Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 24 av 25 1 2 22 23 24 25

Blogg - Treningsprogram sesongen 2009

Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2009 [Re: Marius-H] #809692 10/09/2009 20:49
M
Marius-H Offline
Ringrev
Ringrev
M
Sitat: Marius-H
Sitat: sigmund1

Ellers er min foreløpige analyse at jeg helt klart har mest å hente på å forbedre sykkelteknikk. Med det mener jeg ikke det illusoriske rundttråkket men sittestilling (for aerodynamikk), feltkjøring, teknisk sti, nedoverbvakker, svingteknikk m.m.

Magnus Backstedt nevnte når han kommenterte på Cycling.tv at amatører hadde vanvittig mye å hente når det gjaldt aerodynamisk sittestilling. Han ville heller brukt 10k mindre på utstyr og bruke det på timer i en vindtunnel ICON_LAUGH

Men de er det jo ikke flust av.

http://www.ntnu.no/ept/lab/aero

Sportsnyheter rett til mobilen? Søk Sportsnerd på Android market.
Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2009 [Re: Marius-H] #809818 11/09/2009 07:34
NilsRegin Offline
Ringrev
Ringrev
Jeg har som du veit lest denne bloggen din siden starten, og følger selvsagt også med på den andre (virker som om du blogger mest der, og inviterer til diskusjon/innspill her?).

Må komme med noen spørsmål/kommentarer:

1. Du er veldig ivrig på wattmåleren. Hvor viktig har den vært for deg?
Jeg vurderer å kjøpe en, men heller nå til ny (og mye dyrere sykkel) i steden...
Er det mulig for en glad amatør å forholde seg til pulsen i treninga, eller er wattmåleren så viktig at den er avgjørende for fremgangen selv for oss som ligger etpar hakk under ditt nivå?

2. Du nevner at du mangler noe på utstyret, hva mener du med det?
Du sier ikke hva slags sykkel du bruker, det er sikkert ikke viktig heller. Men kjører du HT eller FS? 99% sikker på at du kjører HT, er vel ikke mange FS'er i elitefeltet på Birken?
Når du i tillegg sier du taper mye i terrenget, har du vurdert FS seriøst?
Får ganske greit FS ned mot 9 kg nå... Riktignok er det vel en god del mer enn en lett HT med stiv gaffel, men jeg ville prøvd var jeg deg. Tilogmed brodern din, som selverklært HT-entusiast, skryter jo av FS i testene i Terrengsykkel.

Nå er det jo begrenset med terrengandel i Birken, men jeg mener likevel det er lurt å vurdere FS.
Min egen erfaring: Merket var uoppnåelig med HT, med FS tar jeg det selv på en dårlig dag med tekniske problemer. Riktignok kan noe av æren også tilskrives mer rutine og mer trening, men jeg trur faktisk at FS har noe for seg selv i Birken.

3. Vintertrening.
Du nevner at å trene ute ikke passer deg pga kulda. Jeg har samme erfaring, hater kulde og hater å fryse, i tillegg til at jeg er verdens største frysepinn.
Men så oppdager jeg at det faktisk finnes utstyr som gjør at jeg ikke fryser...! Vanvittig gode votter, skikkelig undertøy og veldig god jakke og bukse gjør underverker. Det eneste jeg ikke har kommet helt i mål på er skofronten, der er det vanskelig å finne noen som er varme nok når det er kaldt.
Jeg oppfatter deg som veldig utstyrsbevisst, men har du likevel noe å lære på klesfronten ifb med vintertrening?
Som andre trur jeg også man har mye å hente på å sykle om vinteren, ikke minst teknisk som du tydeligvis trenger.
Lærer man seg å stole på piggdekkene (som forøvrig er MYE bedre enn jeg trudde var mulig) kan man få mye ut av det.

Re Sykkelklubb
Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2009 [Re: NilsRegin] #810120 11/09/2009 12:25
olechr Offline
More than words
More than words
Nå er det ikke meg du spørr men svarer for det ;-)

1.For en amatør klarer du deg fin fint uten puls måler eller wattmåler. Uten problem. Watt måler kan ha noe for seg hvis du bruker det aktivt men for de fleste er det bare nok en måler som viser tall som kan være gøy å følge med på.

