Personlig mener jeg sidene har veeeeldig stort potensiale, mao suger de.
Det er veeeldig få verv/oppgaver/bidrag til norsk sykkelsport det er kamp om å få gjøre. Med en kjapp forespørsel til arrangøren vil du ganske sikkert få lov til å utvikle sidene akkurat som du mener de burde vært.
Hadde jeg vært vebutvikler, så hadde jeg sikkert meldt meg. Dessverre er jeg bare forumsynser, med meninger om saker og ting
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Sammen med sykkelbob på forumet her innførte jeg seedet startordning på Birken i 2006. Det var frivillig, vi brukte sinnsykt mye tid og .... vi fikk bøtter med kjeft på forum og mail. Tanken "hvorfor faen gidder jeg dette?" var hyppig gjest i hodet mitt da mail med grove personangrep fra misfornøyde deltagere sto i kø i mailboksen.
Konklusjonen er vel noe sånt som at mye kunne vært bedre, både fra arrangørenes side og formen på kritikken de mottar :-)
Det gjorde du fordi du trudde det skulle bli bra, noe det også ble.. :-)
Brede, husk at hvis du har 100 stk som klager, har du 15.000 som ikke klager og som potensielt synes endringen var bra. Den som tier samtykker vettu!
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Sorry. Så ikke den. Måtte leite. Fant en strek på noen millimeter med noen farger oppe til høyre. Trykket på den og ja der kom det litt info på engelsk. (Mulig datamaskinen min er dårlig eller trenger jeg kanskje briller) Men bør nok være litt bedre informasjon hvis man skal få utlendinger til rittet Rune
I fjor klaget vi over treg påmelding. Da var det 48 påmeldte lag ved månedskiftet november/desember. Nå er det 14 påmeldte lag. Hva skjer, a? Er det mange her inne som er i tenkeboksen? Trikset må jo være å melde seg på før nyttår, for prisen øker med 2000 kr pr. snute fra 1. januar, og ytterligere 1500 kr fra 1. mars.
Ukas videosnutt http://www.treningsmagasinet.no/wip4/video.epl?cat=12972&id=242529 Dette er etappe 4, Koppang-Hafjell (det står feil i teksten) fra 2008. I den siste delen er det opptak fra Hafjell, der vi kjørte utforløypa innimellom kidsa som bomba ned bakken med tungt skyts. Men vi kom ned i god stil de fleste. Minus de som punkterte.....
Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Ukas videosnutt http://www.treningsmagasinet.no/wip4/video.epl?cat=12972&id=242529 Dette er etappe 4, Koppang-Hafjell (det står feil i teksten) fra 2008. I den siste delen er det opptak fra Hafjell, der vi kjørte utforløypa innimellom kidsa som bomba ned bakken med tungt skyts. Men vi kom ned i god stil de fleste. Minus de som punkterte.....
Gleder meg alt, kjenner det kribler i magen når jeg ser filmen!
Ja, det kribler i hele meg bare ved tanken på dette opplegget!
Siden jeg kun fikk fullført 3 etapper i 2008 pga. sykdom, og lysten til å fullføre hele dette flotte arrangementet er på topp igjen etter å ha syklet landeveisvarianten i 2009, er jeg klar for nye utfordringer i 2010.
Er du selv interessert, eller kanskje vet om noen som kan være det (fortrinnsvis i Trondheimsområdet), setter jeg pris på en henvendelse. Startkontingenten går opp med kr. 2.000,- den 01. 01., så det gjelder å bestemme seg!
Og DERRR var vi påmeldt som lag nr 15. Og vi inngår i den eksklusive klubben av deltakere for 3dje år på rad av 3 mulige.
Og vi stiller, som sist, for å bidra til bredde, humør og .... hvadetnåvar.... nåja, vi stiller jaffal!! Dette er sesongens desiderte høydepunkt. Og det 6 heile dager til ende!
Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
kopi av nyhetsbrev (epost) i dag: --------------------------------------------------------------- CRAFT MTB 6-DAGERS, 28.JUNI - 3. JULI 2010. www.mtb6dagers.no
Er du mer for utfordringer i terrenget tilbyr vi Craft MTB 6-dagers med start i Trondheim mandag 28. juni og med målgang i Oslo lørdag 3. juli 2010. Vi har spesialpris fram til 31.12 for de som er tidlig ute med påmelding. Prisen er kr. 5.990,- pr. person for "full pakke".
Melde dere på i dag. Klikk her >> I tillegg kan vi tilby følgende:
* Betal kr 2000,- pr. person i depositum innen 31 des og vær garantert plass på Craft MTB-6 dagers. Restbeløp kr 5000,- pr. person betales innen 31 jan 2010.
