Ser ikke ut som DX selger hjelmfester eller forlengerkabel. Fant dette hjelmfeste som har mye rimeligere frakt enn geoman. http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&Item=280407748475&Category=22689&_trkparms=algo%3DLVI%26its%3DI%26otn%3D2#ht_2012wt_1166 Her er forlengerkabel fra samme selger: http://cgi.ebay.com/Extension-Cable-for-...#ht_1237wt_1166
Da er gave med 2 stk lykter på vei til meg gitt Så skal jeg slutte meg til med egne erfaringer etterhvert jeg også. Ser ut som om begge modeller skal være inne så blir interessant å følge leveransen og se hvor lang tid alt tar.
PM meg gjerne om noen kan ta med en forlengerkabel fra Geoman til Osloområdet Kan jo være greit å få plassert batteri til hodelykt i drikketaske når man skal på ski.
Jeg kan bekrefte at pluggene er de samme som gamle Sigma evo-lykten bruker, men der finnes det ingen elegant hun-plugg. Man ender da opp med en klumpete bryter fra det settet på ryggen hvis man vil beholde DX-ledningene intakte.
Jeg kan bekrefte at pluggene er de samme som gamle Sigma evo-lykten bruker, men der finnes det ingen elegant hun-plugg. Man ender da opp med en klumpete bryter fra det settet på ryggen hvis man vil beholde DX-ledningene intakte.
Første generasjons Sigma (som man kunne supplere med Evo halogenlykt) med blybatteri og klumpete bryter på ledningen har omvendt hun/han konfigurasjon enn andre generasjons Sigma Evo med Nipackbatteri. Andre generasjon har bryter på lyktehuset.
Forlengelsesledningen (68 cm.) som fulgte med Mirage Evo/Evo Pro kittet (andre gen. Nipack) har ingen bryter på ledningen, men helt ordinære han/hun endestykker. Y-ledningen er dessverre omvendt av DX-lykten og passer kun dersom man ønsker to batterier på én lykt..
Sitter man med både forlengelsesledning og T-bone fra Evosettet, så er det ikke nødvendig å bestille DXlykten med hjelmfeste. Faktisk kan man (om ønskelig) montere to DXlykter på hjelmen med ett T-bonefeste. Denne oppdagelsen har jeg gjort mens jeg fremdeles venter på DX med hjelmfeste, og gremmer meg både med tanke på at jeg kunne ha mottat to "styremonterte" i stedet for én, og potensiell avvik i kvalitet mellom de to typene lykter (noen tilbakemeldinger forteller om annen lyskjegle, grønnskjær, og svakere lys)..
ok. gikk den da igjennom tollen uten problemer? regner med at den var innom der siden du fikk krav om mva
Meg du retta det spørsmålet til? La akkurat inn bestillinga som kom samla på 158 USD så er nok en stund til jeg mottar de og vet hva endelig sum kommer på. Regner med krav om mva kommer selv om jeg ser de har denne muligheten http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1888 Er man heldig får man den altså til 900,- for sett med to lykter ellers må man betale mva og forenklet tollgebyr på 100,- slik jeg har forstått det.
Da er gave med 2 stk lykter på vei til meg gitt Så skal jeg slutte meg til med egne erfaringer etterhvert jeg også. Ser ut som om begge modeller skal være inne så blir interessant å følge leveransen og se hvor lang tid alt tar.
PM meg gjerne om noen kan ta med en forlengerkabel fra Geoman til Osloområdet Kan jo være greit å få plassert batteri til hodelykt i drikketaske når man skal på ski.
Du kan jo bestille forlengelse kabel her kabel Samme selger har hjelmfeste og ekstrabatteri
Massevis med smileys i 2012 Nyckelbens-Jonny Jonny Kåstad
Fikk DX-lykten levert på døren forrige uke (har aldri skjedd meg tidligere!) og betalte et slags postoppkrav på kr.96,- Skjønte ikke mye av hva jeg nå egentlig betalte. Er vant til 25% MVA + 99,- fortollingsgebyr for beløp under 1000,-, men det burde ha blitt ca 220- tilsammen, så det var nok ikke det. På kvitteringen fra postbudet står det kun "postoppkrav", så det hjelper lite. På følgeseddelen fra fabrikken står det en verdi på 359 Kinesiske Yuan(ca 295 NOK), men får heller ikke det til å stemme med "postoppkravet". Skjønner virkelig ikke hva posten har gjort her, men kan selvfølgelig ikke spørre fordi jeg uansett har betalt mindre enn jeg burde, om de hadde regnet riktig. Noen andre som har opplevd dette? Pakken var forresten innom tollen på Gardermoen, før den ble sendt direkte videre til meg.