3. Jeg og klarer ikke sykle ute på vinteren og jeg har noe av det feiteste vinterklærne man får for penger. Så klart man kan holde seg varm men da blir det noe så sinnsykt ubehagelig å sykle. På beina er det eneste jeg klarer å holde meg varm med Gærne vinter sko og termic varmesåler.

Men enkelt og greit noen fryser mere enn andre og sykle ute om vinteren er da bare tull. For min del dreper også vintersykling med piggdekk all sykkelglede. Er bare fælt. Da er det bedre å gå på ski og ha det gøy med treningen.

Folk er forskjellig :-)

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2009 [Re: olechr] #810530 12/09/2009 05:59
mariusin79 Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: olechr
Nå er det ikke meg du spørr men svarer for det ;-)

1.For en amatør klarer du deg fin fint uten puls måler eller wattmåler. Uten problem. Watt måler kan ha noe for seg hvis du bruker det aktivt men for de fleste er det bare nok en måler som viser tall som kan være gøy å følge med på.

Om det trenger pulsmåler avhenger vel av hvordan du ønsker å trene. Jeg har kun syklet på følelsen og jeg har en mistanke om at jeg enten kjører sone 1/2 eller sone 4. Jeg syns ihvertfall det er vanskelig å treffe på sone 3 kun med følelse; og når jeg ønsker å kjøre flere av intervallene mine utenfor sesongen på lavere intensitet så mener jeg hjelpeverktøy som pulsmåler og wattmåler har noe for seg.

Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2009 [Re: NilsRegin] #811946 14/09/2009 16:38
S
sigmund1 Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
S
Sitat: NilsRegin
Jeg har som du veit lest denne bloggen din siden starten, og følger selvsagt også med på den andre (virker som om du blogger mest der, og inviterer til diskusjon/innspill her?).

Det stemmer, jeg syns det er mer praktisk, ikke minst mye lettere å systematisere bloggen med et ordentlig bloggprogram. Håper også å nå et litt større publikum etterhvert på den måten.

1. Du er veldig ivrig på wattmåleren. Hvor viktig har den vært for deg?
Jeg vurderer å kjøpe en, men heller nå til ny (og mye dyrere sykkel) i steden...
Er det mulig for en glad amatør å forholde seg til pulsen i treninga, eller er wattmåleren så viktig at den er avgjørende for fremgangen selv for oss som ligger etpar hakk under ditt nivå?

Jeg føler vel at jeg nådde et brukbart nivå helt uten wattmåler (21. plass i Birken elite i 2007). Med andre ord er den på ingen måte nødvendig, og absolutt ikke avgjørende. Når jeg er en sor fan er det to hovedgrunner.
For det første følte jeg en viss stagnasjon i 2008 sesongen og trengte derfor noen nye impulser for treninga.
For det andre, og den viktigste grunnen, hvis du er glad i intervalltrening blir den utrolig mye morsommere med wattmåler. Den er for meg rett og slett utrolig motiverende.

Faktisk er det så gøy å trene med wattmåler at det har vært tungt å bruke terrengsykkelen i år, selvom jeg syns det er mye morsommere å sykle terreng enn landevei. Jeg er derfor nødt til å kjøpe en terreng PT for neste sesong.

I tillegg har jeg stor tro på at den effektiviserer treninga betydelig. Intensitetsstyring er det aller viktigste i utholdenhetstrening og det er mye lettere med en wattmåler en med pulsklokke.

Om du skal kjøpe wattmåler istendefor ny sykkel er vanskelig å si. Men hvis du er en kar som er glad i dingser og tall, fører treningsdagbok og liker intervalltrening tror jeg du vil ha veldig mye igjen for å kjøpe ne wattmåler. Det viktigste er jo å kjøpe utstyr som gjør treninga morsomst mulig, og da tror jeg wattmåler hjelper masse.

2. Du nevner at du mangler noe på utstyret, hva mener du med det?
Du sier ikke hva slags sykkel du bruker, det er sikkert ikke viktig heller. Men kjører du HT eller FS? 99% sikker på at du kjører HT, er vel ikke mange FS'er i elitefeltet på Birken?
Når du i tillegg sier du taper mye i terrenget, har du vurdert FS seriøst?
Får ganske greit FS ned mot 9 kg nå... Riktignok er det vel en god del mer enn en lett HT med stiv gaffel, men jeg ville prøvd var jeg deg. Tilogmed brodern din, som selverklært HT-entusiast, skryter jo av FS i testene i Terrengsykkel.

