn de foran så kan det bli litt snaut. Men det avhenger jo av hvor krevende løypa er. Ikke noe problem å kjøre ritt to dager etter birken, men der ligger man jo stort sett på hjul ICON_WINK

Instagram: @oivindbjerkseth
Re: NorgesCup 2010 [Re: Sykkelbob] #865355 17/12/2009 15:59
EgilS Offline
More than words
More than words
Sitat: Sykkelbob
Unnskyld, men blir ikke dette litt i overkant lettvint?

Det at folk mener at forbundet må vise mer vilje til satsing på terreng er jo nettopp med utgangspunkt i at (den aktive delen av) sporten nær sagt har smuldret bort og aktive ritt sliter med å trekke deltakere. (Se det gjerne i relasjon med at andre rundbane-arrangementer for øyeblikket sliter med for stor oppslutning...)

Å svare da at satsingnivået er helt riktig fordi det kommer så få folk blir god-dag-mann-økseskaft i så måte. Eller for å poengtere det mer billedlig: Hvis noen ber deg gi den utmagrede og utsultede hesten din mer mat, kan du ikke svare at det ikke er noe vits å gi en så tynn hest mye mat....

Lettvint?
Det jeg mener, og som jeg har skrevet også, er at det hjelper lite om forbund og klubber prøver å gjøre noe om man ikke faktisk får støtte fra rytterne. Jeg mener faktisk at rytterne også har et ansvar for å fremme sin egen sport, og ikke bare sitte på rævva og vente på at noen skal dytte maten ned gjennom halsen på de (for å fortsette med "hesten" din).

Når arrangører legger ned store ressurser på å få til bra ritt og folk ikke gidder å møte opp, er det da kun forbundet som skal kritiseres? Jeg forlanger vel kanskje litt mye, men jeg forventer vel egentlig at mange av de rytterne som sitter og kritiserer manglende satsing faktisk stiller opp nå som forbundet har tatt første skritt. Dette er et samspill og både ryttere og arrangører må gjøre sitt for å få det bra. Uansett hvor bra arrangementene er er man avhengig av en viss deltakelse for å gjøre det attraktivt både for media og andre ryttere.

Er det da rart at klubbene prioriterer ritt som det faktisk deltar folk i? Slik det er lagt opp til i NM nå får man kanskje tilsammen 500 deltakere på maraton og XC. Hadde man kjørt det omvendt hadde man endt opp med 100-150. Er det å fremme sporten?

Re: NorgesCup 2010 [Re: Mmar] #865358 17/12/2009 16:04
Oystein L Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
NM-"forhandlingene" har gått uavhengig (og tildels i forkant) av NC-fornyingen, og det er en (alt for) stor kabal som skal gå opp.
Tror vi får sette mye av dette datotullet på kontoen for erfaring, og det skal vel mye til for at en og samme arrangør får hele NM-pakka i fremtiden...

Om arrangementene i 2011 blir bedre enn i Trondheim vet jeg selvfølgelig ikke, men antar at Horten OC fikser et knall rundbanearrangement på "korrekt dato", og Maraton NM vil med stor sannsynlighet gå på sensommeren (her kan jeg i såfall gå en runde med rittleder på kammerset...).

1-EN times kjøring fra Aker Brygge (både til Maraton og Rundbane) på en lørdag vil vel være akseptabelt for Oslofjordfolket?

Re: NorgesCup 2010 [Re: Oystein L] #865412 17/12/2009 18:12
M
Mmar Offline
Ivrig
Ivrig
M
Sitat: Oystein L

Tror vi får sette mye av dette datotullet på kontoen for erfaring, og det skal vel mye til for at en og samme arrangør får hele NM-pakka i fremtiden...
Vel talt. Gjort er gjort, og får vel ikke endret noe på det nå uansett.

Jeg gleder meg til å ha rundbane-NM nærmest i bakgården min. Og om maraton legges til en spennende løype stiller jeg opp der og. TVK har arrangert bra ritt før, og det blir nok et bra arrangement denne gang også!

