Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Beste sykkel butikk i Bergen basert på servicen

Re: Beste sykkel butikk i Bergen basert på service [Re: fevil] #447123 12/09/2007 11:03
F
FuzzyLogic Offline
Bah..
Bah..
F
Sitat: fevil
Jeg har vært på Espeland sykkelverksted en gang for kanskje 7 år siden, og da hang det en Gary Fisher RS1(den med liten rød elastomer demper bak) på veggen.. den var IKKE til salgs:)

Da bydde du ikke nok, den er solgt nå.....

Re: Beste sykkel butikk i Bergen basert på service [Re: FuzzyLogic] #447304 12/09/2007 17:59
fevil Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Pokker!! Da jeg var der sa han at han aldri kom til å selge den.. Men det er jo virkelig et samlerobjekt, så han har sikkert fått en god slant for den.

Re: Beste sykkel butikk i Bergen basert på service [Re: fevil] #448110 14/09/2007 10:28
B
bjarte Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
B
Espeland sykkelverksted er stedet å få bygget hjul, det er iallefall helt sikkert. Men vær forberedt på passiv røyking...han vet å ta seg en rullings titt og ofte. Men er en trivelig kar med mye erfaring og peiling på det han holder på med.

Re: Beste sykkel butikk i Bergen basert på service [Re: fevil] #451652 22/09/2007 06:38
J
jeppjepp Offline
Entusiast
Entusiast
J
Jeg mener at Sykkelbutikken er den klart beste folka der er kjempe hygglig der og praten går løst og livlig om saker og ting. Sykkelsenteret er vel og bra det, men synes at butikken er bedre. BOA kommer inn som en toer. Huggelig sercice, men synes at det tar for lang tid til de kommer å hjelper deg.

Min lste over de beste er:

1:Sykkelbutikken
2: Boa sykler
3: Sykkelsenteret
4: Bergen sykkelservice

"Man U er et kjøpelag! Kjøøøpe lag" Jokke
"Leeds er også et kjøpe lag! bare uten penger! Kan du si Konkurs? Kon - Kuurs" Cammila

Pondus av Frode Øverli
Re: Beste sykkel butikk i Bergen basert på service [Re: jeppjepp] #527468 20/03/2008 20:27
J
joakimwallmark Offline
Entusiast
Entusiast
J
Dette var en kul tråd! Man får loddet stemningen, og i ærlighetens navn har jeg tatt kritikken i beste mening, og gjort noe med det. Utvalg hva gjelder sykkelkomponenter , spes. fra Shimano er betraktelig forbedret. Har akkurat overtatt Atro på Nesttun. Den vil få enda bedre standard enn i sentrum. Det vil bare ta litt tid. Verkstedet er allerede blitt 120% bedre, nå gjelder det bare å skill`e personalet, slik at alle kan få kvalifisert hjelp!

daglig leder , Bergen Sykkelservice

( prøver så godt jeg kan å uttale meg objektivt )
Re: Beste sykkel butikk i Bergen basert på service [Re: joakimwallmark] #527470 20/03/2008 20:29
J
joakimwallmark Offline
Entusiast
Entusiast
J
oops... objektivt og objektivt. Vel, dette er vel for brukernes beste? kjekt for brukerne som bor i nærheten å vite at de slipper å dra helt til byn for å få tak i et XT gir, eller få skikkelig service på baknavet. Det var egentlig bare ment som en informasjon, ikke reklame. Men sukk..:-)

daglig leder , Bergen Sykkelservice

( prøver så godt jeg kan å uttale meg objektivt )
Re: Beste sykkel butikk i Bergen basert på service [Re: joakimwallmark] #856194 27/11/2009 14:06
Sigurd.H Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Jeg bor rett ved Senteret, Butikken og BSS. Nå har jeg bare hatt gode erfaringer med alle butikkene egentlig. Var innom BSS kjapt en gang for å fylle luft på dekkene siden jeg ikke fant pumpen min. Da ble det en kjapp hyggelig prat med personen som var der, som i tillegg tok en kjapp bremsejustering for meg i tillegg!

