Tror det blir 100 mm og stiv hekk på meg, hvisdetblirnoe... det bør jo bli noe. Er bedt i middagsmoro kvelden før og min chaffeur er ikke kjørbar tidlig nok så må tenke ut noe lurt. Formen er forferdelig dårlig og nedadgående. Yeah!
Jeg drømmer også om å være med, men har aldri hørt om FastRide før i denne tråden...
Tar med jobbsykkelen som er en noe sliten HT med 80mm vandring. Har et par BB-dekk og regner med at det er gull. Og siden bremsene er rimelig slække kommer det nok til å gå fort nedover (et stykke).
Tilbake til hva dette er for noe: Jeg har sett på videoen og den skremmer ikke. Der går det pent og pyntelige, ikke ser det bratt ut heller. Men regner med at det guffes på en del mer av de fleste i rittet og at bakker aldri kommer til sin rett på video eller bilder.
Tar med jobbsykkelen som er en noe sliten HT med 80mm vandring. Har et par BB-dekk og regner med at det er gull.
Kjørte HT i Drøbak, som den ene av to. Og med alt for smale og harde dekk. Kom meg rundt. Men stiller med nyervervet full-boing på Mariholtet. Tilfeldig? Neppe!
Sitat: janek
Jeg har sett på videoen og den skremmer ikke. Der går det pent og pyntelige, ikke ser det bratt ut heller. Men regner med at det guffes på en del mer av de fleste i rittet og at bakker aldri kommer til sin rett på video eller bilder.
Litt brattere i virkeligheten, ja. Men ikke brattere enn at en nybegynner kjørte utfor alle bakkene (minus ett drop) og forsøkte, i det minste, å sykle opp alle bakkene (minus den ene kneika opp etter skarp sving, men der tror jeg alle var av sykkern).
Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Herregud da, Sigmund må jo stille! Verden er urettferdig og dette er uansett mest for gøy. Om det er et problem kan jo Ole og Gaute og kanskje resten av topp 5 i Drøbak få vite løypa på forhånd. Rettferdig i toppen og ingen av røkla trenger å bekymre seg for at kameraten kjenner løypa bedre enn han selv.
Eller bare offentliggjøre løypa med en gang...
Uansett MÅ regjerende "mester" stille til start!
Støtter mr. Marley på at Sigmund må sykle. Regner med at resten av teten er nysgjerrige på om de slår Drøbak-vinneren.
Det som kompliserer problematikken er at det blir litt resultatavhengig hva som er grei løsning. Hvis Sigmund kommer på pallen er det strengt tatt urettferdig. Men hvis han kommer utenfor pallen (/topp fem), vil sikkert topp tre gjerne ha det svart på hvitt at de slo ham.
Konklusjonen er klar: Sigmund kan sykle hvis han gjør det sakte.
Når det blir en Fastride-karusell kan ikke arrangørenes resultater i egne ritt telle på sammenlagtlista.
Men på den andre siden meldte yr regn store deler av helgen for ett par dager siden. Nå meldes det regn bare på søndag. Så det er bare å krysse fingrene. :-)
-b
Stolt medlem av F-A-R og Norsk Geriatrisk Dirt Forbund Trener utforgruppa SK Rye
Maange innlegg her... Kan noen gi en stakkar som meg en tilbakemelding på om det i det hele tatt er vits i å stille med 26" hardtail når man sykler 90% grus gjennom en sommer? Mao. synes det er morro å sykle litt sti, men er ganske dårlig på det.
Det er selvfølgelig vits å stille. Det går an å kjøre løypa med en hardtail, men det vil være en fordel med lit demping i hekken også. Arrangementet er tross alt for gøy.
Gaffelen funker, mulig jeg dropper Float til fordel for denne.
Har vært ute på testtur i dag, og kan skrive under på at det er sleipe forhold, men ja, det er likt for alle, den beste vinner. Jeg gruer meg mer mtp formen..
Roy
Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS
Siste værmelding sier at det blir minimalt med nedbør, men glatt blir'e vel uansett.
..så da laster jeg sykkeltralla med 2 stk. børn, installerer de på Mariholtet med ei bolle i hver hånd, og håper på at den forholdsvis nyinnkjøpte fulldemperen gjør susen.
Takk for i dag, alle sammen! Det var gøy, selv om egen form var pinlig møkka. Etter lik tid med El Jefe i første omgang, måtte han skylde på et tryn da jeg "grusa" ham med 3 sek i finalen.
Sykkelen fikk seg et lite dypp i vannet rett før parkeringen, og legemet/klær tetta dusjen før de gikk i vaskemaskin. Se vedlegg.
Takk for i dag, alle sammen! Det var gøy, selv om egen form var pinlig møkka. Etter lik tid med El Jefe i første omgang, måtte han skylde på et tryn da jeg "grusa" ham med 3 sek i finalen.
Sykkelen fikk seg et lite dypp i vannet rett før parkeringen, og legemet/klær tetta dusjen før de gikk i vaskemaskin. Se vedlegg.
Jeg ble spylt ute, før jeg inn for ny spyling, ellers hadde det nok blitt bråk. Brura vaska dusjkabinettet i går...
Herlig Fastride, selv om det ikke gikk så fast i dag (heller). Drit at Kristian slo meg med 3 sekunder, men jeg dreit meg ut, fair and square, man taper tid på å ligge å rulle seg i gjørma.
Takker arrangørene, veldig bra tiltak! Og bollene var kjempegode, takker og bukker!
Roy
Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS