Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 6 1 2 3 4 5 6

Birken Grand Prix.

Re: Birken Grand Prix. [Re: olechr] #813257 16/09/2009 08:59
Blafreræva Offline
Norseman
Norseman
Hvis utfor også skulle være en del av "sammenlagtkonkurransen" for en slik helg må det settes som krav at man benytter samme sykkel på alle øvelser.

Rundt år 2000 (lenge siden gitt:-)) var det kvalifisering til WC med 1 runde temporitt dagen før fellesstarten. Veldig fett opplegg egentig, og en veldig god mulighet til å se hvordan nivå man egentlig ligger på. De 50 første i WC sammenlagt var garantert å bli seedet inn blant de 50 første (dvs lederen av WC kunne droppe å starte i kvalifiseringen og starte som nr 50 på fellesstarten). Alle andre ble seedet etter temporittet (dvs hvis jge vant(!!!!) temporittet ville jeg starte som nummer 51. Dette var en veldig god løsning (og veldig moro). Tror noe av grunnen til at de gikk bort fra det var at det tok ganske lang tid å arrangere tempoen (1 min startintervall på alle startende).

Re: Birken Grand Prix. [Re: Blafreræva] #813261 16/09/2009 09:03
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Jeg syklet noen ritt i Australia som også hadde tempoetappe som en runde i XC-løypa. Dag to var det xc-ritt og dag tre maraton i en lang løype.
Kult opplegg.

De som har et bein innenfor klubbstyrene rundt omkring bør ta med innspillene her videre.

Oystein L, du jobber innad i NCF?

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Birken Grand Prix. [Re: Blafreræva] #813265 16/09/2009 09:04
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg leser, og tenker.

NC 2010 skal utformes i løpet av høsten, så fortsett diskusjonen!
Undertegnede garanterer at alle innspillene vil bli tatt med i prosessen.

Re: Birken Grand Prix. [Re: olechr] #813267 16/09/2009 09:04
W
wheel69 Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
W
Hvem føler seg skikket til å bringe slike saker inn for dem som sitter med makt og styre og stell?
Kunne en slik tråd som dette, dog mer konsis, basert på massive svar fra brukerne om hva utøvere ønsker seg brukes som grunnlag for et insitament fra sykkelforbund/klubber?

Får sykkel-byråkratene med seg slike tanker og meninger?

Redigert: der kom svaret meg i forkjøpet ICON_SMILE

Redigert av wheel69; 16/09/2009 09:05.

It's not you, it's my bike.
Re: Birken Grand Prix. [Re: wheel69] #813281 16/09/2009 09:25
olechr Offline
More than words
More than words
Lars petter ja samme sykkel må brukes. Eller så blir det et utstyrspress som ikke er noe bra.

For 2010 hadde det da vært knall med 2 typer helger:
3-4 helger som gikk på tradisjonelt hvis men da at det var UCI ritt så man kan få sanket litt poeng uten å dra ut.

ca 3 helger hvor det var helg opplegg med flere ritt i helgen. En trondheim helg kunne da sett slik ut:

Lørdag morgen: Tempo en runde Festningsritt løypa.
Lørdag ettermiddag: 1 times ritt i samme løype. Stiller da opp etter resultat fra tempo.

Søndag morgen: Tempo fra toppen av øybergterrengtråkk løypa og ned til bånd. Den sykkel man bruker her må også brukes senere på dagen.
Søndag Ettermiddag: 1-1,20 times ritt i samme løypa.

Man får poeng i n-cup for alle grennene. Med andre ord folk som er kjappe men ikke like utholdene kan fortsatt kjempe om pall i N-cup sammenlagt.

Sammenlagt for helgen er det en bra sammenlagt premiering. Om man da bare skal legge tidene sammen eller om det går poeng får man finne ut av.

En ting er at dette vil bli mere gøy men man vil også få så veldig mye mere igjen for helgen.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Birken Grand Prix. [Re: olechr] #813289 16/09/2009 09:30
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Akkurat det med at ting må gjøres mer moro tror jeg er viktig for å øke og opprettholde deltagelsen.