Butikken er der jeg har drevet det meste med nedoversykkelhandel, og må si meg fornøyd. Vet ikke hvem jeg fikk hjelp av når jeg var der, men han var veldig behjelpelig. Eneste minuset jeg kommer på der er på verkstedet, der de ikke hadde noe med Rock Shox og gjøre. Ikke ville de ta inn gaffelen til service (som de kunne sendt videre til importør) og de hadde heller ingen løse RS deler der heller, litt rart egentlig.

Senteret er den som er nærmest meg, og har vært en del innom for å kjøpe småting og har fått veldig god kundebehandling. Tok inn sykkelen i dag, og de hadde ingen problemer med å ta RS gaffelen min og sende den på service!

Så fornøyd bruker av Bergens sykkelbutikker her ICON_LAUGH

Re: Beste sykkel butikk i Bergen basert på service [Re: heinrich] #856207 27/11/2009 14:38
NjalVM Offline
Besatt
Besatt
Sitat: heinrich
(..) den sykkelsjappen på Danmarksplass har jeg ikke noe forhold til og kan ikke uttale meg om.
Gengs Sykkelservice er ein super sjappe på mange måtar.. Innehavar (Geng) er ein hyggelig og engasjer fyr, har ope på sundagar, og har god service. Tar service på det meste av syklar, og har ein del slitedeler på lager. Billig og effektiv. Modifiserar rammer og hjul, produserer custom bremsehendlar og anna ved behov/på forespørsel..

Espeland Sykkelverksted er delvis i drift (eg var innom for under ei veke sidan). Han tar ikkje service på syklar atm., men kjem nok tilbake i drift med tid og stunder.
Eg har meir eller mindre alliert med med innehavar når eg skal bygge nytt bakhjul til utforriggen.. (Har allereie fått mange gode tips og råd..)

Sykkelbutikken har eg blanda erfaring med. Det er som nemnt over her enkelte, hyggelige personar der, men diverre nokre arrogante dustar som hevar seg over deg om du går straight kledd med dongeri og ullgenser. Kjem du derimot med Converse-sko, RaceFace-caps og Speed Stuff hoodie er dei veldig serviceinnstilt(-har eg observert)!

Sykkelsenterets folk i andre etasje er hyggelige og hjelpsame, og yter (til meg iallefall) god service.. (Merk: eg har kun kjøpt racer der..)

BoA har visstnok god service, kompetanse og utvalg; diverre har ikkje eg opplevd det der oppe.. Trur ein må ha litt kjennskap til dei som jobbar der/vere stamkunde for å oppleve det.. Det eg har opplevd som positivt der at er dei la av ei Lupine Tesla, og ringte med i det augeblikk den kom inn døra deira..

Vaskar kleda mine sjølv...
Re: Beste sykkel butikk i Bergen basert på service [Re: Bare meg] #1450312 26/07/2012 17:33
femte_gir Offline
Besatt
Besatt
Noen som har fått svar på mail fra BoA i det siste?

Re: Beste sykkel butikk i Bergen basert på service [Re: oevk] #1450327 26/07/2012 18:15
H
haaplost Offline
Entusiast
Entusiast
H
I en antatt god sykkelbutikk på en helt annen kant av landet så sier de at de ikke freser ved skifte av kranlager.
Gode sykler skal vel være frest fra starten av.

Sjekket Shimano 105 og ultegra og i de tekniske monteringsmanualene sies det bare at man risikerer dårligere girskift om "the bb shell" ikke er parallelt. (Hollowtech 2).
Noe mer nevnes ikke.
se f.eks: http://techdocs.shimano.com/media/techdo...69830607279.pdf

Re: Beste sykkel butikk i Bergen basert på service [Re: femte_gir] #1450400 26/07/2012 19:50
M
Mr.Jacobsen Offline
Ringrev
Ringrev
M
Sitat: femte_gir
Noen som har fått svar på mail fra BoA i det siste?

Sendte en mail i fjor og spurte om en adapter til en sykkel jeg hadde kjøpt der, har framdeles ikke fått svar. Dog fikk jeg svar fra dyktige forumhoder, og alt løste seg uten å involvere dem.

Re: Beste sykkel butikk i Bergen basert på service [Re: Mr.Jacobsen] #1450650 27/07/2012 09:18
femte_gir Offline
Besatt
Besatt
Vet ikke hva som skjer hos BoA. De var flinke med å svare på mail tidligere.

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support