|
|
Lei av kamikazesyklister i kondomdress
|
Lei av kamikazesyklister i kondomdress
11/09/2009 04:41
|
EspenStr
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Lei kamikazesyklister Jepp! Politiet kjører syklistene hardt for tiden. 
Redigert av BB700; 11/09/2009 04:41.
|
|
|
Re: Lei av kamikazesyklister i kondomdress
[Re: EspenStr]
11/09/2009 04:50
|
lph
Avhengig
|
Avhengig
Tenk, kondomdress! Og "hvileputer"!
De er verstingene, det har jeg alltid sagt. Makan.
|
|
|
[Re: lph]
11/09/2009 06:09
|
NjalVM
Besatt
|
Besatt
Eg vart forbikøyrd av/køyrde forbi/forbikøyrd av/køyrde forbi ein kamikazesyklist i dag..
Ho var iført ballerinasko, gjennomsiktige strømpebukser, mini-miniskjørt, kort kåpe og sydvest...
Så dei opptrer i alle former.
Men det er godt onkel blå ryddar opp i dette, men ordlyden i artikkelen gjer ikkje at bilistar for meir respekt for oss to-hjulte som oppfører oss i trafikken...
Vaskar kleda mine sjølv...
|
|
|
11/09/2009 06:41
|
GeirK
More than words
|
More than words
Hvordan er passformen til syklistens klesdrakt relevant her?
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
[Re: GeirK]
11/09/2009 07:52
|
Hæ?
Navnet skjemmer ingen.
|
Navnet skjemmer ingen.
Fordi de fleste mellom Rosenborg og Charlottenlund som er kamikazesyklister er ikledd ettersittende klær.  En snill, lykkelig stisyklist på vei til eller fra marka med sin baggy og Camelback tar det med ro. Det samme gjør bestemor på DBS Classic og treåringen på sin Bambo. Det mest skremmende er at de kommer i full fart gjennom uoversiktlige underganger uten tanke for at umiddelbart etter undergangen er det i beste fall et T-kryss. Jeg har selv blitt nedkjørt i en slik situasjon - der jeg stoppet helt opp og stod stille. Idioten klarte ikke å holde svingen inn i undergangen, og dundra meg, sykkelen min, klærne mine, sykkelen sin og seg selv inn i betongveggen. Har også en bekjent som ble borte fra jobb i over ett år grunnet skulderkomplikasjoner etter påkjørsel på akkurat samme sted. Begge ulykkene forårsaket av kondomdresskledd kamikazesyklist. Jeg må legge til at det ofte også opptrer småbarn på skolevei her, og dessverre ofte også mopeder på vei til Brundalen Videregående. Begge deler på sykkel- og gangsti ...  Kort oppsummert - min empiriske forskning hver dag mellom Rosenborg og Øvre Charlottenlund viser at de fleste "sykkelbøllene" er de som kommer i terrsittende klær, og som trolig tar jobbtransport som trening. Dessverre.
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
|
|
|
11/09/2009 07:53
|
EgilS
More than words
|
More than words
Hvordan er passformen til syklistens klesdrakt relevant her? Det er da helt klart det viktigste parameteret for mange! På samme måte som at det er skiløpere med kondomdress som skaper alle konflikter i marka om vinteren. Om det er misnøye med egen kroppsform eller noe annet merlkelig vet jeg ikke. Min erfaring er at treningssyklister oppfører seg bedre i trafikken enn hva de med strikkegenser, hjelmen på bakhodet og barnesete gjør.
|
|
|
11/09/2009 07:59
|
SimonS
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det er bare en klassisk bilist vs syklister aviskommentar. Avis oppslag og "nettdebatter" om temaet har følgende kjennetegn: Tour de France(ikke vet jeg hva det har med saken å gjøre). Kondomdress. Trusler om å kjøre ned syklister(gjelder dette også barn som sykler til skolen,eller bare menn i "kondomdress"?) Folk som ikke kan argumentere med annet en bannord og hatefulle ytringer. Manglende forståelse av vegtrafikkloven. Sykkelstier som ikke finnes. Gruppehat. Hetsing av feite menn i trang "kondomdress" Jeg har til gode å se negative kommentarer om kvinner i disse "debattene". Er ikke kvinner som sykler i trange kondomdresser kanskje også feite  ? Politimenn som fyrer opp under stemningen(way too go  ..) Pluss en masse annet tull. Jeg kan ikke ta politiets innsats alvorlig i det hele tatt lengre,her snakker vi om en etat som henlegger saker med videobevis av gjerningsmann/kvinne.
|
|
|
[Re: EgilS]
11/09/2009 07:59
|
Hæ?