Ytterst få i Norge driver med terrengsykling fordi de ønsker å bli proffe, men mange gjør det fordi det er kult. Mange av disse holder likevel et nivå som gjør at ambisiøse syklister får litt å bryne seg på.
Hvis det kun er ønsket om å vinne noe som skal være drivkraften for å delta faller hele bunnen av resultatlista bort.

Vi som vet at vi ikke kan vinne må ha det moro mens vi sliter vi også.
Morsommere løyper, kreative rittvarianter (ikke tulleritt), mer som skjer i start og mål, flere elementer som hopp, utforpris, osv vil virke positivt på deltagelsen og publikum.

Øyvind Aas
Re: Birken Grand Prix. [Re: sykkeloyvind] #813297 16/09/2009 09:41
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Men rundbane ritten har vel generellt problem at få deltagare? Hvis jeg ser her i trondheim så var det flera hundre deltagare på et ritt som markathrillern men kanskje 50 totalt i alle senior klasser på NC rittet på festningen. En orsak før nettopp detta rittet kan ha varit at markatråkket gikk dagen efter.

Hvorfor er det så? Maraton ritt får deltagare på alle nivåer men rundbane får ikke deltagare.

Re: Birken Grand Prix. [Re: fredriks] #813306 16/09/2009 09:46
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Sitat: fredriks

Hvorfor er det så? Maraton ritt får deltagare på alle nivåer men rundbane får ikke deltagare.

Fordi rundbane oppfattes som veldig seriøst, samtidig som det er mer krevende løyper/terreng.

Øyvind Aas
Re: Birken Grand Prix. [Re: sykkeloyvind] #813315 16/09/2009 09:56
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Sitat: sykkeloyvind

Fordi rundbane oppfattes som veldig seriøst, samtidig som det er mer krevende løyper/terreng.

Min gjetning var også at det oppfattas som mer seriøst og at det er en stor del av problemet. En annen sak som jeg faktiskt har erfaring av når jeg var med i sportsklassen i en sverige cup er at jeg ikke synes det var så veldig morsomt eller inspirerande at vare med i en klass med 5 deltagare som syklade två varv når eliten syklade 5 varv (vi startade alena). Er nog lite ketchup effekt inblandat her. Ikke så morsomt med få deltagare så folk er ikke med.

Re: Birken Grand Prix. [Re: fredriks] #813319 16/09/2009 09:57
olechr Offline
More than words
More than words
Men rundbane ritten har vel generellt problem at få deltagare? Hvis jeg ser her i trondheim så var det flera hundre deltagare på et ritt som markathrillern men kanskje 50 totalt i alle senior klasser på NC rittet på festningen. En orsak før nettopp detta rittet kan ha varit at markatråkket gikk dagen efter.

Fordi at folk føler at på maraton kan de kjøre mere i sitt eget tempo og syntes det da er mere gøy. Mens rundbane som nå er på ca 2 timer er fort litt kjipere siden man blir hentet igjen av de beste. Aldri gøy når man bli hentet igjen.

Det Øyvind sier med Hopp og sprell er jeg enig i. Lag løypene mere Gøy. Det er terrengsykling vi driver med. Og ikke at det da skal være noe så helsikes knotete men det bør være noen utfordringer. Når NM i rundbane mere eller mindre går på et jorde så sier jo det litt. Det er nemelig ikke gøy for andre enn de som kjemper om toppen.

Når man ser på løyper som feks Offenburg er det teknisk men ikke vanskelig bare sinnsykt moro. Løyper som har vært bra i år som jeg syntes er:
Konnerud, Øybergeterrengtråkk, Svarstad og Bærum nå på slutten. Gøyale løyper. Man kunne dratt det enda litt lengre og lagd noen skikkelig utforkjøringer med bra flyt, hopp og noen kule dropp hvor man hadde chickenruns.

En annen ting man bør tenke på litt neste år er de yngre klasser som feks 15-16 år. Her er det noen skikkelige talenter som er bra trent. Arrangørene har lett for å kutte ned på distansen til de så de nesten ikke får syklet i hele tatt. De får jo ikke kjørt maraton så da bør de hvertfall få kjøre litt lengre rundbane. Cred til Bærum som lot de kjøre i 1 time. For dissa gutta trår noe helt sinnsykt. For å ta et eksempel fra helgen. Ja de kjørte 2 runder mindre enn Menn junior men likevel. De 2 første i menn 15-16 (han enne er 14 som har søkt seg opp og han andre 15) kjørte snitt rundetid på ca 19min 47 sek, vinneren i menn junior kjørte ca 20min 50 sek. Det sier ikke så reint lite.