Nå er det jo begrenset med terrengandel i Birken, men jeg mener likevel det er lurt å vurdere FS.
Min egen erfaring: Merket var uoppnåelig med HT, med FS tar jeg det selv på en dårlig dag med tekniske problemer. Riktignok kan noe av æren også tilskrives mer rutine og mer trening, men jeg trur faktisk at FS har noe for seg selv i Birken.

FS er en av tingene jeg vurderer. Uansett, som nevnt ovenfor er jeg nødt til å kjøpe meg terreng PT eller så blir det nok ikke særlig mange timer på terrengsykkelen neste år. Trenger også nye lette hjul samt en temposykkel.

3. Vintertrening.
Du nevner at å trene ute ikke passer deg pga kulda. Jeg har samme erfaring, hater kulde og hater å fryse, i tillegg til at jeg er verdens største frysepinn.
Men så oppdager jeg at det faktisk finnes utstyr som gjør at jeg ikke fryser...! Vanvittig gode votter, skikkelig undertøy og veldig god jakke og bukse gjør underverker. Det eneste jeg ikke har kommet helt i mål på er skofronten, der er det vanskelig å finne noen som er varme nok når det er kaldt.
Jeg oppfatter deg som veldig utstyrsbevisst, men har du likevel noe å lære på klesfronten ifb med vintertrening?
Som andre trur jeg også man har mye å hente på å sykle om vinteren, ikke minst teknisk som du tydeligvis trenger.
Lærer man seg å stole på piggdekkene (som forøvrig er MYE bedre enn jeg trudde var mulig) kan man få mye ut av det.

Jeg er nok her på linje med Olechr. Jeg kommer aldri til å orke å trene ute på sykkel om vinteren. Skal det bli timer utendørs mellom november og mars må det skje på sydlige breddegrader, selv om jeg er enig i vurderingen av hva man får igjen ved å sykle ute også når snøen har falt.

Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2009 [Re: sigmund1] #812887 15/09/2009 18:56
H
Hekta-MTB Offline
Ivrig
Ivrig
H
Jeg synes det er for kaldt å sykle ute om vinteren, jeg synes også det er j... kjedelig å sitte inn i flere timer på en rulle. Derfor tar jeg en god time ute og en god time inne. Rulleski, løping, langrenn, sykkel (avhengig av temp.) ute og rulle inne.

Variasjon er ikke dumt om vinteren for å avhjelpe lengden på "dørstokkmila" når det er kaldt, kanskje vått og mørkt ute.

Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2009 [Re: Hekta-MTB] #820395 26/09/2009 09:30
S
sigmund1 Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
S
Det har ikke vært mye oppdateringer verken her eller på bloggen min i det siste. Det skyldes rett og slett at jeg er inne i overgangsperioden mellom to sesonger. Etter birken har jeg bare trent etter innfallsmetoden helt uten plan og systematikk. Det betyr at det har blitt en del stisykling, svært lite strukturerte intervaller og dermed har det ikke vært så mye spennende å skrive om.

Perioden med ustrukturert trening nærmer seg nå slutten og når oppkjøringen til neste sesong begynner vil jeg igjen føre treningsdagboka. Jeg kommer også til å poste mer om hvordan man kan planlegge treningen for neste sesong. Hvis det er noen som har spesielle ønsker på noe jeg bør skrive om er det bare å si ifra.

Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2009 [Re: sigmund1] #820447 26/09/2009 12:22
C
Clotho_NOR Offline
Ivrig
Ivrig
C
Hei ICON_SMILE

Vi har jo deltatt i noen diskusjoner angående styrketråkk, som jeg jo var tilhenger av, og som jeg trente litt i vinterperioden.

I år kommer jeg til å gå nesten bort fra dette. Men, all den tid rulla har tatt kvelden og kona nok ikke lar seg begeistre av at jeg bruker mer penger på sykkel nå etter mitt Scale-kjøp, lurte jeg på en ting.

Når det nå snart blir kaldt, mørkt og vått; vil det være ok å kjøre langterskel på SATS spinningtimer ? Jeg kommer ikke til å følge instruktørens program, men møte opp 20 min før timen for å varme opp, for deretter å ligge høyt sone 3 i 40-45 min.

Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2009 [Re: Clotho_NOR] #820502 26/09/2009 16:05
bullet Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Clotho_NOR

Når det nå snart blir kaldt, mørkt og vått; vil det være ok å kjøre langterskel på SATS spinningtimer ? Jeg kommer ikke til å følge instruktørens program, men møte opp 20 min før timen for å varme opp, for deretter å ligge høyt sone 3 i 40-45 min.

Jeg har ofte gjort dette. Bare å sette seg på bakerste rekke:) Av respekt for instruktøren, pleier jeg ikke å stå og tråkke når de andre sitter, men synes det er helt greit å sitte når de andre står. Det er liksom ikke like synlig, men hei, de kan jo ikke nekte deg?

En god taper forblir en taper.

Carlberg Velo
Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2009 [Re: Clotho_NOR] #820551 26/09/2009 18:01
S
sigmund1 Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
S
Sitat: Clotho_NOR
Hei ICON_SMILE

Vi har jo deltatt i noen diskusjoner angående styrketråkk, som jeg jo var tilhenger av, og som jeg trente litt i vinterperioden.

I år kommer jeg til å gå nesten bort fra dette. Men, all den tid rulla har tatt kvelden og kona nok ikke lar seg begeistre av at jeg bruker mer penger på sykkel nå etter mitt Scale-kjøp, lurte jeg på en ting.

Det er en glitrende økt, den eneste grunnen til at jeg sykler på rulle istedenfor spinning er wattmåleren. Før jeg fikk den var det bare spinning gjennom vinteren på meg.

Forøvrig pleier jeg å følge timen i forhold til stå/sitt jeg bare dropper pauser og holder jevn intensitet.

Forøvrig er min samboer spinninginstruktør og mange timer gjennom vinteren har ikke stoppet henne fra å ta flere pallplaser i NC i år.

Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2009 [Re: sigmund1] #821533 28/09/2009 17:31
G
GlobalRider Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
G
Jeg lurer litt på hvordan du kalibrerer watt-måleren om vinteren. Kan man gjøre det på rulla?

Slik jeg har forstått det så skal man trille uten at man trør eller har noe trykk på pedalene (kjeden). Så skal man trykke begge knappene for å nullstille watten.

Men på rulla så blir det jo ikke mange sekundene med trilling før bakhjulet stopper. Er det nok til å kalibrere wattmåleren?

Har forstått at man skal kalibrer ganske ofte. og alltid når det er temperaturendringer.

Spent på å se hvordan du har tenkt å planlegge treningen gjennom høsten og vinteren, selv om jeg tror jeg aner konturene av opplegget. ICON_SMILE

Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2009 [Re: GlobalRider] #821660 28/09/2009 19:16
kjerts Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Man kalibrerer fint uten rullende hjul, så lenge man ikke tråkker.

Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2009 [Re: kjerts] #822052 29/09/2009 09:34
G
GlobalRider Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
G
OK,

Men jeg mener å huske at det sto i manualen at man skulle gjøre det under "coasting". Er ikke helt sikker på det ordet, men jeg tolket det som trilling uten å trø...

Men dersom man kan gjøre det selv om bakhjulet ikke triller så er jo det veldig greit.

Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2009 [Re: GlobalRider] #829267 11/10/2009 07:44
H
Hekta-MTB Offline
Ivrig
Ivrig
H
Vil du blogge i år også sigmund1?, denne bloggen kunne jo vært gitt ut som bok. Lærerikt,interresant og svært motiverende lesning.
Har lest boka til f.eks. Hushovd ,men den er altfor generell og jeg kan ikke sammenligne meg selv med en som har 24 timer i døgnet til trening og hvile, pluss millionlønn for å sykle.

Redigert av Hekta-MTB; 11/10/2009 07:45.
Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2009 [Re: Hekta-MTB] #830822 13/10/2009 15:28
S
sigmund1 Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
S
Sitat: Hekta-MTB
Vil du blogge i år også sigmund1?, denne bloggen kunne jo vært gitt ut som bok. Lærerikt,interresant og svært motiverende lesning.
Har lest boka til f.eks. Hushovd ,men den er altfor generell og jeg kan ikke sammenligne meg selv med en som har 24 timer i døgnet til trening og hvile, pluss millionlønn for å sykle.