Re: NorgesCup 2010 [Re: brede] #865417 17/12/2009 18:18
olechr Offline
More than words
More than words
Hvorfor er det bedre med et stusselig XC ritt enn en stusselig maratonritt i NM?

For rytterne vil man som langt ned på listene i hvert fall i et kombinert maraton tur/NM-ritt ha andre ryttere rundt seg, selv om de sykler i turklasse. I et eget NM-ritt sykler man helt alene? For eventuelle tilskuere er det vel mer moro å ha 3-500 som passerer enn 30?

For klubben som skal arrangere vil et maraton-NM være et stort underskuddsforetak om man kun skal ha NM-klasse. Jeg tviler på om det hadde vært aktuelt i det hele tatt.

Jeg skjønner det økonimiske aspektet ved å arrangere et "lite" maratonritt for arrangørklubben. Det jeg ikke skjønner er den sportslige prioriteringen. Det skal avholdes Norgesmesterskap i to grener og jeg lurer fortsatt på om dette oppsettet kan påvirke hvem som blir mestre uavhengig av dagene øvelsene blir arrangert på.

Kanskje Ole, Øyvind eller andre eliteryttere kunne svare på om de er fult ut restituert til NM i rundbane 2 dager etter at de har kjørt NM i maraton. Hvis de ikke er det så vil noen potensielle vinnere av maraton kanskje prioritere rundbane og droppe maraton. .

Jeg kan nesten si med 90 % at det ikke blir maraton på meg. Og har på følelsen at det er flere med meg. Tipper blant annet at et par av rundbane syklistene på team Høydahl feks heller ikke blir med på maraton. Jeg blir ikke restituert på 1 fridag. Og da det er NM trøya jeg syntes er kul så blir det nok den jeg satser på.

Den diskusjonen her dreier seg ikke om botskjemte østlands syklister. For min del kan du godt arrangere det midt på natta på en Onsdag. Jeg har på lykt og sykler på heltid. MEN fleste parten av de som kjører rundbane i elite her hjemme er fulltidarbeidene som sykler for at det er gøy. Jeg er 100% sikker på at mange av disse ikke kommer. Så når dere står der i Juni og klager over at det ikke er med folk på rundbane NM i trondheim så ikke lat som det er overaskenes.

Hvis man skulle hatt alt på en uke hadde strengt talt det beste vært og hatt maraton 19 og rundbane helgen etter. da butter det hvertfall bare med landeveis NM som da er en annen idrett.

var det ikke slik at ferien for skolene startet 23. Juni?

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: NorgesCup 2010 [Re: Mmar] #865418 17/12/2009 18:20
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: marley
Sitat: Oystein L

Vel talt. Gjort er gjort, og får vel ikke endret noe på det nå uansett.

Jeg gleder meg til å ha rundbane-NM nærmest i bakgården min. Og om maraton legges til en spennende løype stiller jeg opp der og. TVK har arrangert bra ritt før, og det blir nok et bra arrangement denne gang også!

Ho ho ho. Allerede et halv år før det arrangeres setter man det på kontoen for erfaring. Dette blir bra:-)

Ambassadør for Scott.
Re: NorgesCup 2010 [Re: olechr] #865420 17/12/2009 18:26
M
Mmar Offline
Ivrig
Ivrig
M
Vel, unnskyld for at jeg prøver å være positiv!

Re: NorgesCup 2010 [Re: Mmar] #865424 17/12/2009 18:32
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: marley
Vel, unnskyld for at jeg prøver å være positiv!

Det er en dårlig egenskap ;-)

For min del spiller det ikke så stor rolle. Maraton ser jeg ikke på som så viktig og jeg skal være i trondheim hele uka uansett, men er litt gøy når det er flere enn 20 stk i NM.