Så ikke glem de yngre klassene når man skal lage N-cup opplegg for neste år for her er det noen talenter som det er lenge siden vi har hatt her hjemme. Greit de er unge og mye kan skje, men må hvertfall ha et opplegg som gjør at de ikke går lei og stikker til landevei.

Ambassadør for Scott.
Re: Birken Grand Prix. [Re: sykkeloyvind] #813332 16/09/2009 10:10
Sykkelbob Offline
Besatt
Besatt
Dette er moro!! (diskusjonen altså) Siden noen nevnte "klubbledelse" her, så kan jeg rekke opp hånda ICON_WINK

Svelvik SK planlegger (selvfølgelig!) å arrangere NC ritt i løypa vår neste år også.

Siden det er flere lett kamuflerte eliteryttere på forumet her, kan jeg jo lufte denne ideen:

En vakker helg i mai:

Lørdag morgen: Sprint i storgata etter langrennsmodellen (dvs 4 og fire til start. Utslagning) Resultatet brukes som seeding til:
Lørdag e.middag : Rundbaneritt Short Course i Svelvik sin rundbane, 6-7 runder. (1 runde= 11-13 min)
Søndag : NC ritt XC i annen lokasjon (feks. Bærum)

For de som er ukjente med "Sprint i Storgata" konseptet, gikk dette altså av stabelen med start 4 og 4 ryttere og de 2 beste gikk videre til mellomheat og deretter finale. Vi kjørte dette for alle aldersklasser lørdag før NC rittet på søndag. Distansen var på "drepende" 300m. Stemningen var helt villt god! (ikke sant, Rune?)

Det så omtrent slik ut:

Re: Birken Grand Prix. [Re: olechr] #813342 16/09/2009 10:16
B
bjerkseth Offline
Besatt
Besatt
B
Sitat: olechr
Det Øyvind sier med Hopp og sprell er jeg enig i. Lag løypene mere Gøy. Det er terrengsykling vi driver med. Og ikke at det da skal være noe så helsikes knotete men det bør være noen utfordringer. Når NM i rundbane mere eller mindre går på et jorde så sier jo det litt. Det er nemelig ikke gøy for andre enn de som kjemper om toppen.

Nå skal ikke jeg snakke for resten av landet, men her i Asker så er det et helvetes styr for å få gjort noe som helst med mindre man eier jorda selv. Det ble flyttet en stein og trimmet litt kvister og sånt til Vestmarkrittet og det ble oppslag i avisa og greier. Har lenge tenkt at det hadde vært utrolig morsomt å "håndlage" en rundbanetrase, men her i Asker er det hvertfall ganske utenkelig

Instagram: @oivindbjerkseth
Re: Birken Grand Prix. [Re: Sykkelbob] #813344 16/09/2009 10:16
olechr Offline
More than words
More than words
Kut tiltak.

Ambassadør for Scott.
Re: Birken Grand Prix. [Re: Sykkelbob] #813369 16/09/2009 10:27
B
bjerkseth Offline
Besatt
Besatt
B
Sitat: Sykkelbob

En vakker helg i mai:

Lørdag morgen: Sprint i storgata etter langrennsmodellen (dvs 4 og fire til start. Utslagning) Resultatet brukes som seeding til:
Lørdag e.middag : Rundbaneritt Short Course i Svelvik sin rundbane, 6-7 runder. (1 runde= 11-13 min)

Det blir nok bra stemning på en sånn sprint om det er bra vær. Men det må nok være en viss størelse på startfeltet om man skal forvente at alle "gidder" å stille opp på bysprinten. Er det 15 mann på start så er det nok flere som tenker som meg at det er like greit å "spare" beina og heller stille opp bakerst

Re: Birken Grand Prix. [Re: bjerkseth] #813379 16/09/2009 10:36
Sykkelbob Offline
Besatt
Besatt
Sitat: bjerkseth

En vakker helg i mai:

Det blir nok bra stemning på en sånn sprint om det er bra vær. Men det må nok være en viss størelse på startfeltet om man skal forvente at alle "gidder" å stille opp på bysprinten. Er det 15 mann på start så er det nok flere som tenker som meg at det er like greit å "spare" beina og heller stille opp bakerst

hmmm... obligatorisk start..?

