He he, var en i et utenlandsk forum som nevnte det som en potensiell fare at pupillene ved sterkt lys naturlig trekker seg sammen og at alt lys over dette punktet ikke kommer til noe særlig nytte, men ikke vet jeg...ingen av oss er vel helt der enda selv med et batteri av "whatever" på styret og hodet
Applications • Architectural Lighting • Retail Lighting • Residential Lighting • Consumer Portable --> dette må vel være bolken for lykter • Spot Lighting • High Bay Lighting • Wide Area Lighting • Street Lighting
Sikkert en super diode, men synes bildene lukter litt photoshop, jeg... Unaturlig spreding av lyset rundt hjørnet av bygningen, i tillegg til at jeg tviler på om spot-en ville ha blitt (så) kvadratisk i virkeligheten.
Sikkert en super diode, men synes bildene lukter litt photoshop, jeg... Unaturlig spreding av lyset rundt hjørnet av bygningen, i tillegg til at jeg tviler på om spot-en ville ha blitt (så) kvadratisk i virkeligheten.
Er det bare jeg som synes dette?
Tenkte photoshop tanken
Uansett. Produktspekken virker lovende og dioden CST-90-W lover enda mer...potensiellt 2750 lumen på full guffe fra 1 diode:
"High Output – 1000 lumens (6500K at high efficiency) and up to 2750 lumens (6500K at high output)"
Ha-ha, DX-lykta' kan snart gå å legge seg sammen med de andre...
Seriøst: min Seca 900 lyser nesten for mye!! Alle små hindringer står fram som fyrtårn. Det var nok derfor jeg kjørte på alt som var og sitter mørbanket 2 dager etterpå.....
Jeg ville IKKE hatt mere lys.
Og dette er før vi har sett ett snøfnugg her i trønderriket.
Har du ikke sett ett eneste snøfnugg i Trøndelag Harald? Jeg syntes du maste her tidligere i høst om at "nå skulle jeg hatt skiutstyret mitt her på hytta" lol
Også klaget du over at du måtte vasse i nysnø til over anklene
Nei så det...
Massevis med smileys i 2012 Nyckelbens-Jonny Jonny Kåstad
Har du ikke sett ett eneste snøfnugg i Trøndelag Harald? Jeg syntes du maste her tidligere i høst om at "nå skulle jeg hatt skiutstyret mitt her på hytta" lol
Også klaget du over at du måtte vasse i nysnø til over anklene
Nei så det...
Ja, det var på hytta. Der var ikke lykta med. Her på flata er det fortsatt grønt.
Men når den krever 9A på full pupp, og store LEDs generelt må ha stor optikk for å kaste langt, kan det hende det er nok til at den ikke vil finne veien inn i små nette sykkellykter..
Jeg er optimistisk "langen". Ser at det lages reflektorer til disse diodene som er små og nette D=22.6 x H=13.6 mm med mulighet for valg av ulikt spredningsmønster: ± 12°, ± 13°, ± 28°. Denne LED'en har allerede funnet veien inn i noen ombygde Maglites så vidt jeg har skjønt. Den trenger heller ikke fullt pådrag for å gi et bra lysutbytte. Time will show
Joda - ser at Ledil har noen reflektorer på lur. Men jeg er ikke helt overbevist etter å ha sett på strålemønstergrafen.
Det kan sikkert bli et knall flomlys, men jeg tror nok du får mer igjen for watt'ene dine (i form av et bra strålemønster) ved å gå for en LED som er litt mindre.
Men som du sier - time vill sjåvv. Og fotballen er rundt osv..
da har jeg vært ute en liten tur i skogen med nye lykta. hadde kanskje litt for høye forhåpninger. trodde den skulle lyse mye mere. men når jeg tenker meg om lyste den ganske bra. ihvertfall til prisen. nå kan jeg bare sammenligne med lykter fra noen år tilbake. halogenpære. magicshine lyste betraktelig bedre. så alt i alt er jeg nok ganske fornøyd.
da har jeg vært ute en liten tur i skogen med nye lykta. hadde kanskje litt for høye forhåpninger. trodde den skulle lyse mye mere. men når jeg tenker meg om lyste den ganske bra. ihvertfall til prisen. nå kan jeg bare sammenligne med lykter fra noen år tilbake. halogenpære. magicshine lyste betraktelig bedre. så alt i alt er jeg nok ganske fornøyd.
Opplevd lysstyrke er veldig avhengig av lyset rundt deg. Hvis du befinner deg i Norge, så er blir det vel ikke helt mørkt noe sted i disse tider. Vent til bekmørk høst/vinter - det er sommer nå!
Hei
Godt at du er fornøyd med Magicshine 900. Tenkte bare jeg skulle nevne at vi har fått inn Magichine 1400, den legges straks ut for salg. Har såvidt fått testet den, virker veldig gjennomtenkt og solid, fabrikken tar tydeligvis i mot forslag til forbedringer. Blir testet i Birkebeineren og kanskje også av Terrengsykkel til høsten
Ser på tilbakemeldingene på DX at lykten blir for tung til å holdes skikkelig fast når det humper i terrenget med dagens feste. Blir nok en vanlig 900 (totalt to) for min del i høst ser det ut til og de ikke endrer innfestningen på kort sikt.