Utrolig flott sykkel, Morten. Jeg er like forelska i min i dag som når jeg fikk den i vår. Foreslår at du investerer i stort kammer til RP23 (rundt 60 dollar), så får du enda mer lineær vandring. RIP'n takler det fint.
TV
Takk for tipset. Er det en omfattende jobb? Apropos lineær. Etter at Jarand har tafset på gaffelen virker det som om den har fått en mer lineær vandring. Det virker nå mye enklere å få benyttet hele potensialet. Kan dette ha noe med FIT å gjøre?
/mitch
Tunge gir og høy frekvens - slår aldr feil.
Re: Jet9 er begravet, R.I.P. 9 har ankommet
[Re: M@rtin]
#82322801/10/200906:03
Grattis med ny sykkel, Morten. Skal nok ta en titt på denne etterhvert.
Vekt under 12.0kg er meget bra, men dette ser jo ut til å være teoretisk vekt. Har du faktisk veid sykkelen?
Martin
Jeg klokket den inn til 12 blank, men veiingen er gjort med den noe tvilsomme og unøyaktige badevektmetoden. Jeg få karre meg bort til Bjölzen for å få den veid på en sertifisert og godkjent vekt.
/mitch
[Re: MortenML]
#82323401/10/200906:18
Når du er inne på det: jeg er på utkikk etter mindre kammer til min DHX Air, og denne ser for meg ut som et "vanlig" high volume-kammer. Og de passer om hverandre. Byttelåne og sjekke om det passer (evt. måle først...)?
Grattis med ny sykkel, Morten. Skal nok ta en titt på denne etterhvert.
Vekt under 12.0kg er meget bra, men dette ser jo ut til å være teoretisk vekt. Har du faktisk veid sykkelen?
Martin
Jeg klokket den inn til 12 blank, men veingen er gjort med den noe tvilsomme og unøyaktige badevektmetoden. Jeg få karre meg bort til Bjölzen for å få den veid på en sertifisert og godkjent vekt.
Når du er inne på det: jeg er på utkikk etter mindre kammer til min DHX Air, og denne ser for meg ut som et "vanlig" high volume-kammer. Og de passer om hverandre. Byttelåne og sjekke om det passer (evt. måle først...)?
Etter at Jarand har tafset på gaffelen virker det som om den har fått en mer lineær vandring. Det virker nå mye enklere å få benyttet hele potensialet. Kan dette ha noe med FIT å gjøre?
Fikk du oppgradert den gamle gaffelen til FIT? Lyst på.
He took the road less travelled, but somehow won out in the end
Utrolig flott sykkel, Morten. Jeg er like forelska i min i dag som når jeg fikk den i vår. Foreslår at du investerer i stort kammer til RP23 (rundt 60 dollar), så får du enda mer lineær vandring. RIP'n takler det fint.
TV
Ikke før har Morten bygget opp drømmesykkelen før det skal ropes om bytting av demperkammer. Kanskje demperen må pushes før den kan taes i bruk også? Godt han fikk ferdigtuna gaffelen eller så hadde jo sykkelen bare blitt stående
Det er selvsagt VIKTIG å gøre slikt FØR man prøvesykler. Det er i alle fall noe jeg har lært på internett....
Elementært! Tenk om man blir usikker etter å ha prøvd originaloppsettet fordi det fungerer helt tilfredsstillende!!1 Eller at man ikke merker noe forskjell etter å ha prøvd begge! Mammamia!!
Jeg skal skaffe meg justerbar setepinne og har valgt å gå for GravityDropper. Den virker enkel, solid, holdbar, har fått gode kritikker og den er lett å mekke på selv. Spørsmålet blir da: Turbo eller Classic.
Turbo er litt lettere, har en kjappere mekanikk, men er ikke like pen med kabel vinkelrett på røret.
Er det noen med GD-erfaringer som kan anbefale Classic eller Turbo?
/mitch
[Re: MortenML]
#82342201/10/200909:37
TV
Ikke før har Morten bygget opp drømmesykkelen før det skal ropes om bytting av demperkammer. Kanskje demperen må pushes før den kan taes i bruk også? Godt han fikk ferdigtuna gaffelen eller så hadde jo sykkelen bare blitt stående
Jeg har hatt Classic i et par-tre mnd, og liker veldig godt at du må "neppå" setet litt for at det skal gå opp. Med Turbo spretter det opp når du trykker visstnok. Ser for meg uante muligheter for bjelleklang...
-Magnus
[Re: langen]
#82361901/10/200913:35