Ja - man kunne med fordel ha bygd litt klopper i området rundt skihytta - og tatt noen spadetak. Dessuten kunne det ha vært greit å lage noen klopper over de verste hulla på stien fra varden til vannforsyninga - så får vi jo litt goodwill fra fotfolket også. En pakke fir'tom galvanisert koster jo ikke mye. Buesag koster 80,- på biltema. Er dette en fin syssel på torsdag ettermiddag/kveld?
Torsdag passer fint,kan ordne med litt kaker og kaffe. Da kan jeg ta med spade ,hammer og ei sag(tror huseier har ei buesag, han har ihvertfall ei tursag jeg får låne )
Det blir jo ypperlig hvis man får drenert noen av de pyttene rundt omkring. Trodde først at du skrev spetti (den gyselige spagettiretten på boks med pølser og kjøttboller,tror de har sluttet med den nå),men så var det visst spett.
Jeg stiller. Men jeg hadde tenkt å starte tidligere siden 17:30 er akkurat da det begynner å bli mørkt (på en overskyet dag). Men jeg møter i så fall uansett 17:30 med kart for å avlegge rapport om hvor jeg har vært. Så blir jeg med videre en stund.
Kom ikke her og fortell meg at du begynte for at det var godt!
Re: Vedlikehold/rydding av stiene på tromsøya.
[Re: LangSam]
#83490220/10/200920:29
Ja, det lønner seg utvilsomt å ha med hodelykt! I kartet under har jeg merka flere interessante "prosjekter". Det dreier seg enten om drenering, kloppbygging eller rydding. Kan være greit å begrense de gjørmehulla som har utvikla seg - slik at de ikke bare får vokse. Stien fra Varden til Vannforsyninga er en lost cause inntil det fryser/tørker opp.
Jeg startet i firetida og jobbet meg mot skihytta (men der var det ingen andre 17:35). Ingen fare, jeg hadde lest på forhånd at dere meldte avbud. Jeg fikk tatt et par stammer (se kart) så lenge batterian varte, og spikret litt i kloppen. Hadde forresten for korte spiker; 7cm holder ikke godt nok. Sånn går det når alt i heimen skrues/limes fast - utvalget av spiker lider...
Nå spørs det om vi får flere anledninger før våren, men det er ingen stress. For hvis neste vår blir som vanlig, så har vi flere uker med "fotføre" der vi kan gå rundt og rydde.
Kom ikke her og fortell meg at du begynte for at det var godt!
Rundt 4 tiden hadde jeg sikkert en eller annen hostekule.. Det går kanskje ann å rydde litt fremover,men man er avhengig av at det ikke fryser for mye til. Trær kan man jo ta selv om det er noen cm med hvitt på bakken. Skal ta en liten tur med spaden i morgen formiddag hvis jeg orker.
Bra initiativ gutter. Tenkte dog jeg skulle komme med et lite tips. Pratet litt med et par av gutta som er hissige på å hive vekk kloppene i områdene ned fra Fløya. De gjør det fordi plankene i kloppene ligger med såpass stort mellomrom at bikkjene tråkker mellom med fare for å bryte av beina. Noe å ha i bakhodet for at kloppene skal få ligge i fred og goodwillen fra fot og bikkjefolket blir litt større
De kloppene som ligger fra før er jo rimelig tette,men litt råtne og ødelagte.Hvis vi hadde vært å spikret litt, ville de blitt mye sikrere,drenering ville gjort at man ikke trengte klopp flere steder også. Men det blir uten min hjelp,har fått vondt i halsen iløpet av dagen. Host,host!