Ambassadør for Scott.
Re: NorgesCup 2010 [Re: olechr] #865432 17/12/2009 18:44
Sykkelbob Offline
Besatt
Besatt
"Datotull" er vel én ting..
Å arrangere terengsyklingens hovedmesterskap på en mandag rett etter maraton-NM er vel ganske langt unna det å kunne påstå at man "dytter maten ned i halsen på hesten" (ref innlegg over) og det er vel en del andre vesentlige elementer man mangler på XC siden før du kan regne med at Olechr og venner roper "nei nei nå tåler vi ikke mer satsing"...

Jeg synes en NM uke er en veldig god ide, jeg. - og en gyllen mulighet til å lage en kraftpakke det er god mulighet til å få mediadekning på. Men som Ole nevner, kunne disse to mesterskapene gått hver sin lørdag...

Les forøvrig gjerne Olechr sitt innlegg over. Godt skrevet, egentlig.. ICON_WINK

Re: NorgesCup 2010 [Re: Sykkelbob] #865437 17/12/2009 19:01
EgilS Offline
More than words
More than words
Men som Ole nevner, kunne disse to mesterskapene gått hver sin lørdag...

Og jeg tør vedde på at man da hadde fått innlegg om at "jeg gidder ikke reise opp til Trondheim to helger på rad".

Jeg er ikke i utgangspunktet noen stor tilhenger av en NM-uke. Markedsføringsmessig er disse 9 dagene topp. Sportslig, og kanskje også gjennomføringsmessig, er jeg ikke like sikker. Jeg kommer sikkert til å ta meg fri en dag for at jeg og Lisa kan sykle, men jeg kommer neppe til å ofre feriedager for å være med å arrangere, og jeg er nok ikke alene. ICON_TONGUE

Re: NorgesCup 2010 [Re: EgilS] #865440 17/12/2009 19:16
olechr Offline
More than words
More than words
Men som Ole nevner, kunne disse to mesterskapene gått hver sin lørdag...

Og jeg tør vedde på at man da hadde fått innlegg om at "jeg gidder ikke reise opp til Trondheim to helger på rad".

Jeg er ikke i utgangspunktet noen stor tilhenger av en NM-uke. Markedsføringsmessig er disse 9 dagene topp. Sportslig, og kanskje også gjennomføringsmessig, er jeg ikke like sikker. Jeg kommer sikkert til å ta meg fri en dag for at jeg og Lisa kan sykle, men jeg kommer neppe til å ofre feriedager for å være med å arrangere, og jeg er nok ikke alene. ICON_TONGUE

Det ville du ha fått, men da hadde det hvertfall vært i en helg og skoleferien har startet.

Ambassadør for Scott.
Re: NorgesCup 2010 [Re: olechr] #865442 17/12/2009 19:24
Sykkelbob Offline
Besatt
Besatt
??? Er dette basert på erfaring ??? Får man slike klager hvert år, ettersom maraton og rundbane vel aldri har vært arrangert på samme helg før??

Re: NorgesCup 2010 [Re: Sykkelbob] #865446 17/12/2009 19:29
EgilS Offline
More than words
More than words
Problemet har vel neppe vært like aktuelt som det er nå. De fleste gangene har vel XC og/eller maraton vært arrangert på et sted som muliggjør dagsreise fra Oslo.
Da klager man naturlig nok ikke...

Og som jeg skrev tidligere, jeg registrert en tendens før datoer ble offentliggjort første gang.

Re: NorgesCup 2010 [Re: Sykkelbob] #865453 17/12/2009 19:48
Hæ? Offline
Navnet skjemmer ingen.
Navnet skjemmer ingen.
Skoleferien i Trondheim starter 17. juni ...

Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM!
Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Re: NorgesCup 2010 [Re: Hæ?] #865459 17/12/2009 20:00
panorama Offline
Veteran
Veteran
Skoleferien over store deler av Østlandet er f.o.m 23.juni.

Re: NorgesCup 2010 [Re: EgilS] #865462 17/12/2009 20:05
B
bjerkseth Offline
Besatt
Besatt
B
Problemet har vel neppe vært like aktuelt som det er nå. De fleste gangene har vel XC og/eller maraton vært arrangert på et sted som muliggjør dagsreise fra Oslo.
Da klager man naturlig nok ikke...

