Er det flere en meg som har dårlig erfaring men denne "sjappa"???
Jeg - var dum nok til å handle en fortiusrulle der. Strømforsyningen røk og det tok 3-4 mnd før det ordnet seg - og da satt jeg tilbake med en fornemmelse av at jeg egentlig skulle være takknemlig for noe som opplagt var en reklamasjonssak. Det var alle andre - og særlig Tacx's feil det hele - slett ikke Bikeshop's. Deretter røk motorbremsen og jeg gadd ikke kontakte dem engang - og vil heller ikke gjøre det for ettertiden. ( Overskriften din står seg dermed godt ut fra mine erfaringer )
... Dette er på grensen til trakassering av det originale innlegget...
jeg tror en skal være litt forsiktig med å la det gå inflasjon i det uttrykket. Jeg har uansett sagt mitt om hva jeg mener om det som nå diskuteres.
takkete brudd langs carbonadelagkantene er vel knaptnok noe godt tegn og tyder vel på at noe er gale. Det mest graverende jeg har hørt om i denne tråden dog er emailen til FD angående "ekstreme" forhold under Birken og hvorvidt dette ugyldiggjorde garantien eller ikke. Dette er ikke bare dårlig kundeservice, det er direkte illojalt mot kunden. Jeg kommer aldri til å handle fra en butikk som ikke vil jobbe forå støtte meg i en raklamasjonsak. Man kan jo bare se til Son Sykkelserice (om det var det det het) og se på hvilke måte en forrhandler skal behandle en kunde ved feil - selv når fabrikanten er vanskelig å ha med å gjøre. Det kan vel dog kanskje sies at Son i RM-saken gikk litt above and beyond hva en kan forvente, men så er det og det som kjennetegner de skikkelig serviceinnstilte butikkene - det er jo tross alt servicen en betaler det lille ekstra for. På den annen side er det sikkert ikke bare lett å drive butikk heller med alskens mer eller mindre kurante reklamasjonssaker.
Det at bikeshop leverer Deler billig er jeg STORT uenig i, når de har prosenter avslag setter de opp den opprinelige prisen jeg har mange eks men se på XO Gir-Girspaker de koster egentlig 2699, men får de på tilbud til 1758.. 35prosent rabatt..What?Mens på sykkelbutikken koster de 799 pr stk og maks 2000 for begge. og fast-bikes har garantert også billigere på normal-pris. XO bakgir osv osv er også dyrere på bikeshop... finner alltis billigere andre plasser en på bikeshop, derfor har jeg heller ingen erfaring med de, og kommer sikkert ikke til og ha det siden alt jeg har sett på er i snitt dyrerer der en andre plasser.
Det minste forkjellen jeg har funnet... men da er det fortsatt billigere.. Fram-gir XTR koster 699 på bikeshop, mens på fast-bikes koster det 640, men det er jo fortsatt dyrere på bikeshop..
det er den eneste tingen der bikeshop ,nærmer seg prisen til fast-bikes, det sier jo bære litt!
sykkeln min blir verdt 10.000kr mere når jeg regner prisene på delene ifra bikeshop, en vist jeg hadde beregnet fra andre plasser som er rimeligere. fin måte og få opp prisen på kanskje
Det minste forkjellen jeg har funnet... men da er det fortsatt billigere.. Fram-gir XTR koster 699 på bikeshop, mens på fast-bikes koster det 640, men det er jo fortsatt dyrere på bikeshop..
det er den eneste tingen der bikeshop ,nærmer seg prisen til fast-bikes, det sier jo bære litt!
Kva seier dette eigentleg? Det seier ikkje meg noko som helst i alle fall. Poenget i denne tråden er vel at nokon har opplevd at Bikeshop ikkje har utøvd god nok service, og då vert det ganske meiningslaust å samanlikna prisar med ein butikk der du ikkje får service i heile tatt...
For det første: en butikk kan godt ha lave priser selv om en annen butikk har enda lavere priser.
For det andre: rediger innleggene dine når du kommer på noe nytt i stedet for å skrive svar til deg selv. Og mens du holder på å redigere: rydd opp litt i språket ditt og sleng inn et punktum og en stor bokstav innimellom. Da ser alt mye bedre ut.
