Hvem har ventet lengst på saker fra CRC?
|
Hvem har ventet lengst på saker fra CRC?
25/09/2009 20:32
|
sanouka
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Har bestilt et luftesett som fikk status "shipped" 8 sept og venter fremdeles. Det er jo gått snart tre uker nå og jeg ser cyclecomp. har fått det inn igjen.....er det så gæærnt med CRC at det kanskje er like greit å bestille hos våre svenske venner istedenfor å vente og vente?
"It never gets easier, you just go faster."
|
|
|
Re: Hvem har ventet lengst på saker fra CRC?
[Re: sanouka]
25/09/2009 20:39
|
Viggi
Entusiast
|
Entusiast
Har opplevd at posten Norge brukte nesten 3 uker (18 dager) på å fortolle en pakke med demper fra Tyskland. Det tok kun tre dager fra leverandør i Tyskland til norge. Er godt mulig posten bruker litt tid på pakken din også...
Kan pakken din spores? Sjekk i såfall hvor den befinner seg.
Redigert av Viggi; 25/09/2009 20:40.
Vigdis - What goes up...
|
|
|
[Re: Viggi]
25/09/2009 20:48
|
erst
Medlem
|
Medlem
Jeg fikk beskjed om at pakken min ble sendt fra England til Danmark, så Norge, til fortolling(her manglet papirer fra posten), til posten(for å få papirer), tilbake til fortolling (ok heldigvis), så et par dager over fjellet. Men de kom på døra med den da  Litt over to uker, 2,5 kanskje? Har du ikke fått sporingsnr.?
|
|
|
[Re: erst]
25/09/2009 20:58
|
sanouka
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
standard frakt på CRC har ikke sporing før etter 15 virkedager....hehe.....klein deal det der......får holde meg til svenskene i fremtida, der har det gått smud.
|
|
|
25/09/2009 21:33
|
Cannondahl
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Brukte UPS Express Saver sist jeg bestilte fra CRC. Pakken ble levert på døra tre dager etter! Koster riktignok et par hundringser ekstra, men i mine øyne er det verdt det. Anbefales!
|
|
|
25/09/2009 21:33
|
ventle
Besatt
|
Besatt
Ventet over tre uker på en pakke fra CRC i januar. Gratisfrakten (Parcelforce) har sterkt variable leveringstider. Betalte for UPS expedited sist gang, da tok det nøyaktig en uke fra bestilling til levering på døra.
Og Vigdis, jeg venter i skrivende stund på ett sett bremser som brukte to dager fra Frankrike til postens godsterminal, har nå ligget der i 8 dager før jeg i dag endelig fikk ett brev med beskjed om å sende inn kvittering på det jeg hadde kjøpt ettersom det manglet i pakken. Blir vel nærmere to og en halv uke før de er fremme hos meg...
mvh Helge
|
|
|
[Re: ventle]
26/09/2009 07:43
|
mtbmaniac
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg har ventet mer enn en måned på at første bestilling skulle gå ut, når pakken kom var en av delene ødelagt under frakt, sendte det tilbake, deretter tok det ytterligere en måned før jeg fikk ny vare. Fikk et gavekort på 10 pund.