Det var utrolig hyggelig å høre, takk!
Jeg har absolutt tenkt å blogge også for sesongen 2010, derfor har jeg også opprettet min egen blogg på Bikeracingandtraining.blogspot.com
Jeg kommer fortsatt til å oppdatere med jevne mellomrom også her på forumet, men de lengre postene finner du på bloggen. Det er rett og slett litt enklere å gjøre ting litt mer oversiktlig der en her som foruminnlegg.
Første del av sesongen 2010 startet forøvrig i går, og du vil snart finne dette årets treningsplan samt en gjennomgåelse av første økta på bloggen.

Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2009 [Re: sigmund1] #830841 13/10/2009 16:29
H
Hekta-MTB Offline
Ivrig
Ivrig
H
Takk, gleder meg...

Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2009 [Re: Hekta-MTB] #833121 17/10/2009 12:33
S
sigmund1 Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
S
Da er sesongen 2010 igang. Framover kommer jeg til å poste watt og pulsverider både her på forumet og bloggen. Nærmere beskrivelser av økta samt bekrivlese av gjennomføringen finner dere på bloggen min. Jeg kommer også med jevne mellomrom til å skrive litt om min treningsfilosofi begge stder.

Hvis det er noen som har spørsmål eller kommentarer mottas de med takk. Posten med bekrivelse av årets treningsplan er nesten ferdig og vil postes om kun kort tid.

Tusen takk til alle dere som har lest og gitt meg tilbakemeldinger. Særlig takk til de som har kommet med konstruktiv kritikk, jeg ønsker de gode diskusjonene velkommen og alle innspill fra alle som er uenig med min treningsfilosofi mottas med takk. Det er gjennom å få utfordret en eget syns man lærer!

Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2009 [Re: sigmund1] #835393 21/10/2009 18:23
oivindg Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Blir spennende å følge med på Sigmund. Håper du får bedre kontinuitet enn i år.

Spanderer du en blank og fin ny tråd med oppdatert tittel, eller fortsetter du bare på denne? ICON_SMILE

Øivind

21:53
Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2009 [Re: sigmund1] #835403 21/10/2009 18:35
B
bjerkseth Offline
Besatt
Besatt
B
Hva er det som gjelder neste år? Terreng, landevei eller tempo?

Instagram: @oivindbjerkseth
Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2009 [Re: bjerkseth] #835408 21/10/2009 18:41
oivindg Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Tempo på landevei og maraton i terreng, ser det ut som. Står forresten mye bra i bloggen som Sigmund linker til.

Øivind

21:53
Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2009 [Re: oivindg] #836504 23/10/2009 14:43
S
sigmund1 Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
S
Det blir tempo og terreng maraton som bølir satsningen, men en sentral del av treningsprogrammet mitt vil bli ritt i alle former. Jeg kommer til å sykle mye fellestarter og flere rundbaneritt i tillegg.

Når det gjelder ny tråd eller fortsette på denne er jeg ikke helt sikker på hva som er best. Har litt lyst på 100.000 visninger. Syns også det er litt trist å "miste" hele arkivet som denne tråden utgjør. Tar gjerne forslag fra andre på hva som dere tror er best.

Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2009 [Re: sigmund1] #836524 23/10/2009 15:32
H
Hekta-MTB Offline
Ivrig
Ivrig
H
Kan du ikke snakke med broren din om å få ta ut hele bloggen i en PDF eller no. Så kan de legge denne ut for nedlasting til interesserte. Kan gjerne bidra med litt "it-kompetanse" om det behøvs.

Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2009 [Re: Hekta-MTB] #845912 09/11/2009 19:05
S
sigmund1 Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
S
Sitat: Hekta-MTB
Kan du ikke snakke med broren din om å få ta ut hele bloggen i en PDF eller no. Så kan de legge denne ut for nedlasting til interesserte. Kan gjerne bidra med litt "it-kompetanse" om det behøvs.

Takk for en meget god ide, jeg skal høre med Broder'n.

Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2010 [Re: sigmund1] #845937 09/11/2009 19:28
S
sigmund1 Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
S
Det har vært dårlig med oppdateringer på forumet den site tiden. De som har lest bloggen min har kunne følge med på treningsdagboken der, men jeg har ikke vært så flink til å oppdatere den heler de site ukene.