Edit: alt var selvfølgelig svar til limelight. Sorry hvis luza føler seg truffet.
LJ
Redigert av Vanilla Ninja; 27/11/200918:02. Rediger grunn: se hvem du svarer da, mann!
. De leverer alltid raskt til en billig penge, og jeg er fornøyd med dem de gangene jeg har handlet.
Til Vanilla Ninja.
Ok. Det at de leverer til en billig penge er vel det jeg begrunnet med,at det syns ikke jeg! er det ikke lov til og ha sin egen mening eller skal du forklare meg? gidder ikke kommentere mere fordi dette er noe av det mest umodne og barnslige jeg har lest!
For det første: en butikk kan godt ha lave priser selv om en annen butikk har enda lavere priser.
LJ
Så du mener det er lave priser på Crossmax SLR kr11.000 for hjulsett? har du funnet de dyrere da? Dårlig Reklame dette? må ikke ha noen dårlig mening om butikk da det kan være ansatte som ser det og har egen terrengsykkel-profil,må helst ikke syns noe som helst.
LJ
Så du mener det er lave priser på Crossmax SLR kr11.000 for hjulsett? har du funnet de dyrere da? Dårlig Reklame dette? må ikke ha noen dårlig mening om butikk da det kan være ansatte som ser det og har egen terrengsykkel-profil,må helst ikke syns noe som helst.
Bikeshop oppgir hva veil. Pris er i Norge, og disse stemmer stort sett. Men de tar jo ikke fullpris! Skjønner ikke hva du mener med at de tar 11000,- for hjulsettet når prisen er 7551,- Dessuten er det ikke pris som blir diskutert her…
. De leverer alltid raskt til en billig penge, og jeg er fornøyd med dem de gangene jeg har handlet.
Til Vanilla Ninja.
Ok. Det at de leverer til en billig penge er vel det jeg begrunnet med,at det syns ikke jeg! er det ikke lov til og ha sin egen mening eller skal du forklare meg? gidder ikke kommentere mere fordi dette er noe av det mest umodne og barnslige jeg har lest!
Kan du snart bestemme deg for hvem du siterer og hvem du svarer til? Og prøve å skrive så folk skjønner hva du sier?
Når det gjelder crossmax-eksempelet skjønner jeg ikke hvor du vil, egentlig.
Til Vanilla Ninja.
Kan du snart bestemme deg for hvem du siterer og hvem du svarer til? Og prøve å skrive så folk skjønner hva du sier?
Når det gjelder crossmax-eksempelet skjønner jeg ikke hvor du vil, egentlig.
Men dette blir for dumt, men beklager at jeg ikke siterte noe som handlet om Tråden, reagerte bare på billig..
Og når jeg sa 11000 mente jeg normal-pris 10990 bikeshop ja.. syns ikke det er noe grunn til at 10990 er normalt, og tar heller ikke et prisgrunnlag ut ifra tilbudet på ca 7500!
Jaja alt jeg skrev står jeg for, bortsett fra den ene feilen som viste seg at Crossmax kostet 10090,- istedenfor det jeg trudde 10990,. som tilsvarer 900kr i forskjell.
Beklager at det ble litt feil iforhold til trådstarter
Og når jeg sa 11000 mente jeg normal-pris 10990 bikeshop ja.. syns ikke det er noe grunn til at 10990 er normalt, og tar heller ikke et prisgrunnlag ut ifra tilbudet på ca 7500!
Men for helvete, da!
Prisen på 7500 er ikke et tilbud; det er den prisen Bikeshop tar for de hjulene. De har med veiledende pris fra importør i tillegg for å vise hvor mye du sparer i forhold til prisen som noen butikker kanskje kan finne på å ta.
Alle butikker som selger varer billigere enn veildedende pris har jo med veil. i tillegg for å vise hvor billige de er.
Knegg Er dette trolling fra Limelights side? Hvis det er det, har han jo fått bra klaff. Hvis innleggene derimot er seriøst ment, kan du få hendene fulle her, Vanilla...
