Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Invitasjon til åpent utformøte fra NCF

Invitasjon til åpent utformøte fra NCF #825833 05/10/2009 19:07
Contessa Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Utforsesongen 2009 er på hell, og vi har positive og negative erfaringer friskt i minne. Norges Cykleforbund ønsker å ha et åpent møte på Gardermoen hvor vi diskuterer utfordringer, strukturendringer og tiltak i utforsporten fremover.

Hvordan vil du at utforsesongen 2010 skal se ut? Hvilke endringer mener du må gjøres for at utforsporten i Norge skal få en positiv utvikling?

Ta med deg disse tankene og møt opp på Quality Airport Hotel Gardermoen, mandag 19. oktober kl. 18.00.

Møte vil ledes av Thomas Dahlsrud og undertegnende, og vi håper å se mange engasjerte utøvere, arrangører og ledere! Hjelp oss gjerne med å spre budskapet.

Bindende påmelding innen 12. oktober til stine.antonsen@sykling.no. (Ikke meld dere på gjennom denne tråden.)

Med vennlig hilsen
NORGES CYKLEFORBUND
Stine Antonsen
Utdanning- og utviklingsansvarlig
+47 67804920 | +47 95941764
www.sykling.no

It isn't what you do, it's the way you do it!

..:: Stine ::..

PS: Contessa er Stine som privatperson, ikke Stine i jobbsituasjon :-)
Re: Invitasjon til åpent utformøte fra NCF [Re: Contessa] #829949 12/10/2009 09:39
SiljeKH Offline
Fjellrev
Fjellrev
BUMP for Forbundet. Fristen er i dag. Viktig å komme med sine meninger for å legge en god plan.

Re: Invitasjon til åpent utformøte fra NCF [Re: SiljeKH] #829998 12/10/2009 11:11
Contessa Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Hei (og takk Cheeky)!

Jeg minner om utformøtet på Gardermoen førstkommende mandag, 19. oktober kl. 18.00. Se invitasjon på http://www.sykling.no/t2.asp?p=23943&x=1&a=256330.

Påmeldingsfristen er i dag, men det er svært få påmeldte. Per i dag er vi flere fra NCF enn fra miljøet. Jeg håper at så mange som mulig kommer, så vi kan få et nyansert og riktig bilde av hvordan vi skal drive utforsporten videre. Vi kommer til å legge frem noen tanker om hvordan vi skal utvikle a) arrangementene og b) utøverne, men vi er helt avhengig av å ha med dere i miljøet for å få god og riktig fremdrift.

Så jeg utvider påmeldingsfristen til onsdag og håper at mange ombestemmer seg, og hjelper til med å spre budskapet J

Med vennlig hilsen | Best regards

NORGES CYKLEFORBUND
Stine Antonsen
Utdanning- og utviklingsansvarlig
+47 67804920 | +47 95941764
www.sykling.no

Re: Invitasjon til åpent utformøte fra NCF [Re: Contessa] #830106 12/10/2009 13:28
simenberg Offline
Avhengig
Avhengig
Siden jeg satser på en utfor-karriere i veteranklassen, stiller jeg på møtet. Fordi jeg regner med at jeg kan plukke opp noen stalltips om hva jeg har i vente når formtoppen skal sitte om tre år.

Selger Spesh Turbo Levo i XLarge
2022 Specialized Levo | 2012 RM Flatline WC | 2016 Trek Powerfly 7+
facebook.com/SimenBergPhotography
Re: Invitasjon til åpent utformøte fra NCF [Re: simenberg] #830219 12/10/2009 17:18
bonsak Offline
Entusiast
Entusiast
Nydelig Simen. Vi kommer to fra Rye utfor.

-b

Stolt medlem av F-A-R og Norsk Geriatrisk Dirt Forbund
Trener utforgruppa SK Rye

Re: Invitasjon til åpent utformøte fra NCF [Re: bonsak] #830341 12/10/2009 20:02
JonahHex Offline
Leppedefekt kåbbåj
Leppedefekt kåbbåj
Nydelige Simen og Bonsak får selskap fra skogene rundt Drammensfjorden også ICON_SMILE

Re: Invitasjon til åpent utformøte fra NCF [Re: JonahHex] #830387 12/10/2009 20:52
Rednax Offline
Ringrev
Ringrev
Tar kontakt med Stine i morgen.

Så sant klubbkassen tillater det, Norwegian byr på lav pris tur/retur Bergen, og jeg får vikar, stiller BMK med representant også.

Noen tips om hvordan man kommer seg til konferansehotellet fra flyplassen rimelig og greit? (Norwegian tar 500,- for sykkel på fly. En vei.)