Navnet skjemmer ingen.
|
Navnet skjemmer ingen.
Min erfaring er at treningssyklister oppfører seg bedre i trafikken enn hva de med strikkegenser, hjelmen på bakhodet og barnesete gjør.
Jge har dessverre motsatt erfaring - men det er på gang- og sykkelsti. Særlig i forbindelse med underganger, lyskryss og "omveier" på gang- og sykkelsti. Må også presisere at dette muligens er syklister som ikke trener på sykkel ellers i uka, men bruker transport til og fra jobb som eneste sykkeltrening. Når man kommer ut på veier hvor man må gå, krype, kjøre, sykle, hinke og kravle i sammarbeid på samme asfalt/grus, blir det litt annerledes. Men som sagt over - syklister i tettsittende klær på vei til og fra jobb er de jeg opplever som mest farlige for sine omgivelser.
Redigert av Hæ?; 11/09/2009 08:00.
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
|
|
|
[Re: Hæ?]
11/09/2009 08:04
|
kjerts
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Kort oppsummert - min empiriske forskning hver dag mellom Rosenborg og Øvre Charlottenlund viser at de fleste "sykkelbøllene" er de som kommer i terrsittende klær, og som trolig tar jobbtransport som trening. Dessverre.
Ahh... Du tenker på de med sykkelbukse, selvlysende jakke i XL og gule sykkelbriller som har 2km til og fra jobb?
|
|
|
[Re: EgilS]
11/09/2009 08:06
|
vortex surfer
Ivrig
|
Ivrig
 Eg begynner å bli ganske så lei utrykket "kondomdrakt". E d det beste kjennetegnet og beste beskrivelsen og artigste måten menig mann klarer å være syrlig ovenfor syklister? Hva skal vi kalle gjennomsnittstraffikanten som klager på oss? Burgertryne? Og at purken skal sette sterkt fokus på dette bør jo slå negativt ut på ønsket om ekstra bemanning i politiet? Skulle tro syklistene stod for de største og styggeste trafikkulykkene på veien, vel har eg noen kilo ekstra, men tviler på at eg vil meie ned en person med like stor kraft som en bil...
|
|
|
[Re: vortex surfer]
11/09/2009 08:09
|
kjerts
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg liker han debattanten som er irritert fordi han observerte at syklister fikk sykkellykt GRATIS ved en anledning.
|
|
|
[Re: kjerts]
11/09/2009 08:11
|
Hæ?
Navnet skjemmer ingen.
|
Navnet skjemmer ingen.
Kort oppsummert - min empiriske forskning hver dag mellom Rosenborg og Øvre Charlottenlund viser at de fleste "sykkelbøllene" er de som kommer i terrsittende klær, og som trolig tar jobbtransport som trening. Dessverre.
Ahh... Du tenker på de med sykkelbukse, selvlysende jakke i XL og gule sykkelbriller som har 2km til og fra jobb? Jepp. Mistenker det for å være de politiet i Bergen har i tankene også. Disse er farlige! PS - selv om noen har litt mer enn 2km til og fra arbeidsplassen sin. Noen ekstreme har vel over 3 ... ? 
|
|
|
11/09/2009 08:12
|
Raindog
Ringrev
|
Ringrev
Fordi de fleste mellom Rosenborg og Charlottenlund som er kamikazesyklister er ikledd ettersittende klær.  En snill, lykkelig stisyklist på vei til eller fra marka med sin baggy og Camelback tar det med ro. Det samme gjør bestemor på DBS Classic og treåringen på sin Bambo. Kort oppsummert - min empiriske forskning hver dag mellom Rosenborg og Øvre Charlottenlund viser at de fleste "sykkelbøllene" er de som kommer i terrsittende klær, og som trolig tar jobbtransport som trening. Dessverre. Politiet hadde innkallt hele pressekorpset til den uhyre viktige aksjonen de hadde. Vi fikk se noen som ble bøtelagt, og det var skjørt og olabukser det gikk i. Det så ut som de fleste bare hadde noen minutter å rulle fra Løkka og ned til sentrum. At dette var en aksjon mot "fartsbøllene" var det vanskelig å forstå utfra sendinga på NRK ihvertfall. Fra ca 13 min her: Fartsbøllene
Redigert av Raindog; 11/09/2009 08:13.