|
|
|
[Re: mtbmaniac]
26/09/2009 08:00
|
GardS
Ivrig
|
Ivrig
Har sluttet med gratis frakt fra CRC. Eller andre forsendelser som ender hos Posten. Posten klarer nesten alltid å rote til alt. Bruker UPS/FedEx til alt fra utlandet
Energihuset Merida Norsk Organisasjon for Terrengsykling NOTS
|
|
|
[Re: GardS]
26/09/2009 08:32
|
Diablito
Veteran
|
Veteran
Med Parcelforce er det uhovelig mange transportører inne i bildet før pakken din havner i Posten - Parcelforce til Danmark, GLS til Norge, og Posten når du selvsagt ikke er hjemme når GLS prøver å levere hjemme hos deg uten at du får beskjed. Og "alle" har jo sin strekkode, så pakken ser jo ut som et lite "juletre". Skyter de da feil kode, går sporinga i ball. Så synes du det tar lang tid, ligger den sannsynligvis og venter på deg et sted. Så ring enten Posten for å sjekke om den har kommet dit - sporingsnr fra Parcelforce står som kundens refearnse på sendingen. Eller direkte til GLS på telefon. Du finner nr ved å søke her på forumet. Jeg fant min pakke nå nylig på det lokale postkontoret. Da hadde den vært uten bevegelse i Parcelforce sin sporingsløsning ca en uke. Den hadde kommet til Norge, men ingen ting hadde ankommet meg 
"I ride hard so the pain is over faster" - Marco Pantani
|
|
|
[Re: GardS]
26/09/2009 08:35
|
Fenris
Ringrev
|
Ringrev
har handla med CRC runt 10 gangar, og ganske store bestillingar kvar gang. Trur rett og slett eg berre handlar der av gammal vane. Det MINSTE eg nokonsinne har venta er tre veker!!.. ein gang venta eg i to månadar. Då hadde pakken forsvunne på mystisk vis.. og CRC ville ikkje hjelpe meg med å finne den. Til slutt fikk eg på ein eller anna måte ringt alle mellomledda, og pakken blei til slutt funnen i ein vanndam i eit hjørne på eit lagerbygg i Danmark. Kva posten har klart å prestere å gjere med forsendelsane mine, orkar eg ikkje å starte på eingang;)
Nordfjord Grovsyklarlaug
|
|
|
[Re: Fenris]
26/09/2009 08:59
|
Elgvenn2
Besatt
|
Besatt
Jeg opplevde at pakken havnet i en status hos posten som krevde at jeg skulle ta kontakt med de. I følge posten ble det sendt ut brev til meg 2 ganger, men mottok de aldri.
Få tak i sporingsnr. hos aktuell transportør og sjekk hvilken status pakken har.
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
|
|
|
[Re: Elgvenn2]
26/09/2009 11:33
|
M@rtin
MaBose Infotainment
|
MaBose Infotainment
Det var så mye pes med bestillinger fra CRC de siste gangene hos meg (lang tid før de fikk sendt pakka avgårde, finne ut hvem som sitter på den, hvilket referansenummer har pakka fått nå, etc.) at jeg har kuttet sjappa ut inntil videre.
Martin
|
|
|
[Re: M@rtin]
26/09/2009 12:11
|
RobinB
Ringrev
|
Ringrev
Samme som Martin. CC funker flesk, bare synd de ikke har like bra utvalg som CRC. Ellers har jeg begynt å sjekke norske nettbutikker. Det betyr ofte noe høyere pris, mens noen faktisk har greie priser. Og jeg betaler gjerne litt ekstra for å slippe ventingen. Prøver også å handle litt på LBS hvis de har inne det jeg er ute etter og ikke har prisa seg helt bort. Noen får man jo tilogmed rabatt hos 
|
|
|
[Re: RobinB]
26/09/2009 15:12
|
comerik
Entusiast
|
Entusiast
37 dager på dempegaffel med Parcelforce. Skal sies at jeg bor i Hjertet av Indre Troms.
|
|
|
[Re: comerik]
26/09/2009 16:08
|
BjornS
Ivrig
|
Ivrig
Jeg bestilte tre pakker, en fra CRC og to fra "våre venner" i Horten (bikeshop.no). Den første fra CRC tidlig i september. Begge pakkene fra bikeshop kom fram før bestillingen fra CRC, selv om de var bestilt mange dager etter den første CRC-bestillingen. Dog: all ære til de ansatte på postkontoret på Vikhammer som sto på mye mer enn det som skal forventes av de. Pakken dukket til slutt opp hos de idag. Så moralen er å bruke de nettbutikkene som er nærmest deg  Bj
|
|
|
[Re: BjornS]
26/09/2009 22:17
|
Elgvenn2
Besatt
|
Besatt
Moralen er vel at det er trist vi bor i et land der alt post fra utlander må sjekkes i mente for at staten skal kunne kreve toll og mva av alt. Det går helt garantert ann å finne en mer strømlinjeformet måte å løse hele greia på, hvis man virkelig vil! 
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
|
|
|
[Re: Elgvenn2]
27/09/2009 09:33
|
jag
Ringrev
|
Ringrev
Posten tok 212,- i gebyr for å forskuttere MVA til Toll og avgfitsdirektoratet. Dette synes jeg er for unødig mye.
Noen erfaringer med om UPS tar gebyr for tilsvarende?
/Jan
PS. tok vel ca 10 dager fra bestilling, til varen ankom. Raskt ekspedert fra CRC, men transporten tok tid.