* Betal kr 3000,- pr. person i depositum innen 31 des og vær garantert plass på Craft MTB-6 dagers. Restbeløp kr 5000,- pr. person betales innen 28 feb 2010.
Send mail til pal.woien@nif.idrett.no for påmelding med depositum løsning.
Skulle det mot formodning ikke bli tilstrekkelig antall deltakere på Craft MTB 6-dagers pr 01 mars 2010. Blir beløpene refundert fullt ut. Innbetalte beløp er ikke refunderbare, ved tilstrekkelig antall deltakere pr. 01 mars 2010.
Velkommen til Styrkeprøven 2010
Skulle det mot formodning ikke bli tilstrekkelig antall deltakere på Craft MTB 6-dagers pr 01 mars 2010. Blir beløpene refundert fullt ut.
Dette må jo ikke skje!
Montro hva som er "ikke tilstrekkelig antall deltakere" hmm
Personlig håper jeg det også blir flere lag med front bikers utgangspunkt "for å bidra til bredde, humør og .... hvadetnåvar". Det er den klassen jeg stiller i.
Ukas videosnutt http://www.treningsmagasinet.no/wip4/video.epl?cat=12972&id=242875 Dette er etappe 5, selve monsteretappen, Hafjell-Brandbu, 2008. Det var fuktig og sugende stier, høydemetre i bøtter og spann, og laaaaangt. Spesielt fordi løypa var minst en mil lengre enn oppgitt, og bød på 500 (eller var det 1000??) ekstra høydemetre ift beskrivelsen. Men det tok vi med humør. Etterpå.
I årets ritt var løypa kortet inn. Vi kjørte på vei rundt Vardalsåsen i stedet for på sti over. I år var det knusktørt og varmt, over 30 grader. Løypa var 143 km (egentlig litt kortere -1 km?- kjørte feil en gang.... makker skreik seg hes der gitt) og hadde 2300 høydemetre.
Kunn 22 lag påmeldt. Dette ser litt dystert ut. I og med den lave prisen nå før nyttår så tror jeg nok det minst bør være 100 lag før nyttår om dette skal bli noe av.
Kunn 22 lag påmeldt. Dette ser litt dystert ut. I og med den lave prisen nå før nyttår så tror jeg nok det minst bør være 100 lag før nyttår om dette skal bli noe av.
I år var det 67 startende lag (+ en håndfull solo-startende). I 2008 var det 124 fullførende lag (+ ca. 15% brutt, om jeg husker rett, og noen som ble solo underveis). Totalt ca ca 140 startende lag i 2008. [Resultatlistene er fjernet, så ikke så enkelt å få opp historikken].
Men altså: * antall deltakere i år var 67 x 2 + ca 6 = ca 140 deltakere (personer). * antall deltakere i 2008 var 140 x 2 = 280 deltakere. * halvering av deltakelsen fra 2008 til 2009; dramatisk dårlig * OCK (sykkelkretsen) har vedtatt at dette skal være et 3-årsprosjekt som skal evalueres etterpå * markedsføring og informasjon har - tross utallige oppfordringer og et utrolig potensiale for et flott, levedyktig rittkonsept - hele veien ligget på et absolutt lavmål. Bortsett fra løypeleggeren har det ikke vært noen ildsjeler eller noe ansvarlig lederskap for markedsføring av arrangementet. Utrolig nok har likevel selve gjennomføringen holdt toppklasse.
Det er likevel håp i hengende snøre. Dersom det melder seg på 30-40 lag før nyttår, og et lignende antall i løpet av våren, så er man oppe på 2009-nivået. Med innsats i 2010 for å trekke til seg det internasjonale (primært det europeiske) markedet, kan dette bli et lønnsomt arrangement. Men da må det jobbes! Tenker da på å få redaksjonell omtale av 2010-rittet, sponsing av deltakere, journalister, kjøp av reklame i europeiske nettsteder/MTB-magsiner, samarbeid med andre etapperitt. Etc, etc!! Det virker som de ansvarlige har gått og gjemt seg. Noen som tør å stikke fram hodet her på forumet???
ps: som engasjert deltaker, fortsetter jeg min promotering av dette arrangementet. Meld dere på folkens, dette er det flotteste terrengsykkel-arrangementet som vanlige ryttere kan delta på, sammen med eliten. Er også aktiv på mtb-fora i Tyskland, Danmark og Sverige, men ingen av disse har samme gjennomslagskraft i sykkelmiljøene lokalt som terrengsykkel.no har i Norge. Og det er ikke amatørene som kan ta jobben med markedsføringa.
