Det er Kirketaket ja. Er i Isjorden ved Åndalsnes...har gått Skarven som er ved siden av men Kirketaket står på To-do listen denne vinteren/våren gitt.
Ligger vis-a-vis Trollveggen. Adgang fra Veng(j)edalen (bomavgift)
Bilder fra påsketur i år. Det var lite snø til å være i april. Ene dagen, da vi gikk Skarven var det nesten 20 grader i Isfjorden. Tipper ca 13 på Skarven og med sterk, VARM kuling fra sør-øst. Spenstig vær!
Vengedalen med Romsdalshorn. Klar til opptur til Blånebba
Tung labbing i tung og våt snø, men ble finere etterkvart
Hele greia de kaller Klauva Skarven, Kirketaket og mer..Husker ikke hva alle heter
Blånebba. Man kan kjøre den litt friske linja rett ned fra toppen, eller i en bolle til høyre utenfor bildet
Opp den verste og bratteste kneika på Blånebba kan man nyte Trolltindene
Liten korreksjon kjære, fra venstre mot høyre: Skarven, Klauva, Kirketaket og Kjøvskarstind. Kjøvskarstind er om mulig en enda finere tur en Kirketaket, hvertfall nedkjøringen, men lengre med en småkjip anmars over kavliheia.
Hei, er dette Hunnedalen som i Rogaland Hunnedalen?? Kjørte dere ned samme renna??
så steintøfft ut
Joda. Men Midtsølknutrenna har ett parti med stein der en må ta av skia for å gå ned og så kjøre videre ned.
Du fant renna på kartet, fins flere korte renner i Hunnedalen. Neste renne som ligger på samme siden av elven som Midtstølknutrenna vet jeg ikke er kjørt ned, er i hvert fall en isrute der som heter Englestøv. På motsatt side, like i nærheten av bomstasjonen ligger Austbø-renna, vet ikke om dette er det rette navnet, men jeg kaller den det, uansett veldig artig renne å kjøre ned.
Ellers vet du sikkert om de smårennene i Fidjeland skitrekk?
For flere tips ta kontakt med noen i Bratte Rogalands Venner, brv.no.
Sitat: Arne_And
Skamdalsrenna, Narvik:
Flotte bilder! Har du kjørt ned de to rennene som ligger øverst i Sunndalen? Kjøre de når vinteren kommer?
Sitat: ktodnem
-KT (Ikke i nærheten av dette nivået)
Nei, men jeg og bror din hjelper deg gjerne!
Allan
Redigert av Allan Åsmo; 04/10/200918:31. Rediger grunn: Punktum igjen.
Mange flotte bilder her nå. Og litt av noen renner! Jeg fikk toppturutstyr i fjor, og rakk en del turer før knærne slo seg vrange. Ganske enkle og forsiktige greier, da. I år satser jeg på flere og litt tøffere turer, og håper på noen fine turer med BSI Friluft.
Jeg ser også fram til flere dager som denne, på Nevelfjell i februar:
Enig i at Kjøvskartind er hakket bedre nedkjøring en Kirketaket, er jo ogå 100 hm høyere. Men beste å gå fra Grøvdal og ikke Kavli. Da er det strake veien opp, null flate. Avhenger så klart av at det er snø hele veien ned til Isfjorden, hvis en skal gå opp med skiene på beina.
Kom til å tenke på vårens vakreste eventyr...RFC.(stills er fra video...derav ikke super kvalitet) Cato Lægreid og Jarkko-Juhani Henttonen som nyter Norsk natur på sitt beste....med Påskeslush som underlag og med The Stig(piloten vår) på slep
Torgrim Vole under RFC, fremdeles påskeslush...finnes og i levende bilder på statskanlen sin webtv. Blir vel lagt for hat resten av livet når forevige å slikt kalles jobb, men hadde nesten like lyst å kjøre ski..dog IKKE Torgrim Vole sin finale linje..ikke helt med på 20metere enda.
mye lekre bilder....og der var biletter til Salzburg 10.02.09 og hjem en uke senere i boks. 1200 kr. Foreløpig er vi 3 stk. En uke er litt kort, men får til en tur senere også.
Så moro ut, men boys and girls..ta det rolig..nesten farligste tinden mht sked når den første snøen kommer..utrygt underlag. Ser dere utløste et ganske brutalt skred. Husk at sessongen (og livet) er langt:)
Ligger vis-a-vis Trollveggen. Adgang fra Veng(j)edalen (bomavgift)
Tilleggsinfo: Veien opp til Vengedalsetra, som er det naturlige startpunktet, er iår brøytet hele vinteren. Med andre ord, Blånebba er lettere tilgjengelig en noen gang.
For de interesserte kan det være verdt å kikke innom:
Jeg vil til Lyngen! Hvor bor man? Kunne tenkt meg Lyngen lodge, men for den prisen kan man få tre uker i alpene. Må man ha leiebil? Når er det best snø og finest vær?
Jeg vil til Lyngen! Hvor bor man? Kunne tenkt meg Lyngen lodge, men for den prisen kan man få tre uker i alpene. Må man ha leiebil? Når er det best snø og finest vær?
I all beskjedenhet , så driver jeg et lite gjestehus. Første sesong nå, så alle fasiliteter er ikke på plass enda. Kan også hente/bringe i Tromsø, og guide i Lyngsalpene. Lyngen Lodge er jo fint, kunne tenkt meg en uke der selv:-P Vi legger lista litt lavere: fjellet, snøen og utsikten fra toppene deler vi jo uansett. PM meg for en pakkepris;-)
Du har helt rett - det er noen sinnsyke priser de har! Og det verste er at det er en hel hop av (rike) mellomeuropeere som kommer dit i april - mai -- > beste tiden. Et alternativ er http://www.lyngskroa.no/ som ligger innerst i Storfjord. Der har man kort kjøring både til lyngsalpene og ikke minst til Tamokdalen ! like i nærheten ( etter nordnorsk målestokk da) Har ikke sjekket prisene på lyngskroa men de er GARANTERT lavere enn på lyngen lodge. og man må ha leiebil !
EDIT: ser at -bikern også har noe på gang - det var nytt for meg. Du kan sikkert tyne han hardt på pris
Oj oj! Denne tråden fikk meg til å se på skibilder i stedet for å jobbe. Får ta med et par bidrag jeg også. Først et fra en fantastisk tur til Romsdalen i februar 2007. Det var nydelig vær, nydelig snø og svinekaldt.