|
|
|
11/09/2009 08:12
|
M@rtin
MaBose Infotainment
|
MaBose Infotainment
Eg begynner å bli ganske så lei utrykket "kondomdrakt". E d det beste kjennetegnet og beste beskrivelsen og artigste måten menig mann klarer å være syrlig ovenfor syklister? Hva skal vi kalle gjennomsnittstraffikanten som klager på oss? Jeg skjønner menig mann godt. Det ser jo bare unektelig teit ut. Martin
|
|
|
[Re: M@rtin]
11/09/2009 08:14
|
vortex surfer
Ivrig
|
Ivrig
Hehe, ok, stryk den bemerkningen då.
|
|
|
[Re: Raindog]
11/09/2009 08:18
|
Hæ?
Navnet skjemmer ingen.
|
Navnet skjemmer ingen.
Må kanskje få presisere at jeg snakket om Trondheim nå. Dessverre er det mulig at min forskning har blitt gjennomskuet i Oslo, og at kamikazebøllene har kledd seg i forkledning? 
|
|
|
11/09/2009 08:19
|
kjerts
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hovedirritasjonsmomentet er vel stort sett at syklistene kommer seg kjappere til og fra jobb, i tillegg til at de får mosjon. Hvilket parti må jeg stemme på for å få slutt på denne bilistdiskrimineringen?
Ikke betaler de veiavgift, heller. MAKAN!!
|
|
|
[Re: kjerts]
11/09/2009 08:22
|
SimonS
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Veiavgift er jo en ting,det som irriterer mest er jo at de slipper drivstoffavgift. URETTFERDIG!
Redigert av snikkarboa; 11/09/2009 08:23.
|
|
|
11/09/2009 08:24
|
zumm
Fersking
|
Fersking
Når gud var ferdig med å skape jorden ble hviledagen litt lang og kjedelig. Da tok han alle ubrukelige tullinger og strødde ut som krydder på kloden. Noen landet på en sykkel, noen i politiuniform,noen i en bil osv. Derfor må vi slite med disse uansett hva vi gjør og hvor vi er.
|
|
|
11/09/2009 08:27
|
Raindog
Ringrev
|
Ringrev
Må kanskje få presisere at jeg snakket om Trondheim nå. Dessverre er det mulig at min forskning har blitt gjennomskuet i Oslo, og at kamikazebøllene har kledd seg i forkledning? Det er skammelig at jeg ikke tenkte på at Charlottenlund er i Trondheim. Jeg var sikker på at det var en by i Danmark, og at også Oslo var "innenfor".
|
|
|
[Re: SimonS]
11/09/2009 09:12
|
Ola R.
Veteran
|
Veteran
Veiavgift er jo en ting,det som irriterer mest er jo at de slipper drivstoffavgift. URETTFERDIG! Har du ikke hørt om matmomsen???
|
|
|
11/09/2009 10:21
|
Ola R.
Veteran
|
Veteran
Nå har også Trondheimspolitiet og Adresseavisa hengt seg på bølgen: Lut lei av råsyklister Må si jeg reagerer på slike framstillinger som vi har sett i pressen i dag. Jeg er både bilist og syklist, og må med hånda på hjertet si at jeg opplever flere farlige situasjoner med biler som bryter regler overfor meg som syklist eller fotgjenger, enn motsatt. Har f.eks. opplevd to situasjoner i løpet av ei uke med bilister som bryter vikeplikten i rundkjøringer. Skadepotensialet samt frekvensen av farlige handlinger er langt større fra bilisthold enn fra syklisthold. Jeg reagerer spesielt på denne framstillingen: "Det tas overraskende lite hensyn. Spesielt ovenfor fotgjengere, sier Knut Sivertsen ved Trafikkseksjonen ved Sentrum Politistasjon. Han beskriver syklistmiljøet som rått, og sier det virker som om det er en gladiatorkamp som skal vinnes".
|
|
|
[Re: Ola R.]
11/09/2009 10:21
|
vortex surfer
Ivrig
|
Ivrig
|
|
|
11/09/2009 10:29
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg reagerar på detta utsagnet når det kommer fra en polis.
"Det er jo lov å sykle på fortauet, forstå det den som kan."
Syklister får ikke vare noenstans i trafikken. Bilisterna vil ha bort dem fra veibanen og mange vil ha bort dem fra gang veier.
