Jeg liker særlig enden på kjedestagene, hvordan de endrer fasong mot dropout, og selve dropouten da, liten og nett (er den hjemmelaget eller kjøpt?). Flott sammen med de tynne setestagene.
Stemmer, dessuten har han jo prøvd og komme opp i ordentlig hjuldimensjon, men av mystiske årsaker har kan landet på en sånn kvasiløsning midt i mellom. Blir trist framover dette.
He took the road less travelled, but somehow won out in the end
Re: Det skjer stadig ting i Hølen!
[Re: Loki]
#80053830/08/200909:05
Takk! Og ja, 31.6mm. Vil ha plass til Joplin e.l. når det er behov for det (Spania/Alpene osv).
Truls (som ca. nuh går på flyet til Chicago - jobb + et par dager hos Doug Fattic i Niles, MI (rammebygger per excellence) + sykling og verkstedbesøk hos tre byggere i Chicago)
En liten oppdatering fra det lille verkstedet i Hølen. Med to små barn og relativt krevende fulltidsjobb føles det ofte som om jeg går med museskritt, men noe blir da gjort. I dag kunne jeg hente to rammer som har fått fantastisk lakk hos Opems Pulverlakk på Ås. Dette er spitzenklasse pulverlakk. I kveld skal rammene preppes og få dekaler - deretter blir det fine bilder. I mellomtiden er dette en smakebit:
Takker, Dagfinn. Hva er det disse amerikanerne sier? "The road to hell is paved with good intentions", tror jeg det er. Håpet er å kunne ta i mot bestillinger så snart som mulig, men nå er jeg tilbake i 100% stilling som forsker og da blir det ikke mye til overs på verkstedet. Kanskje jeg klarer å få lurt inn litt tid i løpet av neste år?
Håpet er å kunne ta i mot bestillinger så snart som mulig, men nå er jeg tilbake i 100% stilling som forsker og da blir det ikke mye til overs på verkstedet.
En mann som deg skulle jo egentlig jobbet 200 % stilling som sykkelbygger/trollmann
Som håndverker selv er det en nytelse å bla gjennom bildene dine
[Re: Truls]
#84073131/10/200909:27
Snedig EBB-løsning på den grønne ramma. Du gikk for en Wood-EBB med skruene på toppen av excenterhuset?
Kan sikkert være lurt i forhold til gjørme og møkk, men jeg ser for meg at man må ha et langt verktøy med seg for å stramme den høyre skruen på tur, siden man må inn mellom rammerør og krankdrev. (Eller kanskje det faktisk er nok plass gjennom krankringen? Med Uno burde det funke fint ser jeg for meg.)
Ellers må jeg, etter nå tre år med Kellyen, si at jeg synes den latterlig enkle løsningen med splittet krankhus funker fantastisk bra. Den tar kanskje inn litt mer vann og smuss enn slike kilevarianter, men den har ikke gitt meg andre problemer enn litt knirking innimellom, som sier at det er på tide å ta ut og tørke av EBBen og innsiden av krankhuset fra mikrosmuss.
[Re: Dan]
#84077531/10/200911:51
Jeg tenker at p.g.a. den store diameteren på EBBen, så vil kreftene fordeles mer utover hele bunnen av huset når strammeskruene presser ovenfra. Om det utgjør noe forskjell i praksis vet jeg ikke...