Redigert av jag; 27/09/2009 09:34.
"I never understood wind" - Donald Trump
|
|
|
[Re: Fenris]
27/09/2009 10:48
|
Diablito
Veteran
|
Veteran
Til slutt fikk eg på ein eller anna måte ringt alle mellomledda, og pakken blei til slutt funnen i ein vanndam i eit hjørne på eit lagerbygg i Danmark. Kva posten har klart å prestere å gjere med forsendelsane mine, orkar eg ikkje å starte på eingang;) Du må slutte å klage på "posten" når det er en transportør i Danmark (Parcelforce eller GLS) som roter bort pakken din "Posten" gjør nok sine sprell de også, men de blir litt for ofte sittende med svarteper siden det meste til slutt havner i deres distribusjonsnett.
"I ride hard so the pain is over faster" - Marco Pantani
|
|
|
[Re: Cannondahl]
27/09/2009 11:57
|
atlekristensen
Ivrig
|
Ivrig
Sant. Jeg bestiller ikke mer fra CRC mer pga andres pakkeproblemer. Slikt er jo uaksetabelt. (De to siste pakkene var greit nok, det var under 200NOK, og det tok cirka 7-10 dager på å komme hit) Men hva er det egentlig gjør det slikt at pakker forsvinner? Jeg venta lenge på en pakke fra Russland (ebay, hva ellers?!), men den kom aldri og iflg dem ble den sendt tilbake, og pakken er under momsgrensen... De har sendt den igjen, og jeg fikk trackingnummer. Jeg vet at de som har æøå i navnet sitt får flere problemer enn de "rene" (hihi!), men har du - Fenris - sære tegn i navnet ditt? Jeg lurer fælt på hva som fikk pakken din til å "forsvinne"! Brukte UPS Express Saver sist jeg bestilte fra CRC. Pakken ble levert på døra tre dager etter! Koster riktignok et par hundringser ekstra, men i mine øyne er det verdt det. Anbefales! Joda, men i mine øyne er det sinnsykt å måtte betale noe ekstra for å få utført en tjeneste som burde allerede hatt vært bra nok fra før! De tar penger for frakten og hvis de ikke klarer å utføre jobben sin for det de tar burde [sensurere mye vekk] Forskjellen mellom idiotisme og grov kaptialisme er veldig liten. 
|
|
|
[Re: atlekristensen]
27/09/2009 13:40
|
simenf
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hvor mye billigere er CRC sånn i forhold til cyclecomponents.com?
SImen - hjernevasket av storhjulsmafiaen
Ibis Ripley/Spec Levo SL/Trek Farley - nots.no
|
|
|
[Re: simenf]
27/09/2009 20:23
|
Sykkeline
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Jeg bestilte varer fra CRC en gang i august. Etter 3-4 uker uten at jeg hørte noe tok jeg kontakt og spurte hvor pakka mi var. Den var ikke sendt fordi noe av det jeg bestilte ikke kom på lager før i november. NOVEMBER!!!!! Men si fra til kunden, neida! De hadde faktisk ikke tenkt å sende meg noe som helst før i november. Jeg kansellerte ordren og bestiller ikke mer derfra.
Sykkeline
|
|
|
[Re: Sykkeline]
27/09/2009 20:30
|
K1neth
Ivrig
|
Ivrig
Hærlig!
Pakken lå i england i 2 uker uten at jeg fikk høre at de venta på deler som skulle komme om år å dag. Send, NÅ!
|
|
|
[Re: Diablito]
27/09/2009 20:38
|
Fenris
Ringrev
|
Ringrev
Til slutt fikk eg på ein eller anna måte ringt alle mellomledda, og pakken blei til slutt funnen i ein vanndam i eit hjørne på eit lagerbygg i Danmark. Kva posten har klart å prestere å gjere med forsendelsane mine, orkar eg ikkje å starte på eingang;) Du må slutte å klage på "posten" når det er en transportør i Danmark (Parcelforce eller GLS) som roter bort pakken din "Posten" gjør nok sine sprell de også, men de blir litt for ofte sittende med svarteper siden det meste til slutt havner i deres distribusjonsnett. Eg klagar ikkje på posten i dette tilfelle. Eg snakkar om mellomleddet i denne "historia", og tilføyer at posten OGSÅ har rota det til for meg mange gangar, noko eg og skriv at eg ikkje gidd å gå nermare innpå denne gang;).. Men det dreiar seg om fleire historier av ca samme kaliber som "mellomleddhistoria".