Er vel egentligen enig med polisens utalelse øver men endå rart at det kommer fra en polis.
|
|
|
[Re: Ola R.]
11/09/2009 10:30
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Han beskriver syklistmiljøet som rått, og sier det virker som om det er en gladiatorkamp som skal vinnes". Det er et tøft miljø ja. Jeg har prøvd å komme ut av det, men det går ikke. Miljøet suger meg tilbake. Man får den første sykkelen gratis, og så er man hekta.
|
|
|
[Re: fredriks]
11/09/2009 12:19
|
GeirK
More than words
|
More than words
"Det er jo lov å sykle på fortauet, forstå det den som kan."
Jeg synes at trafikkpolitiet skal holde sine personlige meninger om trafikkreglene for seg selv.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
11/09/2009 12:36
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
For å skjære igjennom tok jeg en telefon til SLF. Vi kan godt være enige i at det å sykle på rødt er ulovlig og dumt. Men det jeg ikke kan finne meg i som syklist er den stigmantisering jeg blir utsatt for av f.eks Bøe i Bergen som kaller alle syklister for kamikaze-syklister i kondomdrakt. http://www.ba.no/nyheter/article4575156.ece(Kamikaze betyr jo selvmordsoldat som er villig til å ofre sitt eget liv for å påføre fienden størst mulig tap) Jeg er også uenig i at politiet bruker antallet sykkelulykker som argument for å bøtelegge syklister. I følge SLF har antallet alvorlige sykkelulykker gått ned de siste årene, mens antallet syklister har økt. Hvis denne kampanjen blir finansiert av et budsjet som skal begrense sykkelulykker så mener jeg det er helt feil ressursbruk. Holdningskampanjer blant bilister og regulering og strengere oppfølging av bilister vil være mye mer effektivt. Jeg mener også at denne kampanjen er med på å forverre forholdet mellom bilister og syklister ved at sinna bilister nå føler at deres syn på syklister som er problem i veien blir legitimert av politiet. Jeg kommer til å sende en mail til politidirektør ingelin.killengreen@politi.no å ytre min misnøye over politiets stigmatisering av velmendene syklister og deres holdninger til en vesentlig gruppe trafikanter som i all hovedsak har gode intensjoner med det å ferdes på sykkel. Jeg oppfordrer alle andre til å gjøre det samme.
Redigert av sykkeloyvind; 11/09/2009 12:36.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
|
|
|
11/09/2009 12:42
|
Niels
Veteran
|
Veteran
Det værste jeg ser er foreldre som viser barna sine hvordan de skal sykle over fotgjengerfelt når de skal krysse kjørebanen. Jeg stoppet en gang en far som drev på med denne villæringen. Han ble rasende da jeg fortalte at syklisten ville få ansvaret ved påkjørsel av bil. Jeg har ei vennine som ble panserpryd når hun trodde bilen hadde vikeplikt når hun skulle krysse fra fortauet på den ene siden til den andre. Endte opp med en tur på sykehsuet og en saftig regning for utbedring av skadene på bilen.
På Stavne i trondheim er det jo også fine tendenser fra medsyklister; Nedover bøchmannsveien i 60-70km/t for så å kaste seg inn i rundkjøringen på bunden, ut under jernbanebro for så å bråbremse for å krysse motkommende trafikk for å komme seg over stavnebru.
Jeg må ærlig innrømme at jeg skjemmes over enkelte syklisters opptreden i trafikkbildet. Det dårlig rykte de skaper må vi alle, til en vis grad, slite med.
Redigert av Niels; 11/09/2009 12:44.
2013.5 Specialized Enduro Expert Carbon 29SE Moulton TSR9
|
|
|
11/09/2009 12:47
|
Kjartandaddy
Besatt
|
Besatt
Forholdet bilist-syklist blir heller ikke hjulpet av den elendige tilretteleggingen for syklister i veibanen. Sykkelveier som plutselig slutter, høye kanter, ingen kosting av veibanen, uklare regler osv.
Jeg opplever det sånn at det er lettere å "ta" seg til rette i trafikken som syklist enn bilist.
Big wheels keep on turning
|
|
|
[Re: Niels]
11/09/2009 12:51
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Det er ingen regler som tilsier at syklister som sykler over fotgjengerfelt er fritt vilt for biler.
Hvis bilistene vil at vi skal sykle på fortauet. Skal vi da hoppe av sykkelen å gå over fotgjengerfeltene for hvert eneste kvartal på vår ferd gjennom byen?
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
|
|
|
|
|