Re: Birken Grand Prix. [Re: Sykkelbob] #813382 16/09/2009 10:40
Blafreræva Offline
Norseman
Norseman
En vakker helg i mai:

Dette hadde vært et veldig bra konsept!! Men for at utøverne skal tilbringe hele lørdagen i Svelvik bør nok premien for sprinten være bedre enn kun seeding for kvelden. Hvis ikke tror jeg nok mange sparer beina og kun blir med på kvelden. F.eks. pengepremier til de 4 første vil trekke mange elite-ryttere.
Mye bra tanker som jeg håper blir gjennomført!!

Re: Birken Grand Prix. [Re: Sykkelbob] #813388 16/09/2009 10:45
B
bjerkseth Offline
Besatt
Besatt
B
Sitat: bjerkseth

En vakker helg i mai:

hmmm... obligatorisk start..?

Man kan jo trille gjennom de 300 meterene på litt over minuttet i joggesko og vanlige klær ICON_WINK

Re: Birken Grand Prix. [Re: bjerkseth] #813400 16/09/2009 10:57
Sykkelbob Offline
Besatt
Besatt
ICON_WINK Døh! Liker du ikke å sykle du eller...????

* Pengepremier
* Obligatorisk start
* NC poeng

Gidder du å tråkke da...????? ICON_LAUGH

..og Blafre: Hele dagen i Svelvik? Hallo: Vi har både bokhandel og dagligvare! ICON_LAUGH

Hehe.. Nei, keep it coming!! Innspill til å skape et arrangement som folk liker, er kjærkomment det. Poenget mitt var å gripe tak i noe av det som ble nevnt tidligere i tråden her, og begynne å bli litt konkret her.. ICON_WINK

Re: Birken Grand Prix. [Re: Sykkelbob] #813402 16/09/2009 10:58
B
bjerkseth Offline
Besatt
Besatt
B
ICON_WINK Døh! Liker du ikke å sykle du eller...????

* Pengepremier
* Obligatorisk start
* NC poeng

Gidder du å tråkke da...????? ICON_LAUGH

Da blir det full gass, selv om jeg stinker på 300 meter ICON_TONGUE

Re: Birken Grand Prix. [Re: bjerkseth] #813443 16/09/2009 11:28
JonahHex Offline
Leppedefekt kåbbåj
Leppedefekt kåbbåj
^^ kun med vinden i ryggen ICON_WINK

Re: Birken Grand Prix. [Re: Blafreræva] #813451 16/09/2009 11:32
B
brede Offline
Entusiast
Entusiast
B
Genial diskusjon med mange gode innspill.

Jeg liker å se hva skiskyting gjorde med sporten sin og resultatene av endringene. Nostalgikerne vil sikkert hevde at sporten er ødelagt da det ikke lenger er klassisk skigang med intervallstart og store startfelt. Dette har blitt en enorm kommersiell suksess:
- Fellestart
- KORTE distanser
- Mange øvelser på kort tid (intervallstart-jaktstart-stafett)
- Mange potensielle vinnere

Dette er i tråd med det mange andre her foreslår.

Jeg tror det er viktig at XC blir MYE mer actionfylt og med et betydelig større antall potensielle vinnere som gjør det mer interessant for både deltagere og publikum.

Selv om Ole Einar Bjørndalen er suveren i skiskyting vinner han selv på sitt mest suverene bare annet hvert renn og det er ofte veldig spennende helt frem til gutta går i mål.

Nøkkelen for å få flere potensielle vinnere ligger i traseen og kjøretiden.
På landevei lunker feltet på lav puls i flere timer og noen prøver å stikke i brudd av og til.
I rundbane er det full pinne fra start og "brudd" er nesten uten unntak avgjørende for sluttresultatet i rak motsetning til landevei.