Redigert av Fenris; 27/09/2009 20:39.
Nordfjord Grovsyklarlaug
|
|
|
[Re: jag]
28/09/2009 09:24
|
ventle
Besatt
|
Besatt
Posten tok 212,- i gebyr for å forskuttere MVA til Toll og avgfitsdirektoratet. Dette synes jeg er for unødig mye.
Noen erfaringer med om UPS tar gebyr for tilsvarende?
/Jan UPS tar 150 kroner i "utleggsprovisjon". Uansett beløp, såvidt jeg vet, Posten nøyer seg med 103 (?) kroner hvis pakkens verdi er under 1000.
mvh Helge
|
|
|
[Re: ventle]
28/09/2009 12:39
|
Nanok
Veteran
|
Veteran
Måtte også ut med over 200 spenn av posten sist gang. Min erfaring er posten roter veldig med pakkene fra crc. I vinter ventet jeg rundt 5 uker, men de to siste var på grunn av at jeg ikke fikk utlevingslapp (noe som hendte på 3 av 4 forsendelser i vinter). Ble mye rot med tollen og fikk en ny innbetaling i sommer. Det viste seg at de hadde fortollet den 2 ganger.
I samme periode hadde jeg en bestilling fra wiggle som kom igjennom uten problemer på litt over en uke. Det rare er at begge ble sent med Parcel men at wiggle hadde et mye bedre sporingsystem.
CRC med UPS kom veldig fort en gang jeg prøvde det (tror det var 3 dager). Men tollopgraver kom over en måned etter.
If you play in the dirt, you get dirty. McNulty
|
|
|
[Re: Nanok]
28/09/2009 12:53
|
Olen
Entusiast
|
Entusiast
Må for det første aldri finne på å bestille noe fra CRC uten at det står "in stock" på varen. Må heller aldri finne på å gå for free shipping med ParcelForce, GLS og Posten. HAr aldri skjønt hva som er det egentlige problemet med CRC og posten i Norge, men resultatet er uansett det samme hver gang. Posten klarer ikke, vil ikke, gidder ikke eller har ikke lov til å fortolle pakken av en eller annen grunn som forsåvidt kan skyldes ufullstendige opplysninger fra CRC. Vet ikke. Den blir iallefall liggende nedprioritert i lange tider og det eneste som kan speede opp prosessen er den vanlige ringerunden med GLS i Danmark, Posten og Posten utenlandsavdelingen. De har en del fredagskaffe, men er som regel hyggelige og behjelpelige.
Dette har blitt diskutert her inne så mange ganger nå og meg bekjent har det aldri skjedd at en postansatt har blandet seg inn i diskusjonen. Så det eneste vi foreløpig kan konkludere med er at ingen som jobber i Posten driver med terrengsykling. Det sier jo en hel del bare det.
|
|
|
[Re: Olen]
28/09/2009 16:00
|
sanouka
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Hehe.....dette kommer til å ta sin tid, fått beskjed av CRC at pakka kan la seg spore etter 15 virkedager så det er vel i morra el noe sånn.......det som gjenstår å se er jo om noen overhodet har peil på hvor den er. Bestiller et luftesett til hos svenskene og har for første gang kjøpt julegave før lille julaften 
|
|
|
03/10/2009 16:12
|
ruslebiff
Medlem
|
Medlem
har ikke hatt problemer med crc,men posten norge de har til og med prestert og sende en pakke tilbake til crc,som jeg måtte ordne selv for og få sendt tilbake.og posten tar tollgebyr elv om sykkeldeler er tollfritt,hurra for posten norge
|
|
|
[Re: ruslebiff]
03/10/2009 18:45
|
Santacruz
Besatt
|
Besatt
Jeg venta i 4 måneder før pakke ble returnert til Irland fra Danmark. Ble så sendt på nytt med kurer på 3 dager som også viste seg å være billigere en posten. Go figure. I win.
|
|
|
[Re: Santacruz]
04/10/2009 13:20
|
duckhill
Medlem
|
Medlem
jeg ventet i 5- 6 uker på et par pedaler
"Det er ikke umulig - det er bare en utfordring!"
|
|
|