Hvordan er det med trøyene fra Kalas, er de små eller store i størrelsen? Er det noen som har erfaring med det? Det er greit å vite når man skal bestille rulleturtrøye.
Jeg fikk Fortius litt for sent ifor, og jeg har funnet ut at siden vi ikke har noen CX liga i norge så blir det bra å teste formen utover vinteren innendørs.
Må bare skaffe meg en vifte før lysebotn, det glippe og kjippe noe veldig ubehagelig på denne rlv`en...
Jeg har Kalas trøye og bukse. Nå er vel jeg kanskje i en egen vektklasse her inne, da jeg er 1,83 og 92-93 kilo. (ikke noe mobbing, jeg var 110-115 i begynnelsen av sommeren).
Uansett så passer XXL i trøye for meg og XL i buksa.
Ser virkelig frem til touren, men gruer meg litt til Lysebotn og andre etapper med tekniske utfordringer. Tenkte å kjøpe en egen stasjon/laptop for Rulleturen. Er det noen som vet om et dataopplegg som garantert funker uten å risikere å kræsje. Så har jeg funnet ut at bakhjulet må være 100 %, med litt kast - så blir det fort en grusom hakking
Dearvvuodaiguin - med hilsen F A Selfors, Sirma CK, Deatnu, Finnmark
Jeg stiller i år også. Gidder ikke kjøre prologene i år heller. Det får de som planlegger en formtopp i mars gjøre. Rulletouren er gøy også for oss som ikke kjører hardere enn terskel i vinterhalvåret
Hadde det bare vært å lett... Men 1 minutt med bånn pine en sjelden gang tror jeg bare er sunt for kropp og sinn..
Jeg sparer de 1-minuttsdragene til de gangene jeg må spurte til toget (og det blir noen ganger altså). Ser ikke helt treningseffekten av 1-minuttsdrag på sykkel i vinterhalvåret, men andre må gjerne være uenig. Skal nok revurdere den filosofien den dagen noen av de som slår meg på rulletouren også sykler fra meg på ritt
'Megadyrt' er vel kanskje å ta i litt. Både jeg og de fleste andre har vel plukket kjipere trøyer ut av butikken til langt høyere pris. Det er ikke så mange som er billige på små opplag, men om du har noe lurt oppi ermet så send meg en PM.
Så vidt jeg kan se står kvalitet og pris i ok forhold hos Kalas. Leveringstid er også viktig her. Men ikke minst må dette kunne gjøres uten at det krever for mye arbeid fra min side, enten det gjelder detaljdiskusjoner, ørten korrekturrunder. Av den grunn er utenlandske leverandører uaktuelt.
Jeg har styre-enheten, og har aldri brukt det (bortsett fra å har noe å sette gaffelen i ).
Sykkelen sitte sturdy, og det ser tøft ut... En fordel da, den blir noe kortere for dem som ikke har alt for mye plass.
Det beste jeg gjørde da jeg kjøpt det var i kjøpe en cycleOps gummimatte, spare parketten, og selv om du har lest tester der det stå at fortius er utrolig stille..err, for å sier det slik, du må ha musikken ganske høyt om du vil for med deg teksten, kjøp de andre familiemedlemmer øreklokker
Ser at det er flere steder de er utsolgt for I-Magic, og heller ikke skal ta den inn igjen (bl.a. hos Fast-Bikes). Noen som vet hvorfor? Er den på vei ut? Det er vel en viss forskjell på mekanikken fra I-Magic'en til Fortius'en har jeg skjønt, men ellers virker det jo som man med I-Magic'en får en helt fin VR-rulle til en del kroner mindre enn Fortius'en?
Etter det jeg forstår kan man også kjøpe Tacx Flow (ca 3000,-), oppgraderingssoftware til i-magic (ca 1500,-).
Da har man i utgangspunktet en i-magic. Så er jeg litt usikker på om man trenger Fortiussoftwareoppgraderingen i tillegg (ca 700,-), men det kan muligens andre her svare på.
Jeg har samme dilemma som deg og lurer på om det er verdt to lapper ekstra for Fortius.
Noen som vet om det er stor forskjell i antallet deltakere som bruker i-magic i forhold til Fortius i Rulletouren (evt andre løp på nettet)?
Ang deltakere: Sjekk resultatlisten fra fjoråret f.eks. Ligger på rulletour webben. Vil anta Fortius vil øke mer enn i.magic og i.magic nå utgår hos leverandørene. Fortius vs. i.magic er omtalt i en rekke tråder tidligere også Kort fortalt: Fortius har kraftigere brems. I.magic klarer ca 5% stigning reellt simulert, deretter skalerer den på fart ifht effekt for å få reell i fart i brattere stigning. Fortius klarer brattere stigning, men kan hakke litt, over ca 10-12% stigning, noe avhengig av vekt på rytter etc.
Vi har i alle fall blitt en god samling (nesten 40) Rulletourere som skal ha trøye. Det er gøy!! Det får meg til å tenke på at det kommer til å utrolig festlig om jeg får øye på en Rulletour trøye på ritt neste sesong.....
(Siste frist er i morgen, og så settes produksjonen i gang)