..just wait 'til I'm cllipped in and sober..
Re: Invitasjon til åpent utformøte fra NCF [Re: Rednax] #830447 12/10/2009 22:02
vaagen Online
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Shuttle buss fra 06:00 - 23:00, avgang hel og halv fra flyplassen, dist. 5km, 50kr

Andreas Huuse Vaagen
Re: Invitasjon til åpent utformøte fra NCF [Re: vaagen] #830492 13/10/2009 06:35
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Jeg stiller.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Invitasjon til åpent utformøte fra NCF [Re: sykkeloyvind] #830510 13/10/2009 07:18
Bjørn B Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg også!

Bjørn

Insta: @bjornballangrud

Sportssjef NTG Lillehammer terrengsykkel
Løypelegger Ultrabirken
Re: Invitasjon til åpent utformøte fra NCF [Re: Bjørn B] #830655 13/10/2009 11:33
Contessa Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Så bra at så mange stiller! Etter påminnelsen i går, er vi oppe i 35 deltakere, hvor både arrangører, utøvere på alle nivåer, foreldre, dommere, skribenter og bakkemannskap er representert! Og vi har bekrefta deltakere fra Kristiansand, Bergen, Hafjell og kanskje Oppdal. Veldig bra!

Shuttlebussen er et godt alternativ ja! Stopper ved alle hotellene.

Re: Invitasjon til åpent utformøte fra NCF [Re: Contessa] #830660 13/10/2009 11:36
Contessa Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
S22: OSL – Thon Hotell – Rica Hotel – Quality Hotell

Re: Invitasjon til åpent utformøte fra NCF [Re: Bjørn B] #830717 13/10/2009 12:40
H
holejos Offline
Veteran
Veteran
H
Det er hyggelig å registrere at det nå er en skikkelig god gjeng med masse erfaring som stiller på møtet! Ting vil skje. Veldig bra!

Jostein

Specialized Levo / Diverge

Re: Invitasjon til åpent utformøte fra NCF [Re: holejos] #832187 15/10/2009 17:45
Trygve_ Offline
Besatt
Besatt
Jeg har ikke mulighet til å stille på møtet, men som tidligere med-arrangør av NC og generelt engasjement rundt miljøet gjorde jeg meg mange tanker før jeg la inn årene. Jeg skal ikke legge skjul på at jeg jobbet med dette for å skaffe meg prosjektstyringserfaring utenfor IT bransjen, men jeg kunne absolutt tenkt meg å arrangert flere ganger hvis det ikke hadde vært for en god del svakheter og mangler rundt hele systemet her i landet.

Vil først si at jeg håper møtet tar til seg den generelle interessen rundt sporten (terrengsykling), og da ikke bare blant de aktive innen utfor, freeride, dirt etc - men ser på mengden av mennesker i Norge som har en terrengsykkel, som sykler Birken osv. Og basert på dette ser hvor stor den kommersielle verdien av sporten potensielt har hvis forbundet tør å satse.

Når jeg var med å teamet som arrangerte på Voss, var det aldri problem å få tak i sponsorer. Og det trengte man, når man skulle leie tidtageranlegg, heis, gravemaskin, firehjuling osv osv osv. Her ble vi slått i bakhodet av NCF sine regler, fordi NCF allerede har sine etablerte sponsorer. Jeg har ingen problem med å forstå det at man trenger etablerte rammeavtaler sentralt hos forbundet, men vi som arrangerer ble aldri fremlagt muligheten for å få noe budsjett/midler for vårt arrangement via NCF som kan matche de summene et skikkelig arrangement koster.

Så for å komme med noen konkrete punkter/forslag:

- Ønsker man bra arrangementer, må det være enkle og veletablerte kanaler for generell informasjon og oversikt over midler rundt det økonomiske, samt tydelige føringer rundt sponsorer. Hvis ikke vil mange gi opp allerede i planleggingen, hvis man har som mål å levere kvalitet uten å bryte reglementet.

- Man må kunne vise skjønn rundt deler av reglementet som ikke direkte går på sikkerhet eller selve utførelsen av sporten. Eksempel: på Voss hadde Utfor NC mulighet til å bli sendt på NRK (live-on-tape), noe som både ville markedsført sporten og sponsorer - men pga rigide regler (som ingen visste om de hadde mandat til å overstyre) rundt hvilke dager i uken arrangementet måtte være på (og når representanter fra NCF kunne være tilstede), ble ikke dette noe av. Vi fikk alikevel til sendetid, men ikke med den kvaliteten vi potensielt kunne fått til.