Tanken på troll har streifet meg, ja, og jeg prøvde i det lengste å legge bånd på meg selv for ikke å bite på.
Det som gjør at jeg tviler er at de fleste troll pleier å være relativt sammenhengende og faktisk ha argumenter som man må tenke litt for å svare på...
Vel - jeg kan trolle litt. Og for å følge ditt eksempel med saksinga fra butikkens hjemmeside : Kan du forklare meg den åpenbare distinksjonen her ?
Butikken promoterer altså at jeg sparer 25%. Skal jeg oppfatte dette som et tilbud eller ikke, og - for å bruke dine egne ord - hvordan i helvete skal jeg kunne vite at den oppgitte veiledende prisen er reell? Distinksjonen mellom tilbud vs prisavslag ift veiledende pris er i mine øyne hårfin her, og egentlig helt irrelevant spør du meg. Men uansett - mitt eget ankepunkt mot den bedriften har IKKE gått på pris, men kvaliteten og etteretteligheten på mannskapet ombord der. Trådstarter er tydeligvis ikke alene - og det får man respektere. Like det eller ei !
hvordan i helvete skal jeg kunne vite at den oppgitte veiledende prisen er reell?
Du kan ikke vite det uten å sjekke det, men hvis du er interessert kan du for eksempel ringe til butikken og be om en bekreftelse.
Quote:
Distinksjonen mellom tilbud vs prisavslag ift veiledende pris er i mine øyne hårfin her, og egentlig helt irrelevant spør du meg.
Relevant eller ikke: butikken reklamerer ikke med at de har tilbud på dette aktuelle hjulsettet. Siden de faktisk reklamerer med at de har lagersalg og tilbudspakker kan jeg ikke forstå annet enn at resten av varene selges til Bikeshop sin faste pris, som ser ut til å være lavere enn den veiledende prisen satt av importøren.
Quote:
Men uansett - mitt eget ankepunkt mot den bedriften har IKKE gått på pris, men kvaliteten og etteretteligheten på mannskapet ombord der. Trådstarter er tydeligvis ikke alene - og det får man respektere. Like det eller ei !
Her er vi enige. Lave priser er ikke et motargument mot påstander om dårlig service.
Men hvor ble det av trollinga? Jeg ser bare berettigede ønsker om presisering av tidligere framsatte argumenter. Sånt noe kan man ikke ha hvis formålet med innlegget bare er å lage bråk...
Det er greit Vanilla. Men hør nå her - du lever av dette og står oppi dette til knærne hver dag og vet forskjellen på deal or no deal. Men for alle oss andre ( les meg!) som ikke ligger i forskningsfronten når det gjelder pris / kvalitet / leveringsdyktighet/service mv mv så er vi avhengige av i det minste å kunne STOLE på en bedrift. Det er nettopp her det skranter, og misnøyen følgelig ventileres mot bs ... , men det hjelper vel neppe. Men det må vel være lov - enten det er velartikulert eller ikke. Ikke sant ?
Veiledende pris kommer fra importør, og er et innarbeidet begrep. Det at butikken oppgir det sammen med faktisk utsalgspris er ikke uvanlig, eller kritikkverdig. Hvor reell den veiledende prisen er varierer, men det kan altså ikke butikken lastes for.
Vi er enige i i hvert fall én ting: man må kunne stole på en bedrift både når det gjelder å skaffe varer og tjenester og når det gjelder ansvar for varer de selv har solgt. Her har mange mye å lære.
Det må også være lov å forsvare butikken på grunnlag av egne erfaringer.
Det som ødelegger er når noen slenger falske anklager inn i diskusjonen. Spesielt irriterende er dette når anklagene kommer som en følge av at anklageren ikke har orket å sjekke fakta ordentlig.
Velartikulert eller ikke: det hjelper lite når påstander og argumenter er feilaktige.
Jeg skal prøve å la være å tro at alle har like mye innblikk i detaljhandel som oss som jobber med det. Jeg skal til og med prøve å bevege meg utenfor min egen personlighet og forsøke å være ydmyk.