Dette skyldes rett og slett at det stort sett er deprimerende ting å melde. Jeg føler meg svært dårlig og uoplagt for tiden. Treningsmotivasjonen er dårligere enn den noensinne har vært, hvilket selvfølgelig henger sammen med de to første punktene her samt at prestasjonsmessig er formen også svært dårlig, og mye dårligere enn jeg forventet.

Jeg trodde egentlig jeg hadde trent ganske bra i september og så lenge utesesongen varte i oktober. Intervallene jeg kjørte med tempobøyler i oktober gikk overraskende bra og jeg tok derfor fatt på innetreninga med stort påhgangsmot. Et pågangsmot som varte i ca halvannen økt. Fra da av har det bare gått nedover.

Jeg trodde jeg kunne starte med litt høyere wattverdier i år enn i fjor men det har ikke gått.

Dagens økt var en av de tyngste jeg har hatt, og når man kommer rett fra en rolig uke er det ikke slik det skal være.

Akkurat nå har jeg mest lyst til å gi hele greia på båten og begynne med rolig løpeturer og litt styrketrening.

Vel, vel, jeg er nå ferdig med første måneden av sesongforberedelsene og nedenfor følger en liten oppsummering av treningsdataene.:

Total treningstid: ca 40 timer
Total tid i sone 3 (85% - 95% FTP): 7t15min.
Fordeling mellom treningsformer: 20% terrengsykkel, 40% intervaller landeveissykkel og 40% l;ping i sone 2.

Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2010 [Re: sigmund1] #845947 09/11/2009 19:34
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Alle har tunge økter og tunge uker.. Stå på videre!

Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2010 [Re: sigmund1] #845949 09/11/2009 19:36
D
dagfink Offline
Besatt
Besatt
D
Sigmund, eg følgjer treninga di med interesse. Du har mange gode tankar, men pass deg så du ikkje undervurderer den mentale komponenten i treninga. Dersom du har mest lyst til å trena styrke og rolege løpeturar, foreslår eg at du gjer det ein periode no. Det vil gi kontinuitet i treninga, og samtidig kan det henda at det «nullar ut» psyken din slik at du kan ta opp att dei konsentrasjonskrevjande intervalløktene med enda betre motivasjon om nokre månader.

Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2010 [Re: dagfink] #846279 10/11/2009 12:11
H
Hekta-MTB Offline
Ivrig
Ivrig
H
Synd å høre at du ikke er i form om dagen, har fulgt bloggen din med stor interresse og håper du vil blogge mer. Du gir iallefall meg stor inspirasjon til å drive med trening og jeg synes at jeg har fått satt tingene på plass treningsmessig etter at jeg studerte opplegget ditt. Og hvis det går tungt nå på høsten kan det jo være lurt å roe ned litt, du har jo tross alt god tid frem til våren.

Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2010 [Re: Hekta-MTB] #849114 15/11/2009 17:48
Cesc Offline
Entusiast
Entusiast
Kjører du med tempobøylene inne også Sigmund? I så fall, klarer du samme watt i tempostilling som du gjør ellers?

Jeg har satt tempobøyler på rullesykkelen nå, og jeg fikk meg en reminder ja. Ikke lett å holde samme watt i tempostilling synes jeg. Enda godt jeg satte på bøylene, så kan jeg vende meg til stillingen på rulla og..

Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2010 [Re: sigmund1] #1300776 21/11/2011 08:41
H
hbs Offline
Ringrev
Ringrev
H
Puh. Nå har jeg lest gjennom hele denne tråden. Imponerende og inspirerende. Tror nesten jeg må lage en egen treningsblogg selv ICON_SMILE

Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2010 [Re: sigmund1] #1301642 22/11/2011 19:55
cyberzent Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
2 dager med sporadisk lesing av denne herlige tråden. Du skriver godt Sigmund og jeg syntes det er bra at du tar med alt det negative også. Selv er jeg en rookie når det kommer til sykling (har trent i godt over 15 år strukturert bare ikke sykling) og ser du har mange gode synspunkter du kan følge opp med faktamålinger noe som igjen er viktig. Siden det virker som denne tråden er lagt død vil jeg følge videre med på den andre bloggen din, uansett er denne verdt å fronte opp noen plasser slik at nye forumdeltakere som meg selv kan dra nytte av slik inngående trenings kunnskap du besitter.

Godt jobbet og lykke til videre.

Flytter grenser!
Side 24 av 25 1 2 22 23 24 25

Moderator  support