Og som jeg skrev tidligere, jeg registrert en tendens før datoer ble offentliggjort første gang.

Jeg klaget nok litt når man så de første datoene som lå ute på UCI sine sider. Men da var det jo to separate helger som var helt utenom landeveisuka. Tror ikke det hadde blitt så mye klaging om det var lørdag og lørdag i landeveisuka.

Instagram: @oivindbjerkseth
Re: NorgesCup 2010 [Re: olechr] #865470 17/12/2009 20:21
R
RunarM Offline
Medlem
Medlem
R
For en som er støtteapparat og sjåfør til deltakere i Ungdomsmesterskapet, er dette en veldig fin dato. Siste skoledag i Oslo er 18. juni og vi rekker å kjøre opp i forkant og besiktige løypa. Etter rittet kan de være med på Ryes terrengsykkelskole resten av uka. Med tidligere rittdato midt i ferietiden, låser man opp veldig mye av ferieplanene, og det er vel bare de aller ivrigste som blir med i UM.

Det må vel også være mye lettere for arrangørene å få medhjelpere til å stille på dugnad en slik dato enn midt i fellesferien. Jeg kjenner selv til at det ikke bare er lett å få folk til å stille selv en onsdags kveld utenom ferien.

Re: NorgesCup 2010 [Re: olechr] #865471 17/12/2009 20:25
-Jan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: olechr
MEN fleste parten av de som kjører rundbane i elite her hjemme er fulltidarbeidene som sykler for at det er gøy. Jeg er 100% sikker på at mange av disse ikke kommer. Så når dere står der i Juni og klager over at det ikke er med folk på rundbane NM i trondheim så ikke lat som det er overaskenes.

Sjøl om du er 100% sikker så tror jeg du tar feil. Siden dette er NM så vil nesten alle av de som satser mest på XC også ønske å delta i marathon. Når de da har kjørt opp hit for å sykle marathon på lørdag, så tror jeg det skal MYE til for at de drar sørover igjen før mandagen fordi de prioriterer jobb istedet for årets viktigste ritt. Og som du sier så er de med mest for gøy, og da er de kanskje heller ikke så nøye på om de er 100% restituert.

Re: NorgesCup 2010 [Re: olechr] #865519 17/12/2009 22:11
Oystein L Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!

MEN fleste parten av de som kjører rundbane i elite her hjemme er fulltidarbeidene som sykler for at det er gøy. Jeg er 100% sikker på at mange av disse ikke kommer.

Ser problemet, men det gjelder jo langt de fleste i NM tempo og gateritt?

De rittene går jo alltid på ukedager...

Ho ho ho. Allerede et halv år før det arrangeres setter man det på kontoen for erfaring. Dette blir bra:-)

- Tildelingen ble gjort i Grimstad for snart to år siden, uten at noen stilte spørsmål vedr. tidsplan, det er fortid.

- Planlegginga av NM-uka ble gjort i sommer/høst, uten at NCF fulgte tilstrekkelig med i timen og involverte seginvolverte seg (var kanskje for fokusert på å sy sammen et nytt NC-konsept?), det er også fortid.

Kan ikke helt se det latterlige i at vi konkluderer "greit nok, det må vi kanskje leve med denne gangen, vi får sikre oss at vi slipper dette problemet neste gang".

Redigert av Oystein L; 18/12/2009 04:42.
Re: NorgesCup 2010 [Re: Oystein L] #865892 18/12/2009 20:18
Moose Offline
Entusiast
Entusiast
Bare et lite spørsmål:

Hvorfor ikke XC på fredagen og XM på søndagen?

Alt på en helg, folk som drar på XC tar med seg XM, mosjonistene er fornøyde, eneste problem er feriedagene.

pig

FATBIKE UTLEIE Geilo - www.geilo-aktiv.com
FAT VIKING - www.fat-viking.com
Side 9 av 16 1 2 7 8 9 10 11 15 16

Moderator  support