Blæh. Jeg sykla en (for meg) god prolog men så så jeg at da jeg hadde importert prologen så hadde navnet mitt blitt endret til et av standardnavnene i Fortius. Veldig lurt å oppdage sånt etterpå. Jeg klarte til slutt, på tredje forsøk, å karre meg inn på ett sekund tregere enn første forsøk da.
Blæh. Jeg sykla en (for meg) god prolog men så så jeg at da jeg hadde importert prologen så hadde navnet mitt blitt endret til et av standardnavnene i Fortius. Veldig lurt å oppdage sånt etterpå. Jeg klarte til slutt, på tredje forsøk, å karre meg inn på ett sekund tregere enn første forsøk da.
Det derre er en klassiker, gjorde det sjøl to ganger i fjord, og ene gangen på en laaang etappe..
I tillfelle ikke alle vet det. Hvis man ved et uhell IKKE installerer *.pgmf filen, men bare *.rlv og *.avi filen, kan Fortius slutte å fungere. Man får da bare en hvit skjerm (i alle fall gjorde jeg det).
Løsningen er enkel. Avslutt Fortius via oppgavebehandlig og installer *pgmf filen, eller fjern *.rlv filen Jeg tror ikke *.avi filen har noen betyding..
Tryvann RLV har en liten feil. *.pgmf filen heter tryvann.pgmf. Navnet MÅ endres til Tryvann.pgmf , hvis ikke skjer det som jeg beskrev overfor.
Dæven å fort folk sykler da. Forløpi delt sisteplass, men får vel prøve å slå meg selv i de kommende ukene!
Får forresten en feilmelding på resultat siden for fortius: Microsoft VBScript runtime error '800a01a8'
Object required: 'rdsGetResultIDByTime(...)'
/content/scores.asp, line 181
Redigert av Elgvenn2; 26/10/200919:14.
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Via programmet Analyser kan du eksportere kjørefila di og da kan du velge hvor den kan lagres. Feks på c:\ Samme programmet kan brukes til å importere andre sine kjøringer slik at du kan ligge på hjul og ta rotta på dem i spurten
(For å rappe andres kjøringer, klikker du på tiden deres i resultatlista. Noter deg hvor du lagrer den og bruk deretter Analyser til å importere den)
Nei, RLV installerer du på en helt annen måte. Her må det litt filkopiering til. RLV'ene lastes ned i en zip fil. Inni denne ligger det et knippe filer og blant annet en veiledning til hvor de enkelte filene skal legges.
Sinnsykt så raskt folk sykler. Det gikk litt bedre for meg i dag, men jeg er fortsatt utklasset. Jeg får prøve på nytt igjen i morra og se om jeg klarer å barbere bort et sekund.
Drafting er tillatt i alle VR etappene. (og umulig på RLV).
Jeg er også litt bekymret nå. Har funnet fram rulla. har funnet fram kadensmåleren (etter litt leting). har funnet fram pulsbeltet (etter enda mer leting). men jeg har IKKE funnet fram formen. Prøvde meg mot meg selv fra i fjor og ble grisebanket!!
Nei, RLV installerer du på en helt annen måte. Her må det litt filkopiering til. RLV'ene lastes ned i en zip fil. Inni denne ligger det et knippe filer og blant annet en veiledning til hvor de enkelte filene skal legges.
Kjørte prologen i dag, men får ikke lastet opp pga feil på type rulle.... Kan kanskje ha noe med at jeg har kjørt noen år på fortius, men har nå byttet til imagic. Uten å reinstallere softwaren selvfølgelig.... Den rører jeg ikke så lenge ting fungerer :-D Har sendt fila på mail. IvarT
Gjorde også unna prologen i dag - trodde jeg... Fikk en tid jeg var rimelig fornøyd med, helt til jeg oppdaget at vekta mi ikke var lagret (Ikke akkurat intuitiv denne softwaren).
Jaja - skriver det på noob-kontoen og fikk i det minste ei fin treningsøkt.
Nei den Fortius-softwaren har litt potensiale på brukervennlighetssiden. Jeg kjørte mitt første forsøk på prologen som en annen bruker (etter å ha lastet ned noen kjøringer. Vanlig slurvefeil) Jeg burde ha reagert da jeg plutselig hadde fått hestehale..
Fra det til en annen sak, nevnt ovenfor. I visse tilfeller, rapporterer ikke software korrekt rulle. Ettersom Rulletour har automatisk sjekk på at man laster opp resultatet til riktig turnering (imagic/Fortius) så blir det et problem for enkelte. Men ikke større enn at de som rammes av det får slenge en mail til oss, så ordner vi. Jeg håper vi finner en løsning på det, men inntil videre må vi ta slikt manuelt.
Nei den Fortius-softwaren har litt potensiale på brukervennlighetssiden. Jeg kjørte mitt første forsøk på prologen som en annen bruker (etter å ha lastet ned noen kjøringer. Vanlig slurvefeil) Jeg burde ha reagert da jeg plutselig hadde fått hestehale..
Fæææn!
Nå måtte jeg prøve en alt eller ingentig sprint. Jeg fikk 1.31 og klare ikke mere. Problemet ble som sykkelbob nevner her at nå ble resultatet registrert med navnet Naomi Bonnet!
Har problemer med å kjøre VR. Har ingen motstand på rulla og kommer ikke av flekken. Watt og kadens er fraværende. RLV går greit men ikke VR. Skulle kjøre prologen i dag men det gikk jo ikke.... Kjører Vista på pc`n. Har noen løsning på dette ?
Har problemer med å kjøre VR. Har ingen motstand på rulla og kommer ikke av flekken. Watt og kadens er fraværende. RLV går greit men ikke VR. Skulle kjøre prologen i dag men det gikk jo ikke.... Kjører Vista på pc`n. Har noen løsning på dette ?
Det høres ut akkurat som den feilen jeg hadde da jeg ga opp rulletouren for et par år siden. Men hva var løsningen? Det husker jeg ikke. Det eneste jeg husker er at et av de mange problemene jeg har hatt ble borte da jeg skiftet USB-kabel.
Jaja - jeg er i hvert fall i gang jeg også. Kjørte en sprint etter å ha perset på 20-min test. Ikke optimale forhold, kanskje, men jeg får se om jeg kommer til å orke å forbedre dette eller fokusere på de kommende etappene
Anyway.. Begynner å finne fram Rulletour-formen. Nå fikk jeg i allefall tangert prestasjonen min fra i fjor. Nå får vi se hvor lenge den plasseringen varer...