sted: hardbakkedalen i Bergen tid: lørdag 17.10.09 edit: preview fra ett av to kamera, alt skal redigeres sammen kjørere: Bendik (v-10)og Jarle (commie supreme dh) filming/redigering: Torbjørn Fjellestad musikk: eh, aner ikke
jeg var der selv, men kom for sent til å være med så syklet litt for meg selv. Har ikke syklet dh på en stund pga brukken finger og diverse så hadde uansett ikke holdt følge Enjoy
"Shoot some Downhill fotage in the woods with some friends yesterday. This is just a little teaser of the material... We had a EX1 and Gopro cam there as well, so there will soon be a much better video comming up :)"
dette blle filmet med ett eller annet litt bedre Canon speilreflekskamera, husker ikke hvilke i farten
Re: DH: høstmoro i By du Plask 17.10.09 - the preview!
[Re: Larsf]
#83432519/10/200920:06
Takk for tilbakemeldingene!Kommentarer skal viderebringes til Torbjørn, som filmet og la sammen denne snutten. Som skrevet over har vi ytterligere materiale fra en EX1, i 720 50p. Materialet dere ser over er tatt opp i 1080p, og konvertert til 25fps. Sangen er vel forøvrig av Fischerspooner, og heter Kick in the Teeth.
Blir kanskje en liten stund til det kommer en fullstendig versjon, men vet at fotografene er veldig gira på å få lagt sammen en god klipp av det hele raskest mulig.
Redigert av BendikSH; 20/10/200906:59.
MVH Bendik S.H.
[Re: BendikSH]
#83450020/10/200908:06
Godt å se at det finnes tegn til anderledes tenkning i en sjangre som holder på å drukne i sine egne, stadig resirkulerte klisjeer.
For det er jo bare å gjøre det motsatte for engangs skyld:
- Rolig og langsom kameraføring - Lange shots - Større fokus på noe annet enn rytterne (i dette tilfellet faktisk bakken) - Bra timing med hensyn til dagslyset - En dertil passende roligere musikk
Dvergen er han som pleier å hjelpe deg ut av knipa daglig. Gratulerer med overstått forresten, hvor gammel ble du egentlig?
Takk til alle gode tilbakemeldinger! Torbjørn fortjener all ros for god filming og klipping. Jesper sine klipp fra kamera nummer to ser også ut til å ha blitt meget bra så forhåpentligvis klarer de å gjenskape den gode stemningen i den neste.
Det som er kult er at disse gutta ikke er inne i sykkelverdenen, kanskje dette er grunnen til nytenkningen som M@rtin snakker om:)
personlig falt ikke sangen helt i smak. Elektronika er noe jeg kan sånn noen lunde og det finnes en del andre sanger som og er rolige som rett og slett er vesentlig bedre syns jeg. Deler av sangen er ok, mens de programmerte trommene eller rytmiske elementene i refrenget ikke funker i det hele tatt. Mulig det finnes bedre remixer av den. For min del ødelegger den litt for filmen, men vi får se hvordan det ferdige resultatet blir. Tror det skal bli knall.
og til karen som kommenterer sangvalget i sykkelfilmer vil jeg anbefale se mer på sykkelfilmer. Rolig elktronika er langt fra uvanlig, men min definasjon av rolig elektronika er kanskje litt forskjellig fra andres
edit: nå har jeg hørt denne sangen noen ganger for å si det slik og rytmeseksjonene i refrengene ødelegger det som ellers hadde vært en riktig så postal service aktig go sang. Den er ikke dårlig, men det blir som å... eh, hive på noe utrolig unødvendig oppå noe som allerede er bra. Skuffende at de som programmerte eller produserte dette ikke hørte det samme, men smaken er vel som baken.
Redigert av heinrich; 20/10/200922:23.
[Re: heinrich]
#83489720/10/200920:21