Med kortere kjøretid vil flere holde følge lenger og endres traseene slik at det i noen deler vil være fordel med feltkjøring (noen strekker med god bredde og jevnt underlag) vil utbrudd kunne kjøres inn og sluttresultatet blir mer uforutsigbart selv etter at rittet er i gang. Dette vil endre sporten så det blir mer innslag av taktikk da et brudd ikke bare tynner ut tetgruppa, men kan medfølge at den som stikker mister muligheten til å vinne hvis han ikke holder unna til mål.

Jeg synes sammenligningen med NC og Nissan Cup er interessant.
I Nissan er det fest i alle klasser.
I NC er det nitrist i aldersklassene.
Forskjellen er helg vs onsdag OG kjøretiden (løypene er i flere tilfeller identiske)...
Jeg anser meg selv som OK trent men det er likevel sinnsykt stor forskjell på å restituere seg fra 45-60 minutter full spiker på Nissan kontra 2 timer og 15 minutter på NC så valget av hva jeg kjører gir seg selv.

Når sykkelparken har høyere verdi enn bilparken er prioriteringene i vater.
Re: Birken Grand Prix. [Re: brede] #813467 16/09/2009 11:47
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Ser på resultatet av aldersklasserna i festningsrittet. De brukte ca 50 min. Eliten brukte 1.30. Hvis detta er typiskt før NC så er det vel ingen forskjell mot nissen cup før aldersklasserna.

Synes på en måte at det er lite fel at jemføre med skiskyting. Sjelva skytinga gjør en sådan konkurranse veldig spennande då allt kan hende. Fellestart på ski er ikke alltid like morsomt og jeg savner til hvis del individuell start på ski.Femil fellestart begynner ialle fall bare at bli tull.

Re: Birken Grand Prix. [Re: fredriks] #813491 16/09/2009 12:11
Sykkelbob Offline
Besatt
Besatt
Ser på resultatet av aldersklasserna i festningsrittet. De brukte ca 50 min. Eliten brukte 1.30. Hvis detta er typiskt før NC så er det vel ingen forskjell mot nissen cup før aldersklasserna.

Men det er det ikke. Når man sier "NC" mener man NC ritt i normert distanse og det er fra 2:00 til 2:15

Re: Birken Grand Prix. [Re: Sykkelbob] #813524 16/09/2009 12:42
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F

Men det er det ikke. Når man sier "NC" mener man NC ritt i normert distanse og det er fra 2:00 til 2:15

Har tittar rundt lite og det virker som at eliten ikke alltid bruker 2 timmer på NC ritten i norge.

Jeg har ikke heller funnit noen konkurranse der ikke vinnaren i aldersklasserna (veteran,30-39 tex) har en tid på ca en timme. Det var det siste jeg kommenterte.

edit: er din poeng at tex festningsrittet som står som NC i rundbane en då ikke er vad folk kaller NC?

Redigert av fredriks; 16/09/2009 12:44.
Re: Birken Grand Prix. [Re: fredriks] #813535 16/09/2009 12:49
B
brede Offline
Entusiast
Entusiast
B
Femil fellestart begynner ialle fall bare at bli tull.

Og akkurat dette har også skiidretten etter hvert skjønt. I Tour of Ski (eller hva det het igjen) konkurrerte de i 9 dager fordelt på 7 konkurranser. Vinnertiden i sammendraget var på under 3 timer toltalt.

Masse action på kort tid. Genialt :-)

Re: Birken Grand Prix. [Re: Blafreræva] #813536 16/09/2009 12:50
W
wheel69 Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
W
Sitat: Blafreræva
Hvis utfor også skulle være en del av "sammenlagtkonkurransen" for en slik helg må det settes som krav at man benytter samme sykkel på alle øvelser.

Rundt år 2000 (lenge siden gitt:-)) var det kvalifisering til WC med 1 runde temporitt dagen før fellesstarten. Veldig fett opplegg egentig, og en veldig god mulighet til å se hvordan nivå man egentlig ligger på. De 50 første i WC sammenlagt var garantert å bli seedet inn blant de 50 første (dvs lederen av WC kunne droppe å starte i kvalifiseringen og starte som nr 50 på fellesstarten). Alle andre ble seedet etter temporittet (dvs hvis jge vant(!!!!) temporittet ville jeg starte som nummer 51. Dette var en veldig god løsning (og veldig moro). Tror noe av grunnen til at de gikk bort fra det var at det tok ganske lang tid å arrangere tempoen (1 min startintervall på alle startende).

