Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Sykkelklubb Oslo

Sykkelklubb Oslo #825179 04/10/2009 13:39
A
akvilas Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
A
Året 2009 var min første sesong med sykkel. Etter å ha vært en utrent kontorrotte startet jeg Mars 2008 med løpetrening med fokus på Oslo Halvmaraton i september 08.

Deretter ble det påmelding til Birken-trippelen 2009, og sykkelen ble innkjøpt i påsken 09. Det var første gang jeg hadde hatt en sykkel på ca 3 år. 6 uker etter sykkelkjøpet debuterte jeg i Montebellorittet (og syklet mer på sti i det rittet jeg enn jeg hadde gjort i hele mitt liv før) og 2 uker etterpå Raumerrittet. I august ble det Drammensrittet før jeg kom i mål på Birken på ca 4:13, 2:46 bak merkekravet...

Etter at sesongen nå er over (etter Birkebeinerløpet og Oslo Halvmaraton) er fokus flyttet på 2010. Neste år blir mye av det samme, men muligens økt med 1-2 ritt til, for moro skyld.

Og da eret naturlig neste steg er å melde seg inn i en sykkelklubb, for å unngå engangslisener. Så da blir spørsmålet (og hele poenget med denne posten); hvordan finner jeg ut hvilken klubb jeg bør melde meg inn i? Hvilke alternativer har jeg? Og hva er medlemskravene i sykkeklubbene (må man delta på noe?)

Mest av alt ønsker jeg en klubb for å spare penger, men om klubben også har fellestreninger i helgene kunne det også vært vurdert om da nivået var relevant for meg...

Noen som har forslag til klubb? Bor i Oslo...
Og hva er pris for å være med i klubben? Og hva koster egentlig en aktiv lisens?

Redigert av akvilas; 04/10/2009 14:08.
Re: Sykkelklubb Oslo [Re: akvilas] #825219 04/10/2009 15:00
pjokkis Offline
Medlem
Medlem
Som deg hadde jeg min første sesong med organisert sykling i år. Meldte meg inn i Sportsklubben Rye, og stilte spent opp på stitrening med min gamle sykkel - litt skeptisk til om de andre var superspreke og superseriøse sammenligna med meg. Men det blei en positiv opplevelse - man delte inn i grupper etter nivå, man venta på de som ikke var like raske, og nybegynnere/nykommere var velkomne.

I sesongen er det vel 3-5 treninger pr uke (sti, langkjøring i marka, bakkeintervall), så det skulle være nok å velge i for de fleste.

Når det gjelder penger, betalte jeg 250 kr i medlemskontingent. Jeg deltok bare i Raumerrittet og Birken (du slo meg jammen med 5 minutter...), så det blei bare engangslisenser. Vet ikke hva en helårslisens koster.

Det er ingen krav til hvor mye trening du må stille opp på i Rye. Men du kan bli bedt om å stille opp på dugnad som mannskap ved et arrangement i løpet av året.

Les mer på http://www.sportsklubbenrye.no/terreng. Hvordan ting funker i andre klubber vet jeg ikke, men min erfaring er at Rye kan anbefales ICON_SMILE

Re: Sykkelklubb Oslo [Re: akvilas] #825271 04/10/2009 17:12
LFCForever Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: akvilas
Og hva koster egentlig en aktiv lisens?

Jeg betalte 780,- for helårslisens

YNWA
Re: Sykkelklubb Oslo [Re: LFCForever] #825345 04/10/2009 19:04
ThB Offline
Besatt
Besatt
Det er i så fall den utvidede med ekstra forsikring. Vanlig master ligger rundt 600 kr.

Thomas
Re: Sykkelklubb Oslo [Re: ThB] #825379 04/10/2009 19:59
Supernova Offline
Ivrig
Ivrig
Rye støttes.

Veldig stor terrenggruppe med bra oppmøte gjør at det stort sett alltid er noen i like god/dårlig form som deg. Det ventes alltid på de tregeste uten sure miner. (unntatt på lørdagsøktene som er styrkeprøven oppkjøring frem til sommeren)
Stort pluss også for bra spinningopplegg på Elixia på vinteren (du må melde deg inn i Elixia eller betale 50kr pr økt).
Klubbtøyet er også svært billig og bra.

Selv har jeg ikke vært på trening i år, men føler at medlemskontigenten hjemles i helårslisens og billige klær. I tillegg er det morsomt å ta i et tak for grasrota på dugnad i nissancup, trndhm-oslo eller oslo triathlon.

"Now don't make me get off this bike!"
Re: Sykkelklubb Oslo [Re: akvilas] #825418 04/10/2009 21:25
bsmell Online
Entusiast
Entusiast
Jeg mener å huske at Gamle Oslo Sykkelklubb ble startet i fjor(?) av noen brukere her inne.
E-post: gamleoslosk@gmail.com

Bjørn
Re: Sykkelklubb Oslo [Re: bsmell] #825483 05/10/2009 07:33
srs Offline
Avhengig
Avhengig
Noen som vet om det er krav fra klubbenes side å stille i klubb klær ved sykkelløp? Vet det sikkert er ønskelig, men er det påkrevet????

http://www.froy.org/ Frøy er klubben som står mitt hjerte nærmest og passer hvis du bor litt sør/øst i Oslo.

http://www.osisykkel.org/ Er du student, så kanskje dette er din klubb

http://www.ikhero.com/ Hero har vel ingen terrenggruppe så da utgår vel den klubben....

It`s not the fart that kills, but the smell
-Petter Solberg-

http://rittranking.merida.no/person/64252/view
Re: Sykkelklubb Oslo [Re: srs] #826190 06/10/2009 11:20
L
larsove Offline
Entusiast
Entusiast
L
Hei,
Gamle Oslo SK har klubbdrakter, men ingen krav om bruk. Forbundet krever bare at du ikke stiller i en annen klubbs drakt.

Ellers er Gamle Oslo SK et godt alternativ om du bare vil ha helårslisens og kanskje bli med på noen turer innimellom. Vi hadde ambisjoner om en fast ukentlig økt i år, men kom aldri i gang. Kontingenten i år var 100 kr uten noen krav til oppmøte eller dugnad. Kontingent for neste sesong er ikke fastsatt, men tviler på vesentlig økning.

Lars Ove,
syreleder Gamle Oslo SK

Moderator  support