- Utfor er anderledes enn de fleste andre grener innenfor sykkelsporten, og det kan kanskje (!) være en idè om NCF gikk direkte på alpinanlegg som har infrastruktur til å arrangere, som et alternativ til at initiativet bør ligge hos sykkelklubbene alene. På den måten kan man etablere et samarbeid med kommersielle interesser (alpinsteder) som ønsker å markedsføre seg, for å styrke kvaliteten på arrangementene (de fleste større alpinanlegg er vant til å prosjektere forskjellige arrangementer, og har derfor avdelinger som kan planlegge og gjennomføre dette i samarbeid med NCF i henhold til føringer fra NCF - og de ønsker jo å levere et bra produkt).

- NCF kan sette i sammen enkle oversikter over hvordan doserte svinger, broer, hopp og andre elementer bør/skal konstrueres, hva en løype bør og ikke bør inneholde og hva man for all del bør unngå. På lik linje som man enkelt finner for bygging av elementer i skatehaller etc. Selvsagt ikke som et alternativ til lokal veiledning og ekspertise, og ikke perfekte maler, men for at man ikke skal måtte følge opp hver eneste meter av traseen, men kan komme inn som observatører med litt større intervaler. Siden lokale forhold må taes hensyn til, snakker vi altså her selvsagt om konseptuelle føringer, men det kan fungere som effektive hjelpemidler for å informere større arbeidslag/arrangører om hva som må på plass for å etablere en god trase. Ikke misforstå; løyper må absolutt ha noen ansvarlige som er kyndige, men det kan forenkle veldig mye.

- Generelt synes jeg at sporten fortjener mer oppmerksomhet fra media, og interessen er jo der (det viste jo NRK på Voss). Jeg tror det skal skal små grep til fra NCF sin side for å få mer oppmerksomhet. Aktiviteter som gjerne blir plassert i "ekstremsport" båsen har i flere år nå fått mange spaltemeter. Her ligger egentlig initiativet på NCF vedrørende hvordan de ønsker å presentere sporten, men man ser jo hvordan sportsbutikker, klesbransjen og andre allerede bruker utforsykling i sin markedsføring, så at dette er et blikkfang ute hos forbrukere vet man jo allerede. Så klarer man å lage en presentasjonsramme rundt sporten, med et pressekit og en mediestrategi osv, og legge dette frem for potensielle arrangører og sponsorer, så tror jeg man kan komme langt rundt det å skaffe midler = kvalitet.

Som det fremkommer mellom linjene her, så tror jeg kanskje at det også kan være en ide å splitte ut utforsykling når det kommer til sponsorer til NCF. Alternativ kreve mer av sponsorene til NCF når det kommer til å skaffe midler til utfor. Dette krever selvsagt at man har et produkt og strategi å selge sponsorene, ref. siste punktet over.

Håper møte blir konstruktiv!

Mvh,
Trygve

Re: Invitasjon til åpent utformøte fra NCF [Re: Rednax] #833852 19/10/2009 07:25
Rednax Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Rednax
Tar kontakt med Stine i morgen.

Så sant klubbkassen tillater det, Norwegian byr på lav pris tur/retur Bergen, og jeg får vikar, stiller BMK med representant også.

Noen tips om hvordan man kommer seg til konferansehotellet fra flyplassen rimelig og greit? (Norwegian tar 500,- for sykkel på fly. En vei.)

Takk for tips om shuttle bus!
For ordens skyld; jeg stiller ikke, men BMK blir behørig representert av formann Roger Thomsen.

Lykke til på møtet!

..just wait 'til I'm cllipped in and sober..
Re: Invitasjon til åpent utformøte fra NCF [Re: Rednax] #834459 20/10/2009 06:49
bonsak Offline
Entusiast
Entusiast
Stine, takk for flott møte i går. Jeg tror det er viktig at denne dialogen fortsetter. Det er ett av mange virkemidler for å gjøre denne sporten til noe mer enn det den er i dag.

mvh
Bonsak

Stolt medlem av F-A-R og Norsk Geriatrisk Dirt Forbund
Trener utforgruppa SK Rye

Re: Invitasjon til åpent utformøte fra NCF [Re: bonsak] #834608 20/10/2009 11:09
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Bra oppmøte eller?

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Invitasjon til åpent utformøte fra NCF [Re: RazeFaze] #834626 20/10/2009 11:33
SiljeKH Offline
Fjellrev
Fjellrev
Rundt 45 deltagere pluss en håndfull fra Forbundet.

Moderator  support