Må man ha så lange intervaller mellom de startende da? Hva med 10-15 sekunder? Ved 200 deltagere vil start-avviklingen ta 40-50 min.

It's not you, it's my bike.
Re: Birken Grand Prix. [Re: fredriks] #813538 16/09/2009 12:50
Sykkelbob Offline
Besatt
Besatt
Når man snakker om Norges Cup, tror jeg vi underforstått snakker om "eliten" (Menn Senior) og "normert tid" - dvs det som står definert i UCI sitt tekniske reglement for øvelsen XC (rundbane). Der står det at Menn senior skal ha vinnertid på 2:00 til 2:15.

Det finnes nok flere ritt som fraviker dette med eller uten dispensasjon.

Veteranklassen kjører kortere distanse enn elite.

Når man argumenterer for at NC rittene burde være kortere, er det med henvisning til hvordan regelverket sier at det egentlig skal være. At flere ritt korter ned distansen er nok bare et tegn på at dette ønsket begynner å bli utbredt.

Re: Birken Grand Prix. [Re: brede] #813550 16/09/2009 13:02
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Sitat: brede
Femil fellestart begynner ialle fall bare at bli tull.

Og akkurat dette har også skiidretten etter hvert skjønt. I Tour of Ski (eller hva det het igjen) konkurrerte de i 9 dager fordelt på 7 konkurranser. Vinnertiden i sammendraget var på under 3 timer toltalt.

Masse action på kort tid. Genialt :-)

Det jeg mente var at jeg mye hellre skulle vilja se en fem mil individuel tid en en fem mil fellestart ikke at fem mil var før langt. Dette er nog noe som mange har skjønt numera men der FIS ikke har gjort noe hittils.

Jeg er til hvis del positiv til forskjelliga konkurranser inom ski men det virker som at enkelte felles starter begynner at bli kjedliga.

Sen vet jeg ikke hur positivt det er det som jeg har førmig skjedde i avslutningen i falun. Reglerna var så kompliserte så nestan ingen visste vad som trengtes før at vinne.

Sykkelbob, jeg kommenterte inlegget øver mitt og der var det på slutet en diskusjion om hvorfor Nissan cup var mye mer populært en NC i framførallt aldersklasserna. Det var det jeg kommenterte.

Re: Birken Grand Prix. [Re: fredriks] #813566 16/09/2009 13:13
B
brede Offline
Entusiast
Entusiast
B
Sen vet jeg ikke hur positivt det er det som jeg har førmig skjedde i avslutningen i falun. Reglerna var så kompliserte så nestan ingen visste vad som trengtes før at vinne.

Enig at det ble litt kaos i Falun, men det positive er jo at de tør å innføre endringer i sin streben etter å heve sporten. Med alle de kule ideene som er foreslått i starten på denne tråden så tenker jeg at det må da være bedre å prøve endringer i MTB også og tørre å feile heller enn ikke å gjøre noe,

Sykkelbob, jeg kommenterte inlegget øver mitt og der var det på slutet en diskusjion om hvorfor Nissan cup var mye mer populært en NC i framførallt aldersklasserna. Det var det jeg kommenterte.
Her er vel begge deler rikttig.
I Nissan Cup på Skullerud kjører eliteklassen 4 runder og aldersklassen 3 runder.
I NC rittet på Skullerud kjører eliteklassen 8 runder og aldersklassen 5 runder.

I begge arrangementene er det bra deltagelse eliteklassen, i NC rittet har aldersklassene ofte bare 3-5 deltagere. Løypa er den samme.

Re: Birken Grand Prix. [Re: fredriks] #813582 16/09/2009 13:30
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Dette har jo også noe med markedsføring å gjøre.

Nissan Cup er både godt markedsført (og godt innarbeidet etter mange år), mens mange av NC-arrangørene har gitt fullstendig f.. i å fortelle noen om at de arrangerer ritt.

Side 2 av 6 1 2 3 4 5 6

Moderator  support