Når det gjelder å få gaven sendt dom "gift", så er jeg litt skeptisk her. Har hørt og lest flere steder at DX tidligere sendte allle pakker som "gift" og da posten oppdaget dette, sendte posten bare alle pakkene i retur til Kina. Det var deretter at DX begynte å merke sine pakker med (en mer)riktig verdi. Kan jo hende posten tyr til samme metode igjen hvis det plutselig kommer en flom med gaver fra DX. Eller vil det holde at DX har fjernet logoen fra pakken? At det klarer å lure posten?
[quote=Viggi]Fikk DX-lykten levert på døren forrige uke (har aldri skjedd meg tidligere!) og betalte et slags postoppkrav på kr.96,- Skjønte ikke mye av hva jeg nå egentlig betalte. Er vant til 25% MVA + 99,- fortollingsgebyr for beløp under 1000,-, men det burde ha blitt ca 220- tilsammen, så det var nok ikke det. På kvitteringen fra postbudet står det kun "postoppkrav", så det hjelper lite. På følgeseddelen fra fabrikken står det en verdi på 359 Kinesiske Yuan(ca 295 NOK), men får heller ikke det til å stemme med "postoppkravet".
Tollgrensen er vel fortsatt 200 kr???
It`s not the fart that kills, but the smell -Petter Solberg-
Ja, fortsatt 200,-, så enten burde den smettet forbi tollen uten noe som helst, eller, som i dette tilfellet hvor den faktisk var innom tollen, så burde det ha blitt 25% av 295,- + 99,- for fortolling = 172,75. Summen på 95,- er rett og slett et rart beløp. Får ikke det til å stemme med noe som helst.
Du har antagelvis bestilt EMS levering. Da er fortolling inkludert i prisen, såfremt pakken faktisk er levert via EMS.
Da betaler du bare mva , og ingen fortollingsavgift.
Jeg pleier å bestille EMS, men DealExtreme klarte å rote min siste bestillingen over 3 leveranser, noen med EMS, andre med vanlig rekommendert. De presterte også å deklarere innhold til en større verdi enn det som faktisk var i pakken, så jeg endte opp med å betale 2 ganger fortollingsgebyr og 3 ganger moms.
Bestilte levering med EMS, ja, men da ble det igjen litt mye med 96,- for MVA for en oppgitt verdi på pakken på ca. 295,-. Ca 75,- hadde blitt mer riktig. Men er jo ikke store forskjellen. Kanskje tollvesenet brukte en litt uheldig kurs, da de skulle beregne MVA? Er jo uansett kjekt å vite at man slipper fortollingskostnader, når man bestiller med EMS. Det koster litt mer, men da sparer man inn litt også på fortollingskostnader. Var ikke klar over dette før du skrev det.
Da var hjelmfeste og forlengelseskabel bestilt fra ebay til den nette sum av 127 nok inkl frakt. Når skisesongen starter så blir det DIY hodebånd og hjelmfeste tenker jeg...
Jeg er ikke syklebar enda,men jeg kan trille en sykkel ned i skogen rett bortom huset,og ta et par bilder i morgen kveld med en og to dx lykter
Jobber svart som salgskonsulent for DX?
Blir interessant å se forskjell på din DX og min top-of-the-shelf -lykt, når den tid kommer..... Må bildedokumenteres?
Skal jeg kjøpe inn like mange dx lykter som seca'n kostet da eller? lol
Nei jeg jobber ikke svart...det har jeg enda ikke gjort Og ikke er jeg salgskonsulent for dx heller Det er ikke alle som har råd til å kjøpe seg lykt til fire tusen for å sykle i skogen Harald,da er dx lykta et greit alternativ Kjøper man to stykker så har man mer/like mye lys som mye dyrere lykter
Redigert av jonnykast; 21/10/200921:37.
Massevis med smileys i 2012 Nyckelbens-Jonny Jonny Kåstad