Kanskje terskelen med å delta på et 6 dagers ritt er litt høy. Både fysisk og tidsmessig. Tror nok at dette er en litt sånn engangsgreie for de få som tørr å stille opp. Noen vil selvsagt alltid stille flere ganger, men å sykle så mange mil på så få dager er steinhardt og svært tidskrevende og vil derfor skremme flertallet av gjennomsnittssyklisten. Personlig tror jeg man må få et større nedslagsfelt om man skal overleve på sikt. Og 6000 for å sykle ritt er vel ikke akkurat peanøtter for et familiemenneske heller? Dersom du ønsker å sykle mange andre ritt i sessongen vil også deltakelse her ta veldig mye av kredden du har hjemmefra. Men synes rittet er et veldig positivt arrangement, bare synd jeg ikke har muligheten til å delta. Kanskje hvis jeg skiller meg...
Vel - jeg tror kanskje man har skremt en del av gjennomsnittsmosjonisten med at rittet har fått mye omtale for både tøffe etapper, tildels teknisk krevende partier mange steder og en del småskader og slitasjeskader.
Men det finnes en 10-15.000 mosjonister i Norge som elsker å bryne seg på maratonritt gjennom sesongen og terskelen for å delta på lengre etapper 6 dager på rad er ikke så høy som mange tror, kanskje. Men det krever mer planlegging, disponering og man må tenke mer som syklist både i rittet og mellom etappene.
Hvis bare 20% av Birkenrytterne stiller i Terrengstyrken og det bare 1 gang, så danner det grunnlag for 10 år med Terrengstyrke. Selv ligger jeg ikke innenfor de 20% beste i Birken, men klarte meg i år helt fint gjennom Terrengstyrken...
Men man kommer uansett ikke vekk i fra at et ritt av denne typen nok må ha en 50% deltakelse fra utlandet. I år som i fjor er innsatsen for å invitere utenlandske sykkelblader = 0. Jeg trenger ikke si mer hverken om markedsføringen mot utlendingene eller innenlands, men vil nok antyde at BI burde fatte interesse for fenomenet og bruke det som skolebokeksempel på hvordan markedsføringen er en "leve eller dø" sak for selv de beste av produkter.
Jeg noterer meg at folk kan dra på jakt i en uke eller to uten at noen synes det er noe som helst merkelig med det. Men å sykle en uke er både skilsmissegrunn og regelrett galskap..
Jeg krysser fingrene for Terrengstyrken, for jeg synes dette er en innertier av et etapperitt som er så bra at de som ikke har unnet seg denne opplevelsen virkelig bør stange huet i veggen og stille spørsmålstegn ved seg selv som syklist.
Dere må bare tro meg: Dette er en "Oh my GOD!!" opplevelse!
Jeg krysser fingrene for Terrengstyrken, for jeg synes dette er en innertier av et etapperitt som er så bra at de som ikke har unnet seg denne opplevelsen virkelig bør stange huet i veggen og stille spørsmålstegn ved seg selv som syklist.
Undertegnede er altså en av alle disse som bør stange hodet i veggen. Det kommer jeg imidlertid ikke til å gjøre, ei heller stille spørsmålstegn ved meg selv som syklist.
De fleste potensielle deltakere er familiefedre som sikkert er veldig klar over at denne egointeressen allerede tar tilstrekkelig (og vel så det) av familiebudsjett og ferietid. 10.000,- (+++?) og ei ferieuke på toppen av dette vil trolig gå ut over noe man (bør) prioriterer høyere.
Ja, jeg har selv lurt inn et og annet ritt, men mener det er lettere å forsvare å bruke feriebudjettet til å la familien slikke sol ved Gardasjøen mens far sykler over alpene (for så å ta ei uke sammen etterpå) enn å be de kose seg hjemme mens far er på guttetur.
I år blir det uansett ingen sykkelferie i Norge på meg, neste år derimot... Da vil jeg trolig prioritere Offroad Finnmark fremfor Craft MTB 6-dagers dersom begge alternativene fortsatt finnes. Både fordi jeg vurderer det som mer spektakulært og fordi det er lettere å kombinere med en opplevelse for flere i familien.
Selv om jeg (og kona) ikke deltar i 2010 (har ikke samvittighet til å frata ungene en ferieuke hvert eneste år), så håper jeg deltakelsen blir såpass stor at dette fortsetter.
Vi kommer begge to til å delta igjen! Det får da være grenser for dårlig samvittighet