Ghost har vunnet flere tester i Terrengsykkel. Sist rittfulldempertesten der RT Lector WC-modellen scoret veldig bra, godt hjulpet av suverent utstyr i forhold til pris, men også god geometri og velfungerende dempersystem.
Har kjørt både HTX og RT fra Ghost og er jevnt over veldig fornøyd. HT-en har jeg kjørt mye i nesten 3år og hvis den byttes ut neste år, blir det i så fall til fordel for en nyere modell. Kunne vært artig å prøve med taper-styrerør + litt andre småting. RT-en føler jeg egentlig at jeg ikke blei helt venn med, men det kan komme av at jeg kjørte small istdf. medium som jeg gjør med HT-en. Var stabil og fin pga. den relativt slakke styrevinkelen og virka bombesikker. Men hva er det du synes den var bedre på enn Anthem X-en din, hvis det er det du har? Lurte lenge på en X sjøl, men gadd aldri vente på et greit nok tilbud. Er vel en av de syklene jeg har mest lyst til å prøve.
Øyvind: Kan du nevne noe av det dere fant i testen som var negativt om sykkelen? (usikker på om dette er upassende...?)
Nå har vi vel skrevet dette i testen som sto på trykk i bladet tidligere i sommer, så da går det an å skrive det her også. Kritikken som kan rettes mot Ghost'en som vi testa, er på flisespikkernivå, men man kunne kanskje forventa en litt lavere totalvekt, siden utstyret er såpass lett og påkosta. SID World Cup-gaffelen krever langvaring innkjøring. Det er råflott med en så fjong gaffel, men er betydelig fordyrende sammenligna med en Team som ikke er noe dårligere, og knapt merkbart forskjell i vekt.
Men hva er det du synes den var bedre på enn Anthem X-en din, hvis det er det du har? Lurte lenge på en X sjøl, men gadd aldri vente på et greit nok tilbud. Er vel en av de syklene jeg har mest lyst til å prøve.
Var litt upresis, jeg har en Athem 1. Den var jeg veldig fornøyd med når den var ny, men utviklingen har tydeligvis gått mange skritt videre. Når jeg nå fikk prøve en Ghost Lector Team som veide nesten 2 kg mindre enn min Anthem, var det lett å merke at det var en adskillig kvassere sykkel.
Har kjørt AMR Lector 7700 helt siden i vår. For første gang en fulldemper etter år med HT. Ville ha en solid sykkel med 12 cm demping, og vurderte mange merker. GHOST svarer absolutt til forventningene. Gjennomført høy kvalitet, riktig utstyr, flott ramme, fornuftig pris og i tillegg Skalstad som er en kunnskapsrik og profesjonell leverandør. Så GHOST anbefales ubetinget. For to uker siden testet jeg min HT som har blitt oppgradert med ny demper og div....6 mnd siden sist...vel...får venne meg til den som vintersykkel....men det er bare fulldemper som gjelder nå....helt ny opplevelse...
Har syklet på Ghost Lector HT i 16 mnd og er meget godt fornøyd. Den sprengte budsjettet mitt i fjor sommer men det har absolutt vært verdt det! Eneste minus er at Magura hadde bedt om å få alle gaflene inn til service og det har tatt j¤%&/ lang tid... Fikk til slutt en lånegaffel fra Kongsberg så sesongen berget takket være Skalstad.
Kunne ikke la være å kline til på dette tilbudet, det var så godt som en Scott Spark 10 til halv pris (jadajada, jeg veit du ikke er helt enig i det )
RT Lector World Cup.
Liten nedtur at den røde ramma ikke var å oppdrive i min str, men dette blir bra uansett.
(skulle det være noen der ute som veit om noen som er gode til å lakkere karbonrammer (er det mulig, forresten?), hadde jeg satt pris på å høre om det)
Du bytter vel bildet på nikket dit også nå.... Blir det med WC farger eller team? Sikkert mulig å få lakka litt orange på'n også, det ville passa fint til drakta.
Henning: Iflg Skalstad vil jeg nå knuse min argeste konkurrent, gjett om jeg gleder meg til det!
(for dere andre: Henning er formann i klubben vår, og mannen jeg elsker å slå. Heldigvis klarer jeg som oftest det, men da han for ei uke siden kjøpte seg ny sykkel, fikk han et lite forsprang igjen, og da kunne ikke jeg være noe dårligere... )
Har selv bestilt ny Ghost RT Lector. Gjorde dette selv om jeg kommer til å skru av( og kanskje selge) hjulene, bremsene, bakgir, triggere og krank. Kanskje gaffelen også, hvis det passer, da jeg har et nytt sett Fox F100RLC FIT liggende
Energihuset Merida Norsk Organisasjon for Terrengsykling NOTS
Re: Erfaringer/meninger om Ghost?
[Re: GardS]
#82706607/10/200919:05
Tenkte jeg fikk oppdatere bittelitt, for nå er jeg faktisk en Ghostrider!
Dro til Skalstad Sykkel på Kongsberg til morran for å få levert en RT Lector World Cup. Gleda meg som en unge, å så deilig det er når alle ønsker blir innfridd!
Møtte opp 2 timer før åpningstid, og var lova en tur på 1.5 - 2 t i Kongsbergs stimekka sammen med importøren og Henning i Re som også har blitt en ivrig Ghostrider.
Vi la ut i et utall av oppoverbakker, på en sykkel som var som skapt for stiene. Min "gamle" Giant Anthem 1 er merkbart tyngre, og demperne på Ghost virker veldig mye bedre. Jeg blei skikkelig sliten, noe som la litt begrensninger på moroa nedover på slutten, men fyttigrisen så gode stiene var, og fremfor alt sykkelen!
Ny sykkel er dødsgøy, men jaggu trur jeg det var nesten like morro å oppdage de fantastiske stiene rundt omkring Kongsberg.
At Roar Skalstad i tillegg er en knakandes kjekk kar med skikkelig peiling på sykkel gjorde dette til en kanontur! Det er forøvrig en stor fordel å ha med selgeren på jomfruturen, det er alltid litt småjusteringer som må til. Ikke like lett for alle å fikse det selv. Og neppe mange andre sykkelselgere som tilbyr det samme!
Veit ikke hvor mye jeg har anledning til å "skryte" av butikker her inne, men jeg vil anbefale alle som vurderer å kjøpe terrengsykkel å ta en tur eller en telefon til Skalstad
Nå blir det mye morro med feite dekk, feit sykkel og sølete stier utover høsten! Og så skal jeg perse på Birken til neste år