De hjulstremmene som sitter på den nye terreng toppmodellen til diamant, vil de holde til terreng brukt, eller ville du byttet de ut vis du f.eks skal sykle norges cup terreng?
Hei, beklager litt sent svar på denne, men jeg har bl.a vært i Kina og Taiwan for å følge opp 2010-produksjonen og lagt grunnlaget for noen ´11-nyheter.
De nye KCNC på 2010-modellene har en langt bedre strammefunksjon sammenlignet med de du fant på ´09 syklene. De hadde jeg ikke byttet ut mot noe, jeg hadde byttet TIL de om jeg hadde noe annet på sykkelen min i dag...
Når du lurer på om lakken sitter bedre, tenker du da på området rundt krankhuset? På terrengsyklene med BB30-lager, så skulle ikke området rundt kranken ha vært lakket i første omgang, men pusset ned slik som du ser det på årets landeveissykler med BB30 lager. På syklene som kommer, er dette fikset. Med BB30 lager, så er endene på krankhuset mer eksponert og lakken kan flasse litt av. Dette er jo kun kosmetisk, men jeg forstår jo godt irritasjonen når dette skjer på en ny sykkel.
Jeg tittet litt på den nye verstingmodellen og lot meg først blende av den utrolig lave vekten for en modell man kan kjøpe på den lokal sportsbutikken. Uansett, det neste jeg la merke til var at modellbenevnelsen på underrøret rett over kranken står litt merkelig plassert...
gsport.no skriver at denne er satt sammen av "SRAMs fantastiske nye 10 delte gruppe XX" og FSA K-Force 386 krank. Dette stemmer ikke så godt med bildet... Er det full XX pakke eller leveres den med FSA krank?
gsport.no skriver at denne er satt sammen av "SRAMs fantastiske nye 10 delte gruppe XX" og FSA K-Force 386 krank. Dette stemmer ikke så godt med bildet... Er det full XX pakke eller leveres den med FSA krank?
Virker som det er inkonsistens mellom bildet, tekst og spec på "Diamant APEX LTD-2010" også.
Spec: V-brems, Tekst og bilde: Formula R1 bremser Spec: 27 gir, bilde: 18 gir (2x9) Bilde Fremgir: XTR, Spec: Div SRAM X0/XX
Sykkelen ser med andre ord går det kanskje ann å tyne enda noen gram av vekta her
Redigert av Elgvenn2; 22/11/200922:24.
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Her får man jo tro bildene er riktige og teksten er feil. Det virker slik på de fleste her i alle fall. XX blir jo lansert som en ren XX sykkel og bildet er nok riktig tror jeg.
V brems og 27 gir på Apex LTD vet vi jo at det ikke her, det har Espen W sagt tidligere i tråden.
Det har nok gått litt fort i svingene her. Vi venter spent på riktige spec i løpet av dagen ;-) Fete er de uansett og jeg gleder meg til (snøfritt-) mars...
Her er lekkerbisken selv, pluss minus 6,7 kg med skivebremser og gaffel...
G-Sport/Gresvig sier følgende om Diamant APEX LTD-2010: - Super lett terrengsykkel - Utstyrt med de råeste komponentene i markedet - Veier usansynlige 6,8kg - Den perfekte maratonsykkel - Meget stiv og akselerasjonsvillig
Hva veier den da?
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Akkurat nå veier den eneste som er foreløpig er ferdigprodusert 5960g med 11-27 alu kassett og stiv karbon gaffel
Hohooo!! Sykt!
Men hva er det som gjør den så lett? Ser på masse av toppmodellene og det eneste jeg ser som den vanlige forskjellen er dekkene. Noe annet som er spesielt?
"Oj, her var det bratt!" Tidligere medlem av HardTail-Mafiaen
Jeg synes G-sport kan koste på seg å ha en skikkelig utstyrsliste på hjemmesidene på de litt dyrere modellene sine. Folk som kikker på sykler i klassen 15K og over er ofte litt mer interesserte i detaljene enn den "gemene hop"?
Jeg synes G-sport kan koste på seg å ha en skikkelig utstyrsliste på hjemmesidene på de litt dyrere modellene sine. Folk som kikker på sykler i klassen 15K og over er ofte litt mer interesserte i detaljene enn den "gemene hop"?
Helt enig! Full spec i tillegg til et skikkelig bilde. De forstørrelses greiene funker dårlig om en ikke skal se små deler og detaljer av sykkelen. En link til et bilde i god kvalitet burde være med.
i tillegg er det greit det stemmer det som faktisk står der... Ser at Apex LTD er oppdatert siden i går, men Apex TXX er fortsatt feil, både krank og girsystem. Det må da være lov å skryte litt av full XX pakke, ekke den grom a?
Akkurat nå veier den eneste som er foreløpig er ferdigprodusert 5960g med 11-27 alu kassett og stiv karbon gaffel
Hohooo!! Sykt!
Men hva er det som gjør den så lett? Ser på masse av toppmodellene og det eneste jeg ser som den vanlige forskjellen er dekkene. Noe annet som er spesielt?
EspenW veier og vurderer hver eneste komponent. Det er det som gjør Nakamura/Diamant så bra. Få andre merker som har så gjennomtenkt spec. I tillegg er nok hjulsettet vesentlig lettere enn de aller fleste andre hjulsett som følger med ferdige sykler.
Men skal du bruke de aller letteste i teknisk terreng ville jeg byttet styre, dekk ++. Vekten ville fortsatt vært respektabel, men innsatsen og pengene kunne også blitt brukt til å slanke andre sykler.
Men skal du bruke de aller letteste i teknisk terreng ville jeg byttet styre, dekk ++. Vekten ville fortsatt vært respektabel, men innsatsen og pengene kunne også blitt brukt til å slanke andre sykler.
Og 11-27 alu kassett egner seg vel best til veiing..