helt enig i SEILBÅT.
krever som regel dog at man har båtplass!
H-båt er flott turbåt som selges billig og seiler bra!
ok eksemplarer fra 40 000,- og oppover. disse har som regel påhengsmotor, noe som gjør at du kan få en NY og driftssikker motor for noen få tusenlapper, fremfor å ha en gammel diesel innenbordsmotor.
ønsker du noe litt større så kan du se etter Comfort 30 eller søsterbåten som heter Albin Ballad.
men om du virkelig vil ha seilbåt så er det dette som gjelder
www.11mod.infohusk på at om man er landkrabbe så er det nok lettere å lære seg båtliv når ting skjer i 6knop fremfor at det går i 35knop.
Snekke kan også være et kjekt alternativ. Det finnes bilhengere for snekke nå så båtplass er ikke et "must"
en 20fots snekke er ofte godkjent for 8-10 personer, mens de fleste daycruisere i 18-20fots klassen ikke tar flere enn 6
selv seiler jeg som mannskap på endel regattaer med båter som eies av venner, samt at det blir noen helgeturer.
som familiebåt har vi en enkel "badebåt" en pioner 15 med 30hk som står på henger. denne sjøsettes enkelt og greit og har sålangt vært både her og der... oslofjorden, drammensfjorden, tønsberg, Eikern, Sundvollen osv.
men om jeg skal gi en anbefaling ang. daycruiser så vil jeg anbefale Fjordling!!! helt super båt.